בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; אודיטי טק זינקה בכ-40% ביום המסחר הראשון שלה

מדד הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס, והדאו ג'ונס הוסיף כ-0.3% לערכו • עסקת מיקרוסופט ואקטיוויז'ן בליזארד נדחתה לאוקטובר • מניית קארוונה מזנקת בכ-30% • הבורסות באירופה ננעלו בעליות שערים • טסלה ונטפליקס פרסמו את דוחותיהן לאחר סיום המסחר בניו יורק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס, הדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.3%, וה-S&P 500 עלה בכ-0.2%.

בלטו לחיוב מניות אפל , קארוונה  אמזון   ומטא 

מנגד, מיקרוסופט , אנבידיה  ואלפאבית  נסחרו בירידות.

בקרב המניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, בלטו לחיוב למונייד , לייבפרסון ופאגאיה טכנולוג'יס .

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלתה בכ-4 נקודות בסיס לקראת סיום המסחר ונסחרה סביב 3.74%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה קלות ונסחרה סביב 4.76%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרו בירידות קלות. מחירה של חבית נפט גולמי ירד בכ-0.6% ונסחר סביב 75 דולר. מחירה של חבית מסוג נפט ברנט ירד בכ-0.4% ונסחר סביב 79 דולר.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר התחזק מול האירו ב-0.2%. מול הליש"ט הדולר התחזק בכ-0.8% ומול הין, הדולר התחזק בכ-0.6%.

21:28

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.2% ומדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.3%.

עיני המשקיעים נשואות אל עבר דוחות ענקיות הטכנולוגיה נטפליקס וטסלה שצפויות לפרסם את תוצאותיהן הכספיות בסיום המסחר.

בכל הנוגע לדוחות נטפליקס , המשקיעים מחכים לראות את השפעת החלטת החברה על איסור שיתוף סיסמאות המנויים על תוצאותיה הכספיות. האנליסטים מעריכים כי נטפליקס צפויה להציג תוצאות חזקות לרבעון בדגש על זינוק במספר המנויים החדשים.

לגבי טסלה , המשקיעים ממתינים לראות האם מהלך הורדת המחירים של החברה לאורך הרבעונים האחרונים, ישתקף בדוחות שהחברה תציג לרבעון השני של השנה.

עד כה, עונת הדוחות בארה"ב מסתמנת כחיובית כאשר כ-60% מתוך חברות מדד ה-S&P 500 שהציגו את תוצאותיהן הכספיות הפתיעו את התחזיות בשורת ההכנסות, וכ-80% מהחברות הציגו רווחים גבוהים מהצפוי.

חברת אפל  מרכזת עניין לאחר שדווח בבלומברג כי החברה עובדת על כלי בינה מלאכותית בצורת Chat-GPT. לפי הדיווח החברה טרם בנתה אסטרטגיה ברורה סביב נושא זה. 

עוד דווח, כי יצרנית האייפון בנתה תשתית משלה כדי ליצור מודלי שפה גדולים, עליהם מבוססות מערכות בינה מלאכותית כמו בארד של גוגל. על פי אנשים שמכירים את הפרטים, בחברה קוראים למודלים "Ajax", ולמערכת עצמה צפוי להיות השם "Apple GPT". 

20:53

אודיטי טק, החברה-האם של איל מקיאג' הישראלית, מזנקת בכ-40% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. בעוד שבתחילה תכננה אודיטי להנפיק במחיר של 27-30 דולר למניה, היא העלתה את הטווח המבוקש בהמשך ל-32-34 דולר, ולבסוף התמחור נקבע על 35 דולר. נכון לשעה זו, מניית החברה נסחרת במחיר של 49.10 דולר.

בעלי השליטה בחברה הם המנכ"ל אורן הולצמן, שנכנס להשקעה בחברה לפני עשור, וקרן L Catterton של חברת מוצרי היוקריה לואי ויטון, שהשקיעה באודיטי ב-2017 סכום של 95 מיליון דולר ורכשה אז 38.5% מהמניות. 

