הביקור התאילנדי בבורסת ת"א מסתיים בהפסד של כמעט 80% על ההשקעה

אינדורמה, בעלת השליטה בחברת הבדים אבגול, מבקשת למחוק אותה מהמסחר במחיר המשקף הפסד כבד על השקעתה הראשונית בחברה • מניית אבגול מזנקת כעת ביותר מ-20% ועוקפת את מחיר ההצעה

מפעל אבגול. הרווח הנקי צלל / צילום: עינת לברון
מפעל אבגול. הרווח הנקי צלל / צילום: עינת לברון

חברת התעשיות התאילנדית אינודרמה ונצ'רס, שבשליטת הטייקון ההודי אלוקה לוהיה (Aloke Lohia), מעוניינת למחוק מהבורסה בתל אביב את יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול שבשליטתה. אינדורמה הגישה הצעת רכש להחזקות הציבור במניות אבגול , יותר מחמש שנים לאחר שהשתלטה עליה.

נכווה באשראי החוץ-בנקאי: האם מור יצליח להציל את השקעתו באג"ח בול מסחר 

מדובר בהשקעה מאכזבת מאוד עבור אינדורמה, שהשתלטה על אבגול לפי שווי חברה של מעל 1.7 מיליארד שקל, ומוצאת את השקעתה נסחרת (טרם פרסום הצעת הרכש) בשווי של 381 מיליון שקל בלבד. מניית אבגול צללה ב-60% ביחס למחירה בבורסה ערב ההשתלטות. ביחס למחיר שבו רכשה אינדורמה את השליטה, היא נסחרה המניה טרם הגשת ההצעה בדיסקאונט עמוק של כ-80%.

גם בעלת השליטה הקודמת באבגול היתה קרן זרה, את'מבה קפיטל הבריטית, שהחזיקה יחד עם לאומי פרטנרס בכ-76% ממניות אבגול. בחודש מאי 2018, סיכמה אינדורמה על רכישת חלקן של אתמבה ולאומי בפרמיה נדיבה של מעל 50% על מחיר השוק (5.78 שקל למניה) והותירה בידי המוכרות רווח עצום.

כעת מבקשת אינדורמה לרכוש את יתרת המניות של אבגול (34%) מידי הציבור תמורת סכום כולל של 142 מיליון שקל ולפי מחיר של 1.41 שקל למניה - פרמיה של כ-10% על מחיר השוק ביום ב' - המשקף שווי חברה של 418 מיליון שקל. בעקבות פרסום הצעת הרכש מזנקת מניית אבגול בבורסה ביותר מ-20% במהלך המסחר למחיר של 1.62 שקל הגבוה משמעותית ממחיר הצעת הרכש.

 

ירידה של 26% בהכנסות וצניחה של 86% ברווח

אבגול ממיצרת ומשווקת מוצרי בד לא-ארוג המשמשים בעיקר כחומר גלם לשוק ההיגיינה וכוללים בין היתר חיתולים חד-פעמיים לתינוקות, חיתולי מבוגרים, תחבושות חד-פעמיות לנשים, מגבונים, מוצרי מסכות, חלוקים ומוצרים רפואיים אחרים.

החברה הציגה במחצית הראשונה של השנה ירידה של כ-26% בהכנסות ל-158 מיליון דולר, קיטון שנבע בעיקר מכך שרמות מדדי מחירי חומרי הגלם בתקופה הנוכחית נמוכים משמעותית בהשוואה לאותם מדדים אשתקד. בנוסף לכך ציינה אבגול כי הסביבה העסקית הנוכחית בשוק הבדים הלא ארוגים מתאפיינת בתחרותיות גוברת הנובעת מעלייה משמעותית בהיצע, בעיקר באיזור אסיה, לצד שיעורי צמיחה נמוכים מהצפוי לאור ההאטה בכלכלה העולמית.

זאת ועוד - מלחמה המתמשכת בין רוסיה ואוקראינה ממשיכה להעיב על פעילות מפעל החברה ברוסיה, אשר פעל לאורך התקופה בשיעור ניצולת ממוצע של כ-50% בהשוואה לפעולתו לפני המלחמה.

הרווח התפעולי של אבגול במחצית הסתכם בכ-7.5 מיליון דולר, והיווה 4.7% מההכנסות וזאת לעומת רווח תפעולי בסך של כ- 22.2 מיליון דולר שהיווה 10.3% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה אבגול רווח נקי של 2.3 מיליון דולר, צניחה של 86% ביחס לרווח שנרשם במחצית המקבילה אשתקד (17.3 מיליון דולר).