משפט נתניהו מתחדש היום: זה מה שיקרה בשנה הקרובה

לאחר הפסקה של חודש וחצי, יתחדש הבוקר משפטו של ראש הממשלה • ינון מגל, שהיה עורך אתר וואלה, ימשיך היום בעדותו • בתיק 4000 (בזק-yes) נותרו 30 עדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט לפני היציאה לפגרה / צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט לפני היציאה לפגרה / צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הבוקר (ג') מתחדש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, עם פתיחת שנת המשפט החדשה, לאחר הפסקה של חודש וחצי לפגרת בתי המשפט. המשפט נפתח בינואר 2020, באפריל החלה שמיעת הראיות בתיק, ועל-פי ההערכות, בתחילת 2024 צפויה להסתיים פרשת התביעה.

איש התקשורת ינון מגל, שהיה עורך אתר וואלה והיום מגיש בערוץ 14, ימשיך הבוקר בעדותו, שהחלה ביולי.  

הישגי התביעה, ההצלחה של ההגנה ושאלת הוויזה: 3 הערות על עדות מילצ'ן
בין הטעות הגדולה של מנדלבליט לאזהרה של השופטים בתיקי האלפים
השופטים הטילו פצצה בתיקי נתניהו. האם היא מקרבת אותנו להסדר טיעון?

בפרשת התביעה נותרו 60 עדים, מתוכם 30 עדים בתיק 4000 (בזק-yes), בהם עורך "וואלה" לשעבר, אבי אלקלעי; ראש מערך ההסברה בלשכת נתניהו לשעבר, רן ברץ; מנכ"ל yes לשעבר, רון אילון; מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, הראל לוקר; עמיקם שורר, לשעבר סמנכ"ל הפיתוח העסקי בבזק; היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו; ודוד שמרון, בן דודו של נתניהו ועורך דינו. בנוסף יעידו חוקרי משטרה.

בפרקליטות בוחנים את הצורך בעדותם של יועץ התקשורת אלי קמיר; מנכ"לית בזק לשעבר, סטלה הנדלר; וישראל בכר, כיום הקונסול בלוס אנג'לס. גם לגבי עדותו של ראש המל"ל צחי הנגבי טרם התקבלה החלטה אם יעיד, לאחר שהפרקליטות ביקשה להגיש את עדותו בהסכמה. העדויות יישמעו כשברקע המלצת השופטים לתביעה לחזור מהאישום בשוחד בתיק ולהמשיך רק עם עבירת הפרת האמונים.

נתניהו יעיד ראשון מטעם ההגנה

כאמור, בשנת המשפט הקרובה צפויה להסתיים פרשת התביעה, ותחל פרשת ההגנה. העד הראשון שאמור להעיד מטעם ההגנה הוא ראש הממשלה נתניהו עצמו. עדות זו צפויה להיות אחד מרגעי השיא של המשפט, כשנתניהו יידרש לספק את גרסתו לאירועים ולתת הסברים לראיות שהוצגו נגדו.

המשפט מתנהל מזה שלוש שנים ושמונה חודשים. לפני היציאה לפגרה ביקשה הפרקליטות להוסיף מועדי דיון כדי להאיץ את התקדמות המשפט. הסנגורים, עורכי הדין בעז בן-צור וז'ק חן, התנגדו בשל מחויבותם לייצג בתיקים נוספים, והבקשה נדחתה.

בתיק ישנם כ-340 עדי תביעה, אך התביעה ויתרה על 160 עדים. כ-60 עדים העידו עד כה, ועדויות נוספות הוגשו בהסכמה.

*** חזקת חפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הורשע, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.