ביל קלינטון וזיו אבירם מקימים קרן השקעות משותפת

הקרן, שנקראת EcoBridge, תתמקד בהשקעה בפתרונות טכנולוגיים במאבק במשבר האקלים • היקף הפעילות של הקרן הראשונה יעמוד על מיליארד דולר, והיא צפויה לנהל את השקעותיה בניו יורק אך להיות נוכחת אסטרטגית גם בישראל • אירועים ומינויים

נשיא ארה''ב לשעבר ביל קלינטון עם זיו אבירם / צילום: Juliana Thomas / Clinton Foundatio
נשיא ארה''ב לשעבר ביל קלינטון עם זיו אבירם / צילום: Juliana Thomas / Clinton Foundatio

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון והיזם זיו אבירם, ממייסדי מובילאיי ואורקם, מקימים קרן השקעות גלובלית שתתמקד בהשקעה בפתרונות טכנולוגיים במאבק במשבר האקלים. את הקרן, שנקראת EcoBridge, יובילו גם איתי למברגר (מייסד ומנהל ההשקעות הראשי שלBow Wave ) ורוברט סיטרון (מייסד חברת ניהול ההשקעות Discovery).

היקף הפעילות של הקרן הראשונה יעמוד על מיליארד דולר, כשהכוונה היא להציג עוד קרנות בהמשך. הפוקוס יהיה על סטארט-אפים שנוגעים באקלים - אגרוטק, ערים חכמות, תוכנה ועוד.

הקרן אמורה לנהל את השקעותיה בניו יורק אך להיות נוכחת אסטרטגית גם בישראל, עם מנדט לנהל קרנות השקעה פרטיות במיקוד גלובלי. תהיה לה ועדת אימפקט מייעצת, בראשות קלינטון כיו"ר, אשר תנתח את השפעות משבר האקלים בהיבטים פוליטיים, כלכליים וממשלתיים.

"מבין האתגרים הרבים העומדים בפנינו, אין אף אתגר שדורש פעולה קולקטיבית דחופה יותר ממשבר האקלים", אומר קלינטון. "בעבודה משותפת ומאוחדת, היכולת להזיז את המחט בנושא זה תגבר ותהיה מהירה יותר.

"כבר עכשיו, ישנם יזמים נלהבים מכל רחבי העולם שפועלים לקדם פתרונות מוכחים בתחום האקלים ובמקביל לפתח פתרונות חדשים. לכן, לקרן טכנולוגית חדשה בתחום האקלים כמו EcoBridge יש פוטנציאל לפתח מענה מהפכני לאתגר קיומי זה".

אבירם מסביר את הרציונל מאחורי המהלך: "המפגש בין חדשנות לאקלים הוא המקום שבו מתרחשת טרנספורמציה אמיתית. הקרן שהקמנו מהווה זרז לשינוי ובשורה לתחום. אנחנו לא משקיעים בטכנולוגיות בלבד. הבחירות שלנו היום יעצבו את המורשת שאנו משאירים לדורות הבאים".

חדשות טובות

הראל טכנולוגיות מקבוצת וואן מבצעת פרויקט שדרוג תשתיות מיחשוב לעמותת נירים, הפועלת לרווחת בני ובנות נוער בקצה רצף הסיכון, כתרומה בשווי 150 אלף שקל.

אנשי עמותת נירים והראל טכנולוגיות באירוע גזירת הסרט / צילום: שירה ארז, עמותת נירים
 אנשי עמותת נירים והראל טכנולוגיות באירוע גזירת הסרט / צילום: שירה ארז, עמותת נירים

הפרויקט ישרת 170 עובדים ו-110 בני נוער המתגוררים בכפר הנוער נירים. העמותה מספקת לבני הנוער הזדמנות לחזור להשתלבות נורמטיבית בלב החברה הישראלית.