לראשונה זה זמן רב: חמשת הבנקים הגדולים כובשים את הפסקת הפרסומות

בנק מזרחי טפחות שומר על המקום הראשון בדירוג הזכירות, שופרסל מובילה באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • אבל האירוע הגדול ביותר של ענף הפרסום השבוע לא התרחש בהפסקת הפרסומות

קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

האירוע הגדול ביותר של ענף הפרסום השבוע לא התרחש בהפסקת הפרסומות. שטראוס, מהמפרסמים הגדולים במשק (תקציב שנתי מוערך ב־80 מיליון שקל), הודיעה כי היא מפסיקה את הפרסום בערוץ 14. מיד אחריה הודיעה דלק מוטורס (מאזדה, ב.מ.וו ופורד) כי היא נוקטת צעד דומה.

מה קרה למוקד שירות הלקוחות של תמי 4 בעקבות הקרב עם ערוץ 14? 
מהלך שיווקי או עסקי? מה עומד מאחורי החלטת רמי לוי לייבא חלב 

במקרה של שטראוס מדובר היה בהפסקת הפרסום של תמי 4, בעוד דלק מוטורס לא היו באוויר עם פרסומות. עדיין מוקדם לומר האם תהיה למהלך השפעה על מדד הזכורות והאהובות, אך נראה שהמילה האחרונה עוד לא נאמרה. כמו שאמר לנו השבוע פרסומאי בכיר, "כל עולם השיווק והפרסום עושה עכשיו חושבים".

לעומת זאת, היה גם מי שחזר לפרסם השבוע - הבנק הבינלאומי - וכך, לראשונה זה זמן רב, חמשת הבנקים הגדולים מתברגים בדירוג. אחרי שהניסיון הראשון עם הפרזנטור עידו רוזנבלום לא צלח, בסיבוב השני החליטו בבינלאומי (באמצעות ברוקנר יער לוי) להתייחס ישירות למתחרים, וליתר דיוק, לנושא השירות. וזה עבד.

קמפיין הבינלאומי / צילום: צילום מסך
 קמפיין הבינלאומי / צילום: צילום מסך

בפרסומת נראה רוזנבלום יושב על ספה עם פופקורן מול הפסקת הפרסומות, ובשיח "ישיר" עם הצופה, לועג לאלה שמדברים, רוקדים ושרים על שירות - בעוד שלפי בנק ישראל, מי שמוביל בסגמנט הזה הוא הבינלאומי. הפרסומת נראית פחות מלוטשת מאלו של המתחרים, אך זה מספיק לה כדי להתברג אחרי היעדרות ארוכה במקום התשיעי בזכירות.

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת למתחרה, מזרחי טפחות, שרץ עם דגל השירות למרחקים ארוכים. זהו השבוע השני ברציפות שהבנק מוביל את הטבלה, אך הפעם עם פרסומת אחרת שבה דביר בנדק "מציע" למתחרים לאפשר ללקוחות שלהם לדבר עם הבנקאי האישי באפליקציה, ולא עם בנקאי רנדומלי. הפרסומת מתמקמת במקום השמיני באהדה.

הפרסומת האהובה ביותר שייכת לשופרסל ולאירנה, והיא מקדמת את המותג הפרטי של קמעונאית המזון הגדולה בישראל. בעידן של עלייה ביוקר מחיה, המסר הזה מתבקש, ובשילוב ההומור מתקבל שיעור אהדה של 27.6%, גבוה מהממוצע החצי שנתי.

קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
 קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת להפניקס, עם כ־1.1 מיליון שקל. הפרסומת המאוירת ששולחת שוב את מאיה ויהודה לחופשה, אינה מתברגת בדירוג. במקום השני מבחינת השקעה נמצא מפעל הפיס עם סכום דומה, וגם הפרסומת שלו אינה בדירוג השבוע.

 

לא באוויר
ארבע מתוך עשר הפרסומות בדירוג כלל לא שודרו השבוע: פרטנר, בזק, yes ודיסקונט.

משקיעים הרבה פחות
ההשקעה בפרסום צונחת: מ־34 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־27 מיליון שקל בלבד השבוע.

המשרד האהוב
שלושת המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם, לפי סדר, גיתם BBDO (שופרסל), מקאן ת"א (פרטנר) ואדלר חומסקי & ורשבסקי (yes).


המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.