בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט לאחר פרסום פרוטוקול הריבית של הפד

הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, והדאו ג'ונס השיל מערכו כ-0.5% • מפרוטוקול החלטת הריבית האחרונה של הפד עלה כי חברי הבנק המרכזי חוששים מקפיצה מחודשת של האינפלציה, וכי קיימת אפשרות להעלאות ריבית נוספות בהמשך • מדד המחירים לצרכן בבריטניה רשם ביולי ירידה של 0.4%, לעומת צפי לירידה של 0.5% • אינטל נסוגה מהעסקה לרכישת טאואר, לאחר שלא קיבלה את האישורים של הרגולטורים הסיניים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בירידות שערים: מדד הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, והדאו ג'ונס השיל מערכו כ-0.5%. ה-S&P 500 ירד בכ-0.7%.

מוקדם יותר הערב פורסמו הפרוטוקולים של החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, שם הדגישו חברי הפד כי הם לא שוללים העלאות ריבית נוספות בהמשך.

לאחר פרסום הפרוטוקול, בשוק לא נרשמו תנודות חדות והמדדים המרכזיים נסחרו במגמה מעורבת, אך לקראת נעילת המסחר נרשמה מגמה שלילית בוול סטריט.

בלטו לשלילה מניות טסלה , אמזון , עליבאבא , נטפליקס , אינטל  ובנק אוף אמריקה .

בשוק האג"ח הממשלתי בארה"ב, התשואה על אג"ח ל-10 שנים עלתה ב-5 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.27%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה קלות ונסחרה סביב 4.98%.

22:28

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בירידות לקראת נעילת המסחר: הנאסד"ק יורד בכ-1% והדאו ג'ונס ב-0.5%.

מניות הנדל"ן מובילות את המגמה השלילית ויורדות בכ-1.2%.

גם מניות מטא  אמזון   ו-AMD  נסחרות במגמה שלילית.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.3%, הליש"ט מתחזק בכ-0.1% מול המטבע האמריקאי והדולר מתחזק בכ-0.5% מול הין.

21:16

בפרוטוקול החלטת הריבית של הפד שפורסם לפני זמן קצר, עולה כי חברי הפד חוששים כי האינפלציה תתקן כלפי מעלה, מה שעלול להוביל להעלאות ריבית נוספות בהמשך.

חברי הפד הדגישו בפגישתם כי האינפלציה בארה"ב עדיין רחוקה מיעד יציבות המחירים של הבנק המרכזי והשילוב של שוק העבודה ההדוק עלול לדרוש הידוק נוסף של המדיניות המוניטארית.

בנוסף, עולה מהפרוטוקול כי חברי הפד הדגישו כי הצעדים המוניטריים בהם הבנק המרכזי נוקט הם קריטיים כדי להחזיר את האינפלציה ליעד של 2%.

במקביל פורסם כי רוב חברי הפד היו בעד ההחלטה על העלאת הריבית ב-0.25% לרמה של 5.5% - הרמה הגבוהה מזה 22 שנה.

נראה כי המשקיעים מגיבים בחיוב לפרסום הפרוטוקולים כאשר הירידות בוול סטריט מתמתנות: מדד הנאסד"ק יורד ב-0.4%, ה-S&P 500 משיל מערכו כ-0.1% והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

גם בתשואות האג"ח של הממשל האמריקאי לא נרשמות תנודות חריגות כאשר התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב עולה קלות ונסחרת סביב 2.24%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה סביב 4.97%.

19:40

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-0.6%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.1% והדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

מניות טרגט  ופרוגרסיב  נסחרות בעליות לאחר שמוקדם יותר פרסמו תוצאות רבעוניות חזקות.

עיי המשקיעים נשואות אל עבר פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה של הפד שצפוי להתפרסם היום בשעה 21:00 שעון ישראל. השוק מחפש רמזים לגבי מתווה הריבית העתידי של הבנק הפדרלי, שהעלה בהחלטתו האחרונה את הריבית לרמה של 5.5% - הרמה הגבוהה ביותר מזה 22 שנים.

החוזים על הנפט יורדים בכ-0.6%. 

