תה ליפטון עובר לידיים של היבואנית ליימן שליסל

חברת המזון ליימן שליסל תשווק את תה ליפטון בישראל, במקום ענקית המזון יוניליוור • בליימן שליסל צופים כי מכירות המותג יעמדו על כ־12 מיליון שקל בשנה

תה ליפטון / צילום: יח''צ ליפטון
תה ליפטון / צילום: יח''צ ליפטון

חברת המזון ליימן שליסל תהיה המשווקת הרשמית של תה ליפטון בישראל, במקום ענקית המזון יוניליוור ששיווקה את המותג בארץ מאז תחילת שנות האלפיים. נזכיר כי יוניליוור העולמית השלימה בשנה שעברה את מכירת עסקי התה שלה לאקטרה ההולנדית תמורת 4.5 מיליארד אירו - והיא זו שבחרה בליימן שליסל כיבואן רשמי. 

האוצר מתעקש: ניתן לייבא חלב. אך זה עדיין רק פלסטר | ניתוח
האם ברקת יצליח להשיג את "אפקט כחלון" בשוק המזון? | ניתוח

אקטרה נוסדה ב־2021, מתמחה בתחום המשקאות וכוללת 34 חברות המתמחות בתה. החברה נמצאת בבעלות CVC Capital Partners - חברת ייעוץ פרטית עם כ־133 מיליארד דולר של נכסים מנוהלים בהון פרטי אמריקאי, אירופי ואסייתי, חברות משניות וקרנות אשראי.

בליימן שליסל צופים כי מכירות המותג יעמדו על כ־12 מיליון שקל בשנה, ומציינים כי יבצעו "התאמת מחירי מוצרים, ומבצעים מיוחדים לצרכנים".

נזכיר כי בשבוע שעבר הוכרזה השחקנית הראשית בקטגוריה, ויסוצקי, כמונופול בתה ירוק ובחליטות צמחים.

שוק של 250 מיליון שקל

תה נחשב לאחד מהמשקאות הלא אלכוהוליים הפופולריים בעולם, לצד הקפה ואחרי המים. בארץ מגלגלת הקטגוריה כ־250 מיליון שקל בשנה. תה ליפטון, שנוסד באנגליה ב־1871, נחשב למותג התה המוביל בעולם, ונמכר בכ־150 מדינות.

ליימן שליסל הוקמה ב־1955, נמצאת בבעלות מוני ליימן וראובן שליסל, ומשווקת ומפיצה מותגי מזון ושתייה בינלאומיים כמו סוכריות מנטוס, הוופלים של לואקר, שוקולד הרשי'ז, קיט־קאט, ספורט ריטר וורטרס אורגינל. בחברה מועסקים כ־550 עובדים.

"כפי שהבינו כבר מיליארדי צרכנים מסביב לעולם, אנו מאמינים שגם הקהל הישראלי יגלה מחדש את ליפטון, שמציע איכות לצד מחיר נוח לכל כיס", אומרת יעל זהבי, סמנכ"לית השיווק והמכירות של החברה.