גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני אישה רגילה": הישראלית שרצה 271 ק"מ וניצחה בתחרות בצ'כיה

גלית בירנבוים-נבון הגיעה במקום הראשון בקרב הנשים במרוץ אולטרה מרתון שנמשך 48 שעות בצ'כיה ● היא אמנם לא שברה את השיא שלה, אך היא רצה לא פחות מ-271.5 ק"מ - כמעט ללא שינה ● בראיון אישי היא מספרת על נקודות המשבר, האימונים והעלות של מרוץ כזה, וגם מה דוחף אותה לקצה

גלית בירנבוים-נבון, ניצחה בין הנשים והתמקמה במקום הרביעי הכללי / צילום: Sri Chinmoy team
גלית בירנבוים-נבון, ניצחה בין הנשים והתמקמה במקום הרביעי הכללי / צילום: Sri Chinmoy team

כשגלית בירנבוים-נבון (50) עמדה על קו הזינוק של האולטרה מרתון הרב יומי שנמשך 48 שעות בצ'כיה, הייתה לה מטרה ברורה ונחשקת: לשבור את השיא שלה שעומד על 281.6 ק"מ למרוץ של 48 שעות. היא כמעט ונגעה בו, אך עצרה את השעון לאחר שסיימה מספר תלת-ספרתי קרוב מאוד והעמידה אותו על 271.5 ק"מ. 10 ק"מ בלבד הפרידו בינה לבין היעד שכיוונה אליו, אבל התוצאה הזו הספיקה כדי לנצח בין הנשים ולהתמקם במקום הרביעי הכללי (גברים ונשים). הישג ראוי וחשוב שמכיל בתוכו אלפי קילומטרים של הקרבה, אימונים והכנה מנטלית סיזיפית.

ראיון | הישראלי שרץ 217 ק"מ בעמק המוות ושרד כדי לספר
זכויות שידור, נותני חסות ופרסום: הכסף הגדול שמאחורי הטור דה פראנס

בחוגי קהילת הרצים והרצות, שמה מוזכר מעת לעת כשרוצים לציין מרוצי אולטרה מרתון שנמשכים מספר ימים או כפי שהם נקראים בעגה המקצועית "רב יומיים". במרוצים כאלה מנצח בהם מי שעושה את כמות הקילומטרים הגדולה ביותר בזמן נתון שיכול להיות 24 שעות, 48 שעות ואפילו שישה ימים. סוג מרוץ שכזה מאוד נפוץ בחו"ל, אבל לא בישראל.

בירנבוים-נבון במרוץ בצ'כיה, ''אני נהנית לפרוץ גבולות ולהגיע רחוק'' / צילום: Sri Chinmoy team

המסלול במרוצים האלו תמיד מעגלי ונע בטווח של 400 מטרים ועד מייל (1.6 ק"מ) ויש בו תחנות הזנה לאורך המסלול. בנוסף, כל אחד מהרצים יכול להקים לעצמו תחנה משלו או אזור מנוחה אישי עם מזרן ואוהל לשינה בו הוא יכול לנוח, לעבור עיסוי או לאכול. היא נשואה לחגי ואמא למיה וטל, ובמקצועה היא אשת שיווק וכיום היא מנהלת השיווק של נעלי "הוקה" (HOKA), כך שהעולמות המקצועיים מתכתבים אצלה ומצטלבים עם התחביב שתופס חלק מאוד משמעותי מחייה.

"העלויות שלי למרוץ הזה היו כ-26 אלף שקל"

בירנבוים-נבון נראית "אישה רגילה", כפי שהיא נוהגת לומר על עצמה, אך ברקורד שלה תמצאו הישג רב משמעות לאחר שהפכה לאישה הישראלית שרצה את המרחק הארוך ביותר. מדובר בשיא אותו קבעה אשתקד כשזכתה במקום השני בקרב הנשים באליפות העולם בהונגריה שארכה שישה ימים, במהלכם רצה במצטבר לא פחות מ-637.5 ק"מ.

