ליגת האלופות, יאנג בויז והקשר החיפאי

"אנו משמשים כנותני החסות הראשיים של יאנג בויז כחלק מאסטרטגיית הפרסום שלנו בשווייץ", מסביר מנכ"ל חברת הפינטק Plus500, דוד צרויה • מנכ"ל יאנג בויז, ואניה גרוייל, סיפר: "העלייה לשלב הבתים בליגת האלופות תהיה שווה לנו כנראה יותר מ-20 מיליון פרנק (כ-85 מיליון שקל)" • אירועים ומינויים

בכירי יאנג בויז ופלוס500. שני משמאל: ואניה גרוייל / צילום: plus500
בכירי יאנג בויז ופלוס500. שני משמאל: ואניה גרוייל / צילום: plus500

באופן מעט אירוני, הספונסרית הראשית של מועדון הכדורגל השוויצרי יאנג בויז שישחק השבוע מול מכבי חיפה במסגרת ליגת האלופות, היא חברת הפינטק החיפאית Plus500.

משרד התחבורה מודה: היכונו, הפקקים יחמירו ממש בקרוב 
ועדת המדרוג: "הצעת קרעי דומה למצב ברוסיה" 

החברה, שמספקת פתרונות ומוצרים פיננסים וכן מפתחת ומפעילה פלטפורמות מסחר, מעניקה חסות למועדון מברן זו השנה הרביעית, אך לראשונה קיים קשר חיפאי. לרגל המשחק, המנכ"ל דוד צרויה אירח את הנשיא הנס פיטר והמנכ"ל ואניה גרוייל, לצד בכירים נוספים במשרדי החברה שבעיר.

נזכיר כי במשך 32 שנים לא השיגו היאנג בויז שום תואר חשוב, עד שב-2018 זכו באליפות שווייץ - מה שהכניס רוח חדשה למועדון. "הייתה לנו תקופה מורכבת, אבל ב-2016 היו חילופים בהנהלה, ובמסגרת השינויים מונה מנהל ספורטיבי חדש. הוא בנה קבוצה חזקה ומסודרת, ובעזרת כוכב העבר סטפן שפויזאט, שמונה לראש מערך הסקאוטינג, עלינו על הגל", אומר לגלובס המנכ"ל גרוייל.

"בו בזמן בנינו מודל עסקי חדש ומצליח, שכלל שיתופי-פעולה שהכניסו למועדון הרבה כסף. אנחנו מצליחים לשמור על זה, כי הקבוצה מסתמכת גם על מכירת שחקנים והצלחה מקצועית במסגרות אירופיות, מה שמאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בסגל הקבוצה".

עד כמה הניצחון על מכבי חיפה חשוב לכם מבחינה כלכלית?
"העלייה לשלב הבתים בליגת האלופות תהיה שווה לנו כנראה יותר מ-20 מיליון פרנק (כ-85 מיליון שקל). אבל היא גם תגרור עלויות גבוהות יותר, כי זה מצריך תשלום בונוסים גדולים יותר לשחקנים, למשל. אפשר לסכם זאת כך: בכל מקרה יישאר לנו הרבה, אם נעפיל. אנחנו מקווים להשיג תוצאות טובות, ולהתקדם כמה שיותר רחוק במפעל, אבל אם ניכשל, נגיע לליגה האירופית - כך שזו נפילה רכה מבחינתנו".

פלוס500 הוקמה ב-2008, והיא נסחרת ברשימה הראשית בבורסה לניירות ערך של לונדון. הפלטפורמה שלה זמינה בכ-50 מדינות וב-30 שפות. בנוסף לחסות ליאנג בויז, היא מעניקה חסויות לקבוצת הכדורגל לגיה ורשה מפולין, וקבוצת הכדורסל שיקגו בולס מליגת ה-NBA. בעבר הייתה החברה ספונסרית של קבוצת הכדורגל הספרדית אתליטיקו מדריד, ולפי הפרסומים מדובר היה בהיקף של 45 מיליון אירו לשלוש עונות.

בסך הכול הוציאה Plus500 בשלוש השנים האחרונות כ-2 מיליארד שקל על פעולות שיווק וקידום מכירות, כשהמיקוד הוא בשיווק אונליין. חלק מינורי מהסכום מיועד לשיווק אופליין, הכולל חסויות ספורט.

"אנו משמשים כנותני החסות הראשיים של יאנג בויז כחלק מאסטרטגיית הפרסום שלנו בשווייץ", מסביר צרויה. "אנו נרגשים לקראת המשחק בין יאנג בויז למכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות, שיתקיים במרחק הליכה קצר ממטה החברה שלנו. חלק נכבד מעובדי החברה אוהד את מכבי חיפה, אנחנו נעודד את שני הצדדים ונרגיש שניצחנו בכל מקרה".

