בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בנעילה בוול סטריט; נייס צנחה ב-7.6% אחרי הדוחות

מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-1.2%, מדד S&P 500 ירד בכ-0.7%, והדאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.8% • בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1% • תשואת האג"ח הממשלתית בארה"ב ל-10 שנים המשיכה לעלות

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, על רקע חששות המשקיעים מהמשך עלייה בריבית ובעת שתשואת האג"ח הממשלתית בארה"ב ל-10 שנים המשיכה לעלות.

מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-1.2%, מדד S&P 500 ירד בכ-0.7%, והדאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.8%. 

ירידות בולטות רשמו בין השאר טסלה , AMD, אפל, מטא  ונטפליקס  ובקרב הישראליות וויקס, קורנית דיגיטל , פריון , נייס ופאגאיה.

20:50

מגמה שלילית בניו יורק. מדד הנאסד"ק רושם ירידה של כ-0.5% ומדדי S&P 500 והדאו ג'ונס עברו לירידות של כ-0.3%.

סיסקו  קופצת ב-4% לאחר שפרסמה אמש דוחות טובים והציגה רווח של 1.14 דולר למניה ברבעון האחרון, ב-8 סנט מעל צפי האנליסטים.

עוד בולטות בעליות פייזר , אלפאבית , אובר  ומודרנה ובקרב הישראליות צים , אודיטי  ורדהיל.

18:45

מגמה שלילית בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רושם ירידה קלה ומדדי S&P 500 והדאו ג'ונס עברו לירידות של עד 0.1%.

מניות האנרגיה הגדולות אקסון מובייל  ושברון  רושמות עליות חדות על רקע עלייה של 1.5%-2% במחירי החוזים על הנפט.

מניית סולאראדג'  רושמת עלייה. המניה חזרה לאחרונה שלוש שנים אחורה, ומחקה את כל העליות שרשמה בתקופה זו. בחודש האחרון לבדו נפלה המניה ביותר מ-40% ואיבדה כ-6 מיליארד דולר משווייה, על רקע פרסום דוחות כספיים ותחזית מאכזבת לרבעון השלישי, לה נוספה השבוע הורדת המלצה של בנק אוף אמריקה. 

בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1%.

17:14

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עבר לירידה קלה ואילו הדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

באירופה רושמים מדדי המניות המרכזיים ירידות של עד 0.8% לקראת סיום המסחר.

חברת נובקטיס פארמה  המתמקדת בטיפולים חדשניים במצבים אונקולוגיים חמורים בהם קיים צורך רפואי אשר אין לו מענה, הודיעה היום כי קיבלה ממנהל המזון והתרופות האמריקאי ( FDA ) מעמד של תרופת יתום לייעוד עבור NXP800 לטיפול בסרטן כיס המרה ודרכי המרה. 

אגרות החוב של הממשל האמריקאי נסחרות במגמה מעורבת: התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרת סביב 4.3% והתשואה על אג"ח לשנתיים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.96%.

16:31

עליות קלות בפתיחת המסחר בניו יורק. מדדי המניות המרכזיים עולים ב-0.2%-0.3%. 

מניות טסלה , וול מארט ו-AMD רושמות ירידות קלות ומנגד אנבידיה, אפל  ואמזון רושמות עליות קלות.

חברת נייס  דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון השני של 2023 גדלו ב-10% ל-581.1 מיליון דולר, לעומת 530.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של 2023 גדל ב-33%, והסתכם ב-87.4 מיליון דולר לעומת 65.6 מיליון דולר אשתקד. הרווח (Non-GAAP) למניה ברבעון גדל ב-15% ל-2.13 דולר. בנייס צופים כי סך ההכנסות (Non-GAAP ) ברבעון השלישי של 2023, צפוי להסתכם ב-590 מיליון דולר עד 600 מיליון דולר, גידול של כ-7% לעומת אשתקד. הרווח (Non-GAAP) למניה ברבעון השלישי צפוי להיות בטווח של 2.10 דולר עד 2.20 דולר.

15:20

ירידות קלות בבורסות אירופה. מדד הפוטסי משיל מערכו כ-0.2%, מדד הדאקס יורד בכ-0.1% ומדד הקאק נסחר ביציבות.

נפט מסוג WTI עולה כעת בכ-0.9%, כאשר מחיר חבית עומד על כ-80 דולר; נפט מסוג ברנט עולה כעת גם הוא בכ-0.9%, כאשר מחיר חבית עומד על כ-84 דולר.

החוזים העתידיים בארה"ב ממשיכים להיסחר במגמה חיובית. מדדי ה-S&P והנאסד"ק מטפסים בכ-0.2%, בעוד מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.1%.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות אנבידיה , ג'ונסון אנד ג'ונסון  אמזון   ו-AMD  נסחרות בעליות שערים.

13:36

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת: הדאקס נסחר ביציבות, הפוטסי 100 נסחר בירידה של כ-0.1% ובורסת פריז נסחרת במגמה דומה.

אגרות החוב בממשלת ארה"ב נסחרות בעליות: התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרת סביב 4.31 והתשואה על אג"ח לשנתיים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.97%.

