אחרי זינוק של 185%: האם יש עוד מקום לעליות במניית השבבים קמטק

יצרנית ציוד בדיקה לתהליך ייצור השבבים, נהנית ממומנטום חיובי ממנו נהנה התחום בחודשים האחרונים • אך מהם הסיכונים בהשקעה במניה?

רפי עמית, מנכ''ל קמטק / צילום: רענן טל
רפי עמית, מנכ''ל קמטק / צילום: רענן טל

אחרי זינוק של כ־185% במחיר מניית קמטק  בת"א מתחילת השנה, האם התמחור הנוכחי עדיין מהווה הזדמנות? קמטק, יצרנית ציוד בדיקה לתהליך ייצור השבבים, נהנית ממומנטום חיובי ממנו נהנה התחום בחודשים האחרונים, על רקע הייפ ה־AI, והפכה לאחת מכוכבות הבורסה בת"א.

מדי המים שהזרימו יותר מרבע מיליארד שקל לשני קיבוצים בצפון
כלכלנים מעריכים: מה צפוי בהחלטות הריבית הבאות של הפד  

השבוע דיווחה החברה, בניהולו של רפי עמית, על רכישת RFT הגרמנית, הפועלת גם היא בתחום בקרת הייצור של שבבים, ב־100 מיליון דולר. עסקה שתוסיף לה הכנסות של מעל 30 מיליון דולר ב־2024, ואמורה לתרום לרווחיה של קמטק לאחר 12 חודשים מביצוע הרכישה, שתושלם ברבעון הרביעי. קמטק נסחרת בנאסד"ק ובת"א ושווי השוק שלה לאחר הזינוק במניה הוא מעל 2.5 מיליארד דולר.

"בעיצומו של סופר־סייקל"

שני גופי השקעות שמסקרים את קמטק הגיבו לעסקה, ושניהם רואים אפסייד במניה. לדברי אלון סנובסקי, מנהל מניות ישראל, חטיבת ההשקעות, מגדל ביטוח ופיננסים, שוק השבבים צפוי לצמוח בשנים הקרובות ב־20% בממוצע שנתי, "וישנן הערכות שאנו נמצאים בעיצומו של סופר־סייקל הודות לכניסת מנועי צמיחה חדשים כדוגמת תעשיית האוטומוטיב, המובייל (IoT ו־5G) והבינה המלאכותית", כתב. בנוסף לכך, הוא מזכיר שקמטק קיבלה בחודשיים האחרונים הזמנות ל־150 מכונות בהיקף מיליון דולר למכונה.

כמו כן, סנובסקי מציין את התמריצים חסרי התקדים של מדינות להקמת מפעלי ייצור שבבים בשטחיהן, כדי להימנע מתלות באחרות - בסה"כ כ־66 מיליארד דולר בשנה המהווים לדבריו רוח גבית לשוק.

הסיכונים בהשקעה בקמטק לדבריו הם האטה כלכלית וחשיפה גבוהה לשוק הסיני (40% מהמכירות), אך מכירותיה לסין אינן בתחומי קצה טכנולוגיים ולכן לא כפופות לסנקציות. סנובסקי מעריך שקמטק "חברה מצוינת, שנמצאת בשוק חזק". לפי תחזית הקונצנזוס ל־2024, היא נסחרת במכפיל גבוה של 27, ברף העליון של הסקטור. אולם להערכתו בתוך שנתיים־שלוש הרווח למניה יחצה את ה־3 דולר והמכפיל במקרה זה הוא 20, "ופה אנחנו כבר באזורים סבירים, כלומר יש כאן סיפור שמתאים למשקיעי טווח ארוך, והתמחור הנוכחי מגלם אופטימיות בנוגע לקצבי הצמיחה בשנים הקרובות".

ג'פריס והאנליסטים ממליצים

בנק ההשקעות ג'פריס הביעה חיוביות בנוגע למניית קמטק, וממליץ עליה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 67 דולר. מחיר שגבוה ב־18% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק. לדברי האנליסטים ודבאטי שרוטר ומרק ליפקיס, רכישת FRT, תואמת לאסטרטגיה של קמטק לבנות פורטפוליו רחב בתחומי הבדיקה והמטרולוגיה לסגמנטים הכי צומחים בשוק - המארזים המתקדמים וה־Silicon Carbide. להערכת האנליסטים, רכישת FRT תתרום כ־10 סנט למניה (כ־5%) לרווחי קמטק בשנה הבאה.

נציין שלפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, 4 אנליסטים מסקרים את מניית קמטק בהמלצות חיוביות ו־3 בהמלצות נייטרליות. מחיר היעד הממוצע למניה הוא 59.3 דולר, גבוה בכ־4.5% מהמחיר הנוכחי.