לאחר שנפלה ב-30%, וורן באפט מוכר את המניה הזו

בתחילת 2022 הפכה ברקשייר האת'ווי לבעלת המניות הגדולה ביותר ב-HP עם החזקה של כ-12% במניות החברה • בשבועות האחרונים מימשה ברקשייר כ-1% מהחזקתה בחברת הטכנולוגיה בהיקף של 300 מיליון דולר

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מצמצם את ההחזקה שלו במניות HP. כך, בתוך מספר שבועות, ברקשייר האת'ווי של וורן באפט מכרה יותר מ-10 מיליון מניות בכ-300 מיליון דולר.

מרוץ החימוש בבינה המלאכותית מתחמם: אמזון תשקיע 4 מיליארד דולר באנתרופיק 
פרויקט מיוחד | הכלכלה הסינית רועדת, וזה בדיוק הזמן שבו עשויים בבייג'ינג לצאת להרפתקה מסוכנת 
הוא קנה אותו לפני 25 שנה. כמה שווה היום הבית של וורן באפט? 

בתחילת 2022 הפכה ברקשייר לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברת המחשוב אחרי שרכשה כמעט 121 מיליון מניות של HP (כ-12.2%), לפי מסמכי הרשות לניירות ערך של ארה"ב (SEC), כך דיווח אז CNBC. הנתח הזה היה שווה לחברה באותה התקופה כ-4.2 מיליארד דולר. באפט ידוע כמי שאוהב לקנות ולמכור מניות בשקט ככל האפשר, אך מכיוון שברקשייר החזיקה בנתח של יותר מ-10% ב-HP, עליה להגיש בקשה ל-SEC בתוך שני ימי עסקים מביצוע שינויים כלשהם בפוזיציה.

אחרי שברקשייר חשפה לראשונה את חלקה בחברה באפריל של אותה שנה, "אפקט באפט" הזרים משקיעים רבים לכיוון החברה, ומניית HP זינקה בכ-15% לשיא תוך יומי של 52 שבועות - 40.06 דולר למניה. מאז אפריל 2022 נפלה מניית HP בכ-30%, ובסגירת המסחר אתמול (ב') עמד המחיר על 26.3 דולר.

עד השבועות האחרונים, ברקשייר לא נגעה בהימור על HP והמכירות החודש היו הראשונות מאז שרכשה את המניות.

לפני כשבועיים דיווח רויטרס כי ברקשייר האת'ווי מכרה כ-5.5 מיליון מניות של HP. לפי מסמכים שהוגשו ל-SEC, ברקשייר מכרה את המניות תמורת כ-160 מיליון דולר, והקטינה את החזקותיה של HP לכ-3.27 מיליארד דולר. בימים האחרונים מכרה החברה 4.8 מיליון מניות נוספות של HP, בשווי של כ-130 מיליון דולר, לפי מסמך שהוגש ל-SEC בשישי האחרון. כעת חברת ההחזקות של באפט מחזיקה ב-11.2% מהחברה בשווי של כ-3 מיליארד דולר. לפי הביזנס אינסיידר, המכירות האחרונות התרחשו מיום רביעי עד שישי במחיר ממוצע של כ-27 דולר למניה.

HP בתקופה מאתגרת

לא ידועה הסיבה להחלטת ברקשייר לצמצם את עמדתה ב-HP. לאחר המכירה הראשונית, במגזין בארון ציטטו את עמית דריאניני, אנליסט של Evercore ISI, חברה המתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות בינלאומיות בתחום הבנקאות להשקעות, שכתב: "מכירת המניות באה בעקבות רבעון מאתגר יותר, כולל אתגרים כלכליים ומלאי רב מדי בערוצי המכירה שלה". ב-29 באוגוסט, HP מיתנה את תחזית הרווח השנתי, כשהיא נלחמת בירידה במכירות של מחשבים אישיים זה מעל שנה וביקוש חלש למוצריה מהשוק הסיני. ב-14 בספטמבר, החברה גם חשפה כי זיהתה בעיות משמעותיות בבקרות הדיווח הכספי שלה. "למרות שאנו מצפים לרבעון נוסף של צמיחה רציפה ברבעון הרביעי, הסביבה החיצונית לא השתפרה במהירות כפי שציפינו ואנחנו ממתנים את הציפיות שלנו כתוצאה מכך", אמר אז מנכ"ל HP אנריקה לורס לרויטרס.

חשוב לציין כי במבט רחב יותר, זה זמן מה שבאפט, שמלכתחילה לא מרבה להשקיע בחברות טכנולוגיה, ממקד את תיק המניות של ברקשייר ומגדיל את יתרות המזומנים. לפי הביזנס אינסיידר, במהלך שלושת הרבעונים האחרונים החברה מכרה מניות בשווי של 33 מיליארד דולר, וברבעון האחרון האטה את קצב הרכישות בחזרה, והגדילה את יתרת המזומנים ב-13% לשיא של כמעט 147 מיליארד דולר.