בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות קלות בנעילה בוול סטריט; סייברארק זינקה ב-13% אחרי הדוחות

מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.1%, מדד S&P 500 רשם עלייה מזערית והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.2% • קצב האינפלציה השנתי בארה"ב עלה ל-3.2% ביולי, נמוך במקצת מהצפי • באירופה ננעל המסחר בעליות, בהובלת מדד הקאק שרשם עלייה של 1.5%

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

עליות קלות נרשמו במדדי המניות המרכזיים בנעילת המסחר בניו יורק. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.1%, מדד S&P 500 רשם עלייה מזערית והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.2%.

פורד  ו-GM בלטו בירידות חדות. אנבידיה ואפל רשמו ירידות קלות. מנגד, אודיטי,  דיסני , עליבאבא , לייבפרסון  וסייברארק  רשמו עליות חדות.

21:20

עליות קלות בניו יורק. מדד הנאסד"ק עבר לעלייה קלה, מדד S&P 500 רושם עלייה של כ-0.2% מזערית והדאו ג'ונס עולה בכ-0.4%.

לאחר שחברת גילת  פרסמה דוחות מציינים באופנהיימר כי החברה "הציגה תוצאות מצויינות לרבעון השני 2023 והעלתה תחזיות להמשך השנה - החברה נהנית ממגמות טכנולוגיות בשוק החלל, בייחוד משיפורם של טילים בליסטים רב שימושיים לשיגור לוויינים, ועומדת בפני נקודת תפנית בשלושת השווקים שמהווים את מנועי הצמיחה העיקריים שלה; שוק התקשורת הלוויינית, שוק האינטרנט במטוסים והשוק הבטחוני. אנו מאמינים כי גילת נמצאת בעמדה מצויינת לתפוס חלק מהערך שיווצר בשוק בשנים הקרובות ומעריכים כי מספר חוזים מסחריים גדולים מאוד נמצאים בשלבי סגירה אחרונים. אנו משאירים את המלצת ה-Outperform עם מחיר יעד של 8 דולר למניה".

20:50

מגמה מעורבת בניו יורק. מדד הנאסד"ק עבר לירידה קלה, מדד S&P 500 רושם ירידה מזערית והדאו ג'ונס עולה בכ-0.1%.

מניות דיסני, עליבאבא, צ'ק פוינט , סייברארק  וקורנית בולטות בעליות. לייבפרסון  מזנקת בעוד 21% ומשלימה עלייה של 45% ביומיים, לאחר שפרסמה דוחות טובים.

"אינדיקטור באפט", כפי שהוא מכונה על-ידי חסידי האורקל מאומהה, המעריך את שוק המניות, מאותת למשקיעים סימני אזהרה של שוק בועתי. יחס שווי שוק לתמ"ג, המכונה גם "אינדיקטור באפט" (או "מדד באפט" או "יחס באפט"), הוא אינדיקטור להערכת שווי השוק הכולל של מניות ארה"ב, לפי היחס שלו לתמ"ג (GDP) של ארה"ב.

כעת, לאחר שוק שורי בוול סטריט מתחילת השנה, האינדיקטור מאותת כי הערכות המניות חורגות מפרופורציה. אחרי שטיפס בהתמדה מראשית הקיץ ב-21 ביוני, האינדיקטור עומד כעת על כ-170.2% מהתמ"ג, ומצביע על שוק מניות המוערך יתר על המידה באופן משמעותי 

18:50

נחלשות העליות בניו יורק. המדדים המובילים מטפסים כעת ב-0.4%-0.5%. באירופה ננעל המסחר בעליות, בהובלת מדד הקאק שרשם עלייה של 1.5%.

מניות אנבידיה  ו-AMD רושמות ירידות לצד ג'נרל מוטורס  ופורד  ואילו טסלה, מטא , דיסני ואמזון  נסחרות בעליות.

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים בעקבות הדוחות שפרסמה חברת ולנס  כי "נתח ההכנסות משוק שבבי הרכב ממשיך לגדול, עם התקדמות בהתאם לצפי בתהליך השקת השבב החדש (VA7000) , שצפוי להימכר בנפחים משמעותיים במחצית השנייה של 2024. הנהלת החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזיות 2023, עם צפייה להגיע ל- EBITDA מתואם חיובי לקראת סוף השנה ולתזרים מזומנים חיובי ב-2024. אנו משמרים את המלצת ה- Outperform על מניית VLN עם מחיר יעד של 6 דולר למניה".

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ל-4.02%. התשואה על אג"ח לשנתיים, מנגד, רושמת ירידה קלה סביב רמה של 4.77%.

17:11

מתחזקות העליות בניו יורק. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-1.5%, מדד S&P 500 עולה בכ-1.2% והדאו ג'ונס עולה בכ-1.3%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות פייבר , וויקס, סנטינל וואן , קורנית דיגיטל , אופקו  ולייבפרסון .