מה דוחף אותך לקצה ולעשות מרוצים כאלה?
"מאוד קשה לי לענות על זה. חשוב לי להגיד שהרבה לפני הקצה, יש את שגרת האימונים היום יומיים. אני מאוד אוהבת אותם ונהנית מהם. אני נהנית לבחון את היכולות שלי. יכול להיות שיש בי אלמנט הישגי ותחרותי ואני גם נהנית לפרוץ גבולות ולהגיע רחוק יותר. בדיעבד, אני האישה הישראלית שדי פרצה את הדרך לתחום הזה וגם הגעתי להישגים מאוד מכובדים. יש פה משהו שמאוד מאפיין אותי כאדם - עבודה קשה, חתירה למצוינות, התמדה, השקעה - ואם אני מצליחה בסופה של הדרך לקצור את הפירות, אז זה נהדר. בדרך היו לי מקומות בהם לא הצלחתי ולא עמדתי ביעדים שלי - אבל למדתי להסתכל על זה בחמלה, ולמדתי ללמוד מזה ולבחון כיצד ומה ניתן לשפר. ואני מאמינה שמי שאני כשאני רצה זה גם מי שאני כאשת מקצוע וכאדם. כך שהנושא הוא אולי ריצה, אבל זה הרבה מעבר לכך".

לקראת מרוצים הקילומטרים באימונים שלה יכולים לנוע בין 120 ל-150 ק''מ, אך גם עד ל-200 ק''מ ויותר בשבוע / צילום: Sri Chinmoy team

הכנה למרוץ שכזה היא ארוכת טווח. מה היא כוללת?
"בגדול יש כמובן שוני בעומס האימונים לאורך תקופת האימונים - מתחילתה ועד השיא כחודש לפני המרוץ. האימונים שכותב לי המאמן שלי קובי אורן, רץ רב יומי בעצמו, נבנים בתצורת 'גלים' - של כשלושה שבועות של עלייה בעומסים של אימונים, ושבוע התאוששות. ישנם שבועות עם כ-7 אימוני ריצה בשבוע מסוגים שונים פלוס אימוני כוח, ועד לכמות של כ-11 אימוני ריצה ומעלה ועוד אימוני כוח".

העלויות למרוצים שכאלה הם בוודאי מאוד גבוהות. כיצד ממנים אותן?
"העלויות שלי למרוץ הזה היו כ-26 אלף שקל והם כוללים את העלויות של הציוד בו השתמשתי לאורך כל חודשי האימון והעלויות המרוץ עצמו. הסכום הזה כולל החל מעלות ההרשמה למרוץ ועד הוצאות הביגוד, נעלי הריצה, תזונה, טיסות ארוחות, לינה במלון ועוד. לשם השוואה העלויות שהיו לי כשהשתתפתי באליפות העולם שנמשכה שישה ימים בהונגריה טיפסו כבר ל-35 אלף שקל. גם פה מדובר על הוצאות ההכנה למרוץ והמרוץ עצמו, רק כאן בן הזוג שלי שליווה אותי שילם גם הוא את העלות של ההרשמה למרוץ שעמדה על 5,500 שקל.

"אני מודה שכשאני מכוונת למרוץ אני לא עושה את החישוב הכלכלי. אני רואה את היעד באופק. יחד עם זאת, אני מודה שהעובדה שהמרוצים שאני משתתפת בהם ארוכים, בסופו של דבר בשנים האחרונות המרוצים באו על חשבון הרבה ימי חופש מהעבודה, ולפיכך גם לא ממש יצאתי לחופשות אמיתיות שאינן מרוץ. זה נכון שאני צריכה הרבה מאוד ציוד למרוצים שלי ובוודאי לאימונים יום יומיים. אך בסופו של דבר חלק מהמוצרים נצברים - כמו ביגוד שהשימוש בהם אינו חד פעמי. מרכיב מסוים של הביגוד שלי הוא של 'הוקה' - וכמנהלת השיווק של המותג, אני נהנית מכך שהתחביב והיעדים שלי פוגשים במוצרים של המותג. כמו כן, יש לי חסות של חברת גרמין, ממנה אני מקבלת את השעון שהוא אחד המוצרים היקרים שלי וזו חסות שמסייעת לי במימון הכולל של המרוצים שלי".

