מסר שחור: מנכ"לי חברות ההייטק שהחליפו את תמונת הפרופיל שלהם

בכירי חברות ההייטק בישראל החליפו את תמונת הפרופיל שלהם בוואטסאפ לעיגול שחור לאות הזדהות עם קמפיין מחאת ההייטק • בזאת הם מצטרפים לחזית העסקית הישראלית בכללותה, המתנגדת באופן פומבי ואקטיבי להפיכה המשפטית שמקדמת הממשלה

עובדי הייטק מפגינים נגד ההפיכה המשפטית בחיפה / צילום: דוברות מאבק עובדי ההייטק
עובדי הייטק מפגינים נגד ההפיכה המשפטית בחיפה / צילום: דוברות מאבק עובדי ההייטק

שורת מנכ"לי חברות הייטק מובילות החליפו הבוקר (ג') את תמונת הפרופיל שלהם בוואטסאפ לעיגול שחור לאות הזדהות עם קמפיין מחאת ההייטק שצבעה הבוקר את שערי העיתונים בשחור. בין המחליפים ניתן למצוא את: מנכ"לית מטא ישראל (פייסבוק לשעבר) עדי סופר-תאני, המשקיע והיזם זוהר לבקוביץ, מנכ"ל קרנות דיסראפטיב טל ברנח, רונה שגב מקרן tlv, נשיאת חברת קלטורה מיכל צור ועינת גז מחברת פפאיה גלובל.

סוכנות הדירוג מודי'ס תפרסם הערב דוח חריג על כלכלת ישראל
צונאמי של אזהרות כלכליות: מורגן סטנלי בתחזית עגומה לישראל

בכך, בכירי תעשיית ההייטק המקומית ממשיכים להביע את התנגדותם למהלכיה האחרונים של הממשלה, ששיאם בביטול עילת הסבירות, זאת באמצעות חוק שהועבר אתמול (ב') בכנסת.

המשקיע טל ברנח, מנכ"ל קרנות דיסראפטיב, אומר היום לגלובס: "אתמול היה יום שחור לדמוקרטיה הישראלית, יום שחור לכלכלה הישראלית ויום שחור לתעשיית ההייטק המקומית. עשינו את זה כצעד מחאתי. אם נסתכל היום על התחזית של מורגן סטנלי, על הדוח שמודי'ס עומדת לפרסם ועל מה שקורה לשער הדולר, נראה שכל מה שהזהרנו מפניו לצערנו מתממש. אם הממשלה תמשיך בחקיקה חד צדדית כל הפרמטרים יהיו שליליים. זאת פשוט דרמה וזה איום נורא".

בכירי ההייטק מצטרפים לחזית העסקית הישראלית בכללותה, המתנגדת באופן פומבי ואקטיבי לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"פורום העסקים", שמונה כ-150 מבכירי המשק בישראל, ובו חברה בין היתר גם עדי סופר-תאני, החליט בהחלטה חריגה ביום שני השבוע להשבית ולצמצם את פעילות המשק, זאת במחאה על החקיקה המשפטית. יתרה מזאת, חברות הייטק רבות מאפשרות לעובדים שלהן לצאת ולקחת חלק במחאות וזאת ללא ניכוי ימי חופש.