יותר ויותר גברים נועלים נעליים ללא גרביים. האם כולם מסכימים שזה המראה הנכון?

נעליים עם גרביים או בלי? זו השאלה שעלתה בפורומים בנושא אופנת גברים בעקבות קרסוליו הגלויים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כשעלה לטיסה ביולי האחרון • עד כה, הדיון לא הוכרע

ג'ו ביידן, נשיא ארה''ב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin
ג'ו ביידן, נשיא ארה''ב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

גלאגר כותב טור על אופנת גברים ב"וול סטריט ג'ורנל"

הקרסוליים הגלויים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עשו גלים בטוויטר בתחילת יולי, לאחר שצלם של "הניו יורק טיימס" צייץ שהנשיא עלה לטיסה ב"אייר פורס 1" בנעלי ספורט ללא גרביים.

במהרה החלו דיונים בין צייצנים בנוגע ל"ג'ו חסר הגרביים". "הוא פשוט עלה לטיסה ללא גרביים", אמרו חלק מהם. אחרים ציינו שנעלי הסקצ'רס שלו הן נעליים שנועלים ללא גרביים.

ארבע הדוגמניות ששינו לחלוטין את עולם האופנה
מעצב מוצר שחזר את הסנדלים היקרים ביותר והכניס את הרשתות החברתיות לסחרור 
המכנסיים שעושים את הקאמבק הגדול משנות התשעים

הוויכוח הזה הזכיר את תקרית החליפה של ברק אובמה, כשהנשיא דאז לבש חליפה בצבע חאקי בעת מסיבת עיתונאים שדנה במדינה האסלאמית (בבית הלבן לא הגיבו לבקשות תגובה על הגרביים של ביידן).

"גרביים עד הקרסוליים הן פשע"

ימים ספורים לפני פרשת הגרביים הנשיאותית, "The Strategist", האתר של "מגזין ניו יורק", יצא נגד הגרביים עד הקרסוליים.

"אני רוצה להיות מאוד ברור", כתב בעל הטור כריס בלאק. "גרביים עד הקרסוליים הן פשע". דבריו לא התגלגלו לכדי שערורייה פוליטית כלל יבשתית, אבל הם הרגיזו את חובבי הגרביים המאוד נמוכות, אלו שכמעט לא רואים אותן. "הם אומרים כמה אני טיפש, כמה אני לא מבין כלום", הוא אומר, "זה פגע באיזה מיתר עמוק יותר".

"אתה לא מקדיש לגרביים הרבה מחשבה, אבל יכולה להיות להן השפעה גדולה", אומר ג'סטין מאיו, מתווך נדל"ן בן 36 מפילדלפיה, שהתרגז מדבריו של בלאק.

גם אם אתם מתעלמים מכל הטרנדים - דוחים בשמחה את חולצות הצווארון, מתרחקים ממכנסי הג'ינס הקרועים, מדלגים מעל בגדים בצבעי באטיק - בסופו של דבר תמצאו את עצמכם מול גרביים ארוזות באריזות פלסטיק שקופות ותצטרכו להחליט איזה זוג מתאים לכם.

"אתם חייבים לקבל החלטה", אומר ג'סטין מאיו. ואם מישהו יורד על ההחלטה שלכם, כמובן שלא תאהבו את זה".

כולם הולכים היום בקרסוליים חשופים

כבר עשרות שנים אנשים מנסים להכתיב מהי הדרך הנכונה לגרוב גרביים.

המדריך הסאטירי מ־1980, The Official Preppy Handbook שמו, מייעץ לקוראיו "ללכת ללא גרביים. כי ממילא לעיתים קרובות לא גורבים גרביים, באירועי ספורט או באירועים חברתיים למשל".

מאמר שהתפרסם במגזין GQ באוגוסט 2002 דן בעליית המראה ללא גרביים, מגמת אופנה שלא דעכה. נדמה שכולם הולכים היום בקרסוליים חשופים: מהדוגמניות של "ראלף לורן" ועד השחקן ריאן גוסלינג בבכורה העולמית של "ברבי".

ריאן גוסלינג בהקרנת הסרט ''ברבי'' במקסיקו סיטי, יולי השנה. מראה נערי הרומז על חופשה קיצית
 ריאן גוסלינג בהקרנת הסרט ''ברבי'' במקסיקו סיטי, יולי השנה. מראה נערי הרומז על חופשה קיצית

זהו מראה נערי הרומז על חופשה קיצית, ואולי זה מסביר מדוע זה היה מערער לראות נשיא בן 80 חשוף קרסוליים. "הוא פשוט בן אדם מבוגר שניסה להיראות יותר צעיר", אומר ג'סטין מאיו.

אנשים שלא גורבים גרביים אומרים שזו בחירה יותר מעשית מאשר סגנונית. "לפעמים, פשוט יותר מדי חם בקיץ בשביל גרביים", אומר סם ספקטור, סטייליסט המלביש מפורסמים. לעיתים קרובות הוא דן עם הלקוחות שלו בשאלה האם לוותר על גרביים זו ההחלטה הנכונה.

סם ספקטור נועל את נעלי הלופרס שלו, העשויות עור, ללא גרביים, אלא שבשנים האחרונות הוא עבר צד, ורכש גרביים של "יוניקלו" המגיעות עד הקרסוליים. "הן נותרות לא נראות ולא נופלות מטה", הוא אומר.

הנעליים יתחילו להסריח ללא גרביים

תומכי הגרביים רואים בהיגיינה נקודה חשובה. "אם אתה נועל נעליים ללא גרביים, תוך זמן קצר הן יתחילו להסריח", אומר אלן וונקר, בן 59, יועץ בחברה להנהלת חשבונות שגר בפרברי סנט פול במינסוטה.

בשנותיו הצעירות יותר, כשנעל נעלי סירה הוא לא גרב גרביים, אבל בסופו של דבר גילה שהוא "לא במיוחד אוהב את זה". כיום, הוא גורב גרביים בגובה הקרסוליים של המותג Darn Tough מוורמונט.

אחד הטיעונים נגד גרביים בגובה הקרסוליים הוא שהן לא באמת בלתי נראות. כפי שכתב כריס בלאק בטור שלו, "לא משנה כמה נמוכות הגרביים, הן מציצות החוצה וחושפות שמי שגורב אותן הוא חנון". בריאיון עמו אומר בלאק שהוא תכנן לנעול בגאווה את נעלי הלופרס שלו, של המותג J.M. Weston, ללא גרביים. "לעולם לא תראו אותי גורב גרביים עם נעלי לופרס. זה לא מגניב".

סוכן הנדל"ן מאיו מסכים שגרביים המשווקות כלא נראות בכל זאת נראות בהרבה מהמקרים. "הן באמת רק גרביים נמוכות שמגיעות עד הקרסוליים", הוא אומר.

ובכל זאת, הוא לא ממהר להשתייך לצד חובבי הגרביים עד הקרסוליים או לצד אלו שלא גורבים גרביים כלל. יש לו סוגים רבים של גרביים והוא משלב: הוא גורב גרביים גבוהות יותר עם מכנסי ג'ינס, וגרביים עד הקרסוליים עם סניקרס ומכנסיים קצרים.