בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילה בוול סטריט; מניית מטא קפצה בכ-3%

מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.2% והדאו ננעל בירידה של כ-0.4% • מהפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה עולה כי בפד צופים עוד העלאות ריבית בהמשך השנה, אם כי בקצב איטי יותר • ירידות בנעילת המסחר בבורסות אירופה

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות. מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.2% והדאו ננעל בירידה של כ-0.4%. מדד S&P 500 רשם ירידה של כ-0.2%.

מניות ריביאן , מטא , טסלה , AI ואלפאבית בלטו בעליות ואילו אנבידיה , AMD ואפל רשמו ירידות.

בקרב המניות הישראליות בלטו פורסייט  וטאבולה בעליות חדות ומנגד פייבר , קמטק , נובה וסיוה רשמו ירידות חדות.

22:00

בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי, התשואה על אג"ח 10 שנים עולה ב-8 נקודות ונסחרת סביב 3.94%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בנקודת בסיס ונסחרת סביב 4.95%.

21:11

פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה, שבמסגרתה הוחלט להשאיר את גובה הריבית ללא שינוי לאחר 10 העלאות רצופות. מהפרוטוקולים עולה כי בפד צופים עוד העלאות ריבית בהמשך השנה, אם כי בקצב איטי יותר. 

בישיבה נאמר כי השארת הריבית ללא שינוי תאפשר לפד להעריך טוב יותר את ההשפעות של העלאות הריבית בשיעור מצטבר של כ-5% על שוק העבודה והפעילות הכלכלית. עוד נאמר שם כי "הכלכלה עומדת בפני רוחות חזיתיות על רקע תנאי אשראי קשוחים יותר עקב הריבית הגבוהה, הן לעסקים והן לאנשים פרטיים. התנאים האלה צפויים להשפיע על הפעילות הכלכלית אבל עוצמת ההשפעה עדיין לא ברורה מספיק". 

2 מתוך 18 המשתתפים בישיבה העריכו שהריבית לא צריכה לעלות יותר, 4 העריכו שעוד העלאת ריבית אחת של 0.25% תספיק בהמשך השנה ואילו 12 משתתפים צופים 2 העלאות או יותר. 

עם זאת, "חלק ניכר מהמשתתפים מעריכים כי לאחר תקופה של העלאות ריבית מהירות הגיעה העת למתן את הקצב בכדי לבחון את ההשפעות שיש למהלכים המוניטאריים על הפעילות הכלכלית". 

בניו יורק נמשכת המגמה השלילית הקלה ומדדי המניות המרכזיים רושמים ירידות של עד 0.4%. 

20:10

בניו יורק רושמים מדדי המניות המרכזיים ירידות של עד 0.4%. מניות אינטל , נייקי , מיקרון  וקוינבייס בולטות בירידות חדות.

לפי דיווח בסוכנות בלומברג, טבע  שוקלת מכירת מפעל החומרים הפעילים שלה לתרופות (TAPI), הנמצא ברמת חובב. טבע החלה במגעים עם חברות ייעוץ בנוגע למכירה אפשרית של המפעל, המייצר יותר מ-400 חומרים פעילים, בכ-2 מיליארד דולר.

בשוק הסחורות, נרשמות עליות במחירי החוזים על הנפט. מחירה של חבית נפט אמריקאי עולה בכ-3% ועומד על 71.9 דולר ומחיר נפט מסוג ברנט מטפס בכ-0.5% ונסחר סביב 76.6 דולר לחבית.

18:45

בבורסות אירופה ננעל יום המסחר בירידות של עד 1% במדדי המניות המרכזיים.

בניו יורק רושמים מדדי המניות המרכזיים ירידות של עד 0.2%. עליות בולטות רושמות בין השאר מטא , ריביאן, קרניבל  ו-AI.

מאנדיי , פייבר, וויקס וקמטק  בולטות בירידות חדות.

חברת ג'נרל מוטורס  דיווחה היום על גידול של 18.8% במכירות הרבעון השני. החברה מכרה כ-692 אלף רכבים לעומת כ-582 אלף רכבים ברבעון המקביל אשתקד. 

17:15

ירידות קלות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רושם ירידה מזערית והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.4%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות וויקס , סיוה , פייבר  ולייבפרסון .

בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי, התשואה על אג"ח 10 שנים עולה ב-2 נקודות ונסחרת סביב 3.87%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.91%.

16:32

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה שלילית. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.2% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.4%.

הסוחרים ממתינים לפרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה, שבמסגרתה הוחלט להשאיר את גובה הריבית ללא שינוי (ב-21:00 שעון ישראל).

מניית יצרנית הרכבים החשמליים ריביאן  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד 5% לאחר שחברה דיווחה על ייצור של כ-14 אלף רכבים ברבעון האחרון, בכ-1,500 יותר מצפי האנליסטים.

מנגד, מניות טסלה , מיקרוסופט  ואפל רושמות ירידות קלות.

14:38

נמשכות הירידות באירופה.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נסחר ביציבות מול האירו. מול הליט"ש, הדולר מתחזק בכ-0.2% ומול הין, הדולר נסחר ביציבות.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים במגמה מעורבת. מחיר חבית מסוג WTI עולה בכ-2% ונסחר סביב 71 דולרים. מחירה של חבית מסוג ברנט יורד בכ-0.3% ונסחר סביב 76 דולרים.

