ישראל במלחמה | סיקור שוטף

חילופי אש באזור זיקים, יותר מ-10 מחבלים חוסלו בים

תושבי זיקים וכרמיה התבקשו להסתגר בבתיהם - נעשות בשטח סריקות שתסתיימנה בשעות הבוקר • חמישה נפצעו קל במטח רקטות מהרצועה למרכז • בשעות הערב: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בדרום רמת הגולן, לא היו נפגעים • שלוש חוליות טרור חוסלו בתוך שעה אחת בגבול הצפון • פיקוד העורף מאשר לקיים את הלימודים מחר בירושלים ובגוש דן ללא הגבלות • עדכונים שוטפים

שיגורים מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Leo Correa
שיגורים מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Leo Correa

עדכונים שוטפים 

22:46 - בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת מחבלים ביישוב נתיב העשרה - הטיפול באירוע הסתיים.

22:44 - חיזבאללה הודיע על פעיל נוסף בשורותיו שנהרג, ה-7 להיום.

22:28 - התרעה על חשש לחדירת מחבלים גם בנתיב העשרה.

22:22 - אירוע החדירה בחוף זיקים: יותר מ-10 מחבלים חוסלו עד כה. הסריקות בשטח אחר מחבלים נוספים נמשכת. מדובר במחבלים מהקומנדו הימי של חמאס.

21:55 - משרד הבריאות בעזה טוען: כ-50 הרוגים בשעה האחרונה - כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועה.

21:44 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן דנו במלחמה בין ישראל לחמאס - כך נמסר מהבית הלבן. ביידן ובן סלמאן הסכימו להמשיך במאמצים דיפלומטיים רחבים כדי "לשמור על יציבות ברחבי האזור ולמנוע מהסכסוך להתרחב". בהודעת הבית הלבן הוסיפו כי שני המנהיגים יישארו בתיאום הדוק ישירות ובאמצעות הצוותים שלהם במהלך התקופה הקרובה.

21:41 - דירקטוריון קק"ל וחברי ההנהלה המקצועית סיירו ביישובי הנגב המערבי וגם באשקלון, שדרות, ואופקים. בסיור שמעו אנשי קק"ל סקירות מראשי הערים והמועצות, על המצב בישוביהם מפרוץ המלחמה. דירקטוריון קק"ל אישר העברת 17 מליון שקלים ליישובי קו העימות בצפון לטובת חיזוק כיתות הכוננות. לפי החלטת קק"ל, כל ישוב המוגדר עפ"י משרד הביטחון כישוב "סמוך גבול" ו"קו עימות" יקבל סיוע בסך 200 אלף שקלים לטובת זיווד צוותי הכוננות.

21:30 - דובר הפנטגון: טילי השיוט ששוגרו על ידי החות'ים בתימן יכלו להגיע לישראל. ההערכה שלנו היא שהם היו יעילים לטווח של 2,000 קילומטר.

21:27 - אירוע החדירה בזיקים: כוחות סורקים כעת גם על קו החוף כדי לשלול סופית חדירת מחבלים. סריקות מתקיימות גם בחופי אשקלון - הסריקות יסתיימו בשעות הבוקר.

21:25 - ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה נפגש עם משלחת איראנית בכירה בראשות יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ במועצת השורא האיראנית, ודן איתה "בהתפתחויות ברצועת עזה, מה-7 באוקטובר ועד היום, ובשיתוף הפעולה המתמשך בין חמאס לרפובליקה האיסלאמית".

21:12 - ראשת ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני נפגשה עם משלחת של משפחות הקורבנות והחטופים של מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, שהגיעה לרומא כחלק מסדרת משלחות שיזמו משרד התפוצות ומשרד החוץ. במהלך הפגישה, הקשיבה ראשת הממשלה לסיפורי בני המשפחה והביעה את חרדתה העמוקה מהאכזריות שבה תקף חמאס אזרחים חסרי הגנה. את המשלחת ליוו שגריר ישראל באיטליה אלון בר, נשיאת איחוד הקהילות היהודיות באיטליה נעמי דיזני, ונשיא הקהילה היהודית ברומא ויקטור פדלון.