יופי של אקזיט: אורן הולצמן מכר מניות איל מקיאג' בנאסד"ק במעל 200 מיליון דולר   

20:06

מגמה מעורבת בנטפליקס. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.1% והדאו ג'ונס מוסיף כ-0.4% לערכו.

בולטות לחיוב מניות קארוונה , אפל , מטא , אמזון , וגולדמן זאקס .

גם מניית AT&T  נסחרת בעליות חדות. הזינוק במנייה מגיע לאחר מספר ימים בהם מניית החברה נסחרה בירידות על רקע תחקיר של ה- Wall Street Journal שמצא כי החברה השאירה אלפי כבלים מכוסים בעופרת ברחבי ארה"ב.

מניית  סיסקו   נסחרת בעליות לאחר שבנק ג'יי פי מורגן העלה את המלצתו על מניית החברה מ'ניטרלי' ל-'תשואת יתר'.

אמזון  מרכזת עניין לאחר שהאנליסטים של בנק אוף אמריקה העלו את המלצתם על המניה ל'קניה' וציינו כי הם אופטימיים לגבי הדוחות הרבעוניים שהחברה צפויה לפרסם לקראת סוף החודש.

בשוק האג"ח, אגרות החוב של הממשל האמריקאי נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ל-10 שנים יורדת ב-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.76%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בכ-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.77%.

18:37

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים. הבורסה בלונדון זינקה בכ-1.8% לאחר שנתוני האינפלציה בבריטניה הפתיעו לטובה בחודש יוני. מדד הדאקס ננעל סביב רמות הבסיס והבורסה בפריז עלתה בכ-0.1%.

בוול סטריט, המסחר מתנהל לפי שעה בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.4%, מדד ה-S&P 500 ומדד הדאו ג'ונס עולים בשיעור דומה.

מניית חברת קארוונה , מזנקת בכ-40%. זאת לאחר שהחברה, העוסקת במכירת רכב באינטרנט, דיווחה כי הגיעה להסדר אשר יצמצם את סך חובותיה בכ-1.2 מיליארד דולר. 

בשוק הפורקס העולמי, הליש"ט נחלש בכ-1.1% מול הדולר. האירו נחלש בכ-0.3% מול הדולר והין נחלש בכ-0.6% מול הדולר.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות של כ-1%.

16:51

מאקרו ארה"ב: אישורי הבנייה ירדו בחודש יוני ל-1.44 מיליון לעומת הצפי המוקדם שציפה כי אישורי הבנייה ירדו ל-1.49 מיליון. במקביל, התחלות בניית בתים חדשים ירדו בחודש יוני ב-0.8% בקצב חודשי, כאשר התחזיות המוקדמות עמדו על עלייה של 7.2%.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.3% ומדד הדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.5%.

בולטות לחיוב מניות קארוונה , טסלה  אייאמדי   ונטפליקס .

במסגרת עונת הדוחות, הערב טסלה, נטפליקס ו-IBM  צפויות לפרסם את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה.

מוקדם יותר, בנק ההשקעות גולדמן זאקס  דיווח על רווח של 3.08 דולר למניה ברבעון השני של השנה ופספס את התחזיות המוקדמות של האנליסטים שציפו כי הרווח למניה יהיה גבוה ב-10 סנט. בשורה העליונה רשם הבנק הכנסות של כ-10.9 מיליארד דולר, בהתאם לצפי המוקדם.

עדכון בעסקת מיקרוסופט  ואקטיוויז'ן בליזארד -  שתי החברות הודיעו היום כי החליטו להאריך את הסכם המיזוג שלהם עד ה-18 באוקטובר, לאור התנגדותם של הרגולטרים בארה"ב ובריטניה, שעיכבו לטענתם את עסקת המיזוג בין החברות שהייתה אמורה להתבצע ב-18 ביולי. 

