גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הוא נטש קריירה מצליחה כעורך דין ופתח בחדשה: "כסף זה לא חזות הכול"

איתן קייט החל את דרכו בכלל בעולם המשפטים, אך לאחר תהליך של חיפוש עצמי הוא החליט לעזוב ● כיום הוא מנהל את מרכז החדשנות ROAD2 ובטוח שההשקעות הישראליות יקבלו הרבה גידורים בתקופה הקרובה

איתן קייט, מנכ''ל ROAD2 / צילום: ליאת מנדל
איתן קייט, מנכ''ל ROAD2 / צילום: ליאת מנדל

אישי: בן 54, נשוי לאפרת + 3, גרים בחיפה
מקצועי: מנכ"ל מרכז החדשנות ROAD2

"אנשים פחות משפצים היום. הקבלנים בקושי כלכלי גדול" | ראיון
"כל אחד חוטף סטירות לחי בחיים, זו הייתה הסטירה שלי" | ראיון
המנכ"ל שעזב את הדוקטורט באמצע וגם את "כלוב הזהב" של בנק ישראל | ראיון
המנכ"ל שלא הסתדר בשום עבודה, פתח חנות רהיטים והפך אותה לרשת מצליחה | ראיון

ילדות ומשפחה: נולדתי בירושלים לאב אנגלי ואם הונגרייה, שנפגשו כאן. זמן לא רב לאחר לידתי הם החליטו לעבור לאנגליה, אבל עלינו חזרה לישראל כשהייתי בן 13. יש לי אחות אחת, קטנה ממני. התיישבנו בחיפה וזו העיר שאני חי בה כיום.

בית הספר: למדתי בבית הספר הריאלי, שאמא שלי הייתה בו מורה. היא פחדה ללכת לחדר המורים כדי לא לשמוע איזה פרא אדם אני. למרות זאת, הייתי תלמיד טוב ואפילו יו"ר ועדת התרבות.

צבא ואוניברסיטה: הייתי בשנה הראשונה בקורס טיס, אך לא סיימתי את המסלול. משם המשכתי לסיירת שלדג ושירתי כקצין. לאחר הצבא למדתי לתואר ראשון במשפטים ולתואר שני במנהל עסקים, שניהם באוניברסיטת חיפה. את ההתמחות עשיתי במשרד ש.פרידמן ושות' בחיפה, וזו הייתה תקופה עמוסה ומלחיצה, אבל גם מלמדת.

אלביט: כמה חודשים לפני סיום ההתמחות התחלתי לעבוד במחלקה המשפטית של אלביט. זו עדיין הייתה החברה הגדולה, לפני הפיצול (ב-1996 פוצלה לאלביט מערכות, אלביט הדמיה ואלביט). עסקתי שם בהשקעות, מיזוגים ויזמות, סוג של קרן הון סיכון לפני שהיו כאלה.

משפחת עופר: עבדתי תקופה קצרה אצל האחים עופר, בעיקר בקרנות המשפחתיות ובהשקעות, באספקט המשפטי שלהן. בעבודה איתם נחשפתי למרכיבים השונים בקבוצה ולאופן המחשבה של המובילים בה. אחר כך הצטרפתי למשרד עורכי הדין עמית פולק מטלון וגם שם עסקתי בקרנות הון סיכון, השקעות, הנפקות בנאסד"ק ומיזוגים ורכישות.

שינוי כיוון: אחרי כמעט 14 שנה במקצוע החל אצלי תהליך של חיפוש נפשי. כבר הרגשתי שהעבודה חוזרת על עצמה והכסף הוא חזות הכול. בסיום התהליך החלטתי לנטוש את עריכת הדין. ידעתי שאני אוהב את עולם ההשקעות, אז הקמתי שותפות בשם Friendly Angels, שזו בעצם קבוצת אנג'לים שמשקיעה בסטארט-אפים. אנחנו פעילים כבר יותר מ-17 שנים, עשינו כ-16 השקעות ומתוכן שישה אקזיטים יפים.

