כתב תחבורה ב"גלובס". שימש קודם לכן ככתב התחבורה ב-ynet מאז 2017. בוגר תואר ראשון במשפטים מהמכללה האקדמית למשפט ולעסקים ברמת גן ומוסמך כעורך דין. בשנת 2020 זכה באות העיתונאי המצטיין מטעם ארגון 15 דקות על סיקור התחבורה הציבורית בישראל.
שבע מפעילות האוטובוסים הגדולות קיבלו קנסות בגובה 65 מיליון שקל בחציון הראשון, בגין שירות ליקוי • לפי גורמים בענף, השנה חלה החמרה משמעותית באכיפה של הרשות הארצית לתחבורה • ואולם, לפי בדיקה שערכה הרשות - שביעות הרצון של הנוסעים רק ירדה
הרפורמה בתחום התחבורה נועדה לנתק את הקשר בין הפוליטיקה הארצית לחלוקת המשאבים, באופן שירכז סמכות ואחריות בידי רשויות מקומיות • בידי שרת התחבורה נותר לא מעט כוח
למרות ההתנגחויות בין שרי האוצר והתחבורה בשיחות התקציב, לגלובס נודע כי הושגה הסכמה דרמטית: השרה רגב לא תתנגד להחלת מס גודש תמורת תקצוב עתידי של רכבת לקריית שמונה ב־20 מיליארד שקל • מה עומד מאחורי הדיל - ששני המשרדים מכחישים?
משרדי האוצר והתחבורה סיכמו על ביטול קיצוץ של 700 מיליון שקל בשנה בפרויקטי תשתית, הקמת מטרוניות, ורשויות מטרופוליניות לתחבורה • אבל יש גם גזירות: תעריף התחבורה הציבורית לנסיעה בודדת יעלה ב-2 שקלים • עוד נשאר בחוץ: מס הנסועה על כלי הרכב החשמליים
בהצעת התקציב שהונחה על שולחן הממשלה, הוצע לקצץ 700 מיליון שקלים לתשתיות מדי שנה עד לשנת 2028 מתקציב המזומן של משרד התחבורה • לגלובס נודע כי במסגרת הדיונים הוצעו למשרד התחבורה חלופות שונות - ביניהן העלאת מחיר כרטיס נסיעה בתחבורה הציבורית ב-3.8 שקלים, יחד עם אימוץ השלב השני של רפורמת "צדק תחבורתי" שכולל נסיעה חינם לגמלאים
תאונות הדרכים יוצרות פקקים שמשפיעים לא רק על הנהגים ברכב הפרטי, אלא גם ובעיקר על התחבורה הציבורית • הבעיה הזו אמנם לא ייחודית לישראל, אך היא מורגשת בה הרבה יותר כי הגידולים בביקושים במדינות וערים אחרות היו יותר מתונים ואיפשרו השתדרגות של התשתיות התחבורתיות באופן הדרגתי
משרדי הממשלה צופים התאוששות במשק שתביא בין היתר לפעילות ערה בנמלי הים • אבל היערכות מתאימה לתסריט הצפוי מותנית בהסדרת התחרות בנמלים, שמתנגדים לכך • דוח של הכנסת מזהיר: "לעומס בנמלי הים יש השלכות כלכליות משקיות משמעותיות"
הצעת התקציב לשנת 2025 מגיעה לאישור הממשלה עם הרבה סיכונים • הרמיזה לפגיעה קשה בדמי ההבראה במשק, ורשת הביטחון שעליה בונה שר האוצר סמוטריץ' למקרה שצעדי המיסוי והקיצוצים יאותגרו לאורך הדרך
מסגרת ההוצאה של תקציב הממשלה צפויה לגדול ב-18 מיליארד לעומת התקציב הנוכחי, ותעמוד על 605 מיליארד שקל - כך עולה מהצעת התקציב • מהטיוטה עולה כי האוצר ויתר על שינוי שיטת המדידה לחישוב הארנונה, אך הגזרה על קרנות ההשתלמות עדיין בפנים • וגם: בתקציב התחבורה צפויים קיצוצים של מעל 700 מיליון שקל בשנה עד 2028
מינויו של שרון קדמי למנכ"ל רש"ת אושר ע"י רשות החברות הממשלתיות בספטמבר, אך השבוע פורסם בגלובס כי מאז לא הועברו מסמכי המינוי מרשות החברות למשרד התחבורה, ולכן המינוי טרם אושר בממשלה • התנועה לאיכות השלטון: "העיכוב פוגע אנושות בתפקוד רש"ת וכתוצאה מכך בכלל הציבור; יש להשלים את המינוי תוך זמן סביר"
ברשות החברות מעכבים כבר חודשים ארוכים את מינוי מנכ"ל רשות שדות התעופה הנבחר • כזכור, ביוני האחרון אישרה מועצת רשות שדות התעופה את מינויו של שרון קדמי לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה, לאחר שעד אז הרשות פעלה ללא מנכ"ל קבוע כשנה וחצי
כחלק ממגמת צמצום השימוש בכלי רכב פרטיים בעיר, הפכה השנה עיריית תל אביב שלושה רחובות נוספים למוטי הליכה • רחובות אלו הצטרפו לרחובות נוספים בעיר שנסגרו לתנועה - ששינו במידה רבה את אופי האזור שלהם • מה היתרונות של המהלך ומדוע בשלב זה עיריות נוספות לא מנסות ליישם צעדים דומים?
הקדנציה הסוערת של חיים גליק התחילה בביקורת על חוסר הניסיון התחבורתי שלו, אבל לטענתו חוסר הידע והניסיון שררו הרבה לפניו • על אף העיכובים בהקמת הקו האדום ומערכת היחסים המורכבת עם השרה רגב, גליק הוא מי שבסוף גזר את הסרט בפרויקט הכי גדול ויקר שבוצע בישראל, וטוען: "הישג אדיר שלרוב עושים בעשרות שנים" • וגם: עמדתו המפתיעה לגבי הפעלת המטרו בשבת
המכרז הנוכחי מתפרסם לאחר שמכרז דומה כבר פורסם, אך דירקטוריון החברה בחר רק מנהלת אחת מבין מועמדים לשלושת קווי המטרו • מנהלי הקווים הנבחרים יכהנו כסמנכ"לים תחת מנכ"ל נת"ע הנכנס איתמר בן מאיר
פרויקט תמ"א 38 של קבוצת גבאי ברחוב הנביאים 73 בעיר מוקם ללא היתרים מתאימים, על תחנת המטרו העתידית "הקוממיות", באופן שמסכל את אחת היציאות המתוכננות • עד כה התגלו שני מקרים של פרויקטים שאושרו לבנייה על תחנה עתידית, בכפר סבא ובקריית אונו
באירוע פריצת מנהרת הקו הירוק של הרכבת הקלה אל תחנת כיכר רבין, אמר המנכ"ל החדש כי פתיחת הקו לא תתרחש ב-2028 כמתוכנן, וזאת בשל השלכות המלחמה • בין הפתרונות המוצעים: פתחית הקו בשני שלבים, כשהחלק הדרומי מראשון לציון ועד לדרום תל אביב ייפתח קודם, והחלק בתוך ת"א במועד מאוחר יותר
אורן דוריבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהןשני אשכנזי