 מודי שפריר, אסטרטג ראשי שווקים פיננסים בבנק הפועלים, מציין לאחר פרסום נתוני המאקרו בארה"ב היום כי "התמתנות האינפלציה והעלייה המעט חדה מהציפיות בתביעות לתשלום דמי אבטלה בשבוע האחרון ממתנים במידת מה את הציפייה להעלאת ריבית נוספת בחודשים הקרובים בארה"ב (השוק מתמחר לכך עתה הסתברות של כ- 20%). יחד עם זאת, אינפלציית השירותים עדיין גבוהה, התמתנות מחירי השכירויות איטית מהצפוי, ומחירי הסחורות בעולם שבו לעלות לאחרונה, כך שלא ניתן לפסול עדיין לחלוטין את האפשרות כי הפד יעלה שוב את הריבית בהמשך השנה. בנוסף, נראה כי הפד יתחיל להוריד את הריבית רק החל מהרבעון השני בארה"ב (פחות או יותר בהתאם למה שהשוק מגלם)". 

16:34

עליות נרשמות בפתיחת המסחר בוול סטריט לאחר נתוני המאקרו שפורסמו היום. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.9% והדאו ג'ונס עולה בכ-0.8%. 

עליות בולטות רושמות בין השאר טסלה , עליבאבא , אינטל, מיקרוסופט  ודיסני .

גם אודיטי טק  וסייברארק בולטות בעליות חדות, לאחר הדוחות שפרסמו. 

לחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  יש קופת מזומנים דשנה עם 3.5 מיליארד דולר, וכעת היא מצאה שימוש לחלק קטן ממנה: רכישת חברת הסטארט אפ הישראלית פרימיטר 81 תמורת 490 מיליון דולר. זוהי הרכישה השביעית של צ'ק פוינט בשנים האחרונות, כאשר כל החברות שנרכשו הגיעו מישראל. 

15:50

עונת הדוחות:  חברת אבטחת הסייבר סייברארק  עקפה את תחזיות האנליסטים כשרשמה ברבעון השני רווח נקי Non-GAAP, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד. החברה גם העלתה את התחזית השנתית שלה. ברבעון השני, סייברארק צמחה ב-24% להכנסות של כ-176 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היא הפסידה 25.8 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 1.3 מיליון דולר, שהם 3 סנטים למניה. ב-2023 הצפי הוא לצמיחה של 23%-24% בהכנסות ל-726-736 מיליון דולר, עם רווח נקי של 44-63 סנט למניה, שהם כ-20.4-29.2 מיליון דולר. בתגובה, המניה קופצת במסחר המוקדם בניו יורק.

אודיטי טק , החברה האם של איל מקיאג', פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר את הדוחות הראשונים שלה כחברה ציבורית. החברה, שהונפקה לאחרונה בנאסד"ק, צמחה ב-55% בהכנסות ל-151 מיליון דולר, הציגה רווח נקי של 30 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם בסך 41.8 מיליון דולר.

אודיטי גם מעלה את התחזית השנתית שלה וצופה הכנסות של 475-480 מיליון דולר, לעומת צפי קודם ל-453 מיליון דולר; רווחיות גולמית של 69.5% במקום 67.9%; רווח נקי למניה של 1.11-1.17 ו-EBITDA מתואם בגובה 96-101 מיליון דולר.

15:30

מאקרו ארה"ב: מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) רשם עלייה של 0.2% בחודש יולי, בהתאם לצפי הכלכלנים. בהסתכלות שנתית נרשמה עלייה של 3.2% ב-CPI לעומת צפי לעלייה של 3.3% לעומת 3% בחודש שעבר. מדד הליבה (לא כולל מזון ואנרגיה) רשם גם הוא עלייה של 0.2% ביולי, בהתאם לצפי, ועלייה של 4.7% ברמה שנתית (ירידה מנתון של 4.8% ביוני).

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע שעבר על כ-248 אלף, לעומת צפי ל-230 אלף תביעות.

15:00

עיני המשקיעים נשואות אל עבר נתוני האינפלציה בארה"ב שצפויים להתפרסם היום ב-15:30 שעון ישראל.

על פי התחזיות המוקדמות, מדד המחירים לצרכן בארה"ב צפוי לעלות ב-0.2% בחודש יולי בקצב חודשי. בהסתכלות שנתית האנליסטים צופים כי המדד יעלה בכ-3.3% מ-3% בחודש שעבר. מדד הליבה (לא כולל מזון ואנרגיה) צפוי גם הוא לעלות ב־0.2% ביולי וב־4.7% ברמה שנתית (ירידה מנתון של 4.8% ביוני).

לקראת נתוני האינפלציה בארה"ב: האם נראה את האור בקצה המנהרה? 

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

גם באירופה המדדים המרכזיים נסחרים בעליות שערים: מדד הדאקס מוסיף לערכו כ-0.3%, הקאק הצרפתי עולה ב-0.8% והפוטסי הבריטי נסחר סביב רמות הבסיס.