גלית חתן

אזור התעשייה 1

ההסכם של ביקורופא ומשרד הביטחון

משרד הביטחון חתם על הסכם התקשרות עם חברת ביקורופא בהיקף של כ-140 מיליון שקל, לטובת רפואה דחופה ומיון קדמי לחיילי צה"ל בזמנים שמחוץ לשעות פעילות המרפאות הצה"ליות. שיתוף-הפעולה ביו הגופים קיים זה 15 שנה, וההסכם הנוכחי מאריך את ההתקשרות לשלוש שנים נוספות. במקרה שביקורופא תעמוד ביעדים ובדרישות המכרז, הוא יוארך בשנתיים.

היעדים העיקריים הם התייעלות והתקדמות דיגיטלית במענה הרפואי. כחלק מכך יעמוד מספר הסניפים שבהם ניתן מענה על 23 (כיום: 20), יורחבו שירותי האורתופדיה והדימות, תושק אפליקציה ייעודית לזימון תורים ויינתנו שירותי רפואת עור מקוונים ללא תור.

בנוסף, תתאפשר בדיקה רפואית על ידי רופא בווידאו, ושירותי הרפואה המקוונים יתועדו בתיק הרפואי האישי של החיילים. כפיילוט ראשוני יעבוד השירות במוקד כפר סבא, ובהמשך יתרחב לרחבי הארץ.

רשת המרפאות ביקורופא הוקמה ב-1992, וב-2004 נרכשה על ידי משפחת מנדל באמצעות חברת האחזקות IEL. כיום מועסקים ברשת כ-1,000 עובדים, ובראשה עומדת המנכ"לית רנית רנד סרוקה. לדבריה, "כיום ישנם זמני המתנה ארוכים לקביעת תורים. התאמת הרפואה הצבאית לעידן הדיגיטלי הינה הכרחית, ואנו נמשיך לעמוד בחזית החדשנות עבור החיילים".

מנכ''לית ביקורופא, רנית רנד סרוקה / צילום: סיון פרג'
 מנכ''לית ביקורופא, רנית רנד סרוקה / צילום: סיון פרג'

קצין רפואה ראשי, תא"ל פרופ' אלון גלזברג, מציין כי "שמנו במכרז דגש על שיפור הזמינות והנגישות לחיילי צה"ל, ומתן רפואה מקצועית וחדשנית יותר. מכרז זה מתווסף לשורה של תהליכי השתנות בשירותי הבריאות בחיל הרפואה במסגרת תוכנית 'רפואה בשבילך', ביניהם הנגשת שירותי רפואת מומחים אונליין, הקמת המוקד הווירטואלי לרפואה דחופה ועוד".

אזור התעשייה 2

S&P מדרגת לראשונה את בססח

חברת הדירוג הבינלאומית S&P העניקה בימים האחרונים לחברת ביטוח האשראי הישראלית בססח, דירוג בינלאומי "A" עם אופק יציב. הדירוג הגבוה יאפשר ללקוחות בססח ליהנות ממחירי אשראי נמוכים יותר, הנובעים מהקצאת ההון המופחתת של המממנים. בססח מבטחת כיום עסקות בהיקף של מעל 60 מיליארד שקל בשנה, והיא מנפיקה ערבויות במיליארדי שקלים.

לבססח יש אפס חוב והדירוג אינו נועד לגיוס חוב כמו בחברה ציבורית, אלא לטובת הרחבת הפעילות עם הבנקים ושיפור הגמישות ללקוחות המבוטחים. יצוין כי בססח כבר מדורגת בדירוג בינלאומי 2A עם אופק יציב על ידי חברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס.

S&P הסבירה כי הדירוג הגבוה נגזר מחוסנה הפיננסי ויציבותה של החברה: ההון האיתן שלה והלימות ההון המצוינת, רווחיותה הטובה והעקבית, הגיוון העסקי הגיאוגרפי וערוצי ההפצה הישירים. כמו כן ציינו ב-S&P את התמיכה הרחבה של בעלי המניות, בהם Allianz Trade, חברת ביטוח האשראי הגדולה בעולם מבית Allianz, והראל ביטוח ופיננסים.

רועי ויינברגר

חדשות טובות

עובדי שטראוס ו-DSAY, לצד כ-70 פצועי צה"ל וכן חיילים, ארזו לקראת החגים כ-1,700 חבילות מזון עבור נכי צה"ל. האריזה התבצעה במרכז הלוגיסטי של ארגון לתת.