"ישבתי 70 שעות בלי לקום": ההייטקיסטית שעושה סדר בהצעות האירוח לתושבי הדרום

"בקבוצת הווטסאפ שהייתי בה התאגדו כל מיני אנשים טובים שרוצים לעזור. כשראיתי שמעבירים צילומי מסך וגוגל דוקס של כל מיני אנשים שרוצים לארח, הבנתי שבזמן מלחמה זה לא אפקטיבי בשום צורה", מספרת לינוי בר-גל • לכן היא ישבה מייד ופיתחה אפליקציה שתקשר בין אנשים וגופים שמציעים לארח, לבין אלו שזקוקים לזה • ישראל מתגייסת

לינוי בר-גל / צילום: תמונה פרטית
לינוי בר-גל / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

כשלינוי בר-גל, בת 31 מקריית טבעון, התעוררה ביום שבת ונחשפה להתחלה של מה שלאט לאט יתגלה כטבח עקוב מדם ביישובי הדרום, היא עדיין לא הבינה את היקף הפגיעה. אבל משהו בה לא נתן לה מנוח, והיא הרגישה שהיא חייבת לעשות משהו כדי לעזור.

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה
●  רחפנים מסין באלפי שקלים בודדים: כך שיבש חמאס את שמי ישראל  

"בקבוצת הווטסאפ שהייתי בה התאגדו כל מיני אנשים טובים שרוצים לעזור. ראינו שיש כאוס מכל בחינה, ודווקא במדינת ההייטק, מי שמנסה לספק פתרונות אלו החמ"לים האזרחיים שהאזרחים פותחים. כשראיתי שמעבירים צילומי מסך וגוגל דוקס של כל מיני אנשים שרוצים לארח, הבנתי שבזמן מלחמה זה לא אפקטיבי בשום צורה". ואז עלה לה הרעיון להקים אפליקציה שתקשר בין אנשים וגופים שמציעים לארח, לבין אלו שזקוקים לזה.

"פשוט ישבתי 70 שעות בלי לקום. כמו סוג של מילואים שעשיתי פה לעצמי. ממש הרגשתי שאני צריכה לעשות משהו. שהכל בכאוס, ושאני צריכה לעזור במשהו. המצב כל כך נורא וממש צריכים את זה. לכן גם, למרות הפרפקציוניזם שלי, שחררתי את האפליקציה במהירות, והחלטתי שאת הבאגים נתקן תוך כדי תנועה".

"כמו יד 2, רק יותר מצומצם וממוקד לסיטואציה"

האפליקציה שהקימה בר-גל קרויה "אירוח מהלב", והיא זמינה בינתיים באנדרואיד, ובאפל בתהליך review. היא פשוטה לתפעול. כשנכנסים לעמוד הבית מופיעה אופציה למארח להוסיף מקום אירוח. מתחתיה רשימה שהולכת ומתארכת של דירות, משפחות מארחות, בתים ומלונות של אנשים שמזמינים את תושבי הדרום שנמלטו או פונו מבתיהם להתארח, בהתנדבות כמובן.

להורדת האפליקציה

"זה כמו יד 2, רק יותר מצומצם וממוקד לסיטואציה", מסבירה בר גל. "כשנכנסים לאפליקציה רואים את כל הנכסים שפנויים. כשלוחצים על מקום האירוח המוצע, אפשר לראות אם יש בו ממ"ד, אם אפשר להביא בעלי חיים, אם הבית ריק, אם המארחים שומרי שבת, לאיזו תקופה מציעים, כמה חדרים או מיטות פנויים", היא אומרת ומבהירה כי "מדובר רק בהתנדבות, אין אופציות לאירוח בתשלום".

אפליקציית ''אירוח מהלב''
 אפליקציית ''אירוח מהלב''

בינתיים, בסיוע אחותה, נפתח חשבון באינסטגרם לאפליקציה, משם ניתן לשתף. על רקע החששות הטכנולוגיים שהחמאס ינסו לפגוע בישראלים נוספים באמצעות הטלפונים, היא ניסתה לאבטח את האפליקציה בצורה המיטבית, ועדיין היא מזהירה - לוודא את האמינות של המארחים והמתארחים.

"הדרך המאובטחת ביותר היא לבקש מספר תעודת זהות ולהצליב מידע עם משרד הפנים, אבל במצב העכשווי זה בלתי אפשרי. לכן לא מפורסמות באפליקציה כתובות ספציפיות אלא רק טלפונים. ההתחברות אפשרית רק עם מספר טלפון ישראלי, ואי אפשר להתחבר באמצעות מייל שנפתח רק עכשיו. וצריך לשים לב למי אתם מגיעים, ואילו פרטים אתם נותנים".

עולם התוכנה לא זר לבר-גל, מהנדסת תוכנה, שהחברה שבה עבדה נסגרה לפני שנה, והיא פוטרה. בחודשים האחרונים היא עובדת על מיזם משלה, שנזנח כעת לטובת המיזם שהקימה לתושבי הדרום, אבל היא מתכננת לשוב אליו כשהמצב במדינה יירגע.

לדבריה, "בחודשים האחרונים עבדתי על אפליקציה שנקראת sorti, שמסדרת ומקטלגת צילומי מסך ולינקים באופן אוטומטי ע"י AI בטלפון, כדי שיהיה אפשר למצוא אותם בקלות. האפליקציה שומרת אותם לפי קטגוריות. אם צילמתי צילום מסך של מתכון והזנתי לאפליקציה, הוא יישמר אוטומטית בתיקייה ייעודית למתכונים, חומר לימודי יישמר בתיקיות ותתי תיקיות שנוצרות אוטומטית. אם ראיתי ג'ינס בזארה ואני מזינה את הלינק לאפליקציה, היא תתריע לי כשתהיה עליו ירידת מחיר או סייל, אחרי שהוא שוכב אצלך חודש וכבר שכחת ממנו, ואז תוכלי לקנות אותו. יש נטייה לאנשים לשכוח את צילומי המסך שצילמו אבל בפועל הכוונה הייתה לשמור כדי לחזור אליהם לאחר מכן ובכל זאת נאבד.

"וכאן סורטי נכנסת לתמונה, שומרת ומסדרת הכל במקום אחד. בין אם זה מוצר לקנייה שרצינו לצלם מסך, חומר לימודי, מתכון שרצינו לשמור או כל דבר אחר, וגם מכל מקום, בין אם זה- אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק - יהיה אפשר לשמור הכל במקום אחד באופן אוטומטי. כרגע האפליקציה בתהליך פיתוח לקראת יציאה ורשימת המתנה שניתן להצטרף לקראת יציאתה".