עוד צעד בדרך למינוי פינטו ליו"ר דיסקונט? הבנק זימן את בעלי המניות

בעלי המניות בדיסקונט צפויים לבחור בעוד כחודש את הרכב הדירקטוריון החדש • יחד עם מנכ"ל פועלים לשעבר, אריק פינטו, מועמדים לתפקיד דירקטורים הדירקטורית המכהנת איריס אבנר, פרופ' שלמה מור יוסף וסיגל רגב • ההערכות הן כי ניסיונו של פינטו יוביל אותו להחליף את שאול קוברינסקי שמסיים את הקדנציה בסוף השנה

אריק פינטו / צילום: איל יצהר
אריק פינטו / צילום: איל יצהר

בעלי המניות של בנק  דיסקונט   יבחרו ב-16 באוגוסט את הדירקטורים החדשים בקבוצה, ובהחלט יתכן כי מבין אלו שייבחרו יהיה גם יו"ר הדירקטוריון הבא. הבנק פרסם היום את הזימון לאסיפת בעלי המניות, כשבין המועמדים החדשים לדירקטוריון בולט שמו של אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר. לאור ניסיונו של פינטו, ההערכות הן שהוא זה שיוביל את הדירקטוריון בשנים הבאות ויחליף את שאול קוברינסקי שמסיים את הקדנציה כיו"ר דיסקונט בסוף השנה.

בשיא המאבק על סמכויות בג"ץ: השופטים פוסלים חוק, והשרים יוצאים למתקפה 
סערת מינוי היועמ"שית של נתיבי ישראל: רשות החברות דורשת ישיבה מיוחדת 

בקטגוריה של דירקטורים בה מתמודד פינטו נמצאים גם שמם של פרופ' שלמה מור יוסף (מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר ומנכ"ל הדסה לשעבר), סיגל רגב והדירקטורית המכהנת איריס אבנר. מבין השלושה יבחרו בעלי המניות בדיסקונט, שהוא בנק ללא גרעין שליטה, שלושה דירקטורים.

בקבוצה נוספת נמצאים שלושה שמות נוספים מהם ייבחרו שניים לתפקיד דירקטור חיצוני. אלו הם אהרון אברמוביץ', עופר לוי ואמיר קושילביץ אילן, כששני האחרונים היו בעברם בבנק הפועלים, כך שאם ייבחרו עשויה להיווצר בדירקטוריון החדש של דיסקונט קבוצת יוצאי הפועלים, תרחיש שעשוי לחזק את בחירתו של פינטו ליו"ר, אם יעבור בהצלחה את אספת בעלי המניות וייבחר לדירקטוריון.

נזכיר כי הליך הבחירה במועמדים היה סוער הפעם יותר מהרגיל. שני רגולטורים לשעבר - המפקחת על הבנקים חדוה בר ויו"ר רשות שוק ההון משה ברקת העמידו עצמם לבחירה בפני הוועדה לאיתור דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה, ורבים העריכו כי אם מישהו מהם ייבחר לדירקטוריון היא או הוא יהיו המחליף של קוברינסקי. אולם בר נאלצה להסיר את מועמדותה לאחר שהתברר כי אחיה מכהן בתפקיד בכיר בכלל ביטוח, שהיא מחזיקה משמעותית במניות דיסקונט. זמן קצר לאחר מכן התברר כי ועדת האיתור לא המליצה על ברקת כמועמד, והוא נותר מחוץ למרוץ.

לזהות הדירקטוריון החדש ומי שיעמוד בראשותו בתקופה כזו חשיבות מיוחדת, לאחר שמנכ"ל הבנק, אורי לוין, הודיע לאחרונה על עזיבת הבנק ומעבר לנהל את חברת הנדל"ן תדהר. ביום ראשון נכנס לתפקיד המנכ"ל אבי לוי, עד לאחרונה מנהל החטיבה הבנקאית בבנק.

אחד האתגרים העיקריים של היו"ר החדש יהיה להוביל את תהליך ההפרדה מהבנק של חברת כרטיסי האשראי כאל, בה מחזיק דיסקונט ב-72%. במהלך כהונתו כמנכ"ל הפועלים הוביל פינטו את הנפקת חברת כרטיסי האשראי ישראכרט שהייתה בשליטת הפועלים והופרדה ממנו בעקבות המלצות ועדת שטרום, אירוע שיכול לשחק לטובתו של פינטו.

סבב מינויים ראשון תחת לוי

במקביל להודעה על זימון האספה הכללית, בה ידונו בעלי המניות גם בתנאי כהונתו של המנכ"ל החדש, קיבל הדירקטוריון הנוכחי את המלצותיו של לוי, ואישר מינויים חדשים בקבוצת דיסקונט. את לוי כראש החטיבה הבנקאית יחליף אסף אלדר, כיום ראש חטיבת תפעול ונכסים. אלדר יקבל לאחריותו את ניהול הבנקאות הקמעונאית הכוללת את מערך הסניפים, מערך המשכנתאות, מערכי הייעוץ, מוקדי שירות הלקוחות והבנקאות הפרטית, הישראלית והבינלאומית.

ברק נרדי, ראש חטיבת אסטרטגיה, כספים ואחזקות, ימונה ליו"ר כאל וליו"ר מרכנתיל, במקומה של עו"ד אתי דויטש, שביקשה לסיים את תפקידיה. נרדי ימשיך לכהן כסמנכ"ל בהנהלת הבנק וישמש כמנהל האחזקות והפיתוח העסקי של דיסקונט. במסגרת זו הוא יקבל אחריות עסקית על חברות הבת המהותיות בקבוצה (כאל, מרכנתיל, דיסקונט ניו יורק ודיסקונט קפיטל) וכן יוביל את תהליך המכירה של חברת כרטיסי האשראי כאל.

יחד איתו יצטרפו לדירקטוריון כאל גם עדי קפלן ראש חטיבת הטכנולוגיות, וניצן סנדור היועצת המשפטית הראשית של דיסקונט וראש חטיבת הייעוץ המשפטי. אסף פסטרנק (52) ראש חטיבת שווקים פיננסים בבנק ימונה לדירקטור בחברת פייבוקס.