14:12

עונת הדוחות: עליבאבא גרופ  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות שהסתכמו ב-32.3 מיליארד דולרים, גידול של כ-14% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, הרווח הנקי של החברה זינק בכ-51% בהשוואה לרבעון המקביל ועקף את התחזיות המוקדמות.

13:52

חברת ולנס סמיקונדקטור  הישראלית, המספקת שבבים לתקשורת מהירה עבור תעשיות האודיו-וידאו והרכב, מרכזת עניין במסחר המוקדם בארה"ב. זאת לאחר שדווח כי ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG Electronics בחרה בטכנולוגיה של החברה הישראלית עבור הדור הבא של מצלמות הרכב שלה.

השבבים של ולנס יאפשרו את החיבור בין המצלמות בחלל הרכב לבין מערכת ניהול המצלמות החדשנית של LG, לטובת הצגת מידע רב-תכליתי לנהג ולשיפור בטיחות הנוסעים.

אמש, פרסמה ולנס סמיקונדקטור את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2023; ההכנסות ברבעון השני צמחו בכ-7.5% לשיא רבעוני של 24.2 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

13:29

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית: מדד הדאקס עולה בכ-0.3%, הפוטסי הבריטי יורד ב-0.1% והקאק הצרפתי מטפס בכ-0.8%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

במסחר המוקדם בארה"ב מניות הטק אפל , אמזון.קום , מיקרוסופט  ומטא  נסחרות בעליות קלות.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 4.0%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת סביב רמה של 4.8%.

בשוק הפורס העולמי האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.5%. הליש"ט מתחזק מול הדולר בכ-0.4%. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.1%.

12:15

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן באיטליה נותר ללא שינוי בחודש יולי (צפי- 0.1%). בקצב שנתי, האינפלציה במדינה ירדה ל-6.3% מ-6.7% - מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו כי האינפלציה השנתית תעמוד על 6.4%.

11:20

מניית חברת קנור-ברמס  הגרמנית מזנקת בכ-6% לאחר שדיווחה על מכירות חזקות במחצית הראשונה של שנת 2023.

גם חברת ווטשס אוף סוויטזרלנד גרופ  פרסמה תוצאות חזקות לרבעון כאשר עקפה את התחזיות בשורת הרווח והציגה גידול נאה במכירות.

10:34

בורסות אירופה נפתחו בעליות. הדאקס הגרמני עולה בכ-0.8%, הפוטסי הבריטי מוסיף כ-0.1% לערכו ובורסת צרפת מזנקת בכ-1.4%.

החוזים העתידים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.3% גם הליש"ט מתחזק מול הדולר בשיעור דומה. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.1%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות לאחר שאמש שברו שיא של כתשעה חודשים. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 87.7 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 84.5 דולרים.

08:14

באסיה, המסחר מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי עולה בכ-0.7%, ההנג סנג יורד בכ-1%, בורסת שנחאי משילה מערכה כ-0.3% ומדד הקוספי נסחר במגמה דומה.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו בירידות שערים. מדד הנאסד"ק ירד ב-1.2%, מדד הדאו ג'ונס השיל מערכו כ-0.5% ומדד ה-S&P 500 ננעל בירידות של כ-0.7%. 

משקיעים בוול סטריט נערכים לאפשרות שריבית הפד תישאר גבוהה לזמן ממושך  

הבוקר במסחר באג"ח ממשלת ארה"ב, התשואה על האג"ח ל־10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.02%. כמו כן התשואה על האג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה, כשהתשואה עומדת על כ־4.81%.

בשוק הסחורות, אמש, מחירי הנפט זינקו בחדות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עלה בכ-1.6% ושבר שיא של 9 חודשים כאשר נסחר סביב 87.4 דולרים לחבית.

גם מחירי הגז הטבעי באירופה זינקו לרמה הגבוהה מאז מרץ 2022, לאחר שדווח על שביתות עובדים מתוכננות באוסטרליה, שעלולות לייצר שיבושים בשרשראות האספקה.

הבוקר, מחירי הנפט נסחרים בירידות קלות. מחירה של חבית נפט WTI עמד על 84.4 דולר. ומחיר נפט מסוג ברנט עומד על 87.5 דולר לחבית.

מחיר הזהב נסחר הבוקר ביציבות סביב רמה של 1,949 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים לצרכן בארה"ב צפוי להתפרסם היום (ה') בשעה 15:30 שעון ישראל. בשוק חוזים כי המדד ירשום עלייה של 0.2% ביולי ושל 3.3% ב־12 החודשים האחרונים. מדד הליבה (לא כולל מזון ואנרגיה) צפוי גם הוא לעלות ב־0.2% ביולי וב־4.7% ברמה שנתית (ירידה מנתון של 4.8% ביוני).

לקראת נתוני האינפלציה בארה"ב: האם נראה את האור בקצה המנהרה?