קפיצת המדרגה של המתקפלים החדשים מבית סמסונג. התרשמות ראשונית

סמסונג השיקה את הדור החדש של מכשירי הסמארטפון המתקפלים שלה • המסך התרחב, הקיפול נקי יותר, ובסמסונג מקווים שהדור החדש של מכשירים יתפוס בשוק • אבל המחיר עדיין גבוה

המתקפלים החדשים של סמסונג Galaxy Z Flip5 / צילום: נבו טרבלסי
המתקפלים החדשים של סמסונג Galaxy Z Flip5 / צילום: נבו טרבלסי

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג משיקה בשעה זו את הדור החדש של מכשירי הסמארטפון המתקפלים שלה, ה-Z Flip5 (שנפתח כמו הטלפונים הישנים) וה-Z Fold5 (שנפתח כמו ספר). עדיין מדובר בקטגוריה שלא מצליחה לשנות את השוק, אם כי סמסונג טוענה שהיא מוכרת יותר משנה לשנה. מה השתנה במכשירים החדשים ומה חשבנו בהתרשמות ראשונה על אלו שמנסים לשנות את התעשייה?

"הוא הורג את המוצר, לא המותג": למה מאסק הכריז מלחמה על טוויטר?
הבינה המלאכותית על פי גוגל ומיקרוסופט: 10 תובנות וכלים שכדאי להכיר
לנובו השיקה מחשב נייד בלי מקלדת. האם הוא יטלטל את השוק?   

החידוש העיקרי: הפליפ עם מסך משני גדול יותר

במבט חיצוני המכשירים נראים די אותו דבר, אבל אם מסתכלים מקרוב רואים כמה שינויים: מסך הפליפ כשהוא פתוח בגודל 6.7 אינץ', באיכות FHD+, בתצוגת Dynamic AMOLED 2X, ועם קצב ריענון דינמי של 120 הרץ.

החידוש הוא כשסוגרים את המכשיר, המסך מתגלה כגדול יותר מהדור הקודם, מסך של 3.4 אינץ', בתצוגת Super AMOLED. מדובר בשיפור לעומת הדגם הקודם בו המסך היה רק 1.9 אינץ'. החברה קוראת למסך הזה Flex Window, ובגלל הגודל שלו הוא הרבה יותר שימושי ומאפשר לשלוט במוזיקה, לקבל עדכונים על מניות, לראות את מזג האוויר, לצלם סלפי ועוד.

במקרה של הפולד, כשהמכשיר עצמו סגור המסך בגודל 6.2 אינץ', בתצוגת Dynamic AMOLED 2X ועם קצב ריענון דינמי של עד 120 הרץ. המכשיר, שנפתח כמו ספר, גדל למסך Infinity Flex Display של 7.6 אינץ', בתצוגת Dynamic AMOLED 2X, ברזולוציה של QXGA+, ועם קצב ריענון דינמי דומה. גם כאן ישנו עדיין את פס הציר כשפותחים את המכשיר, ויש כאלו שזה מאוד מפריע להם. כעת ניתן רק לחכות ולראות אם סמסונג תפתור את הבעיה.

היתרון הבולט: טכנולוגיה דקיקה יותר

אחת הבשורות שסמסונג מביאה במכשירים האלו, זו העבודה שהם מצליחים לייצר מכשירים דקים יותר. למרות שהעיצוב עצמו של המכשירים נשאר די דומה, ולא נראה שיש חידוש אולי מעבר לצבע חדש שהוסיפו לליין, דקיקות המכשירים היא בשורה.

בעבר, כשהיו מקפלים את המכשירים, היה נשאר רווח בין חלקי המסך בשל קיפול הציר, שדרכו היה נכנס לכלוך. עם המכשיר החדש, סמסונג הצליחה לייצר טכנולוגיה שתסייע לה בקיפול המכשיר, בלי השארת פתח אפשרי לכניסת לכלוך, שבנוסף נותן למכשיר מראה נקי יותר.

במצב מקופל, ממדי הפליפ הם 15X85X72 מ"מ ומשקל המכשיר עומד על 187 גרם. גם בפולד החברה שיפרה את הסגירה של המכשיר. במצב מקופל, מימדי המכשיר הם 13.4X155X67 מ"מ, והמכשיר שוקל 253 גרם, לא רחוק מעל למכשירי הדגל של סמסונג, סדרת ה- S.

שתי הסדרות עמידות למים, ולא יפגעו מטבילה במים מתוקים בעומק של 1.5 מטר למשך 30 דקות. המכשירים כוללים מסגרות Armour Aluminium, וזכוכית גורילה גלאס ויקטוס 2 משני הצדדים של המכשיר.

לפולד גם מצטרף העט S Pen Fold Edition, שעוזר עבור אלו שרוצים פרודוקטיביות גבוהה יותר. החברה עובדת כעת על קייס עבור העט שמצטרף למכשיר, כדי ליצור דגם דק יותר שלא מורגשת בליטה בשל העט.

מערך הצילום: הרבה אפשרויות בגלל הקיפולים

במקרה של הפליפ, יש רק שני אזורים של מצלמה: במצלמה הפנימית, כלומר כשהמכשיר פתוח, יש חיישן בודד של 10MP. כשסוגרים את המכשיר, המצלמה האחורית הופכת להיות המצלמה הפועלת והיא מאובזרת בשני חיישנים: מצלמה רחבה של 12MP, וחיישן אולטרה רחב של 12MP. למעשה, זה הופך את צילום הסלפי במכשיר הפליפ להרבה יותר טוב, כי הוא למעשה משתמש במצלמה יותר מתקדמת מאשר חיישן בודד.