20:58 - מרכז המעקב הסורי של האופוזיציה: פעילים שנאמנים לחיזבאללה שיגרו רקטות מאזור דרעא, דרום סוריה - לעבר רמת הגולן.

20:55 - ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי כוחות צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה הותקפו בימים האחרונים כ"תריסר" פעמים. לדבריו, "הפסקת אש כרגע תועיל לחמאס בלבד". קירבי הוסיף ש"משרד הבריאות בעזה נשלט על ידי חמאס ואני חושב שצריך לקחת זאת בחשבון בכל דבר שהם מפרסמים".

20:52 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרה כי דלק לא ייכנס לרצועת עזה. "חמאס צריך את הדלק להמשך ירי הטילים", אמר. "חמאס גנב את הדלק מאונר"א, וחמאס יכול להחזיר אותו לבתי החולים". תא"ל הגרי התייחס גם למצב בגבול הצפון, ואמר כי "חיזבאללה בחר להילחם במלחמה שא קשורה ללבנון, ואם הוא ימשיך לעשות זאת הוא ימשיך לשלם".

20:51 - מנהיג הדרוזים בלבנון וליד ג'ונבלאט בריאיון הערב: "אנחנו עלולים להיגרר למלחמה שתהיה קשה יותר מאשר ב-2006, עלינו לצפות לגרוע מכל". ג'ונבלאט הוסיף כי "אני חושב שחיזבאללה עדיין שולט במצב, אם כי אני תמיד מעדיף להזכיר את המורכבות ואת דרכי ההתקשרות עם חיזבאללה, ושלא יהיה ריבוי של פלגים בדרום לבנון שפועלים בשם ההתנגדות".

20:48 - משפחות החטופים מקיימות מסיבת עיתונאים מחוץ לדיון מועצת הביטחון של האו"ם. שר החוץ אלי כהן דיבר בתחילה וכינה את חמאס "הנאצים החדשים". בנוסף הסביר מדוע החליט לבטל את הפגישה עם מזכ"ל האו"ם: "אין פה שני צדדים. יש רק צד אחד לתמוך בו מול התוקפנות של דאעש. חשוב שיהיה קול ברור לגבי מה שקרה. אנו פה כדי להגיד 'לעולם לא עוד'".

20:36 - גם הערב: מתקפת טילים של המיליציות הפרו-איראניות נגד בסיס עין אל-אסד בעיראק, המאכלס כוחות אמריקניים.

20:16 - אזעקות ביישובים בני יהודה וגבעת יואב שבדרום רמת הגולן. לפחות שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים. תושבים מדווחים על תקלת חשמל במקום, ונבדק אם יש קשר בין הדברים. עוד בשבוע הראשון היה ירי למרחב, בעיקר של פצמ"רים מדרום סוריה לגולן, ולא היו נפגעים.

20:07 - איומים על פצצות במבנים ציבוריים ברחבי גרמניה: בחמש מדינות פדרליות שונות התקבלו היום איומים על כוונה לפגוע באמצעות פצצה בבתי ספר, בתחנות רדיו, ערוצי טלוויזיה ובתחנת הרכבת המרכזית בברלין.

בחלק מהמדינות שוטרים מנעו כניסה של תלמידים לבתי הספר ואלה נשלחו הביתה, תחנת רדיו בוויימאר פונתה באופן מידי. בברלין שוטרים סמויים בדקו את תחנת הרכבת אך לא נמצא חשד להימצאותה של פצצה. המשטרה חוקרת את האיומים והאם יש קשר בין התקריות, שכן חלק מהאיומים התקבלו מאימיילים המקושרים לחמאס.

19:35 - בעקבות דברי מזכ"ל האו"ם, השגריר ארדן מחריף את הצעדים כנגד אנשי מנגנון הארגון. ארדן החליט לסרב לבקשת הוויזה לישראל של תת המזכ"ל האחראי על הנושאים ההומניטריים, מרטין גריפית', שביקש לבוא לאזור. בכוונת ארדן לעכב כל בקשה לוויזה שתגיע לשולחנו. בנוסף, הוא יגבש חבילת המלצות לדרדור יחסי ישראל עם האו"ם, והפעלת מנופי לחץ אגרסיביים עד כדי שקילת גירוש אנשי או"ם מישראל.