אישה שחולמת בגדול על יעדים והגשמה

לגבי ממוצע הקילומטרים השבועי, בירנבוים-נבון מציינת כי אלו יכולים לנוע בין 120 ל-150 ק"מ, אך זה יכול להגיע גם ל-200 ק"מ ויותר. "את המספר הגבוה הזה של קילומטרז' שבועי צריך להכניס לתוך מסגרת שכמובן משולבת באורח חיים של 'אישה רגילה', שיש לה קריירה עם משרה מלאה ומשפחה". למזלה, אומרת בירנבוים-נבון, התא המשפחתי שלה מאפשר לה להיות כל זה ועדיין להיות אישה שחולמת בגדול על יעדים והגשמה בעולם הריצה.

את האולטרה מרתון בצ'כיה, שם התחרתה לפני כשבועיים, היא מגדירה כניצחון בעל משמעות עבורה וזאת משום שהוסיפה לו שכבת קושי נוספת והפכה אותו למרוץ תחת ההגדרה "סלף-ספורטד" (Self-supported): "את המרוץ הזה עשיתי הפעם לראשונה כשאני מתנהלת במרוץ לבדי, ללא ליווי, מתוך רצון להתמודד עם כל מה שיבוא - בעצמי", היא מספרת.

מה זה אומר בפועל שהתנהלת לבד במרוץ?
"במרוצים מסוג זה הרצים מגיעים עם מלווים - זה יכול להיות מאמן, בני זוג, חברים ועוד. לאחר הרבה מאוד מרוצים בהם טסתי עם בן זוגי חגי, וקיבלתי ממנו תמיכה מלאה בכל מה שצריך - החל מעיסויים, דאגה לאוכל מתאים, תמיכה רגשית ותמיכה בכל מה שצריך על הדרך כולל ואולי במיוחד לחזק ולעודד, הפעם, זאת הייתה בחירה שלי להתמודד עם המרוץ בעצמי ללא ליווי במתכונת של 'סלף-ספורטד' (Self-supported) - רק אני, האתגר והמסלול. רציתי לקחת את השליטה המוחלטת של ההתנהלות שלי על עצמי".

בירנבוים-נבון על הפודיום, ''בתום 48 השעות פשוט פרצתי בבכי'' / צילום: Sri Chinmoy team

הייתה לך מטרה מבחינת תוצאה?
"ברמת התוצאה המטרה שלי הייתה לעבור את השיא שלי שעומד כאמור על 281.6 ק"מ. האמנתי שעם הלמידה שעשיתי לאורך השנים אני יכולה לשפר את התוצאה, אבל יש כל כך הרבה משתנים נוספים שמשפיעים על הזמן. כל שפשפת קטנה או שלפוחית שאינה מטופלת יכולות להפוך למטרד, הצורך, או למעשה ההכרח, לאכול כל שעה 200-300 קלוריות פחמימות, חלבונים, שומנים. ישנה גם ההתמודדות עם מזג האוויר שנע בין שמש ישירה של כ-26 מעלות, למטחי גשם עזים. חשוב לדעת, במרוצים ארוכים שכאלו ובכלל במרוצי אולטרה - הרבה תקלות קטנות יכולות להתפתח לתקלות מהותיות עד משביתות".

את יודעת להגיד מה מנע ממך להגיע לתוצאה שרצית?
"קשה מאוד לשים את האצבע על משהו חד ערכי בודד וברור. אני חושבת שזה חיבור של מספר גורמים חיצוניים ופנימיים. יחד עם זאת, אני חושבת שאחת מנקודות התורפה שלי היא חוסר היכולת שלי לשינה אפקטיבית תוך כדי המרוץ ובכך אני לא מצליחה לאפשר התאוששות וחזרה לקצב אפקטיבי. ולאורך זמן זה משמעותי. אבל חשוב לי להגיד, גם מבחן התוצאה מבחינתי הוא לא חד ערכי - אני לא רואה בעובדה שלא שיפרתי את היעד כישלון. כן, לא עמדתי באחת המטרות שלי. אבל אני מסתכלת על מה כן היה שם: יצאתי למרוץ מאוד מאתגר, כשאני במרוץ בהתנהלות שלי עם עצמי - לטוב ולרע. עשיתי את זה ועדיין, לזכות במקום הראשון בנשים בתחרות באירופה, זה לא טריוויאלי. להיות במיקום 4 בקרב כל הגברים והנשים במרוץ - כשרוב המרוץ זה גברים, זה כנראה מעיד שעשיתי משהו טוב ויש בי את היכולת".

