מחשבוני טיסות ותכנון עם ChatGPT: כל הכלים להוזיל את החופשה הבאה

חופשת חגים היא עסק כלכלי יקר, אך תכנון מושכל יכול להקטין את העלות בעשרות אחוזים • שורה של אתרים ואפליקציות מסייעים למצוא טיסות, מלונות ואטרקציות ולנהל את כל הפעילויות במקום אחד

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

חופשה בתקופת החגים היא עסק כלכלי יקר, אך תכנון מושכל יכול להקטין את העלות בעשרות אחוזים ולייעל את התהליך - משלב החשיבה על היעדים, דרך ההזמנה ועד בניית לוח הזמנים.

בענף התיירות והתעופה נלחמים על תשומת־הלב של הנוסעים, וכך גדל היצע הכלים המסייעים בחיסכון בזמן ובכסף של הזמנות טיסות, בתי מלון ואטרקציות. כאן נציג את הבולטים מתוכם.

בדיקה טכנולוגית | קפיצת המדרגה של המתקפלים החדשים מבית סמסונג. התרשמות ראשונית
בדיקה טכנולוגית | הבינה המלאכותית על־פי גוגל ומיקרוסופט: 10 תובנות וכלים שכדאי להכיר

מחשבוני טיסות: מגוגל ועד טיסות סודיות

חברות התעופה השונות מציעות באתריהן טיסות וחבילות, אך לעתים עדיף להיעזר בכלים המאגדים השוואות בין החברות, ולעתים אף מציעים חבילות שאין במקומות אחרים. אחד מהם הוא Google Travel. גוגל מאפשרת לחפש יעדים, להפעיל מעקב אחר יעדים ומחירים, לחפש את הכרטיס הזול ביותר, ולקבל את המידע בצורה גרפית ברורה לפי גובה המחיר. החיפוש אף מאפשר פילטרים כמו מספר עצירות בטיסות, לאיזו ברית תעופה משתייכת החברה (לטבת צבירת נקודות נוסע מתמיד), משך הטיסה ועוד.

כלי נוסף מוכר הוא SkyScanner. בדומה לגוגל, הרבה מהפיצ'רים נמצאים שם. אחרי שמזינים את היעדים והתאריכים הרצויים, ניתן להוסיף התאמות אישיות ולקבל מבחר אפשרויות. במערכת הזו, ניתן גם להשכיר רכבים או לחפש מלונות. שימו לב שלעתים יהיו הבדלי מחירים בין הכלים, ולכן חשוב לבדוק יותר מכלי אחד.

חשוב לציין כי גוגל וסקייסקנר אינן מהוות צד ברכישה. כלומר, אם ממשיכים לשלב של הזמנה, הרכישה מתבצעת ישירות מהחברות. אם החברות מפנה לסוכן בינלאומי, יש לזכור כי חוק הגנת הצרכן לא חל עליו (בנוגע לאפשרות לבטל עסקה בטווח של 14 ימים מיום ביצועה). לעתים הכלים האלו יפנו לאתרים כמו גוליבר (הידן פלייס), איסתא (לאסט מינט) או אופיר באוויר.

כלי נוסף הוא מנוע הזמנת הטיסות אליס, המציע לחפש טיסה במקביל לארבעה יעדים, בטווח תאריכים ובמספר לילות משתנה. בדומה לשאר השירותים הבינלאומיים, גם כאן אפשר לאפיין את הטיסה. התוצאות, בדומה לאתרים אחרים, עשויות לכלול שילוב של כמה חברות תעופה במטרה לקבל את המחיר המשתלם ביותר.

הבשורה היא שהאתר נמצא בבעלות חברות ישראליות (תלמה־שלמה), ולכן חוק הגנת הצרכן חל עליהן. מדוע זה חשוב? לפי החוק, מזמין טיסה רשאי לבטל את העסקה בתוך 14 יום מיום ההזמנה ולפחות 7 ימים לפני מועד טיסה, בדמי ביטול של 5% או 100 שקל (הנמוך מבין השניים).

כלי ישראלי מוכר נוסף הוא "טיסות סודיות". הקהילה של האחים יניב ואריאל לניס משתמשת באלגוריתם מתקדם ובציידי טיסות, כדי לנטר עשרות אלפי טיסות בשנה ושינויים במחירים. המיזם פועל באתר, ברשתות החברתיות ובהתראות ישירות באפליקציות להעברת מסרים. גם כאן ההזמנה לא נעשית דרך טיסות סודיות, אלא אתרים אחרים.

בשנים האחרונות השניים מפעילים גם את הבוט "הקפטן של טיסות סודיות" שהוא מתוחכם יותר, ומאפשר חיפוש גמיש לפי יעד, חודש או חג, וגם לפי יעדים ותאריכים מדויקים. הוא מחובר למסד נתונים של מיליוני שילובי טיסות, ודג מתוכו את אלו שרלוונטיות לבקשה. כל שיש לעשות הוא לשלוח הודעה ל־054-7472088, והמנוע יאתר את הטיסות לפי הפרמטרים המבוקשים.

