גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פוקס, גולף והמשביר מוציאות אלפי עובדים לחל"ת; גוברים הלחצים על הממשלה להעניק סיוע

רשתות האופנה מגיבות לשיתוק במשק: פוקס תוציא עד 50% מעובדיה לחל"ת, והמשביר כ־40% ● התאגדות לשכות המסחר קוראת לממשלה לתת מענה מיידי לשכר העובדים - "אחרת יוצאו למעלה מ-100 אלף עובדי רשתות המסחר לחופשה" ● גורם שהיה מעורב בתוכנית החל"ת בקורונה: "חייבים להפעיל את המודל"

עסקים סגורים בקניון עזריאלי / צילום: כדיה לוי
עסקים סגורים בקניון עזריאלי / צילום: כדיה לוי

קבוצת האופנה פוקס  דיווחה היום (א') לבורסה על הוצאת 50%-30% מכוח העבודה שלה לחופשה ללא תשלום (חל"ת). מדובר ב-3,600 עד 6,000 מעובדי הקבוצה, שבה הועסקו נכון ל-31 בדצמבר 2022 למעלה מ-12 אלף עובדים.

לפי הדיווח, מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" הצטמצמו היקפי פעילות הקבוצה בישראל באופן משמעותי. פוקס, יחד עם ריטיילורס   מקבוצתה, שפרסמה דיווח דומה, החלה להודיע לעובדים ולמנהלים בחנויות ובמטה על יציאה לחל"ת למשך 30 יום.

קבוצת הביטוח הגדולה בישראל: הפסד של 70 מיליון שקל מפרוץ המלחמה
עשר עד שש: כך נבנית שגרת המסחר החדשה בימי המלחמה 
ענף המסחר נערך להוצאת עשרות אלפי עובדים לחל"ת
איגוד המסעדות למסעדנים: פטרו או הוציאו לחל"ת את העובדים

מנכ"ל ובעלי הקבוצה הראל ויזל, לצד בכירים אחרים בחברה, כמו יו"ר הדירקטוריון אבי זלדמן ותומר צ'פניק מנכ"ל ריטיילורס, הודיעו כי הם מפחיתים את שכרם ב-50% למשך 30 יום. יתר העובדים במטה שלא ייצאו לחל"ת, יקבלו 80% משכרם. פוקס אף הזהירה מהשפעה שלילית מהותית על תוצאות הרבעון הרביעי שלה השנה. את היקף ההשפעה, כמו קבוצות אחרות שנפגעו, אינה יכולה להעריך.

גם ברשת המשביר  הודיעו היום לכ-40% עובדים ומנהלים במטה ובסניפים על יציאה לחל"ת לתקופה של 30 ימים לפחות. מדובר בכ-600 עובדים מתוך כ-1,500 עובדים שהעסיקה הרשת נכון לסוף 2022. גם רמי שביט, מנכ"ל ובעל השליטה במשביר, הודיע כי בכוונתו להפחית את שכרו ב-50%, וכי שכרם של מנהלים אחרים בחברה יופחת בשיעורים של 10%-30%.

לקבוצת פוקס יש שלושה תחומי פעילות עיקריים: אופנה, טיפוח וספורט. מאז ההתקפה הרצחנית של חמאס בשבת 7 באוקטובר, פועלות החנויות במתכונת מצומצמת, יחד עם רוב החנויות בקניונים ובמרכזים המסחריים. גם אלה שפתוחות, כמו בשאר הרשתות, מוכרות בכמויות קטנות, בצל החששות הכלכליים והאבל הלאומי.

פוקס כבר הוציאה בעבר אלפי עובדים לחופשה ללא תשלום, עם התפרצות מגפת הקורונה.

ההודעות של רשתות פוקס והמשביר עשויות לשמש מנוף של לחץ על הממשלה להעניק סיוע שיכלול את שכר העובדים, ונודע כי רשתות אופנה נוספות שוקלות צעדים דומים. כך למשל, מגולף נמסר, כי "הקבוצה נערכת לשינויים בתקופה הקשה שכולנו חווים, ועקב הירידה במחזורים בימים אלה, חלק מהעובדים מנצלים ימי חופשה, וחלק יצא לחל"ת. אנו בתקווה שנחזור לפעילות במהרה בעזרת תוכנית הסיוע מהמדינה, לצד הקושי והלחימה החשובה על עתיד המדינה".

