אחרי התקלה במערכת האיתות: הרכבת הקלה חזרה לפעול

תקלה במערכת האיתות של הרכבת הקלה הבוקר השביתה את הדנקל משעות הבוקר • עם תיקון הבעיה, השירות חזר לפעול לאורך כל התוואי • אתמול בלילה מערכת החשמל של הרכבת קרסה והובילה להשבתת הרכבת הבוקר

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן
הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

תקלה משמעותית ראשונה בהפעלת הרכבת הקלה בגוש דן גרמה להשבתה שלה לשעות ארוכות הבוקר. כעת מחברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, נמסר כי הרכבת חזרה לפעולה. "שירות הרכבת הקלה חזר לפעול לאורך כל התוואי. עקב תקלה ברשת החשמל, אתמול בערב, נגרמה תקלה במערכת האיתות האמונה על נסיעת הרכבות. מאז הלילה עבדו צוותים בארץ ובחו"ל להתגבר על האירוע וכעת חוזר השירות לפעולה מלאה. יחד עם זאת יש לזכור כי מדובר במערכות חדשות ומורכבות המציבות אתגרים חדשים איתם יש להתמודד. תב"ל תבצע תחקיר כולל, על מנת שאירוע כזה לא יחזור והלקחים ילמדו. תבל מצרה על חוסר הנוחות ומזמינה את הנוסעים לנסוע בדנקל".

הקו האדום של הרכבת הקלה מאחורינו, מה הסיכוי שהסגול והירוק ייפתחו בזמן?
המשרוקית | האם החוק מאפשר להפעיל את הרכבת הקלה בשבת ובחג?

מאז פתיחתה ביום שישי לפני שבועיים, נסעו ברכבת הקלה כ-100 אלף נוסעים מדי יום. מערכת האיתות של הרכבת, בה הייתה התקלה, אחראית על מרווח הזמנים שבין הרכבות ועל התקשורת ביניהן ועל כן היא מערכת קריטית בתפעול הרכבתי.

תקלות במערכת האיתות מנעו את פתיחת הרכבת במשך חודשים ארוכים בשל בלימות חירום שהרכבת חוותה, מבלי שהצליחו בנת"ע ובחברות הקבלניות להבין את מקורן, עד שבהדרגה מספר בלימות החירום ירד והתקבל אישור בטיחותי להפעלתה.

אתמול (ג') בלילה, מערכת החשמל של הרכבת קרסה והייתה הפסקת חשמל משמעותית. בנת"ע עבדו על טיפול בתקלה עד לשעות הבוקר, אלא שאז מערכת האיתות לא פעלה. תקלה זו הובילה להשבתת הרכבת הבוקר.

נטע מרמת גן עלתה על הרכבת אתמול בערב וסיפרה שמעט אחרי השעה 22:30 היא נעצרה במנהרה, לפני שהגיעה לתחנת ארלוזרוב. "נעצרנו במנהרה והיתה כריזה אוטומטית שיש עיכוב, אז חשבנו שאולי הגענו מוקדם מדי לתחנה", היא אמרה. "לאחר כמה דקות, הרכבת הגיעה לתחנה, אבל הדלתות לא נפתחו ונלחצנו כי לא היו עובדים של הרכבת שיכלו להגיע. אחרי כמה דקות, כרזו שיש תקלה בתקשורת ובסופו של דבר הדלתות נפתחו. אחרי שירדנו, עובד ברכבת אמר שהיום כבר לא יהיו רכבות בשל תקלת חשמל, ונוסעים ירדו וניסו למצוא דרך להגיע הביתה. התחושה היתה שאף אחד עדיין לא יודע מה הוא עושה וזה מלחיץ. אני לא יודעת אם אעלה שוב על רכבת בלילה".