"יציאה מאזור הנוחות כוללת מאמץ מאוד אינטנסיבי"

במרוץ כזה יש בוודאי לא מעט נקודות משבר. שתפי אותנו בהן.
"נקודות משבר במרוצים ארוכים באופן כללי יכולות להיות מגוונות - זאת יכולה להיות פציעה או שרירים תפוסים שיכולים להביא להאטה ועד לעצירה. תשישות ועייפות של הגוף והנפש, את זה ניתן לפגוש בכלל במרוצים ארוכים. אני חושבת שהקושי הגדול שמתווסף במרוץ המעגלי שמתחבר לכל מה שפירטתי עד כה הוא הקושי המנטלי בתוספת העובדה שאין תוצאת יעד מוגדרת רשמית של המרוץ, הרי שכל תוצאה תהיה לגיטימית. וכאן, מתחיל אתגר פיזי, רגשי, מחשבתי לא פשוט. מבחינת ההתמודדות שלי - ביממה השנייה הרגשתי דעיכה שלא ידעתי להסביר. הגוף פשוט לא זז בקצב שייחלתי לו. עברתי להליכה שמאוד הרגיזה ותסכלה אותי. מרגע לרגע ראיתי כיצד היעד שלי ברמת התוצאה מתרחק - זאת סערת רגשות שמקשה מאוד על ההתנהלות.

"חשוב לי להגיד בהקשר של המשבר. לא כל בחירה בחיים שלנו כוללת התעסקות רק במה שנעים. בשביל להגיע רחוק צריך לעבוד קשה. העבודה הקשה במהלך תקופת האימונים היא כבר חלק מהרגל. אך תחרות, כמו תחרות, כמו כל מקום שבו אנחנו מנסים לצאת מאזור הנוחות שלנו ולהגיע רחוק יותר, כוללת מאמץ מאוד אינטנסיבי. אז זאת לא הנאה צרופה, זה לא יכול להיות. וזאת חוויה מטלטלת שנחווית כמו רכבת הרים עם עליות ומורדות - אך ההתמודדות היא חלק מהלמידה שלי על עצמי. בסופו של יום, אני אישה רגילה בת חמישים, לא צעירה, לא עם גוף אתלטי ולא רזה, ממש רגילה, שעובדת במשרה מלאה, מתחזקת ככל יכולתי בית, מנסה להחזיק בכל הכדורים של החיים - וכשבסופו של יום אני מסתכלת ימינה ושמאלה, אני אומרת לעצמי - וואלה, חתיכת הישג".

כיצד מכילים מבחינה רגשית אירוע שכזה?
"בסופו של דבר זה היה מרוץ ארוך, מטלטל ומורכב. היו בו רגעים שווים של הנאה, אך היו בו ובעיקר ביממה השנייה שעות מאוד קשות של משבר. שעות של דיאלוג קשה ביני ובין עצמי על היכולת שלי שנחוותה לי כלא טובה, בטח כשראיתי שלא אגיע ליעד המספרי אליו אני מכוונת. ואז הגיעה השעה האחרונה של המרוץ והרגשתי ממש התרוממות רוח. משהו בפנים שמבין שתיכף זה נגמר.

"הרגשתי שאני ממש צריכה להחניק את הדמעות ופשוט הגוף הרגיש שהוא מגביר עוד ועוד את הקצב. ואם שעות לפני כן בגשם השוטף הלכתי והרגשתי ללא יכולת, אז עכשיו הרגשתי את השמחה חוזרת לגוף. ורצון לרוץ עוד ועוד ולהספיק ככל שאפשר. זאת תחושה עילאית - כל העייפות והתשישות נעלמו. זאת ההוכחה המושלמת שהראש והשמחה הפנימית מניעים את הפן הפיזי. הייתה שם ממש שמחה באוויר עם המלווים, מארגני התחרות ואנחנו הרצים, ממש התפרצות של שמחה ואושר. בתום 48 השעות פשוט פרצתי בבכי. בכי של התרגשות, שמחה, עייפות, שחרור. של הכל יחד. התרגשות מגודל המעמד וההישג".