19:32 - בלבנון מדווחים: שגרירות סעודיה בביירות החלה בפינוי משפחות של העובדים והדיפלומטים - דרך נמל התעופה של בביירות, באמצעות טיסות של חיל האוויר הסעודי.

19:24 - מספר מחבלים חדרו לשטח ישראל באזור קיבוץ זיקים דרך הים. תושבי זיקים וכרמיה מתבקשים להסתגר בבתים. ארבעה מחבלים חוסלו וכוחות רבים נמצאים בשטח. האירוע עדיין מתנהל.

19:20 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן לסוכנות הידיעות DPA: "לא ישוחררו עוד חטופים - ללא הכנסת דלק וציוד רפואי לרצועת עזה".

19:19 - שר הביטחון יואב גלנט ביקר בסיירת מטכ"ל, השר קיבל סקירה ממפקד היחידה אל"מ י' על הפעילות המבצעית וההיערכות להמשך המלחמה. "אנחנו נגיע לתוך השטח ונחסל את חמאס אחרת לא יהיה לנו קיום כאן", הבהיר גלנט.

שר הביטחון שוחח עם הלוחמים ושמע מהם על קרבות הגבורה שניהלו נגד מחבלי חמאס בעוטף עזה, וחיזק אותם על פעולתם. הוא הדגיש כי צפויות להם פעולות משמעותיות עם הרחבת הלחימה. "חבריכם נפלו על הגנת הארץ, אתם תלחמו על עתידה", הוסיף.

19:00 - בלינקן: "ארה"ב לא מחפשת עימות עם איראן, אך אם איראן או אחד מהארגונים הנתמכים על ידה יתקיף אותנו - תהיו בטוחים שנגן על אנשינו וביטחוננו במהירות ובנחישות".

18:55 - שב"כ וצה"ל איתרו מכשיר טלפון של אחת הנרצחות, ששימש את אחד המחבלים ועליו מוקלטת שיחה בין המחבל ובין משפחתו ברצועת עזה, שבה הוא מתגאה בטבח שביצע ביהודים. ההקלטה, שאותרה כחלק ממאמץ טיהור הזירות בעוטף עזה, נחשפה לראשונה הערב במועצת הביטחון של האו"ם.

18:50 - פיקוד העורף מאשר לקיים את הלימודים מחר בירושלים ובגוש דן ללא הגבלות.

18:38 - שר החוץ בלינקן אמר בדיון מועצת הביטחון של האו"ם כי "כולנו צריכים לגנות את המתקפה של ה-7 באוקטובר באופן מוחלט ללא סייגים. אף מדינה פה בפורום הזה לא יכולה להיות סלחנית למה שאירע". בזמן נאומו של בלינקן חלק מהמדינות הערביות יצאו מהדיון. מצרים והאמירויות לא יצאו.

18:36 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (סנטקום) במזרח התיכון, הודיע על קליטת טייסת נוספת של מטוסי F16 - כחלק מהגברת הכוננות באזור, על רקע התמיכה הצבאית בישראל והגברת התקיפות מצד המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה.

18:26 - כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף בשעה האחרונה שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון, שביצעו ירי מרגמות וטילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל במרחב נטועה ואלקוש. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי וטנקים לעבר מקורות הירי.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים נוספת בשטח לבנון שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך לקיבוץ יפתח. אין נפגעים. מוקדם יותר היום מסוק קרב תקף תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

18:22 - משפחות החטופים והנעדרים חשפו את שמה החדש של רחבת המוזיאון בתל אביב: "כיכר החטופים והנעדרים", ולאחריו הפריחו מאות בלונים לאוויר כסמל לחופש. שינוי השם נועד להזכיר למדינת ישראל כולה כי הימים חולפים, אבל לאף אחד בארץ ובעולם אסור לשכוח לרגע את התינוקות, הילדים, הקשישים, הנשים, הגברים, הפצועים והחולים שהחזקתם בשבי החמאס מהווה פשע נגד האנושות - בכל יום מחדש.

