נפטר רוני צברי, בעלי חברת הנדל"ן צברים שנקלעה לקשיים

צברי היה בן 65 במותו, ולצד הנדל"ן עסק גם בקמעונאות, במסחר ובכספים • באוגוסט האחרון נפתח הליך כינוס נכסים נגד חברת צברים, וצברי עצמו התמודד עם פשיטת רגל בשל חובות

רוני צברי ז''ל / צילום: תמר מצפי
רוני צברי ז''ל / צילום: תמר מצפי

היזם רוני צברי, בעלי חברת צברים, נפטר היום. צברי, בן 65 במותו בנסיבות רפואיות, נולד ביהוד וגדל בה. היה נשוי לד"ר נאוה מיכאל־צברי, נכדתם של מייסדי חברת שטראוס ובתה של רעיה שטראוס, שהייתה מבעלי החברה במשך שנים. במהלך שירותו הצבאי שימש צברי בין היתר כמפקד גדוד בתותחנים, וסיים את השירות בדרגת סא"ל במילואים.

בשנת 2008 הקים את חברת ר. צברי יזמות ופיתוח נדל"ן, שתחתיה הוקמה חברת צברים לטובת פעילות בתחום ההתחדשות העירונית. צברי עסק בעבר גם ביזמות נדל"ן בחו"ל, ופעל בתחום צמודי הקרקע בקפריסין הטורקית. לצד הנדל"ן עסק גם בקמעונאות, במסחר ובכספים.

בימים האחרונים היה צברי במוקד של כמה הליכים משפטיים - בהם כינוס נכסים נגד חברת צברים עצמה, והליך פשיטת רגל נגדו, סביב חובות של מיליוני שקלים.

כפי שפורסם בסוף אוגוסט האחרון, בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר פתיחת הליך כינוס נכסים נגד חברת צברים שבבעלותו של צברי, וזאת בעקבות פניית החברות יסודות ואיילון, אשר טענו לחוב של 144 מיליון שקל שצברה החברה בפרויקט "יאפא" שהיא מקימה בדרום העיר יפו. מדובר בפרויקט תמ"א חיזוק עיבוי (תמ"א 1/38), אשר כולל 108 דירות.

החברות אשר הגישו את בקשת כינוס הנכסים נגד החברה טענו כי מועד הפרויקט היה אמור להסתיים עד אוגוסט 2022, אך כיום הוא נמצא רק בשלב סיום השלד. רוב החוב הוא בפוליסות ערבויות מכר.

צברי, בעלי חברת צברי פיתוח אשר מחזיקה בחברת צברים, נמצא בעצמו בהליך חדלות פירעון, זאת בעקבות חוב של 7.5 מיליון שקל סביב פרויקט בהוד השרון. בימים אלו מתנהלת גם תביעה מצד רוכשי דירות בפרויקט יאפא של צברים, אשר דורשים פיצוי של 5.6 מיליון שקל על עיכוב במסירת הדירות בפרויקט.

עם פרסום פתיחת הליך כינוס הנכסים נגד צברים, אמר צברי כי "העלאת הריבית החדה בשנה החולפת פגעה גם בעסקי הנדל"ן שלי, והקשתה על המשך הפעילות. אני פועל עם הגופים המלווים כדי להבטיח שהרוכשים והדיירים בפרויקט לא ייפגעו. אני מצר על עוגמת הנפש שנגרמת להם בשל העיכובים בהשלמת הפרויקט".

לחברת צברים כמה פרויקטים בתכנון ובשיווק, בהם פרויקט בשכונת קריית היובל בירושלים, ופרויקט ברחוב העצמאות בבת ים. על פי אתר האינטרנט של החברה, בשנים הקרובות היא "צפויה לעסוק בהקמתן של יותר מ-1,960 יח"ד במרכז הארץ".