האנליסטים של בנק Mizuho Securities העלו את המלצתם על מניית שברון  ל-'קניה' והסבירו כי להערכתם מחירי הנפט ימשיכו לטפס ולתמוך בביצועי החברה.

18:46

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: מדד הדאקס עלה בכ-0.1%, הפוטסי 100 ירד בכ-0.4% והקאק הצרפתי השיל מערכו כ-0.1%.

מחירי הנפט נסחרים בירידות קלות לאחר שאמש ירדו בחדות. מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 84.7 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 80.7 דולרים.

18:19

מגמה מעורבת בארה"ב: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.1%, ה-S&P 500 עולה בכ-0.1% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.3%.

בולטות לחיוב מניות אנבידיה , ברקשייר האת'וויי  , אפל  ומיקרוסופט .

בגזרת המאקרו, היום בשעה 21:00 שעון ישראל צפוי להתפרסם פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה של הפד.

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשלתיות רושמות ירידת תשואות קלה. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.21% והתשואה על אג"ח ארה"ב לשנתיים עומדת על 4.93%.

16:31

ירידות קלות בפתיחה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.3% והדאו ג'ונס משיל מערכו כ-0.1%.

מאקרו ארה"ב: התחלות בניית הבתים עלו בחודש יולי ב-3.9% בקצב חודשי, מעל הצפי המוקדם שחזה כי יעלו ב-2.7% בלבד.

במקביל, הייצור התעשייתי עלה בחודש יולי ב-1.0% בקצב חודשי, כאשר הצפי עמד על גידול של 0.3%. בהסתכלות שנתית, הייצור התעשיתי ירד ב-0.2% (צפי: 0.1%-)

16:04

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת: מדד הדאקס נסחרה סביב רמות הבסיס, הפוטסי הבריטי יורד בכ-0.6% והקאק הצרפתי משיל מערכו כ-0.1%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

במסחר המוקדם בארה"ב ענקיות הטק מיקרוסופט , אמזון , אפל  מטא  וטסלה  נסחרות בירידות.

14:33

נמשכת המגמה המעורבת באירופה. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

חברת צים  דיווחה היום כי ההפסד הנקי ברבעון השני הסתכם ב-213 מיליון דולר, לעומת רווח נקי שלך כ-1.33 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.31 מיליארד דולר, ירידה של 62% מהתקופה המקבילה אשתקד.

13:45

ענקית הקמעונאות טרגט  דיווחה היום רווח של 1.8 דולר למניה ברבעון האחרון, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 1.39 דולר. ההכנסות הסכמו ב-24.77 מיליארד דולר, נמוך בכ-400 מיליון דולר מהצפי. החברה הורידה את תחזית הרווח למניה השנתי ב-75 סנט לטווח של 7-8 דולר. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, כותב לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן באנגליה כי "לא נרשמה ירידה של אינפלציית הליבה שנותרה גבוהה בשיעור של 6.9%. העלייה באינפלציית השירותים מ-7.2% ל-7.4% מחקה את כל הירידה של חודש יוני והותירה אותה גבוהה יותר מתחזית הבנק המרכזי של אנגליה של 7.3%. העלייה באינפלציית המסעדות והמלונות מ-9.5% ל-9.6% והעלייה באינפלציית הבריאות מ-8.2% ל-8.9% תרמו לשמירה על ליבה גבוהה מאוד. עם שוק העבודה שעדיין הדוק והעלייה בשכר שמתחזקת, צפוי כי אינפלציית השירותים תישאר גבוהה עוד זמן מה. עם צמיחת השכר ואינפלציית השירותים שחזקים מכפי שהבנק המרכזי ציפה, נראה שהבנק יעלה את הריבית עוד יותר, בעוד 25 נקודות בסיס (מ-5.25% ל-5.50%) בספטמבר". 

12:05

מגמה מעורבת באירופה. מדדי הקאק והדאקס רושמים עליות קלות ואילו הפוטסי יורד בכ-0.1%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות.

מאקרו אירופה: הצמיחה בגוש האירו עמדה על קצב שנתי של 0.6% ברבעון השני, בהתאם לצפי הכלכלנים.

