תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

השקעה בנדל"ן מסחרי – "אנחנו מביאים למשקיע הקטן את כל המידע על הסקטור"

אתר "מניבים – לוח נדל"ן" מאגד בתוכו את כל הפרטים והאינפורמציה על עולם הנדל"ן המסחרי המקומי – משרדים, מתחמי תעשייה, חנויות וכו' • יהודה בלוי, הבעלים והמנכ"ל, מסביר כיצד האתר יכול לסייע למי שמעוניין להשקיע בתחום לסגור עסקאות ביעילות ובמהירות

צילום: FREEPIK
צילום: FREEPIK

הכתבה מטעם אתר מניבים - נדל"ן מסחרי

בטח יצא לכם לא מעט פעמים להעיף מבט במתחם קניות חדש שנפתח, או מלון חדש שהושק קרוב למקום מגוריכם, ולתהות בינכם לבין עצמכם כיצד ניתן להשקיע בנכסים מהסוג הזה. ובכן ודאי שאפשר, אומר יהודה בלוי, בעלי ומנכ"ל אתר "מניבים - לוח נדל"ן", אולם השאלה היא איך משקיעים נכון בנדל"ן מסחרי ומגיעים למצב של בעלות על נכס כזה. בלוי סבור כי האתר שבבעלותו יכול לסייע למי שמעוניינים להגיע לכך בדרך מהירה. כמו כן, הוא מסביר מהו הערך המוסף של האתר לענף הנדל"ן המסחרי וכיצד הוא תורם לשינוי פניו של הסקטור.

השקעה בנדל"ן מסחרי דומה במספר מובנים להשקעה בנדל"ן למגורים, אך יש גם שוני. כשאנו מדברים על נדל"ן מסחרי? הכוונה לנדל"ן שלא משמש לצורך מגורים. אם זה מתחמי קניות ומסחר, אם זה אזורי תעשייה ולוגיסטיקה, משרדים ואפילו מלונות ואתרי תיירות - כל אלה נחשבים כנדל"ן מסחרי. מדובר, לפי בלוי, בהשקעה יחסית יציבה, כפי שנהוג לומר על השקעה בנדל"ן למגורים. אך יש הבדל בתשואה, שכן התשואה על נדל"ן מסחרי יכולה לעמוד על פי שתיים מתשואת הנדל"ן למגורים. "תשואת הנדל"ן למגורים מוערכת בכ-3% עד 5% בשנה, לעומת זאת תשואת הנדל"ן המסחרי מוערכת ב-8% עד 10% בשנה. מצד שני, ההוצאות על נדל"ן מסחרי תהיינה כנראה גבוהות יותר. אם זה בגלל מס הכנסה שתצטרכו לשלם, חברת ניהול שתצטרכו להחזיק, ותשלומי ארנונה, הגבוהים יותר בנדל"ן מסחרי לעומת נדל"ן למגורים", הוא מדגיש.

"לא חידוש של מה בכך"

לדברי בלוי, "'מניבים', לוח הנדל"ן המסחרי יכול כאמור לשנות את פני שוק הנדל"ן בארץ. איך? בלוי מסביר: "בעבר, לרוב האנשים לא היה את המידע אודות שוק הנדל"ן המסחרי המקומי. היחידים שהחזיקו במידע אודות עסקאות שנערכו, מחירי נכסים באזורים שונים, ונתונים לגבי עלייה בתשואות הנדל"ן המסחרי היו חברות ענק, שהזמינו סקרי עומק ייעודיים לגבי הנושאים הללו, או מספר מתווכים מצומצם, שהחזיקו את המידע קרוב לצלחת, אצלם. אתר "מניבים - לוח הנדל"ן המסחרי", מביא למשקיע הקטן ולכולם בעצם, ישירות, את כל המידע על הסקטור המסחרי. כל יזם נדל"ן מסחרי, יכול להציץ באתר ולצפות בכל המידע לו הוא זקוק אודות עסקאות דומות לזו שלו. זה יכול להיות מידע על תשואות, או גובה העסקה, ובכל מקרה, הכל פתוח לפניו, רק נשאר להזין שם מקום, ומידע מבוקש עבור הנכס.

מדובר לפי בלוי על חידוש שהוא מהותי. לדבריו, עד כה רבות מעסקאות הנדל"ן המסחרי היו מבוססות על פערי מידע. הקונה ידע פחות ממה שהמוכר ידע, כשהמוכר השתמש בידע שלו במהלך המשא ומתן, וכך המשא ומתן התארך והתארך, באופן לא ממש יעיל. "היכולת של כל הצדדים לעסקה להכיר את המידע הרלוונטי באמצעות 'מניבים' - גם אם לא מדובר בעסקאות זהות באופן מוחלט, אבל כן מספיקות בשביל להבין את סדר הגודל - היא זו שמסייעת לקדם עסקאות נדל"ן מהירות יותר, ויעילות יותר. נכון, בעולם הטכנולוגי שלנו זה נראה מובן מאליו, הרי לכל אחד יש גישה כמעט לכל מידע שיחפוץ בעזרת מכשיר הסלולרי, ועדיין, החידוש של 'מניבים - לוח הנדל"ן המסחרי' אינו דבר של מה בכך, והוא עשוי להעניק למשקיעים, יכולות שלא היו להם עד כה", הוא מסכם.

לפרטים נוספים ומעבר לאתר "מניבים" הקליקו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988