בזורה ושריג בחוץ: אלו הדירקטורים שנבחרו בבנק לאומי

בעלי המניות של אחד משני הבנקים הגדולים בישראל בחרו באתי דויטש ובאורי אלון על תקן דירקטורים פנימיים ובידידיה שטרן כדח"צ • גם שטרן יוכל להתמודד על תפקיד היו"ר כמחליפו של סאמר חאג' יחיא בסוף השנה

סניף של בנק לאומי בתל אביב / צילום: איל יצהר
סניף של בנק לאומי בתל אביב / צילום: איל יצהר

אספת בעלי המניות של בנק לאומי אישרה היום (ב') שלושה דירקטורים, והשאירה שני שמות מעניינים בחוץ.

עסקה מפתיעה? מניית דסק"ש זינקה ב-25% ביומיים שקדמו לדיווח על מכירת השליטה במהדרין
מאקזיט ענק לדירוג "זבל" ופריסת חוב: מסלול ההידרדרות של כתר פלסטיק | ניתוח

בבחירות על תקן דח"צ לפי נבת 301 (נוהל בנקאי תקין) נבחר ידידיה שטרן ולא נבחר עודד שריג, מי שהיה בעבר המפקח על הביטוח וגם יו"ר חברת הביטוח מגדל וחברות האחזקות שלה. שטרן הוא אחד המועמדים הבולטים להחליף את סאמר חאג' יחיא כיו"ר הבנק, לאחר שזה יפרוש בתום שלוש קדנציות בדירקטוריון.

בבחירות על תקן דירקטור פנימי נבחרו אתי דויטש ובאורי אלון ולא נבחר אבי בזורה. האחרון היה בתפקיד בכיר בחברת האשראי החוץ בנקאי גיבוי שקרסה השנה, למרות שעזב לפני שהתגלו אי הסדרים בחברה.

בעיקרון, כל מי שאינו מוגדר דח"צ יכול להתמודד על התפקיד היו"ר, כך שגם שטרן יוכל להתמודד. מי שלא יוכלו להתמודד הם תמי גוטליב, צביקה נגן וששון אליה.

בחירת דירקטוריון גם בבנק דיסקונט

גם בבנק דיסקונט מתמקדים כעת בזהות היו"ר הבא. בעלי המניות של הבנק יבחרו ב-16 באוגוסט את הדירקטורים החדשים בקבוצה, ובהחלט ייתכן כי מבין אלו שייבחרו יהיה גם יו"ר הדירקטוריון הבא. הבנק פרסם בשבוע שעבר את הזימון לאסיפת בעלי המניות, כשבין המועמדים החדשים לדירקטוריון בולט שמו של אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר. לאור ניסיונו של פינטו, ההערכות הן שהוא זה שיוביל את הדירקטוריון בשנים הבאות ויחליף את שאול קוברינסקי שמסיים את הקדנציה כיו"ר דיסקונט בסוף השנה.

בקטגוריה של דירקטורים בה מתמודד פינטו נמצאים גם שמם של פרופ' שלמה מור יוסף (מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר ומנכ"ל הדסה לשעבר), סיגל רגב והדירקטורית המכהנת איריס אבנר. מבין השלושה יבחרו בעלי המניות בדיסקונט, שהוא בנק ללא גרעין שליטה, שלושה דירקטורים.

בקבוצה נוספת נמצאים שלושה שמות נוספים מהם ייבחרו שניים לתפקיד דירקטור חיצוני. אלו הם אהרון אברמוביץ', עופר לוי ואמיר קושילביץ אילן, כששני האחרונים היו בעברם בבנק הפועלים, כך שאם ייבחרו עשויה להיווצר בדירקטוריון החדש של דיסקונט קבוצת יוצאי הפועלים, תרחיש שעשוי לחזק את בחירתו של פינטו ליו"ר, אם יעבור בהצלחה את אספת בעלי המניות וייבחר לדירקטוריון.