חברת ניהול משברי הסייבר קוד בלו מתרחבת באירופה

חברת ניהול משברי הסייבר קוד בלו מקימה חברה משותפת עם ענקית ההחזקות דוסמן בפרנקפורט, גרמניה • רפאל פרנקו, מנכ"ל ומייסד חברת קוד בלו: "אני משוכנע שזוהי רק ההתחלה בתהליך ההתרחבות שלנו ביבשת"

מימין: וולף דיטר אדלוך, מנכ''ל קבוצת דוסמן, כריסטיאן מילדה, מנכ''ל Code blue by Dussmann הגרמנית, רפאל פרנקו, מנכ''ל Code Blue / צילום: יח''צ
מימין: וולף דיטר אדלוך, מנכ''ל קבוצת דוסמן, כריסטיאן מילדה, מנכ''ל Code blue by Dussmann הגרמנית, רפאל פרנקו, מנכ''ל Code Blue / צילום: יח''צ

חברת הסייבר הישראלית קוד בלו הודיעה היום (ד') על התרחבות לאירופה ועל הקמה של חברה משותפת עם ענקית ההחזקות מגרמניה דוסמן, אשר עיסוקה המרכזי הוא מתן שירותי אבטחה והגנה, ניהול חוות שרתים ואחזקת מבנים.

לפי הודעת החברות, בחברה המשותפת שתקרא Code Blue by Dussmann ישקעו עשרות מיליוני שקלים והיא תיישם בשוק האירופי את מודל המוכנות ומתודת ניהול משברי הסייבר שפיתחה קוד בלו בישראל.

החברה המשותפת תשיק בימים הקרובים את המטה שלה בפרנקפורט שבגרמניה, מדינה הידועה כאחת מהכלכלות הפגיעות ביותר בעולם הסייבר, עם למעלה מ-100 אלף אירועי סייבר בשנה ונזק מצרפי של למעלה מ-200 מיליארד יורו.

גידול זה באירועי הסייבר באירופה, יחד עם התעצמות איומים גיאופוליטיים אזוריים כגון מלחמת רוסיה אוקראינה, הוביל את קבוצת דוסמן לזיהוי הצורך האסטרטגי בטכנולוגיה הישראלית ובמתודות שפיתחה קוד בלו למשק הגרמני.

"איכות גרמנית וחדשנות ישראלית"

"אנו גאים לעמוד בראש החברה הישראלית הראשונה לניהול משברים המרחיבה את פעילותה בהיקפים כאלו מחוץ לישראל", אמר רפאל פרנקו, מנכ"ל ומייסד חברת קוד בלו, וסגן ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר. "אני משוכנע שזוהי רק ההתחלה בתהליך ההתרחבות שלנו ביבשת. מוניטין האיכות הגרמני של ענקית ההחזקות דוסמן פוגש את החדשנות והיצירתיות הישראלית כדי להביא בשורה חדשה בשוק הסייבר האירופי. שילוב יכולות קוד, בלו במסגרת סל השירותים שמעניקה קבוצת דוסמן ללקוחותיה, הוא מרכיב ייחודי בשוק האירופי ומנוע צמיחה עתידי בעבור שתי החברות.

"במציאות הנפיצה של היום הן בזירה העסקית הן הגאופוליטית - יותר ויותר ארגונים, חברות ומדינות מבינים את הצורך האסטרטגי של מוכנות וניהול מיטבי של הזירה הזו".

לקוד בלו הישראלית, ניסיון מצטבר בניהול משברי סייבר באירופה ובישראל להגנה על תשתיות קריטיות. היא הוקמה כמיזם משותף של פרנקו יחד עם קבוצת התקשורת גיתם בהובלת עדו הר טוב, מבעלי הקבוצה. קוד בלו, פיתחה מודל ייחודי למוכנות וכשירות לחברות וארגונים במשק, מודל הוליסטי לניהול משברי סייבר המשלב צוותי IR, ניהול משא ומתן, חקירה פורנזית, חיבור לגורמים רגולטוריים לצד ניהול התקשורת וניהול המוניטין.

עדו הר-טוב / צילום: שלומי יוסף
 עדו הר-טוב / צילום: שלומי יוסף

"ברקע הגידול באירועי הסייבר באירופה, זיהתה קבוצת דוסמן את המודל הייחודי שפיתחנו ב-Code Blue וכך נולד שיתוף הפעולה הזה שנועד לספק חומת הגנה עבורה ועבור לקוחותיה", הוסיף פרנקו.