שוק הקריפטו נסחר בירידות שערים. מחיר הביטקוין יורד בכ-2% ונסחר סביב 30,390 דולרים ומחיר האת'ריום יורד בכ-2.4%.

12:57

המסחר בבורסה באירופה מתנהל בירידות. הדאקס הגרמני יורד ב-0.6% יחד עם הפוטסי הבריטי והבורסה בפריז יורדת בכ-0.7%.

בגזרת המאקרו, בגוש האירו, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים ירד ל-52 נקודות בחודש יוני, מעט מתחת לצפי המוקדם שצפה כי המדד יעמוד על 52.4.

מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים בגרמניה ירד ל-54.1 נקודות בחודש יוני, בהתאם לצפי המוקדם.

בבריטניה, מדד מנהלי הרכש המשולב ירד בחודש יוני ל-52.8 נקודות, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בשוק האג"ח התשואה על אג"ח 10 שנים יורדת ב-2 נקודות ונסחרת סביב 3.84%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-5 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.89%.

11:20

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים בירידות קלות.

בשוק המט"ח, האירו נסחר ביציבות מול הדולר. מול הליט"ש, הדולר מתחזק בכ-0.1% ומול הין, הדולר נחלש בשיעור דומה.

בגזרת המאקרו, האינפלציה בטורקיה ירדה ל-38.2% בחודש יוני בקצב שנתי. התחזיות המוקדמות ציפו כי האינפלציה תעמוד על שיעור של 39.5%.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מתייחס לנתונים: "האינפלציה בטורקיה ירדה ל-38.2% ביוני, אך ההשפעה של הפיחות החד בלירה עוד לא באה לידי ביטוי מלא. הירידה באינפלציה מ-39.6% במאי הייתה חלשה מתחזית הקונצנזוס ונבעה מירידה באינפלציית האנרגיה ומירידה באינפלציית השירותים, בעוד שאינפלציית המזון עלתה לראשונה מאז נובמבר ואינפלציית מוצרי הליבה עלתה גם כן".

עוד מוסיף בפמן כי "במונחים חודשיים עלו המחירים לצרכן ב-3.9% ביוני - העלייה החודשית הגדולה ביותר מאז ינואר. זה משקף את הפיחות של 25% בלירה מול הדולר מאז אמצע מאי. על רקע הפיחות, האינפלציה צפויה לעלות ביולי והיא תסיים השנה ככל הנראה בכ-40-45%. על רקע זה, הבנק המרכזי צפוי לדרוש העלאות ריבית נוספות כחלק מהמעבר שלו לעבר מדיניות שמרנית, עם קריאה להעלות את הריבית ל- 25-30% עד לסוף השנה, זאת לעומת 15% כיום. מידת היישום של קריאה זו תהיה תלוי במידת הנכונות הפוליטית לכך".

10:23

המסחר באירופה מתנהל בירידות קלות. הדאקס הגרמני יורד ב-0.6%, בורסת פריז נסחרת בשיעור דומה והפוטסי הבריטי משיל מערכו כ-0.4%.

באסיה, מדד הניקיי ננעל בירידות של 0.3% לאחר פרסום נתוני מדד מנהלי הרכש במדינה, שאכזב את הצפי המוקדם.

08:11

באסיה, המסחר מתנהל בירידות שערים. מדד הניקיי יורד ב-0.5%, ההנג סנג צולל בכ-1.4%, בורסת שנחאי יורדת ב-0.5% ומדד הקוספי משיל מערכו כ-0.4%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר בירידות קלות לאחר שאמש לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי.

בשוק האג"ח, התשואות על אג"ח ממשלת ארה"ב נסחרות הבוקר במגמה מעורבת לאחר שאמש נסחרו בעליות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה בכ-4 נקודות בסיס ל-3.85% בעוד שהתשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-3 נקודות בסיס לכ-4.91%.

בשוק הסחורות, נרשמת הבוקר מגמה מעורבת במחירי החוזים על הנפט. מחירה של חבית נפט אמריקאי עולה בכ-1.6% ועומד על 70.9 דולר ומחיר נפט מסוג ברנט יורד בכ-0.5% ונסחר סביב 75.8 דולר לחבית.

מתוק למשקיעים, מר לצרכנים: מחירי הקקאו מזנקים ולא צפויים לרדת בקרוב  

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק ב-0.1% מול האירו והליט"ש. גם מול הין, הדולר מתחזק בשיעור דומה.   

בגזרת המאקרו, הבוקר פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים של יפן. בחודש יוני המדד ירד ל-50.3 נקודות בעוד שהתחזיות המוקדמות ציפו כי המדד יעמוד על 50.7 נקודות.

בסין, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים ירד ל-53.9 נקודות בחודש יוני לעומת התחזיות המוקדמות, שציפו כי המדד יעמוד על 53.9 נקודות.

בהמשך היום, יפורסמו מדדי מנהלי הרכש באירופה ובשעות הערב יתפרסמו בארה"ב הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה, שבמסגרתה הוחלט להשאיר את גובה הריבית ללא שינוי. ביום שישי יתפרסמו בארה"ב נתוני שוק העבודה ליוני.