קמטק רוכשת חברת פתרונות מדידה מגרמניה ב-100 מיליון דולר

החברה, FRT Metrology, אמורה לתרום להכנסות קמטק מעל 30 מיליון דולר ב-2024 ולהוסיף לרווחיות שלה תוך 12 חודשים מהעסקה

רפי עמית, מנכ''ל קמטק / צילום: רענן טל
רפי עמית, מנכ''ל קמטק / צילום: רענן טל

קמטק, המייצרת ציוד לבדיקה ומדידה לתעשיית השבבים, מרחיבה את פעילותה ורוכשת חברה מגרמניה תמורת 100 מיליון דולר במזומן. החברה הנרכשת, FRT Metrology, היא חטיבת המטרולוגיה של FormFactor האמריקאית. מטה החברה נמצא בברגיש גלאדבאך בגרמניה, והיא מספקת פתרונות מדידה בדיוק גבוה לשוקי המארזים המתקדמים וה-Silicon Carbide (SiC). העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

היא הייתה הבטחה והפכה לאחת המניות הגרועות של השנה בבורסה
פרויקט מיוחד | במשך שנים אינטל כשלה איפה שאנבידיה הצליחה. האם במיזם החדש המזל יאיר לה פנים?
השבוע בבביומד | החברה הישראלית שרוצה לשקם פגיעות בחוט השדרה דרך האף

לפי הודעת קמטק, הרכישה צפויה למנף את הטכנולוגיות המתקדמות של קמטק ו-FRT בשוק המארזים המתקדמים וה- Silicon Carbide, שווקים הדורשים שלבי בדיקה ומדידה חדשים בתהליכי הייצור של מוליכים למחצה. עם התוספת של הטכנולוגיה של FRT, קמטק תוכל לספק ללקוחות פתרונות רחבים ומקיפים יותר לבדיקה ומדידה. המוכרת בעסקה, FormFactor, רכשה את FRT לפני 4 שנים תמורת תמורת עד 30 מיליון אירו.

קמטק  נהנית בשנה האחרונה ממגמות חיוביות בשוק השבבים, על אף המחזוריות שלו, והמניה שלה זינקה מתחילת 2023 ב-159%. כיום שווי השוק של קמטק, שנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב, מגיע ל-2.5 מיליארד דולר. בסוף הרבעון השני היו לקמטק בקופה מזומנים והשקעות בסך 506 מיליון דולר, לעומת חוב לטווח ארוך בסך 196 מיליון דולר למחזיקי אג"ח להמרה, כך שהיא תוכל לממן את הרכישה של FRT ממקורותיה העצמיים.

רפי עמית, מנכ"ל קמטק, מסר כי "אנו מצפים כי הרכישה הזו תחזק את מעמדה של קמטק כמובילת שוק ותתרום יותר מ-30 מיליון דולר להכנסות שנת 2024 ולרווחיות תוך 12 חודשים מביצוע הרכישה. מעבר לתרומה הפיננסית המיידית, אנו צופים סינרגיות נוספות אשר יתרמו לתחזיות הצמיחה הכלליות של קמטק בשנת 2024 ומעבר. אנו מצפים לממש את הזדמנויות הצמיחה כתוצאה מרכישה זו", אמר עמית.