18:14 - בעקבות האמירות של מזכ"ל האו"ם, שגריר ישראל גלעד ארדן המליץ לשר החוץ אלי כהן לבטל את פגישתו עם גוטרש. ההערכות הן שהפגישה לא תצא לפועל בעקבות ההתבטאויות. השר כהן, שהשתתף בדיון במועצת הביטחון, הציג תמונות של ילדים ישראלים שנחטפו בידי חמאס. "אלו רק כמה מהילדים והתינוקות הרבים שלא ראו רשע, אבל הפכו לקורבן של רשע", אמר. הוא פנה לגוטרש ואמר: "הם חזו בזוועות שאי אפשר לתאר. אדוני המזכ"ל, באיזה עולם אתה חי? בוודאי לא שלנו".

18:10 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר ביחידת יהל"ם במחנה עמנואל, יחד עם מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי וקצין הנדסה ראשי תא"ל עידו מזרחי. ראש הממשלה קיבל סקירה על פעילות היחידה מתחילת הלחימה, ועל הערכותה לקראת ההמשך.

בנוסף, הוצגו לראש הממשלה כמויות האמל"ח שמחבלי חמאס הכניסו לארץ כחלק ממסע הרצח, שנתפסו וזוכו על ידי היחידה. "אנחנו עומדים בפני השלב הבא, הוא בדרך. יש לנו רק משימה אחת - לרסק את החמאס. אנחנו לא נפסיק עד שנשלים את זה", אמר נתניהו ללוחמי היחידה.

17:45 - לקראת ביקור נשיא צרפת מקרון ברמאללה: תהלוכת זעם בהשתתפות של כ-200 פלסטינים שקוראים קריאות גנאי נגד ישראל וצרפת, בהן: "מוחמד יביס את הציונים". במהלך ההפגנה שרפו את התמונה של מקרון.

17:43 - בכיר באו"ם אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 20 משאיות עם סיוע הומניטרי צפויות להיכנס היום לרצועת עזה ממעבר רפיח. בנוסף הוא אמר כי מתקיים משא ומתן עם ישראל להכנסת דלק לרצועה, ו-400 אלף ליטר מוכנים להעברה מיידית.

17:40 - המטח לאזור המרכז: חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים חמישה פצועים, כולם במצב קל. בהם שניים שנפגעו מרסיסים ושלושה שנחבלו בדרך למרחב המוגן. בחולון גבר כבן 45 נפצע קל עם חבלה בגפיים מרסיס, בבאר יעקב גבר כבן 40 נפגע באורח קל בראשו מרסיס, בכפר סבא נפצע גבר כבן 77 שנחבל בגפיים בדרך למרחב המוגן, ביבנה נפצעה אישה כבת 80 שנחבלה בראשה בדרך למרחב המוגן ובתל אביב נפצעה אישה כבת 35 באורח קל בגפיים בדרך למרחב המוגן.

17:28 - אזעקה נוספת בגליל המערבי: הפעם בנטועה.

17:23 - אזעקה באלקוש שבגליל המערבי.

17:22 - חיזבאללה ירה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית. אין נפגעים. אירוע שלישי היום.

17:20 - צה"ל חיסל בהכוונה מודיענית של שב"כ מחבלים של ארגון הטרור חמאס, ביניהם: עבד אלרחמאן סגן מפקד גדוד נוסיראת בחמאס שהשתתף בפשיטה הרצחנית על קיבוץ בארי, ח'ליל מחג'ז סגן מפקד גדוד שאטי בחמאס וח'ליל תתרי, סגן מפקד גדוד שיח רדואן.

17:15 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש: "המתקפה של חמאס לא היתה בוואקום. הפלסטינים סובלים מ-56 שנות כיבוש".

17:12 - בכיר חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, במסיבת עיתונאים בביירות: "אנחנו קוראים למדינות ערב והאיסלאם ולאו"ם - לקבל אחריות לנקוט עמדה לעצירת התוקפנות. אנחנו קוראים לנתק את היחסים עם ישראל, לגרש שגרירים ולהחרים אותה".