ואכן, הערב גולף דיווחה לבורסה כי החלה להוציא עובדים לחל"ת בהיקף ש"אינו מהותי", אולם היא מעריכה כי בהתבסס על מצב הדברים למועד הדוח היא "עשויה להוציא בתקופה הקרובה 30-50% מהעובדים לחל"ת. כמו בפוקס והמשביר, גם בגולף, מנכ"ל הקבוצה אייל גרינברג, וגונן היבר יו"ר דירקטוריון החברה, הודיעו הם מוותרים על 50% משכרם לתקופה של 30 יום. בחברה יש כ-2,200 עובדים.

"מאות הרשתות החלו להוציא עובדים"

ענף המסחר בישראל החל להיערך להוצאת עשרות אלפי עובדים לחל"ת כבר בשבוע שעבר, והיום, לאחר הודעת פוקס, נמסר מהתאגדות רשתות המסחר באיגוד לשכות המסחר כי החל מיום א' ייצאו לחל"ת 100 אלף עובדים מהרשתות הגדולות. "מאחר שבתוכנית הסיוע שפרסמה ממשלת ישראל אין מענה לשכר העובדים עבור מרבית החברות במשק, ומתוך דאגה כנה לעובדינו, אנו נאלצים בזאת להודיע כי מאות הרשתות הקמעונאיות החלו להוציא עובדים לחל"ת", נמסר.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לתת מענה מיידי לשכר העובדים, אחרת יוצאו למעלה מ-100 אלף עובדי רשתות המסחר מתוך 300 אלף לחל"ת החל מהיום", נמסר מההתאגדות. גם בענף המסעדנות קראו להוציא את העובדים לחל"ת או לפטרם.

בהתאגדות רשתות המסחר חברות למעלה מ-300 רשתות, ביניהן שקם אלקטריק, מחסני חשמל, א.ל.מ, קסטרו, המשביר, צומת ספרים וסטימצקי, שמפעילות 20 אלף חנויות בישראל ומעסיקות כ-300 אלף עובדים. הראל ויזל הוא גם אחת מהדמויות הבולטות בפורום העסקים, הכולל כ-200 מראשי החברות הגדולות במשק.

"היום למדינה יותר קל מאשר בזמן הקורונה"

"אם בן אדם לא יכול לבוא לעבודה מבחינה אובייקטיבית, לא הגיוני שהמדינה לא תיתן לו תשלום", טוען גורם שהיה מעורב בתוכנית המדינה לחל"ת בתקופת הקורונה. "זה לא ימי שגרה, זה חירום. מצב מלחמתי. המדינה צריכה לתת לאנשים יכולת לתפקד - גם במישור הכלכלי".

לדבריו, כיום קל למדינה הרבה יותר להעניק דמי תשלום עבור חל"ת מאשר בימי הקורונה, שכן התשתית - לרבות נתונים רלוונטיים כמו חשבונות בנק - כבר מצויה בידי המדינה. עוד הוא טוען כי בדיעבד התברר שהמודל הצליח בצורה טובה ביותר מבחינה מקצועית ויעילותית.

"כמו בקורונה, גם היום המדינה מונעת מאנשים לעבוד. הם לא הפכו לפרזיטים כי לא היה להם חשק לעבוד. הרוב המוחלט של העובדים הם אנשים נורמטיביים, מלח הארץ, שגם היום רוצים לעבוד. אף אחד מהם לא חפץ במלחמה.

"להבדיל מאשר בתקופת הקורונה, היום כבר יש ניסיון נצבר. המידעים נמצאים במערכות. לא צריך לרכז ולנסות לאתר. אז למשל היו חסרים 2.1 מיליון חשבונות בנק של אותם אנשים שלא היו זכאי קצבאות, והיו נגיד בין הגילאים 18 ל-21, או שהיו ילדים, התבגרו והפכו לעצמאים.

"לאחר עבודה אינטנסיבית של שבועיים הצלחנו להשיג כ-2 מיליון חשבונות בנק עדכניים. היינו במצב של 97% של חשבונות הבנק של ישראל. היום יש אותם, ואין שום בעיה לשלם. הבסיס הוא טוב לאין ערוך ביחס למה שהיה אז.

"המודל של החל"ת הוא המודל שחייב להיות כרגע. קחו לדוגמה את ענף האירועים. הממשלה החליטה שבשל המצב הביטחוני יותר מ-50 איש לא יכולים להתרכז כעת במקום אחד. אין גוף נורמלי שיכול להחזיק עסק עם מתן שירותים ל-30 איש. זה גזר דין מוות לארגון. המדינה צריכה לתת להם מענה חלקי על הפסדי ההון, זה נעשה בקורונה, וגם לאפשר להוציא עובדים לחל"ת.