לומניס:  מלבד הקמת השותפות התחלתי לעבוד בצוות המפנה של לומניס, שהייתה חברה מפוארת למכשור רפואי, אבל הפסידה 50 מיליון דולר בשנה והייתה על סף פשיטת רגל. המטרה הייתה להבריא אותה. עבדתי שם חמש שנים וחצי בכמה תפקידים, שהאחרון בהם היה דירקטור פעילויות ושיתופי פעולה בינלאומיים אסטרטגיים. 

ביוסנס ופוליפיד: מלומניס עברתי את הכביש ביקנעם והצטרפתי לביוסנס, שנרכשה בידי ג'ונסון אנד ג'ונסון. הייתי סמנכ"ל שרשראות אספקה במשך שנתיים וחצי. עבדתי הרבה באירופה וארה"ב וחייתי בעיקר על מטוסים, מה שהיה לי קשה, אז עזבתי לתפקיד מנהל תפעול ראשי בסטארט-אפ בשם פוליפיד. כשהגעתי הייתי העובד השמיני בערך, ועזבתי כשהיו בו 60 עובדים, קצת לפני ההנפקה.

ROAD2: המטרה הייתה להקים אקוסיסטם של חדשנות בחיפה, מחוץ למדינת תל אביב. מוניתי למנכ"ל במרץ 2020 והחלטנו ללכת על קונספט שבו אנחנו מבררים מה החברות התעשייתיות צריכות ורק אז פונים לסטארט-אפים. חיברנו את הסטארט-אפים ללקוחות גדולים, נתנו להם חלל עבודה לפעול ממנו בעיר התחתית והשקענו המון במחשוב.

ROAD2, שבבעלות מט"י חיפה, אנבידיה ובמימון הרשות לחדשנות, מתמקדת בבינה מלאכותית. סביב זה יצרנו לסטארט-אפים אקוסיסטם של אנשי אלגוריתמיקה, דאטה, חומרה, תוכנה ו-UI/UX. בשלוש וחצי השנים האחרונות עברו תחת ידינו כ-110 חברות, 55 מהן עדיין פעילות.

הייטק ישראלי: ההייטק הישראלי מתנתק מההייטק האמריקאי והאירופי. בעוד אנחנו רואים התאוששות מרשימה בארה"ב, חברות ישראליות מתקשות לגייס כספים. האמון בעולם ההייטק הישראלי נסדק. עדיין יש כבוד רב לטכנולוגיה, למוח וליצירתיות, אבל ההשקעות בחברות ישראליות יקבלו הרבה גידורים.

השקעות: בתקופות של האטה כללית בשוק, כדאי להסתכל על הדברים הבסיסיים, לדוגמה, כל תחומי הבריאות הדיגיטלית שנועדו לייעל מערכות בריאות. לי באופן אישי הייתה מוטיבציה להשקיע בתחום כשאשתי חלתה בסרטן לפני 15 שנה.

תחביבים: פעם בשבועיים אני מצייר ציורי שמן בעין הוד. חוץ מזה אני עושה הרבה ספורט ברמה היומיומית - אופניים, ריצה, שחייה, אופנועי שטח.

 מבט לעתיד: ארצה להנחיל מהידע והניסיון שצברתי לדורות של סטארט-אפים.

עוד כתבות

מפעל המלט נשר. ''אין קשר בין רמות האבק לפעילות המפעל'' / צילום: תמר מצפי

אחרי פחות משנה: מנכ"ל נשר מפעלי מלט מסיים את תפקידו

מנכ"ל נשר מפעלי מלט, יובל לזרוב, מסיים את תפקידו בחברה אחרי כהונה בת פחות משנה ● באוגוסט האחרון הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מינהלי לחברה, המורה על מניעה או צמצום של זיהום אוויר לפי סעיף 45 בחוק אוויר נקי

נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת ● גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך ● השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

רסול סעדה, מנכ''ל משותף אל־ביאדר לפיתוח כלכלי חברתי / צילום: תמר מצפי

רסול סעדה: כך עבר הפשע בישראל מגוש דן אל היישובים הערביים

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, סקר סעדה, מנכ"ל משותף באל־ביאדר, את התפתחות הפשיעה בחברה הערבית, וציין: "מאז 2023, אנחנו באובדן מוחלט"

דואר ישראל - שירות מיון ארצי / צילום: איל יצהר

למה המדינה הסכימה למכור את הדואר בשליש מהשווי שבו העריכה אותו?