17:02 - מטח לעבר גוש דן, השרון והשפלה. דיווח על 6 יירוטים מעל גוש דן. לא התקבלו קריאות על נפילת רקטות או נפגעים, למעט מספר אנשים שנפצעו קלות בדרך למרחב מוגן. רסיס נפל על הכביש ברחוב בחולון, לא נגרם נזק.

17:00 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ודן עמו בתמונת המצב האזורית, במאמצים להשבת החטופים ובסוגיות נוספות. "אסור לעולם לאפשר מצב שבו יש הפרדה בין חטופים עם דרכון זר ולכאלה שלא", אמר לפיד.

באשר לגזרה הצפונית הוסיף לפיד כי "בתור מנהיג המדינה הגדולה ביותר אשר לה השפעה על לבנון, אני מבקש ממך להעביר את המסר שאם חיזבאללה יעשה את הטעות להצטרף למלחמה - זה עלול להיגמר בזה שלא תהיה יותר מדינה בשם לבנון".

16:50 - ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה וקנצלר אוסטריה קרל נהאמר יבקרו מחר בישראל. דוברו של פיאלה: "מטרת הביקור היא לדון בסיוע לישראל ולתאם זאת לקראת פסגת האיחוד האירופי".

16:48 - המשטרה מטפלת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה במרחב השפלה. לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילות. חבלני המשטרה ושוטּרים בודדו זירות נפילה וסורקים אחר שרידים נוספים.

16:34 - צבע אדום בנגב המערבי. 

16:28 - כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב הר דב, והשמיד אמצעי לחימה ששימשו את החוליה. 

16:23 - צבע אדום בנגב המערבי. 

16:13 - ארגון הבריאות העולמי מסר כי אינו יכול להפיץ דלק וציוד מציל חיים לבתי החולים בצפון רצועה עזה בשל "היעדר התחייבויות לביטחונו". 

16:00 - הרמטכ"ל הרצי הלוי הצהיר כי הכוחות של צה"ל בשטח ערוכים ל"שלב הבא של הלחימה" שצפויה לכלול תמרון קרקעי ברצועה. בהצהרה לתקשורת הדגיש הרמטכ"ל כי אחת ממטרות הלחימה הן למוטט את הנהגת חמאס ולחסל את כל הבכירים בה. על חיזבאללה אמר הלוי כי הוא "משתף פעולה עם המתקפה הקטלנית של חמאס - ובכך מזדהה עם דאעש במסווה של 'מגן לבנון'".   

החוקר שמסביר - כך השתבש השלב השני בתוכנית של חמאס
האלוף ישראל זיו מסביר - זו הסיבה שישראל עוד לא נכנסה לעזה 
עם למעלה מ-150 אלף טילים: המומחה שמסביר - מה רוצה נסראללה 
מאפשרת פגיעה מדויקת במטרה: הפצצה החכמה שמצטרפת למלחמה בחמאס 
קטאר חשפה - כך מתנהלים המגעים להחזרת החטופים 

16:28 - כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב הר דב, והשמיד אמצעי לחימה ששימשו את החוליה. 

16:23 - צבע אדום בנגב המערבי. 

16:13 - ארגון הבריאות העולמי מסר כי אינו יכול להפיץ דלק וציוד מציל חיים לבתי החולים בצפון רצועה עזה בשל "היעדר התחייבויות לביטחונו". 

16:00 - צה"ל מגיב בארטילריה לאחר ירי טילי הנ"ט האחרונים.  

15:57 - השר בני גנץ נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והודה לו על "מנהיגותו האסטרטגית, על הסולידריות ועל תמיכתו האישית יוצאת הדופן באזרחי ישראל בשעות קשות אלה". 

על המתיחות בגבול לבנון הוסיף גנץ: "ישראל רואה במדינת לבנון אחראית לתקיפות של חיזבאללה משטחה, והיא מגנה על עצמה וערוכה לכל התפתחות בזירה הצפונית, באופן שיסב נזק קשה לחיזבאללה וללבנון אם יימשכו המתקפות". 

15:48 - נ"ט נורה לעבר מנרה שבאצבע הגליל - אין נפגעים. 

15:31 - מטח נוסף ליישובי המרכז, אזעקות גם באשדוד. 

15:30 - אזעקות בבאר שבע והסביבה.