15:44

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת. הדאקס הגרמני יורד ב-0.3% בעוד הפוטסי 100 מזנק בכ-1.6%. בורסת פריז עולה ב-0.2%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%. הליש"ט נחלש מול הדולר בשיעור חד יותר של כ-1%. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.6%.

בשוק האג"ח, אגרות החוב של הממשל האמריקאי נסחרות בירידות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.74%. התשואה לשנתיים יורדת בשיעור דומה ונסחרת סביב 4.71%.

14:33

בנק ההשקעות גולדמן זאקס  דיווח היום על רווח של 3.08 דולר למניה ברבעון השני, ב-10 סנט מתחת לצפי האנליסטים. בשורה העליונה רשם הבנק הכנסות של כ-10.9 מיליארד דולר, בדומה לצפי.

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות קארוונה , איי.טי אנד טי , ניקולה, לוסיד , סיסקו  וריביאן .

14:03

נמשכות העליות באירופה. מדד הדאקס עולה ב-0.2%, הפוטסי מתקדם ב-1.5% והקאק ב-0.4%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. 

מגדלנה טאו, אנליסטית אסיה בבנק "יוליוס בר", כותבת בסקירה שפרסמה כי "סין צפויה להכריז בסוף החודש על תמריצים במטרה להיאבק בהאטה הכלכלית המתמשכת במדינה, שיתמקדו כעת בניסיון לדרבן את הצריכה במדינה. סין עומדת כיום בפני קשיים לתמרץ את כלכלתה, זאת עקב לאור היחלשות ביכולות המימון של הממשלות המקומיות, וקשיים במציאת פרויקטי תשתית שבהם הערך הכלכלי עולה על עלות הפרויקט. נכון להיום, ייצוב מגזר הנכסים והנדל"ן במדינה נותר המפתח לתמיכה בהתאוששותה הכלכלית".

"התמריצים הנוכחיים צפויים להתמקד בקידום צריכת רכבים ומוצרים אלקטרוניים, הגברת הצריכה באזורים כפריים ושיפור סביבת הצריכה. עם זאת, אבטלה גבוהה בקרב צעירים וירידת ערך הנדל"ן, הביאה לירידה ביכולות צריכה ויצירת ציפיות חלשות מצד השוק. ככל שאנו מתקרבים לסוף יולי, כלכלנים ומשקיעים מקווים שהמנהיגים הסינים יכריזו על תמריצים מקיפים יותר, כדי להצית מחדש את תנופת הצמיחה המתמתנת. צעדים חלקיים, כמו הורדת ריבית ההלוואות ב-10 נקודות בסיס או הארכת תמיכת האשראי כדי להקל על שוק הנדל"ן בערים החלשות בסין, לא הצליחו עד כה להלהיב את המשקיעים. ירידה מהירה בהשקעות נדל"ן למגורים, תשואה ירודה על פרויקטי תשתית, וסוגיית החוב על מימון הרשויות המקומיות, מהוות כמה מהסוגיות שמקשות כעת על הממשל המרכזי בסין. עד כה, פרויקטי תשתית מרכזיים להשקעה שאושרו במחצית הראשונה של 2023 התמקדו בעיקר בענפי האנרגיה, ההייטק, התחבורה והמים. עם זאת, חבילות תמריצים גדולות ופזיזות עשויות לייצר הפוך ממטרתן ולהגדיל את מדדי החוב הגבוהים ממילא של הממשלה. בהתחשב בקשיים בארגון מחדש של הצמיחה בסין, כאשר הממשלה נאלצת להתרחק ממודל צמיחה מבוסס נכסים, סין צפויה לראות שיעור צמיחה כלכלי נמוך יותר בשנת 2024".

12:05

עליות באירופה. מדד הדאקס עולה ב-0.3%, הפוטסי מתקדם ב-1.5% והקאק ב-0.6%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. 