יודעת כבר מה היעד הבא שלך?
"עוד מוקדם עבורי לקבוע. בימים אלו שאחרי המרוץ אני עוד מעכלת את החוויה. כותבת בתור התחלה משוב על המרוץ ועל ההתנהלות שלי במטרה ללמוד מה היה שם. אני למדתי המון על עצמי במרוץ הזה ואני חושבת ומאמינה שכן יש לי את היכולת לשפר, כמו שרציתי, את תוצאת ה-48 שעות שלי. ולתחושתי, אני אכוון לשם בתקווה להצליח. אבל כל דבר בזמנו".

עוד כתבות

סניף של שירותי בריאות כללית -קופת חולים כללית / צילום: עינת לברון

יו"ר הוועד של הכללית: "להוציא את מאבקי הכוח והתככים שלכם אל מחוץ לשערי בתי החולים"

יו"ר הוועד של הכללית מצטרף למאבק על מינוי המנכ"ל ונעמד מול משרד הבריאות: "איומים אגרסיביים יכשלו. לא ניתן להפוך את הכללית לסניף של האוצר ואגף התקציבים במשרד הבריאות" ● ועד עובדי הכללית הוא לא גורם שמשתתף רשמית בבחירת המנכ"ל, אבל יש לו בהחלט השפעה מכרעת על הישרדותו

שטפון בטקסס / צילום: ap, Eric Gay

יותר מ-20 הרוגים בשיטפונות בטקסס, עשרות ילדות נעדרות

כ-20 ילדות ממחנה קיץ על גדות נהר הגוואדלופה נעדרות בשל הצפה של הנהר • הרשויות במדינה ציינו כי "אנחנו לא יודעים מתי הגשם ייפסק" • מושל טקסס פרסם סרטון של חילוץ באמצעות מסוק: "מחלצים מסביב לשעון"

דונלד טראמפ, נשיא ארה''ב / צילום: ap, Evan Vucci

נעילה אדומה באירופה; טראמפ: מדינות יתחילו לשלם מכסים ב-1 באוגוסט

טראמפ הודיע כי 10 עד 12 מדינות יקבלו הודעה היום בנוגע לשיעור המכס שיוטל עליהן, וכי מכסים בטווח שנע בין 10% ל-70% ייכנסו לתוקף בתחילת אוגוסט ● דאקס מאבד 0.7%, קאק נסוג ב-0.9% והפוטסי נחלש ב-0.2% ● הביטקוין ירד ביממה האחרונה ב-0.6%, וכעת ערכו של מטבע אחד עומד על כ-108,870 דולר ● היום יום העצמאות בארה"ב - לא יערך מסחר בוול סטריט

סהאם פרק בראיון לפודקאסט TBPN / צילום: צילום מסך מיוטיוב

ממקבל העבודות הסדרתי: מהנדס התוכנה שטלטל את עמק הסיליקון

סהאם פרק, "הממקבל הסדרתי", הפך לאחרונה לשם הכי חם בעמק הסיליקון לאחר שנחשף שעבד בסתר בכמה סטארט-אפים בו־זמנית ● מאחורי הקלעים בתעשייה פחות מופתעים מהפרשייה: עובדים רבים מודים כי בתעשיית שאינה וודאית, כך הם שומרים על עצמם מפיטורים

ג'אקו 7 / צילום: יח''צ

מהפך: זה הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת השנה

הדגם הנמכר ביותר ביותר במחצית החולפת היה הקרוס־אובר ג'אקו 7 עם מנועי בנזין ופלאג־אין, כאשר הדגמים הנמכרים ביותר אחריו היו שייכים למותגים יונדאי וטויוטה ● X7, הקרוס־אובר פרימיום החדש של זיקר, נחת בישראל ● ובמדיה האיראנית מדווחים כי ישראל תקפה מפעל רכב באיראן, במהלך מבצע "עם כלביא" ● השבוע בענף הרכב