"בדרום יש כרגע ערי רפאים. אין שם נפשות חיות, וגם אם יש - הן לא בחוץ. המסחר לא מתפקד, והעובדים לא יכולים לצאת, יש פניקה. וגם אם רוצים לצאת - מערכת החינוך לא עובדת. לא יעלה על הדעת שהמדינה שאמונה לוודא שאנשים יחיו בביטחון, לא מספקת להם את הביטחון וגם לא נותנת מענה לאנשים שלא מסוגלים לחזור לעבודה. זה לא הגיוני ולא נכון. אנשים רוצים לבוא לעבוד. אף אחד לא רוצה לשבת בבית באפס מעשה".

"הוצאה לחל"ת היא שינוי מהותי ביחסי העבודה"

ההודעות של פוקס ושל המשביר על הוצאת העובדים לחל"ת ועל הפחתת שכר, מעלות סוגיות הקשורות לזכויות שיש לעובדים במקרים כאלה. לדברי עו"ד חיה שפיגל, שותפה במשרד ש. פרידמן אברמזון ושות', "הוצאה לחל"ת מהווה שינוי מהותי ביחסי העבודה, ולכן אינה יכולה להיעשות באופן חד-צדדי, אלא בהסכמה בלבד. יחד עם זאת, יש לזכור שבהרבה מקרים החלופה להסכמה לחל"ת ביוזמת המעסיק היא הליך פיטורים".

האם עובדים שהוצאו לחל"ת זכאים לדמי אבטלה?
"עד פרוץ הקורונה לא היה קיים מונח 'חל"ת ביוזמת המעסיק', והמונח 'חל"ת' התייחס לבקשה מצד העובד, שהמעסיק נעתר לה. לרוב פגשנו את החל"ת במגזר הציבורי ולא אצל המעסיקים הפרטיים. עד הקורונה גם לא הייתה זכאות לדמי אבטלה בשל יציאה לחל"ת, אלא רק בשל ניתוק יחסי העבודה, תוך הבחנה בין פיטורים להתפטרות, לעניין התקופה שצריכה לחלוף עד תחילת תשלום דמי האבטלה.

"ביולי 2021 תוקן החוק, כך שעובד שיוצא לחל"ת ל-30 ימים ומעלה ביוזמת המעסיק, זכאי לקבל דמי אבטלה, ובלבד שאינו זכאי לשכר בתקופת החל"ת. כלומר, ככל שהמעסיק מחזיר את העובד לעבוד אצלו, אפילו למשרה חלקית או ליום עבודה אחד, הזכאות לתשלום דמי האבטלה תיבדק במוסד לביטוח לאומי.

"יש לשים לב לשני דגשים מרכזיים: תשלום דמי האבטלה יתחיל רק לאחר ניכוי ימי החופשה שנותרו אצל המעסיק; אין זכאות לדמי אבטלה לעובד שיצא לחל"ת מיוזמתו", מוסיפה שפיגל.

האם בתקופת החל"ת נמשכים יחסי העבודה? כיצד מושפעות זכויות העובד מהיציאה לחל"ת?
"בתקופת החל"ת ממשיכים להתקיים יחסי העבודה. אך בכל האמור בזכויות שקשורות בוותק, כמו צבירת ימי חופשה, ימי מחלה, ימי הבראה - תקופת החל"ת אינה נספרת במניין.

"לגבי תקופת העבודה לצורך חישוב פיצויי פיטורים - ישנה הסדרה מיוחדת. כמו כן, הפרשות הנגזרות משכר העובד לא מבוצעות במהלך תקופת החל"ת, שבה לא משולם שכר. תשלומים לקרן הפנסיה, ביטוח מנהלים או קרן השתלמות אינם מופרשים".

עו"ד שפיגל ממליצה לכל עובד בחל"ת לשלם לקרן הפנסיה או לביטוח מנהלים על-מנת להבטיח שזכויותיו לא ייפגעו. ככלל, במקרה של הפסקת הפרשות, מבוטח מפסיק להיות במעמד של מבוטח פעיל בביטוח מנהלים אחרי שלושה חודשים, ואחרי חמישה חודשים בקרן פנסיה. מוצע לכל מבוטח לערוך בירור עצמאי מול הביטוח שלו".

מה ההשפעה על ימי החופש של העובדים?
"עובד שיש לו ימי חופשה לא מנוצלים, ויוצא לחופשה ללא תשלום - ינוכו לו ימי חופשה קודם לכן. כלומר, ינוצלו ימי החופשה החופפים לתקופת החל"ת". 

עוד כתבות

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"