חיפושי מלונות: HotelTonight ו־Hotwire

ישנם שירותים ייעודיים גם לחיפוש אחר מלונות ביעד. ב־HotelTonight אפשר להפעיל מסננים כמו מספר הימים של שהות ואזור, וישנו דירוג ממלון יוקרתי ועד אכסניה, אך ברוב המקרים אין אפשרות להחזר במקרה של ביטול. או במילים של האתר, "רוב החדרים אצלנו מוצעים על בסיס שלא ניתן להחזר, לא ניתן לביטול, לא ניתן להעברה ולא ניתן לשינוי. זה חלק מהאופן שבו אנחנו יכולים להשיג עסקאות מצוינות מהמלונות האלה".

לפי מומחים, Hotwire הוא הפלטפורמה המתאימה לאלו שמחליטים להזמין כרטיס טיסה בדקה ה־90. ככל שלרשתות המלונות יש יותר חדרים פנויים, כך מערכת כמו Hotwire יכולה להציע אותם במחיר מוזל. הדילים מכונים Hot Rate, והמערכת תציע לכם את המיקום הכללי או דירוג המלון. הקץ': שם המלון חסוי עד שתשלימו את ההזמנה, ואין אפשרות ביטול.

ניהול חופשה: TripCase

האפליקציה TripCase מאפשרת לעשות סדר בכל הנוגע ללוח הטיסות, למלון שהוזמן ולתכנון הלו"ז ביעד. אפשר לשגר לטריפקייס את מספר ה־PNR, והיא תאתר את הטיסות, או להכניס אותן ידנית לצד פרטי בית המלון.

כל מסע מתועד ונשמר באפליקציה. אם הטיסה מתעכבת, או שההמראה זזה לגייט אחר, תקבלו הודעה (לרוב עוד לפני שהיא תופיע על לוח הטיסות). גם כשהכול עובד לפי הלו"ז, תקבלו הודעה מרגיעה. ניתן לשתף את ההתראות עם חברים או בני משפחה, ולהכניס כל מידע שמסייע בנסיעה - מספרי טלפון נחוצים, פגישות או בילויים, ואפילו לשמור חשבוניות.

תכנון חופשה: ChatGPT ו־Bard

בין הכלים היעילים למציאת אטרקציות, או אפילו טיפים לרכישת כרטיסי טיסה, נמנים ChatGPT ובארד. הצ'אטבוטים של מיקרוסופט וגוגל מסוגלים לתת טיפים נהדרים על אטרקציות ופעילויות, גם במחיר נמוך יותר. כאשר שאלנו את שני כלים על המלצות לפעילויות בלוס אנג'לס, שניהם הציעו גנים ופארקים, טיולים בעיר או בשווקים.

לעתים הופיעה גם המלצה ייחודית כמו מוזיאונים בעלות נמוכה או בחינם, מופעים חינמיים, או מקומות בטבע, ואפילו המלצה להיות ניצב בסרט. כמובן שמומלץ לאפיין לכלי מי את הגיל של כותב השאלה ואת מצבו המשפחתי, כדי לקבל את הטיפים הטובים ביותר.

סים לחו"ל: מ־eSiM ועד חבילות ייעודיות

חבילות חו"ל שמציעות חברות הסלולר הן לרוב מקיפות, אך עולות בהתאם. יש כמה אפשרויות להוזלת עלויות. ראשית, e-SIM - משלמים על סים דיגיטלי, ומקבלים קוד או ברקוד לסריקה. לאחר מכן יש לבצע מספר שלבים פשוטים לפי המפעיל הסלולרי הנבחר, ולחבר את הסים למכשיר.

אחת החברות שמציעה שירות זה היא Airalo - כל שיש לעשות הוא להוריד את האפליקציה שלה, לבחור את היעד ואת החבילה, לשלם ולהתחבר. חשוב לבדוק שהמכשיר תומך בכך לפני הרכישה, ולדעת שתהיה גישה רק לאינטרנט ולא לשיחות טלפון או הודעות SMS.

בנוסף, חברות שונות - כמו Global SIM ו־019Mobile - מציעות חבילות ייעודיות לחו"ל. מדובר בחבילות אטרקטיביות, חלקן כוללות רק אינטרנט וחלקן גם שיחות והודעות.

בשוק יש לא מעט כלים שמאפשרים לחסוך בעלויות הגבוהות של חופשות בחו"ל. כדי למצוא את החבילה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם מומלץ לבדוק בכמה מהכלים המוצעים בטור זה, ולא להסתפק באחד.

כך, למשל, בעזרת גוגל טיסות תוכלו לקבל עסקה מסוימת, אך אם במקביל תבדקו בסקייסקנר, אתם עשויים למצוא עסקה במחיר נמוך יותר. בנוסף, ייתכן שתעדיפו לרכוש חבילה מעט יקרה יותר דרך שירות ישראלי, משום שעליו חל חוק הגנת הצרכן, ולא לבחור בהכרח בשירות זול ביותר.

השורה התחתונה: לשלב כמה כלים יחד

בשוק יש לא מעט כלים שמאפשרים לחסוך בעלויות הגבוהות של חופשות בחו"ל. כדי למצוא את החבילה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם מומלץ לבדוק בכמה מהכלים
המוצעים בטור זה, ולא להסתפק באחד. כך, למשל, בעזרת גוגל טיסות תוכלו לקבל עסקה מסוימת, אך אם במקביל תבדקו בסקייסקנר, אתם עשויים למצוא עסקה
במחיר נמוך יותר. בנוסף, ייתכן שתעדיפו לרכוש חבילה מעט יקרה יותר דרך שירות ישראלי, משום שעליו חל חוק הגנת הצרכן, ולא לבחור בהכרח בשירות זול ביותר.