תביעה של 5 מיליון שקל נגד מפעילי אתרי הצפייה הפיראטיים "סדרות" ו"סרטים" על הפרת זכויות יוצרים

ארגון זיר"ה לזכויות יוצרים ברשת, סרטי יונייטד קינג הפצה, וחברות התקשורת יס והוט הגישו השבוע תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מי שלטענתם מפעילים את אתרי הצפייה הפיראטיים "סדרות" ו"סרטים" • בתביעה מבקשים להוציא צו מניעה לאתר שימנע את המשך פעילותו, וכן פיצוי כספי בסך של 5 מיליון שקלים

אילוסטרציה: Shutterstock
אילוסטרציה: Shutterstock

בית המשפט המחוזי בתל אביב יידרש להכריע אם לסגור את אתרי הצפייה הפיראטיים והפופולאריים "סדרות" ו"סרטים", לחייב את מפעיליהם לחשוף את היקף הפעילות העסקית של האתרים ולפסוק אותם פיצוי ליוצרים - כך בהתאם לתביעה שהוגשה בעניין לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

קריסת חברת גיבוי אחזקות: בדרך לתביעה של מאות מיליוני שקלים נגד דלויט? 
מחזיקי האג"ח באול-יר לפרקליטות: גולדמן הציג לכם מצג שווא, בטלו את ההסדר עמו 

ארגון זיר"ה לזכויות יוצרים ברשת, סרטי יונייטד קינג הפצה, וחברות התקשורת יס והוט הגישו השבוע תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגיד מי שהוא לטענתם "הרוח החיה" מאחורי אתרי האינטרנט "סדרות" ו"סרטים" ונגד 13 אנשים נוספים שלטענתם מפעילים את האתרים או מעורבים בהם בדרך אחרת. לטענתם הפעלת האתרים, שלהם גם אפליקציות בטלפונים הניידים, מפירה לא רק זכויות יוצרים מוגנות אלא גם את החקיקה בעניין איסור על הלבנת הון בהיקפים גדולים.

בכתב התביעה נטען כי לקראת הגשתה פעלה עבור התובעות חברת חקירות סייבר אירופאית שביצעה רכישת מנוי לאתרים במטבע קריפטוגרפי ועקבה אחר תנועת הכספים של מערכת הבלוקצ'יין. מהמעקב התברר, כך עולה מהתביעה, כי הכספים שהועברו תחילה לארנק דיגיטלי שאין בו פעילות רבה לארנק אחר, שהיתרה בו עמדה במועד החקירה על סך של כ-17 מיליון דולר. אשר לזכויות היוצרים נטען כי פעילות האתר מסבה נזק משמעותי ליצירה המקומית הישראלית, וכי המשך פעילותה פוגע בעתיד הפקות המקור.

בתביעה הם מבקשים מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע לאתר שימנע את המשך פעילותו, צו שיחייב את הנתבעים לחשוף כל מידע הקשור להפעלת האתר וכן מידע אודות היקף הפעילות העסקית שלו, וכן פיצוי כספי בסך של 5 מיליון שקלים. לטענת התובעות, באתר מתבצעות פעולות לא חוקיות נוספות. "במהלך פעילות החקירה שביצענו, נוכחנו לגלות שאתר "סדרות" מנצל אנשים תמימים שחושבים שזה מקום לעשות כסף "קל" תוך ביצוע עבירות פליליות ועוולות אזרחיות", מסר עו"ד ערן פרזנטי ממשרד פירון ושות', המייצג את התובעות. "הצטערנו להיווכח, שבחלק מהמקרים מדובר בקטינים שעושים פעילות לא חוקית בחשבונות הבנק של הוריהם על מנת לקבל כספים מהאתר. אני קורא להורים לפקוח עיניים ולבדוק מה עושים הילדים בחדר הסגור מול המחשב".

"הצפייה הפיראטית פוגעת באלפי אנשים שזו פרנסתם"

עידו נתן, מנכ"ל זיר"ה, מסר: "היום נעשה צעד חשוב כנגד הפגיעה האנושה בזכויות היוצרים בישראל", נמסר "הצפייה הפיראטית פוגעת באלפי אנשים שזו פרנסתם ואף מעודדת פעילות עבריינית נוספת. אני קורא לציבור הישראלי, להצטרף אלינו למאבק נגד הצפייה הפיראטית ולא לתת יד לגניבה של יצירה ישראלית הפוגעת בתרבות שלנו".