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן לחודש יוני רשם עלייה של 0.3% בגוש האירו, בהתאם לצפי הכלכלנים. ברמה השנתית נרשמה עלייה של 5.5%, בהתאם לצפי כלכלנים. מדד הליבה רשם עלייה של 0.4% ביוני לעומת צפי לעלייה של 0.3%. ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד הליבה ב-5.5% לעומת צפי לעלייה של 5.4%. 

10:17

יום המסחר באירופה נפתח במגמה חיובית. מדד הדאקס עולה ב-0.5%, הפוטסי מתקדם ב-0.9% והקאק ב-0.7%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. 

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של 1.2% במדד הניקיי. מדד ההנג סנג יורד בכ-0.3% לקראת סיום המסחר, והקוספי נסחר ביציבות. 

מאקרו בריטניה: מדד המחירים לצרכן לחודש יוני רשם עלייה של 0.1% לעומת צפי לעלייה חודשית של 0.4%, וירידה לקצב שנתי של 7.9% לעומת צפי כלכלנים לרמה של 8.2%, ולעומת 8.7% במאי. מדד הליבה רשם עלייה של 0.2% ביוני לעומת צפי לעלייה של 0.4%. ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד הליבה ב-6.9% לעומת צפי לעלייה של 7.1%. 

07:53

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של כ-0.7%, ומנגד מדד ההנג סנג יורד בכ-1.2%, והקוספי נסוג בכ-0.3%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת. אתמול נרשם עוד יום של עליות בוול סטריט, על רקע דוחות טובים של חברות מובילות. מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.8%, והדאו ג'ונס זינק בכ-1.1%.

היום יפרסמו דוחות, בין השאר, טסלה  ונטפליקס  (לאחר סיום המסחר בניו יורק).

הבוקר יתפרסם בבריטניה מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שצפוי לרשום עלייה חודשית של 0.4% וירידה לקצב שנתי של 8.2%, לעומת 8.7% במאי. 

● מניות או אג"ח? מה הוא אפיק ההשקעה המומלץ לדעת בכירים בשוק

בהמשך היום יתפרסם גם בגוש האירו מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שצפוי לרשום עלייה חודשית של 0.3% וירידה לקצב שנתי של 5.5%, לעומת 6.1% במאי. 

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט רושמים ירידות קלות. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על כ-79 דולר וחבית מסוג WTI נסחרת סביב 75.5 דולר. 

 במסחר באג"ח הממשל האמריקאי, התשואות מתייצבות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עומדת על כ-3.77%, והתשואה על האג"ח לשנתיים על כ-4.74%. 

ארי ואלד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר, מציין בסקירה שפרסם כי לחצי האינפלציה בארה"ב הולכים ופוחתים, כאשר שיעור האינפלציה במשק האמריקאי ירד מתחת לשיעור ריבית הפד, העומדת על 5.25%. יחד עם זאת, הוא כותב, "חשוב לציין כי הורדה מהירה מדי של שער הריבית עלולה להאיץ מחדש את להבות האינפלציה, כפי שכבר התרחש בארה"ב בשנות ה-70, ובכך לסכן את הכלכלה ושוקי ההון". לכן, ואלד מעריך כי ריבית הפד אמורה להישאר ברמתה הגבוהה לאורך זמן, כפי שקרה בשנות ה-80, ולא מנעה אז את הראלי בשוק המניות.

על אף היחלשותו האחרונה של שער הדולר מול סל המטבעות, מעריך ואלד כי הדבר תואם את החולשה בשוקי הסחורות, ובכך אינו מהווה סכנה ללחצי האינפלציה. יתרה מזאת, "בהסתכלות היסטורית, הפגין מדד ה-500 S&P ביצועים חזקים במיוחד דווקא בתקופות של ירידת מחירי הסחורות". בנוסף, ממשיך ואלד לצפות להתאוששות במניות הקטנות והבינוניות בארה"ב.