אלעד טנא / צילום: אריק סולטן

במקום אבי משולם: אלעד טנא מונה לעורך העל בידיעות אחרונות

אלעד טנא ימונה לתפקיד עורך העל של ידיעות אחרונות וב-Ynet במקום אבי משולם, שמילא את התפקיד בשנתיים האחרונות ● טנא, מגיע לאחר כשנתיים בתפקיד העורך הראשי של "מקור ראשון"

ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום

קרן פימי ממשיכה למכור מניות בטחוניות: הציפה רווחים של כ-2 מיליארד שקל מתחילת השנה

הקרן, שמוביל ישי דוידי, מכרה אמש מניות עשות אשקלון ברבע מיליארד שקל - בהמשך למימושים בפי.סי.בי, אורביט ותאת

שחרור חטופים בעסקה האחרונה / צילום: ap, Abdel Kareem Hana

משלחת ישראלית יוצאת לקטאר, עימות בדיון בין רה"מ לרמטכ"ל

שעות לפני יציאת המשלחת: השרים הצביעו בעד חלוקת סיוע הומניטרי לעזה ● דיווח: איראן הצליחה לפגוע ב-5 בסיסים של צה"ל ● צה"ל יירט טיל בליסטי ששוגר מתימן ● "האויב ממתין לשאננות": חמאס מזהיר את המחבלים לקראת הפסקת האש ● 50 חטופים - 639 ימים בשבי • עדכונים שוטפים 

מאפים וסלטים ב–Benno / צילום: אורנה בן חיים

היקב עם המיתוג המוזר שמוכר 10,000 בקבוקים בשנה

יקב בוטיק עם בלנד ייחודי, סדנת קרמיקה משעשעת, הרצאה בשפת הסימנים ותפריט עם נגיעות מקורדון בלו ● מצאנו חמלה לנפש ביישובים סביב נתב"ג ● חגית אברון תופרת יום

דירת 4.5 חדרים בשכונת עג'מי ביפו / צילום: יוסי שחר

בזמן המלחמה: בכמה נמכרה דירת 4.5 חדרים בשכונת עג'מי ביפו?

בשכונת עג'מי ביפו נרכשה דירת 4.5 חדרים בשטח של 86 מ"ר עם ממ"ד ושתי מרפסות תמורת 3.18 מיליון שקל ● הנכס עמד פחות מחודשיים על המדף ● המוכרים הם משקיעים שלפי רשות המסים קנו את הדירה ב־2016 תמורת 2.2 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

אנה וינטור בשבוע האופנה בפריז. תובענית / צילום: Reuters, Benoit Tessier

על המלכה הבלתי מעורערת של עולם האופנה שפרשה השבוע מווג

אחרי יותר משלושה עשורים הכוהנת הגדולה של עולם האופנה פורשת מעריכת ווג ● אבל לא צריך להספיד כל כך מהר את האישה שעל פיה יישק דבר, אנה וינטור מקבלת קידום ותמשיך להיות האורים והתומים של המסלול ● עכשיו נותרת השאלה מי יצליח להכנס לנעלי המנולו שלה?

יונדאי טוסון הייבריד 4X4 / צילום: יח''צ

מלחמת הסחר שולחת אלינו רכב חדש מאמריקה. האם הוא גם משתלם?

הגרסה האמריקאית של הטוסון, שהגיעה לישראל באדיבות מכסי טראמפ, מציעה תוספת מקום ומערכת הנעה היברידית חסכונית ● המחיר מציב לה אתגר שיווקי ● מבחן דרכים

סיכום שווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילום: AP

שמונה מניות עם הזדמנות ושתיים שכדאי להיזהר מהן - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

בנק אוף אמריקה מפרסם רשימה של מניות מעניינות להשקעה ● הבורסה בתל אביב הפכה לאחת החזקות בעולם, ושברה שורה של שיאים היסטוריים ● ההצלחה של קת'י ווד ● וגם: האם יכול להיות שאחת הדרכים הכי יקרות להשקיע בשוק ההון היא גם הכי משתלמת?

