ינון מגל במשפט נתניהו: אילן ישועה התערב בסיקור בוואלה לטובת פוליטיקאים

מגל, עורך וואלה לשעבר, החל להעיד במשפט רה"מ וסיפר כי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה דאז, נהג להתערב לעתים קרובות בתכנים שפורסמו באתר בעקבות פניות מפוליטיקאים שונים: "זה היה מקום שהתנהל בצורה מאוד לא רצינית מבחינה עיתונאית" • במהלך הדיון מגל הוצא מהדיון וצייץ בטוויטר: "עוד לא פתחתי את הפה, וכבר הוציאו אותי מהאולם כדי שלא אשמע את הדיון האם אני עד עוין"

ינון מגל / צילום: רענן כהן
ינון מגל / צילום: רענן כהן

עיתונאי ערוץ 14 ינון מגל, מתומכי בנימין נתניהו, החל להעיד היום (ג') במשפטו של ראש הממשלה. מגל שימש כעורך אתר וואלה ומעיד על תקופת עבודתו באתר. בדצמבר 2014 עזב מגל את וואלה לטובת הפוליטיקה, ובהמשך חזר לתקשורת.

"אין לי ממש קשר עם נתניהו", אמר מגל בעדותו. "כשהייתי בוואלה לא היה לי שום קשר לנתניהו. תמכתי בו באופן בסיסי".

עוד הוסיף מגל על הקשר עם נתניהו בתקופה הנוכחית: "אני מדבר איתו שיחת רקע פעם בכמה חודשים, אין לי איתו קשר חברי. אני ידוע כאחד מתומכיו, אני לא מקורב אליו. אין לי שיחות אישיות איתו". 

עורכת וואלה לשעבר העידה במשפט נתניהו: "ישועה אמר לי - אל תשאלי שאלות, יש יותר מדי כסף על השולחן"
אחרי עדותו של מילצ'ן: אלה העדים הבאים במשפט נתניהו

מגל העיד כי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, נהג להתערב לעתים קרובות בתכנים שפורסמו באתר, בעקבות פניות מפוליטיקאים שונים. "כל הזמן הייתה התערבות", אמר והתייחס לבנימין (פואד) בן אליעזר, ליאיר לפיד, לגדעון סער ולבקשה בנוגע לתמונה של שרה נתניהו. "זה היה מקום שהתנהל בצורה מאוד לא רצינית מבחינה עיתונאית", הוסיף.

התובעת, עו"ד יהודית תירוש, ביקשה לחקור את מגל בחקירה נגדית ואמרה לשופטים בתחילת הדיון: "אנחנו חושבים שהעובדה שיש לו קשר לנאשם בדרכים שונות - ואנחנו מיד נראה שיש לו יחס לתביעה ונברר איזה יחס יש לו - הם דברים סופר-רלוונטיים". 

"עוינות כללית לתביעה" 

עו"ד תירוש לא ביקשה להכריז על מגל עד עוין, אך  ציינה כי "העוינות הזאת יכולה להיות עוינות כללית לתביעה. העד פתח מימון המונים כדי לממן את הגנתו של הנאשם בתיק הזה".

באותו הזמן מגל הוצא מהדיון וצייץ בטוויטר: "עוד לא פתחתי את הפה, וכבר הוציאו אותי מהאולם כדי שלא אשמע את הדיון האם אני עד עוין, עוד לפני שהעדתי . אז אני נאלץ לקרוא בחוץ מהדיווחים ברשת. קרקס מדרנו".

נתניהו מואשם בתיק 4000 בשוחד והפרת אמונים בכך שבינו לבין שאול אלוביץ', בעלי בזק ו-וואלה לשעבר, נרקמה עסקת "תן וקח", במסגרתה נתניהו סייע לשינויים רגולטוריים שהיטיבו עם אלוביץ', כאשר במקביל ובתמורה העבירו ראש הממשלה ורעייתו בקשות לשינוי הסיקור באתר וואלה. 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.