11:45

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. מדד הניקיי צנח בכ-0.4%, מדד הקוספי השיל מערכו כ-0.2%, ומדד ההנג סנג ננעל ללא שינוי. עם זאת, מדד שנחאי טיפס בכ-0.4%.

בורסות אירופה ממשיכות במגמת ירידה, כאשר מדדי הפוטסי והקאק משילים מערכם כ-0.3%, ומדד הדאקס יורד בכ-0.2%.

מניית פיליפס  מטפסת בכ-4%, לאחר שלפני שלושה ימים הודיעה כי חברת האחזקות ההולנדית אקסור NV רכשה 15% ממניות החברה. יצרנית מכשירי השמיעה הדנית GN Store Nord וחברת המיזוג השוודית Nibe, צנחו ב-9% וב-11%, בהתאמה.

10:06

בורסות אירופה נפתחו בירידות קלות: הדאקס יורד בכ-0.4%, מדד הפוטסי 100 נסחר במגמה דומה וגם הקאק הצרפתי יורד בשיעור דומה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו והליש"ט מתחזקים קלות מול הדולר. מול הין, הדולר נסחר ביציבות.

בשוק האג"ח הממשלתי בארה"ב, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 ממשיכה לטפס ונסחרת סביב 4.3%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ונסחרת סביב 4.98%.

08:07

בורסות אסיה נסחרות הבוקר במגמה מעורבת. מדד הניקיי יורד בכ-0.4%, ההנג סנג משיל מערכו 0.1%, בורסת שנחאי נסחרת ביציבות ומדד הקוספי משיל מערכו 0.3%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו בירידות שערים: מדד הנאסד"ק ירד בכ-1.1% והדאו ג'ונס השיל מערכו כ-0.5%. ה-S&P 500 ירד בכ-0.7%. 

ברקע למגמה השלילית בוול סטריט, אמש פורסמו הפרוטוקולים מישיבת הפדרל ריזרב האחרונה שם עלה כי חברי הפד חוששים שהאינפלציה תתקן כלפי מעלה, מה שעלול להוביל להעלאות ריבית נוספות בהמשך.

הסוף למאבק באינפלציה עוד רחוק: המדד הבא צפוי לקפוץ והסיכונים מתרבים 

בנוסף, חברי הפד הדגישו בפגישתם כי האינפלציה בארה"ב עדיין רחוקה מיעד יציבות המחירים של הבנק המרכזי והשילוב של שוק העבודה ההדוק עלול לדרוש הידוק נוסף של המדיניות המוניטארית.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות מתייחס לפרוטוקולים שפורסמו אמש: "בתרשומת הובהר היטב כי רוב חברי ה-Fed סבורים כי האינפלציה לא מוגרה וכי תיתכנה העלאות ריבית נוספות. מטבע הדברים, המסר הניצי תרם להמשך עלייה של ריביות השוק, בדגש על מח"מ בינוני וארוך הריבית ל-10 שנים עלתה לרמתה הגבוהה ביותר משנת 2007 והשיפוע השלילי של עקום התשואות לפדיון התמתן. כלומר, הציפיות בשוק כיום הן לריבית גבוהה יותר ולזמן ממושך יותר מכפי שצפו בשוק עד לאחרונה גם ציפיות השוק להעלאת ריבית נוספת בחודש נובמבר עלו מ-28% ל-36%".

"בצד המסר הניצי, התרשומת העידה על המחלוקת הנמשכת זה זמן בין יונים לבין ניצים בפד לגבי המשך התהליך. יש הסבורים כי הריבית עלתה די ומעדיפים להמתין לתוצאות, שמגיעות בפיגור. אחרים נחושים שהריבית תעלה. סימני שאלה כאלו בגוף כמו ה-Fed לא מוסיפים בריאות לשוק".

במסחר באג"ח של ממשלת ארה"ב תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות הבוקר בעליות. אמש, התשואה על האג"ח ל-10 שנים נסחרה ברמתה הגבוהה מאז שנת 2007 בעקבות פרסום פרוטוקול החלטת הריבית של הפד שם הודגש כי יתכנו העלאות ריבית נוספות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עומדת על כ-4.29%. והתשואה על אג"ח לשנתיים על 4.99%.

בשוק הסחורות החוזים על הנפט נסחרים הבוקר בירידות קלות. מחירה של חבית נפט גולמי עומד על 79.3 דולרים, והנפט מסוג ברנט נסחר ב83.4 דולר לחבית. מחיר הזהב יורד הבוקר ונסחר ברמה של 1,922 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו, הייצוא השנתי ביפן ירד בחודש יולי ב-0.3% כאשר הצפי המוקדם ציפה לירידה של 0.8%. הייבוא השנתי ירד בכ-13.5% בחודש יולי כאשר התחזיות המוקדמות ציפו לירידה של 14.7%.

בהמשך היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו חשובים.

מחר (ו') צפויים להתפרסם נתוני המכירות הקמעונאיות בבריטניה, ונתוני האינפלציה בגוש האירו.