בניין בשכונת סיגליות בבאר שבע / צילום: יובל ניסני

עליית שווי של 60%: דירה בב"ש נמכרה ב־1.62 מיליון שקל

ביום האחרון של מבצע "עם כלביא" נרכשה דירת 4 חדרים, בשכונת הסיגליות בבאר שבע ● מדובר בדירת "מחיר למשתכן" שהזוכים מכרו עתה ● לדברי השמאי, "השוני במחירים בשכונה נעוץ בעיקר ברמת ההשקעה של הרוכשים המקוריים, שיכולה להעלות או להוריד את המחיר ב־50־80 אלף שקל"

מצלמות לרחפנים של נקסט ויז'ן / צילום: יח''צ

המצלמה שהפכה את האלוף במילואים, ולא רק אותו, למיליונר כבד

המניה שזינקה ב־2000% בארבע שנים, המימושים שהניבו לבכיריה 800 מיליון שקל והאלוף במיל' עמירם לוין שרשם אקזיט עצום ● איך הפכה חברה ביטחונית קטנה מרעננה לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של שוק ההון, והאם יש סדקים בחלום של נקסט ויז'ן?

דונלד טראמפ. מדיניות שעלולה להביא על הדולר מכת המוות / אילוסטרציה: Shutterstock

האיתותים גוברים לנטישת הדולר כמטבע הסחר הבינלאומי - והכלכלה האמריקאית תשלם את המחיר

מדינות הבריקס והכלכלה הסינית מתחזקות על חשבון הדולר, וגם ארה"ב עצמה רוצה בהיחלשותו ● הבנקים המרכזיים מגדילים אחזקותיהם בזהב על חשבון נכסים הנקובים בדולרים, ואפילו מתקדמים בפיתוח מטבעות דיגיטליים משלהם ● כל אלה יוצרים את התשתית ליצירת מטבע רב לאומי שיהיה הבסיס לסחר בין מדינתי

בודקים את המיתוס / צילום: דפנה גזית, רשות העתיקות

מי היה הראשון שהשתמש באריה כסמל שלטוני? לא ממלכת יהודה

מדור המשרוקית של גלובס מתחדש ומציג פינה חדשה: בודקים את המיתוס ● אחת לשבוע המדור יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו ● והפעם: שר המורשת סיפר שהאריה היהודאי השפיע על העמים מסביב, אבל זה כנראה עבד הפוך

נתב''ג. הישראלים חזרו להזמין חופשות / צילום: ap, Matias Delacroix

רוב החברות הזרות לא יחזרו לנתב"ג בקיץ. לאן בכל זאת תמצאו טיסה בפחות מ-200 דולר

על אף המספר המצומצם של חברות התעופה שפועלות כיום מנתב"ג, עדיין ניתן למצוא כרטיסי טיסה ברגע האחרון במחירים יחסית זולים, בעיקר ליעדים קרובים כמו קפריסין ויוון ● ייתכן שפתיחתו מחדש של טרמינל 1 באוגוסט יזרז את חזרתן של חברות הלואו קוסט, מה שיגדיל את היצע הטיסות

חזית המדע. מיפוי האקספוזום / צילום: Shutterstock

400 חוקרים השיקו את אחד הפרויקטים השאפתניים של המדע: מיפוי האקספוזום

הפרויקט, שהוכרז במאי השנה באירוע גדול של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, נועד למפות את כל הגורמים שאנחנו נחשפים אליהם לאורך החיים ומשפיעים על הבריאות שלנו - מחיבוק ועד חומרי הדברה ● האם טכנולוגיות חדשות יאפשרו להשלים את המשימה? שלוש חוקרות של התחום מסבירות למה הפרויקט מלהיב כל כך ומספרות על ההישגים שכבר הגענו אליהם

שליח מזון רובוטי בארה''ב / צילום: ap, Carlos Osorio

רחובות אמריקה מתמלאים בשליחים רובוטיים - והאנשים מתעלמים ממצוקתם

השליחים האוטומטיים, שאפשר לראות בחלקים נרחבים של ארה"ב, נתקעים לעיתים בשלג או מתהפכים על גבם ● הציבור לפעמים מוצא אותם חביבים, אבל כשהם תקולים, התמונה ברורה: זה כל רובוט לעצמו