15:29 - דיווח: נפילה באזור אלפי מנשה - אין נפגעים, נגרם נזק קל לכמה בתים.

15:16 - מטח כבד למרכז הארץ, אזעקות בשפלה ובשומרון. 

15:14 - בלבנון מדווחים: כטב"מ צה"לי שיגר ארבעה טילים מצפון לכפר שובא בדרום המדינה. 

14:48 - מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, התייחס לעבודת המשטרה והפרקליטות בטיפול בהסתות לטרור ובגילויי התמיכה בחמאס-דאעש מאז המתקפה על יישובי הדרום: "לא יעלה על הדעת שאחרי טבח כזה ואחרי שחיילים נהרגו - יהללו פה את חמאס-דאעש. אותי לא מעניין אם זה אדם פשוט שמפרסם או ידוע בציבור". 

14:45 - ביטוח לאומי: נכון להיום, 21,453 אזרחים ביקשו לקבל דמי אבטלה מהביטוח הלאומי. מתוכם, 10,268 יצאו לחל"ת לא מרצון. ביממה, כמות הבקשות לחל"ת לא מרצון עלתה ב-326 בקשות בלבד. 

14:25 - גבול לבנון: ירי נ"ט בוצע למרחב שתולה - אין נפגעים.

14:15 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף; מתחילת המלחמה, 33 פעילי ארגון הטרור חוסלו.

14:10 - אזעקות באשדוד ובעוטף עזה. 

14:02 - כתב חדשות 12 ניר דבורי מוסר כי בצה"ל ערוכים לתמרון קרקעי - כשהעדיפות העליונה היא חיסול הנהגת החמאס, פגיעה בתשתיות המבצעיות והשלטוניות והמשך המאמץ להשבת החטופים. בצה"ל אומרים כי התמרון ייצא לפועל בזמן הנכון ביותר. כמו כן, לרצועת עזה לא נכנס דלק, אלא אך ורק צרכים הומניטריים: מים, מזון ותרופות. כל סיוע שנכנס לרצועה נבדק קודם לכן, תוך וידוא שיגיע לדרום הרצועה - ולא לצפונה. 

13:59 - אזעקה בבאר שבע. 

13:36 - יו"ר הזרם הלאומי החופשי הנוצרי בלבנון, ג'ובראן באסיל, לאחר פגישתו עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי: "אף מפלגה לא יכולה לגרור אותנו למלחמה - אלא אם כן היא תיכפה עלינו, ואז ניאלץ להגן על עצמנו. אבל זה לא אומר שאנחנו מאפשרים התקפות נגדנו ללא תגובה".

13:30 - צבע אדום בעוטף עזה. 

13:30 - ועדת הכספים אישרה פה-אחד: אשקלון ומבקיעים יכללו כיישובי ספר למשך שנה לפחות, ותושביהם יהיו זכאים ל-100% פיצוי בגין נזק עקיף. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "עשינו כל מאמץ לסייע לתושבי אשקלון היקרים".

13:07 - צה"ל חיסל מחבל שניסה לשגר רקטה לעבר ישראל בגבול לבנון. בנוסף, צה"ל פרסם כי בשעות האחרונות פנה לתושבי הרצועה וביקש שיחשפו מידע מבוסס ומועיל על החטופים. ״אם אתם חפצים בעתיד טוב יותר לכם ולילדכם, עשו מעשה ומסרו לנו בהקדם מידע מוצק ומועיל שנוגע לחטופים באזורכם. הצבא הישראלי מבטיח לכם שישקיע מאמץ מרבי לספק לכם ביטחון ולביתכם וכן פרס כספי. אנו מבטיחים לכם סודיות מלאה", נכתב בכרוז. 

12:54 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון: "זו הייתה הפעולה האנטישמית הגרועה ביותר. חמאס שרף תינוקות חיים, אנס וחטף. חמאס הוא מקרה בוחן של לחימה בברבריזם. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להשמיד את חמאס בעזה. אנחנו נעשה כל מאמץ כדי לשחרר את החטופים. אנחנו עושים כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה באזרחים בעזה. אנחנו מבקשים מאזרחי עזה לעזוב, ומאפשרים לעזרה הומניטרית להגיע אליהם. אם חמאס ייצא מנצח - אירופה תהיה בסכנה".

