אפליקציית Moovit משכללת את מערך הפרסום לנוסעים

המפרסמים ב־Moovit יוכלו לקבל דוחות מבוססי מפה, כך שניתן יהיה לבחון את השפעת הקמפיינים על תנועת הלקוחות הפוטנציאליים לבתי העסק • רקפת רוסק־עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, מונתה לקונסולית כבוד של נורבגיה • וזרוע החדשנות של אסותא מקדמת מיזמים רפואיים מבוססי בינה מלאכותית • אירועים ומינויים

רועי ביק, מייסד שותף ב־Moovit / צילום: Moovit
רועי ביק, מייסד שותף ב־Moovit / צילום: Moovit

לפני קצת יותר מחודש הודיעה גוגל על ביטול מודעות הפרסום באפליקציית ווייז לפחות עד ספטמבר הקרוב, ועל מעבר לשימוש במערכת הפרסום הכללית של גוגל, Google Ads. המהלך הותיר את הפרסום מבוסס המיקום לשחקנית אחת בשוק - שאומנם לא מיועדת לנהגים, אבל כן לנוסעים בתחבורה הציבורית: Moovit של מובילאיי.

פלטפורמת הפרסום של Moovit מבוססת מיקום, פרופילים, מערכת הפעלה, שעות שונות ועוד, ובעבר נשמעו לא מעט תלונות של נוסעים על כך שהפרסומות מכסות את כל המסך. לכך לא נמצא פתרון, אולם כעת החברה משיקה פיצ'ר חדש שנועד לשפר את ביצועי הפרסומות הללו: המפרסמים יוכלו לקבל דוחות מבוססי מפה, כך שיוכלו לבחון במהלך הרצת הקמפיין ולאחריו את השפעתו על תנועת לקוחות פוטנציאליים לבתי העסק (ולא רק לפי מספר חשיפות ולחיצות, כפי שהיה עד כה).

לאפליקציה של Moovit - שמאפשרת לנוסעים תכנון מסלול, זמני אמת של קווים ואף תשלום בעבור הנסיעה - יש כ־2 מיליון משתמשים בישראל וכמיליארד משתמשים בעולם. את פעילות הפרסום מוביל רועי ביק, מייסד שותף ב־Moovit. בין המפרסמים שעמם עובדת החברה בארץ נמנים מקדונלד'ס, בנק הפועלים, קופות־החולים לאומית ומאוחדת, סופר־פארם, וולט ועוד - חלקם בקמפיינים עונתיים, וחלקם בקמפיין שנתי קבוע.

Moovit אינה חושפת את נתוני הפרסום שלה בארץ ובעולם, אך לשם המחשה, פעילות הפרסום הגלובלית של ווייז הוערכה ב־200 מיליון דולר, ושל אובר בחצי מיליארד דולר. 

Moovit גם מציעה לממשלות, ערים, מפעילי תחבורה וחברות פרטיות פתרונות MaaS המופעלים על־ידי בינה מלאכותית, הכוללים תכנון, תפעול ואופטימיזציה לטובת הפחתת הגודש בכבישים, הגדלת מספר הנוסעים, הגברת היעילות וניצול הצי.

קונסולית הכבוד החדשה

רקפת רוסק־עמינח, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי וכיום שותפה מנהלת בקבוצת Team8, מונתה לקונסולית כבוד של נורבגיה.

בתפקידה החדש תפעל רוסק-עמינח לקידום היחסים הכלכליים והמסחריים בין נורבגיה לישראל, ותסייע בחיזוק הקשרים התרבותיים והחינוכיים בין שתי המדינות. כשותפה מנהלת ב-Team8 היא עוסקת בפיתוח ובבניית סטארט־אפים בתחום הפינטק.

"לנורבגיה יש סיפור מעורר השראה", אמרה רוסק־עמינח בטקס קבלת המינוי. "היא הפכה ממדינה ענייה לאחר מלחמת העולם השנייה לאחת מהמדינות העשירות בעולם. זאת כתוצאה ממשאבי הנפט והגז שלה וגם בזכות שילוב אינטגרלי של נשים במעגל העבודה. שיתוף־הפעולה בין המדינות חשוב כעת מאי־פעם נוכח הדה־גלובליזציה העולמית".

רקפת רוסק-עמינח, שותפה מנהלת בקבוצת Team8, מונתה לקונסולית כבוד של נורבגיה / צילום: Moshe Menagen
 רקפת רוסק-עמינח, שותפה מנהלת בקבוצת Team8, מונתה לקונסולית כבוד של נורבגיה / צילום: Moshe Menagen

אסותא מקדמת מיזמים רפואיים

זרוע החדשנות של אסותא, Rise, בחרה את עשרת הסטארט־אפים שיקחו חלק במחזור השני של תוכנית Rise with US שנועדה לסייע להם לחדור לשוק הבריאות העולמי, בדגש על ארה"ב. כל החברות הנבחרות מפתחות פתרונות בריאות דיגיטליים וחישוביים, מבוססי בינה מלאכותית וביג דאטה.

בראש תוכנית Rise עומד דניאל רבינא, והיא פועלת בשיתוף קרן הון הסיכון LionBird, חממתeHealth Ventures ,University City Science Center בפילדלפיה וארגון Start Up Nation Central. בנוסף שותפות בה החברות אנבידיה ואמזון ווב סרויסס, שמספקות את שירותי הענן.

למחזור השני הגישו מועמדות כ-110 חברות, מתוכן כאמור נבחרו עשר. 5 חברות ישתתפו בתוכנית במסלול כללי, ו-5 חברות ישתתפו במסלול ייעודי לחברות פורטפוליו שלeHealth Ventures, שבה שותפה קופת־חולים מכבי, בעלת אסותא.

רוב החברות הנבחרות הוקמו בשנים האחרונות על־ידי צוותים משולבים של אנשי טכנולוגיה ורפואה, וביניהן נמנות Aisap, שפיתחה פלטפורמה לפענוח בדיקות אולטרסאונד בנקודת הטיפול; Spotitearly, שפיתחה בדיקת סקר למגוון סוגי סרטן בבדיקת נשיפה; efa Thechnologies, המפתחת מכשיר לספירת דם במקום הטיפול, כולל בבית הלקוח; ו-Nervio, שפיתחה מערכת לניטור נוירו־פיזיולוגי של חולים בזמן ניתוח.

במסגרת התוכנית יזכו החברות לליווי במשך חודש שיכלול הדרכה על שוק הבריאות האמריקאי, פידבק לגבי התאמת המוצר לשוק מגורמים קליניים, עסקיים וטכנולוגיים, פגישות עם משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים, הרצאות בנושא מסחור והטמעה של פתרונות במערכת הבריאות, רגולציה ועוד. השבוע האחרון של התוכנית יתקיים בארה"ב.

"מערכות הבריאות משתנות במהירות, והמשקיעים דורשים מיזמים להוכיח את הערך של המוצר בשלב מוקדם של פיתוחו", מסביר רבינא. "לכן סטארט־אפים רפואיים נדרשים היום יותר מבעבר להבין מקרוב את צרכי מערכות הבריאות. באמצעות התוכנית, אסותא מסייעת להם להצליח להגיע אל המטופלים ולקדם את הטיפול והרפואה".

חדשות טובות

עמותת שניר למען משפחות מעוטות יכולת תחלק תווי שי לרכישת מוצרי חזרה לבית הספר ברשתות שונות, בהיקף של כ-150 אלף שקל. מייסדי העמותה הם ניר שמול ויואב פלאטו שרון.