שתי המניות שהפתיעו השנה את וול סטריט ראש בראש. מי ניצחה?

מניות טסלה ואנבידיה ממשיכות לשבור שיאים בוול סטריט לאור הביקוש הגואה למוצריהן ורושמות זינוק של עשרות אלפי אחוזים מאז הנפקתן

טסלה ואנבידיה שוברות שיאים חדשים / צילום: Shutterstock
טסלה ואנבידיה שוברות שיאים חדשים / צילום: Shutterstock

שתיים מהמניות הלוהטות של וול סטריט שברו שיאים השבוע (ג') במהלך המסחר: מניית חברת השבבים אנבידיה , טיפסה ב-4% לשווי שיא של 1.2 טריליון דולר ומניית טסלה  מצידה זינקה ב-7.7% ורשמה את היום הטוב ביותר שלה מאז ה-21 במרץ, אז קפצה ב-7.8%.

הקרן שהוכיחה: אפשר להשיג תשואה גבוה יותר ממדד הנאסד"ק לאורך זמן 
כל מה שכדאי לדעת על ההחלטה שהקפיצה את שוק הקריפטו 

למעשה טסלה ואנבידיה, שהובילו את המחזורים הגבוהים ביותר בוול סטריט, עם למעלה מ-33 מיליארד דולר בכל מניה, הן בין המנצחות הגדולות בשוק המניות בעשור האחרון. מניות החברות בעלות הצמיחה הגבוהה הללו זינקו בצורה מרשימה הודות לביקוש הגואה למוצריהן. אבל מי מביניהן השיגה למשקיעים תשואה גבוהה יותר? התחרות בהחלט צמודה.

הקפיצה הגדולה של טסלה השבוע התרחשה חרף העובדה שמסמכים חדשים גילו שהרגולטורים בארה"ב מקיימים בדיקה מיוחדת אודות מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה. ובכלל, במהלך השבועיים האחרונים זינקה טסלה ב-19%. בסך הכול, המניה יותר מהכפילה עצמה מתחילת השנה. למרות הביצועים המרשימים השנה, מניית טסלה עדיין רחוקה עשרות אחוזים מנקודת השיא שאליה הגיעה בנובמבר 2021, ושווי השוק שלה נאמד כיום על כ- 805 מיליארד דולר.

תשואה של כ-20,000% בתוך 13 שנים

מאז נפילת הנאסד"ק ב-2022 לאור הצעדים המוניטאריים שהוביל הבנק המרכזי בארה"ב על מנת להילחם באינפלציה ב-2023 נרשמת התאוששות גדולה. הנאסד"ק אמנם עלה ב-34%, אך זו רק חלק מהתמונה. את העליות הובילו שבע-שמונה חברות, ובראשם בלתה אחת מעל כולם - אנבידיה.

אנבידיה, שנוסדה ב-1993 על ידי ג'נסן הואנג, כריס מלצ'ובסקי וקרטיס פרים ובסיסה בסנטה קלרה קליפורניה, החלה בפיתוח שבבי בינה מלאכותית ותוכנה לפני יותר מעשור, ומאז ביססה את עצמה כמובילה בתחום. בתוך קצת יותר משנה, שווי השוק של אנבידיה גדל בקרוב ל-1 טריליון דולר, והיא הוסיפה לערכה 925 מיליארד דולר מאז ה-14 באוקטובר 2022, אז נסגר מחיר המניה על כ-113 דולר. בסה"כ עלתה מניית אנבידיה מתחילת השנה ב-244% וגברה על כל מניה אחרת במדד ה-S&P500 .

אין ספק שמדובר בשתי מניות שמאז הנפקתן שברו שיאים, אבל מי מהן הניבה תשואה גבוהה יותר למשקיעים? על פי חישוב שערכו בהראל פיננסים, מהיום שהונפקה טסלה ביוני 2010 עלתה המניה בכ-22,592% (50.9% לשנה) בהשוואה לעלייה של כ-19,057% (49% לשנה) שעלתה אנבידיה מאותו יום.