לאחר תחרות בין שני מתמודדים בלבד, קבוצת מילגם זכתה במכרז על דואר ישראל במחיר המהווה שליש מזה שבו הוערכה החברה הממשלתית בעבר ● הזוכה מתכוונת להתמקד בשוק הבנקאות ● וגם: המשפחה שעומדת מאחורי חברת מילגם

מוחמד מג'אדלה, אורי יוגב וד''ר סמיר מחאמיד בפאנל על תוכנית ''החומש־תקאדום'' / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית אום אל־פחם: "כבר שנה וחצי שאני לא מקבל כסף לפרויקטים"

ראש עיריית אום אל־פחם סמיר מחאמיד, ויו"ר קרן אלומה ומנהל אגף התקציבים לשעבר אורי יוגב, שוחחו בכנס גלובס על תוכנית החומש לחברה הערבית ● "הממשלה לא מנהלת נכון סדרי עדיפויות"

בנייה ברמת גן / צילום: פביו טרופה

התוכנית של רמת גן במקום תמ"א 38: עד 10 קומות ברחובות המסחריים

תוכנית מחליפה לתמ"א 38 שגיבשה העירייה בראשות כרמל שאמה הכהן, מספקת פתרון ביניים בין הגישה המרחיבה שנקטו ראשי העיר הקודמים, לבין הגישה הקמצנית שנקט כרמל שאמה הכהן, שזכתה לביקורת מצד בית המשפט

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בממשלה מפקפקים בסיכוי של סמוטריץ' להטיל מכס של 100% על טורקיה

הצעד שמבקש לקדם סמוטריץ' דורש אישור של הממשלה כולה, וההערכות הן ששני מוקדי ההתנגדות המרכזיים עשויים להיות בלשכת ראש הממשלה ואצל שר הכלכלה ● גורמים במגזר העסקי מפעילים על הממשלה לחץ לסגת מהרעיון, שעלול לגרור עליות מחירים שיתגלגלו לכיס של הצרכן הישראלי

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בתל אביב; נקסט ויז'ן ומג'יק צללו בכ-5%

מדד ת"א 35 ירד בכ-1.2% ות"א 90 השיל מערכו כ-2.1% ● השקל התחזק קלות מול הדולר במהלך השבוע האחרון ● שבוע גדוש בדוחות צפוי בת"א ובוול סטריט, כולל תוצאות ענקית השבבים אנבידיה ● בדיסקונט מעריכים: 2-3 הפחתות ריבית בארה"ב במהלך השנה

אפריל האדום של הפנסיה וההשתלמות / צילום: Shutterstock

אחרי שנה בצמרת, בית ההשקעות שמוצא את עצמו בתחתית טבלת התשואות לפנסיה

הירידות בשוקי ההון בעולם הובילו את המסלולים הכלליים לירידות של כ-1.5% ואת מסלולי המניות לירידות חדות יותר של כ-3% • אלטשולר שחם, מור ומנורה מבטחים בלטו לטובה כשמנגד אנליסט עם ירידות חדות • מה עשו המסלולים שעוקבים אחרי ה-S&P 500?