חברת טנסנט הסינית דיווחה היום על הכנסות של כ-20.5 מיליארד דולר ברבעון השני, נמוך בכ-2% מהצפי. הרווח של החברה הסתכם בכ-3.6 מיליארד דולר, נמוך ב-25% מהצפי.

10:15

יום המסחר באירופה נפתח בירידות קלות. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות עם נטייה לעליות.

כמעט שנה וחצי חלפו מאז שנודע שענקית השבבים האמריקאית אינטל  תרכוש את טאואר  הישראלית, לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר. מועד השלמת העסקה פג אמש (ג') וכעת אינטל הודיעה רשמית על ביטול העסקה לרכישת טאואר. לפי הדיווח, הביטול הוא בעקבות אי יכולתן של החברות להשיג את האישורים הרגולטוריים להשלמת העסקה במועד. אינטל גם ציינה שבהתאם להסכם המקורי, היא תשלם לטאואר קנס בסך 353 מיליון דולר. 

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, אמר: "אנו מעריכים את המאמצים שבוצעו על ידי כל הצדדים על מנת לנסות ולהוציא עסקה זו לפועל. במהלך 18 החודשים האחרונים, המשכנו להתקדם משמעותית מבחינה טכנולוגית, תפעולית ועסקית. אנו נמצאים במצב מעולה להמשיך ולהניע את השגת המטרות האסטרטגיות והטקטיות שלנו לטווח הקצר, הבינוני והארוך, תוך כדי התמקדות בהמשך צמיחה בשורה העליונה והתחתונה של התוצאות הפיננסיות שלנו".

09:02

מאקרו בריטניה: מדד המחירים לצרכן בבריטניה רשם ביולי ירידה של 0.4% לעומת צפי לירידה של 0.5%. המדד רשם עלייה שנתית של 6.8%, בהתאם לצפי הכלכלנים, ולעומת עלייה של 7.9% בחודש יוני. מדד הליבה רשם עלייה של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2% וב-12 החודשים האחרונים עלייה של 6.9%, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 6.8%. 

בטוקיו ננעל המסחר בירידה של 1.5% במדד הניקיי. 

07:55

בורסות אסיה נסחרות במגמה שלילית היום, לאחר עוד יום של ירידות בניו יורק אמש. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-1.3%, בהונג קונג יורד מדד ההנג סנג בכ-1.4% ומדד הקוספי נסוג בכ-1.6%. 

מאנדיי צומחת ומגייסת עובדים: "כמו להחליף מנוע תוך כדי נסיעה"

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות. אמש, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בירידות שערים. מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 ירדו בכ-1.1% כל אחד. מדד הדאו ג'ונס השיל מערכו כ-1%. מניות האנרגיה הובילו את המגמה השלילית וירדו במעל ל-2% בעקבות הירידות החדות שרשמו מחירי הנפט. 

בתחום המאקרו,  היום יתפרסמו בבריטניה (ב-9 בבוקר שעון ישראל) נתוני האינפלציה לחודש יולי, ובארה"ב יתפרסמו (21:00 שעון ישראל) הפרוטוקולים מישיבת "ועדת השווקים הפתוחים" האחרונה של הפדרל ריזרב. 

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט רושמים כעת ירידות קלות. מחיר חבית מסוג ברנט נסחר סביב 84.6 דולר, ומחיר החבית מסוג WTI עמד על 80.8 דולר. 

במסחר באיגרות החוב של הממשל האמריקאי התשואות המשיכו לטפס אתמול וכעת נרשמות ירידות קלות. תשואת האיגרת ל־10 שנים עעומדת על כ-4.2% ותשואת האג"ח לשנתיים על קלות כ-4.97%. 

מניית טאואר  עלולה לצנוח בוול סטריט. כמעט שנה וחצי חלפו מאז שנודע שענקית השבבים האמריקאית אינטל תרכוש את טאואר, לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר. מועד השלמת העסקה פג אמש (ג') ועל פי דיווחים בעולם אינטל צפויה לסגת מהעסקה לאחר שלא קיבלה את האישורים של הרגולטורים הסיניים.