בפולד, יש שלושה אזורים של המצלמות: ראשית, המצלמה הקדמית כשהמכשיר סגור, והיא מצלמת סלפי של 10MP. שנית, מערך הצילום האחורי כשהמכשיר סגור - מערך משולש שכולל מצלמה ראשית של 50MP, מצלמה אולטרה רחבה של 12MP וחיישן טלפוטו של 10MP. שלישית, כשהמכשיר פתוח, המצלמה הפנימית שם שמתחת לתצוגה המסך עם 4MP.

המפרט: הדור העדכני של קוואלקום

המעבד של המכשירים האלו הוא Snapdragon 8 דור 2, המעבד המתקדם ביותר של חברת קוואלקום. הפליפ מגיע עם שטח אחסון של 256GB/512GB, ועם זיכרון הרצה של 8GB RAM. מבחינת הסוללה, למכשיר יש קיבולת של 3,700 מיליאמפר, וטעינה מהירה עם 25 וואט. במקרה של הפולד, זיכרון ההרצה עומד על 12GB RAM, עם שלוש אפשרויות לשטח אחסון: 256GB/512GB/1TB. למכשיר יש קיבולת של 4,400 מיליאמפר בסוללה, ותמיכה בטעינה מהירה של עד 25 וואט.

בשלות השוק: עדיין רחוק

סמסונג לא מפרסמת כמה מכשירים מתקפלים היא מוכרת, אבל ההערכות הן שבישראל נמכרו כמה עשרות אלפי יחידות בישראל במצטבר. אנשים מחזיקים לרוב מכשיר למשך שנתיים וחצי, וכעת בסמסונג מצפים שירכשו את הדור החדש כי עברו שנתיים מאז הדור השלישי, ולפי החברה אכן יש עלייה במכירות. המכשיר הנמכר יותר הוא הפליפ, בשל המחיר הנמוך שלו. החלוקה היא ככל הנראה 60-40% בין הפליפ לבין הפולד.

חברת דימינקה, בין היבואניות הרשמיות של מוצרי סמסונג בישראל, זיהתה גידול של 50% ברכישות הדור הקודם של המכשירים המתקפלים של סמסונג, ה-Z 3 למיניהם.

סמסונג אכן עשתה קפיצה משמעותית עם קו המכשירים החדש, ועדיין, השוק אינו בשל. עדיין לא רואים את המכשירים בציבור כמו שהיינו מצפים. בסמסונג מצפים שתהיה קפיצה מז'ורית עם הדור ההחדש. בחברה מקווים שהמסך החיצוני של הפליפ, הנותן שימושיות אחרת, ינרמל יותר את המכשיר.

המחיר: עדיין גבוה מדי

חברת סמסונג פרסמה את המחירים המומלצים לצרכן: דגם הפליפ יתחיל מ-4,000 שקלים חדשים ויגיע עד 4,500 שקלים לדגם עם שטח האחסון הגבוה יותר. בדגם הפולד, המכשיר יתחיל מ-6,800 שקלים, יקפוץ ל-7,250 שקלים בדרג הביניים, ועד 8,150 שקלים לשטח האחסון הגבוה ביותר.

אין ספק שמדובר במכשירים יקרים במיוחד, ואולי זו אחת הסיבות מדוע עדיין יש פער משמעותי מהציבור שלא באמת מצליח להבין את הסיבה הטובה לרכוש את המכשיר ולהיפרד מכמה אלפי שקלים תוספת למה שיוציאו על מכשירי הדגל הרגילים.

המכשירים יהיו זמינים להזמנה מראש מה-26 ביולי, והרוכשים יקבלו את ההזמנה החל מה-11 באוגוסט. ההשקה הרשמית בישראל תהיה ב-17 באוגוסט. 

סביב ההשקה, חלק מהיבואניות הרשמיות שחררו את המחירים שלהן למוצרים. סאני, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג בישראל תמחרה את המוצרים בדומה לסמסונג עצמה.

פרטנר, אף היא יבואנית רשמית של המוצרים בישראל, תמחרה את המוצרים מעט נמוך יותר: הפליפ יתחיל ב-3,850 שקלים ויגיע עד 4,350 שקלים. בדגם הפולד, דגם הבסיס יתחיל ב-6,450 שקלים, כשדגם הביניים יעלה 7,100 שקלים (150 שקלים הפרש ממחיר היבואנית השנייה).

גם דינמיקה פרסמה את המחירים שלה, בעוד שדגם הבסיס של הפליפ נמוך אצלה יעלה 3,830 שקלים, המחיר יטפס עד ל-4,500 שקלים, גבוה יותר מפרטנר לדוגמה. לגבי הפולד, המחיר יחל ב-6,490 שקלים והמחיר יטפס ל-7,200 שקלים.

השורה התחתונה: יש בשורה, אבל רחוקה

סמסונג עשתה קפיצה מדרגה משמעותית, בעיקר בהיבטי העיצוב: הן המסך החיצוני של הפליפ שגדל והפך את השימוש להרבה יותר ישים והן הטכנולוגיה החדשה שמצמצמת את הרווח בקיפול, שדרכו נכנס הרבה מאוד לכלוך.

כרגע, החברה צריכה להוכיח שאכן היא מצליחה למשוך את הציבור, ולשכנע אותם שהם אכן צריכים את המכשירים האלו. ככל שהמכשירים ייכנסו יותר למיינסטרים, ככל שיהיו עוד מתחרים בינלאומיים, המחירים ירדו והתחרות תגבר.

הבשורה כרגע אינה מספיק משמעותית כדי להמליץ לרכוש את המכשירים, בטח לא היקרים. זו הסיבה ככל הנראה מדוע מבין הדגמים שמציעה סמסונג, מכשיר הפליפ יותר יותר פופולרי, שכן המכשיר יותר זול, וקומפקטי עבור מי שלא רוצה מכשירים גדולים.