דורון, בוט חיפוש הדירות הפופולרי, כבר לא יעזור לכם למצוא דירה

מדובר בצ'אטבוט שפיתחה חברת RealFriend, שמטרתו לשדך למשתמשים נכס מתאים מתוך מגוון הנכסים המוצעים בשוק • יד2, שהשקיעה מיליוני דולרים בחברה, מפסיקה כעת להשקיע בה ומפתחת פלטפורמה משלה: "ההחלטה לסגור את השירות נולדה מאסטרטגיה של איחוד פלטפורמות ושיפור חוויית המשתמש"

דורון
דורון

מאז הקמתו ב-2018, "דורון", הצ'אטבוט התקשורתי שעוזר למצוא דירה, צבר פופולריות רבה בקרב קהל מחפשי הדירות. לראיה, בשנת 2019 הצ'אטבוט כבר דיבר עם כמעט 54 אלף שוכרים בעיר בה מושכרות 50 אלף דירות בשנה, כך לפי החברה. 

הסטארט-אפ הישראלי סטרים אלמנטס מפטר כ-40% מעובדיו 
ניתוח | עסקת הענק שבוטלה, הקנס שתשלם אינטל ועתיד המנכ"ל: לאן פניה של טאואר

"דורון" הוא בעצם בוט מבוסס בינה מלאכותית שמטרתו לשדך למשתמשים בו נכס מתאים מתוך מגוון הנכסים המוצעים בשוק. המשתמשים הגדירו את רצונותיהם - אזור, סוג הנכס הרצוי, טווח מחירים ואף בקשות מיוחדות, ועל בסיס הגדרות אלה ניגשה מערכת האפליקציה למאגר הדירות הקיים באתר יד2 וגם למאגרי דירות שהתפרסמו בפייסבוק וריכזה את התוצאות המתאימות בעבור המשתמש.

כאמור, תהליך החיפוש ב"דורון" התנהל בהתכתבות עם הצ'אטבוט, כאשר הבוט משיב בצורה המדמה תקשורת אנושית ואישית. השימוש בו היה חינמי, עם אפשרות לקנות מנוי פרימיום.

את הבוט פיתחה חברת ריל פרנד (RealFriend Tech), כשל"דורון" אף פותח מקביל ניו יורקי המוכנה "לוק" ("Luke"). חברת ריל פרנד הוקמה ב-2018 על-ידי הדר לנדאו ועמרי קלינגר, שני מתכנתים שהכירו בסיירת מטכ"ל.

בסבב גיוס הסיד של החברה, שנערך במרץ 2020, גייסה רילפרנד 4.4 מיליון דולר, זאת בהובלתה של Gaia, קרן השקעות נדל"ן הממוקמת בניו יורק. בין המשקיעים הייתה גם קרן ההון סיכון הישראלית F2, משקיעים פרטיים כגון רון גורה ואייל ולדמן וחברת התקשורת הגרמנית אקסל שפרינגר.

באוגוסט 2020 פורסם בגלובס כי יד2 מתכוונת להשקיע עד 10 מיליון דולר בחברה, זאת בהמשך ל-2.5 מיליון דולר שהשקיעה בסבב הסיד. 

"יוצאים לדרך חדשה" 

הדר לנדאו, אחד ממייסדי ריל פרנד, אמר אז לגלובס כי "לפני שנתיים בנינו את 'דורון' על-מנת להפוך את חיפוש הדירות בתל אביב לפשוט ונוח יותר, ואנחנו יוצאים היום לדרך חדשה עם יד2, על-מנת להפיץ את החוויה בכל הארץ". עוד הבהיר לנדאו כי "מבחינת החברה, בשנים הקרובות כל הפעילות בישראל תתבצע יחד עם יד2". 

למרות הפסקת פעילותו של "דורון", נדמה כי "לוק", מקבילו הניו יורקי, ממשיך לפעול, אם כי לא בשוק הדירות השכורות, אלא בשוק הנכסים למכירה, כך על-פי שימוש בצ'אטבוט.

מיד2 נמסר כי "'דורון', הבוט לחיפוש דירות מבית יד2, הפסיק את פעילותו ב-1 באוגוסט. יד2 השקיעה משאבים רבים בפיתוח האפליקציה שזוכה לשימושיות גבוהה במיוחד וביקורות מצוינות מצד המשתמשים.

"ההחלטה לסגור את השירות נולדה מאסטרטגיה של איחוד פלטפורמות ושיפור חוויית המשתמש. התראות על דירות בהתאמה אישית כבר זמינות לכל משתמשי האפליקציה של יד2, ורשומים לשירות כבר למעלה מ-70 אלף משתמשים.

"בקרוב יושקו חידושים טכנולוגיים ופונקציונליים נוספים שישפרו עוד יותר את תהליך חיפוש הדירות עבור משתמשי יד2 ככלל ומשתמשי האפליקציה בפרט". 

כאמור, לפי תגובת החברה, יד2 מפסיקה להשקיע בחברת ריל פרנד ומפתחת פלטפורמה משלה. מאז שנת 2020 ועד היום השקיעה יד2 מיליוני דולרים בחברה ופעלה באופן בלעדי עם הצ'אטבוט שלה, "דורון". 

מחברת ריל פרינד נמסר בתגובה: "היה כיף גדול להיות מהראשונים בעולם לבנות מוצר צ'אט מבוסס AI שמאות אלפי משתמשים התאהבו בו ועזר לאלפי ישראלים רבים למצוא בית".