מיליון דולר לסיוע הומניטרי: אחד הבנקים הגדולים בארה"ב מתגייס לעזרת ישראל

מנכ"לית סיטיבנק קיימה שיחת זום עם 450 עובדי הבנק בישראל, ובמקביל הודיעה לעובדי הבנק על הסיוע המיידי • האם תוביל מגמה של התייצבות תאגידי הענק לצד ישראל?

מנכ''לית סיטי בנק, ג'יין פרייזר / צילום: Reuters, Mike Blake
מנכ''לית סיטי בנק, ג'יין פרייזר / צילום: Reuters, Mike Blake

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא אמש (ג') את אחד הנאומים התומכים והמרגשים ביותר שנרשמו מצד נשיא אמריקאי כלפי ישראל, בעקבות מעשי הטבח בתושבי הדרום ובחיילי צה"ל. הבוקר, נודע כי תאגיד ענק אמריקאי ראשון כבר מתייצב לצד ישראל, כשהקרן של סיטיבנק, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, הודיעה כי תעמיד סיוע מיידי של מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי לארגונים הפועלים בישראל.

יואב קרני, פרשנות | ג'ו הנאמן: מחשבות והשערות על אהבת ביידן לישראל
ראיון | "בגלל מעשי הזוועה, ייקח זמן עד שהתמיכה האירופית תתהפך"

את ההודעה על הסיוע מסרה לעובדי הבנק ברחבי העולם ג'יין פרייזר, מנכ"לית סיטיבנק העולמית, במכתב אישי שנשלח לעשרות אלפי עובדים. פריישר היא אחת הנשים המובילות בכלכלה האמריקאית, ולכן אמירה כזו מצידה מסמנת את הקו שככל הנראה יובל על־ידי תאגידים נוספים להתייצב לצד ישראל.

העמדת הסיוע ההומניטרי לישראל הוחלטה עוד טרם הנאום של ביידן; אך השילוב בינו לבין המהלך של סיטיבנק עשוי להיות ראשיתו של גל חיובי מאד, המעיד על הבנה שמדובר באסון הומניטרי ממדרגה ראשונה, שיש להעמיד לישראל סיוע נרחב בגינו.

קודם לכן, קיימה פרייזר שיחת זום עם 450 עובדי סיטי בישראל וביקשה לחזק אותם בשעה הקשה שפוקדת את המדינה. זאת, כאשר ההנהלה של סיטי העולמית כולה נמצאת בשיחות רציפות עם העובדים בישראל כבר מספר ימים.

כאמור, הנשיא האמריקאי נשא אמש נאום שהתמקד כולו בסיוע האמריקאי לישראל. "ברגע זה נהיה ברורים מאוד - אנחנו עומדים לצד ישראל. אין הצדקה לטרור, אין תירוץ לטרור. חמאס לא מגן על כבוד העם הפלסטיני אלא רוצה לחסל את מדינת ישראל. הם משתמשים בפלסטינים כמגן אנושי", הוא אמר בפתח הנאום, ובהמשך הוסיף: "החמאס - כמו הפלגים הכי אכזריים בדעאש". על שליחת נושאת המטוסים האמריקאית לכיוון ישראל אמר ביידן: "אנו מוכנים להתערב ברגע שיהיה צורך בכך".

מוקדם יותר אתמול, שוחחו הנשיא האמריקאי וסגניתו, קמלה האריס, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודנו עמו ב"תיאום התמיכה של ארה"ב בישראל, בהרתעת שחקנים עוינים ובשמירה על חיי חפים מפשע".