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"החשב יפקח": היועמ"שית מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין מימון מעונות רה"מ

לעמדת גלי בהרב־מיארה, אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הכספים לממן את שני מעונות ראש הממשלה, גם לנוכח הפרשנות שיש לתת לה והן בשל האישור הנדרש של החשב, בנוסף לזה של מנכ"ל משרד רה"מ

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנעלם בתאונת מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק בגבול עם אזרבייג'ן, ויש "חשש לחייו" ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

רכבי טויוטה חונים בשכונת מגורים. מכת גניבות רכב / צילום: טלי בוגדנובסקי

עלייה של 64% במחירי הביטוח: זה הרכב הנגנב ביותר בישראל מתחילת המלחמה

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות גילה כי כדי לבטח את אחד הרכבים הגניבים בישראל, טויוטה RAV4, נדרשה בעליו לשלם סכום המגיע כמעט לשישית משווייו ● "זו אמירה חד-משמעית ללקוח, שאת הדגם הזה החברה לא רוצה לבטח", אומרים בלשכת הסוכנים ● בשוק ממליצים לרוכשי מכוניות לכלול את עלות הביטוח בשיקולים בעת רכישת רכב חדש

יו''ר המחנה הממלכתי, בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה חדשה עד ה-8.6 או שנפרוש מהממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי תקף את רה"מ בהצהרה ואמר: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו" • ראש האופוזיציה לפיד: "גנץ צריך להודיע הערב שהוא פורש מהממשלה האיומה בתולדות המדינה, שהוא לא יסייע עוד לנתניהו להישאר בשלטון, ושהוא קורא לבחירות"

אלונה בר און, מו''לית גלובס / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: "לתקשורת יש תפקיד בקישור בין מגזרים"

בפתח כנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, התייחסה מו"לית העיתון לתפקידה של התקשורת בתקופה זו ועל השאיפה לסקר את כל חלקי החברה בעיתון ● בר און: "מטרת העיתונות לספק גיוון, לא להבליט את מי שהכי קיצוני או רק את מי שדומה לי"

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל נגד רשות ני"ע: לא לאפשר לגופים חוץ בנקאיים להתחייב על ריבית

ד"ר יוסי סעדון, מנהל האגף הפיננסי בבנק ישראל, שלח מכתב לרשות ניירות ערך בבקשה שלא תאשר את תזכיר חוק התשלומים, הכולל הוראה שמאפשרת לגופים החוץ בנקאיים להתחייב בפני הלקוחות בריבית קבועה על הפיקדונות ● לדבריו, מדובר בהוראה העלולה "לסכן את היציבות במערכת הפיננסית"

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

קבוצת לוזון "מזהירה": הרווח הנקי יזנק עד 160% ברבעון הראשון

הקבוצה מציינת כי בעקבות שיפור משמעותי של פעילות הבנייה למגורים שלה בפולין, היא צפויה להציג עליה בהכנסות וברווחים עם סיכום הרבעון הראשון ● בנוסף מציינת כי היא חזרה לקדם את הקמת תחנת הכח "דוראד 2" על רקע החלטות הממשלה לאחרונה

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח חברתי כלכלי במגזר המיעוטים / צילום: תמר מצפי

"במסגרת תוכנית החומש לחברה הערבית, אנחנו משקיעים קודם כל בחינוך. הפערים מצטמצמים"

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית, התייחס בכנס גלובס לאתגרים באוכלוסייה זו ולחשיבותה ● לדבריו, ברקע יישום תוכנית החומש הייעודית, החברה הערבית חוותה שינוי משמעותי: "רוב התלמידים לא היו זכאים לבגרות. היום יש 20% סטודנטים לתואר ראשון"

טיילור סוויפט. השפעה של 330 מיליון דולר על ה־NFL / צילום: ap, Lewis Joly

השיעור הכלכלי שחברות המדיה יכולות ללמוד מטיילור סוויפט

שוק המדיה חווה האטה שתחייב את שלושת מנועי הצמיחה הגדולים שלו - רשתות חברתיות, חברות סטרימינג וחברות גיימינג - לשנות אסטרטגיה ולשתף פעולה ביניהם, כך עולה מדוח חדש של פירמת הייעוץ דלויט ● הסיפור של סוויפט ובן הזוג כוכב ה־NFL מוכיח עד כמה מהלך כזה יכול להיות רווחי