בחיים האמיתיים הרכבת הקלה כבר חווה תקלות, אבל בהפסקת הפרסומות היא מככבת

הפרסומת לדנקל בהובלת הפרזנטור יניב ביטון היא האהובה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לפלטפורמת הסטרימינג free TV, ותמי 4 עולה בפרסומת חדשה לראשונה מאז סערת ערוץ 14

יניב ביטון בקמפיין נת''ע לרכבת הקלה / צילום: צילום מסך
יניב ביטון בקמפיין נת''ע לרכבת הקלה / צילום: צילום מסך

בשבוע האחרון של חופשת הקיץ, זה שבו מחשבים כמה הוצאנו עד לתחילת שנת הלימודים, הבנקים הם המפרסמים הזכורים ביותר למרות שהפרסומות שלהם כלל לא באוויר כבר מספר שבועות. במקום הראשון נמצא בנק לאומי, שבמקרה שלו ייתכן כי הזכירות קשורה גם לנוכחות המאסיבית בהפסקת הפרסומות ברדיו.

הפרסומת האהובה ביותר שייכת לנת"ע, יניב ביטון וקורס הנסיעה המונעת ברכבת הקלה של גוש דן. אמנם הרכבת עצמה כבר חוותה תקלות השבוע והושבתה לכמה שעות, אך האהדה לפרסומת גבוהה (27.9%).

למעשה, מדובר בסדרת פרסומות המבוססות על דמות קאלט עם כל המאפיינים הקלאסיים של מורה נהיגה (שעשה הסבה למורה נסיעה), והתוצאה מאוד משעשעת ומאוד ישראלית. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, נת"ע היא המפרסמת השלישית בגודלה השבוע, עם השקעה של כ־800 אלף שקל.

 

למעשה, השבוע שלושת המפרסמים שהשקיעו הכי הרבה בזמן פרסום, גם התברגו בדירוג. הפרסומת המושקעת ביותר שייכת ל־free Tv, עם כ־1.6 מיליון שקל. אחרי שבמשך מספר שבועות שודרה מדי יום תזכורת כי שירות הסטרימינג החדש מוצע במחיר מופחת עד לתאריך מסוים, עלתה פרסומת עם הצעה למחיר ברזל / בטון / גרניט פורצלן חדש, במטרה לסחוף עוד צופים. הפרסומת מתברגת במקום השביעי בזכירות והתשיעי באהדה.

קמפיין free tv / צילום: צילום מסך
 קמפיין free tv / צילום: צילום מסך

המפרסם השני בגודלו השבוע הוא מפעל הפיס עם כ־1.1 מיליון שקל, עבור קמפיין מועדון הצרכנות של הארגון, בהובלת הפרזנטורית שני כהן (שבמקביל מככבת בקמפיין פנגו לרכבת הקלה).

מדובר בסדרת פרסומות שבמרכזה נמצאים "האחים המבלים", על תקן משפיענים שמעניקים הטבות לרשתות כאילו סודיות, כי להגיד סודי "זה מושך עוקבים". במילים אחרות, מדובר בתקיעת סיכה בבלון של קוד הקופון, כשהמסר הוא שעם כרטיס של מועדון צרכנות (במקרה הזה של מפעל הפיס) מקבלים את ההטבות השוות באמת. הפרסומת מתברגת במקום השלישי באהדה והתשיעי בזכירות.

את טבלת הזכורות נועלת פרסומת חדשה של תמי 4, לראשונה מאז סערת ערוץ 14. הפרסומת מציגה את ה־Water Truck שמוצבת במרכזים המסחריים של ביג (שת"פ מעניין על רקע סערת הרפורמה המשפטית) עם הצעה לבקבוק רב פעמי במתנה. כלומר חינם, כלומר מה שישראלים הכי אוהבים בלי קשר לדעות פוליטיות.

עידן חביב בקמפיין תמי 4 / צילום: צילום מסך
 עידן חביב בקמפיין תמי 4 / צילום: צילום מסך

המשרד האהוב

מקאן ת"א (נת"ע) ואדלר חומסקי & ורשבסקי (דיסקונט ומפעל הפיס) אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר.

ההשקעה צונחת

השבוע הושקעו 24 מיליון שקל בלבד בהפסקת הפרסומות, לעומת 30 מיליון שקל בשבוע שעבר.

נחכה ונראה

הפרסומת החדשה של Yellow שבה מתארח צדי צרפתי גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף ה כדי להיכנס לדירוג.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.