מקרון קרא "להקים קואליציה בינלאומית" נגד חמאס, והוסיף: "חמאס לא פועל למען הפלסטינים, המאבק צריך להיות ללא רחמים". לדבריו, יש למנוע פתיחת חזית נוספת בלבנון.

"אני רוצה להביע את התמיכה והסולידריות שלנו בכם בכל התחומים", אמר נשיא צרפת. "אני רוצה להביע את התמיכה ואת הסולידריות שלנו בכם בכל התחומים. הגעתי לכאן כדי להביע את כל התחומים שלצרפת יש להציע לישראל. צרפת בוכה על החיילים הצעירים שנלקחו על-ידי הטרוריסטים. הטרור רוצה להרוס את מדינת ישראל. המאבק שלכם נגד הטרור הוא צודק ונכון. המאבק צריך להיות נחוש וללא רחמים. מכיוון שאנחנו דמוקרטיות שפועלות נגד טרור, צריך לשמור על חוקי המלחמה, לאפשר סיוע הומניטרי ולהחזיר את החשמל לבתי החולים בעזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: קובי גדעון-לע''מ
 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: קובי גדעון-לע''מ

12:30 - הקרמלין: קוראים להפסקת אש בין ישראל לחמאס ולהסדר שלום המבוסס על הקמת מדינה פלסטינית.

12:15 - יוכבד ליפשיץ, ששוחררה משבי החמאס, משחזרת את רגעי האימה ברצועה: "עברתי תופת שלא חשבנו שנגיע למצב הזה. הם השתוללו אצלנו בקיבוץ - המונים הסתערו על הבתים, הכו אנשים וחלק חטפו, כמוני. לא היה הבדל בין קשישים לילדים. הם העבירו אותנו לפתח של מנהרות, הכו אותי בדרך והכאיבו לאזור של הצלעות. נלקחתי על האופנוע, הרגליים בצד של האופנוע והראש בצד אחר של האופנוע. הורידו ממני את השעון ואת תכשיטים. כשהגענו לשם, הם אמרו לנו שהם אנשים שמאמינים בקוראן ושלא יפגעו בנו. הם נתנו לנו את אותם התנאים שיש להם בתוך המנהרות. אכלנו את אותו האוכל של שלהם - גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון. זו הייתה ארוחה ליום שלם". 

יוכבד ליפשיץ לאחר הגעתה לאיכילוב / צילום: ap, Jenny Yerushalmy/Ichilov hospital
 יוכבד ליפשיץ לאחר הגעתה לאיכילוב / צילום: ap, Jenny Yerushalmy/Ichilov hospital

 "הגענו לאולם גדול, ששם התרכזנו 25 אנשים, ולאחר כמה שעות הם הפרידו אנשים ושמו אותם בחדר לחוד", המשיכה ליפשיץ. "היה איתנו רופא צמוד שבא כל כמה ימים לראות מה קורה איתנו. החובש דאג להביא תרופות. היינו בסך-הכול חמישה, ולכל אחד היה שומר. היחס היה טוב, הם דאגו לכל הפרטים". היא גם השיבה מדוע לחצה את היד לפעילי חמאס בזמן השחרור: "הם התייחסו אלינו יפה, דאגו לכל הצרכים שלנו".

היא התייחסה גם למחדל שהביא לחטיפתה: "חוסר הידיעה של צה"ל ושב"כ פגע בנו. חמאס התכונן לחטיפה במשך זמן רב. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון. לפני שלושה שבועות הם זרקו בלוני תבערה, שרפו לנו את השדות. צה"ל לא לקח ברצינות את מה שהיה אז. כשהכול שקט, הייתה הפגזה קשה מאוד על היישובים, ועם ההפגזה ההמונים פרצו את הגדר". 

חשוב לציין כי עדותה של ליפשיץ לא מעידה בהכרח על התנאים של שאר החטופים הישראלים בעזה, ובפרט החיילים. כך, שייתכן כי שחרורה של ליפשיץ והיחס שניתן לה בשבי הם חלק מהלוחמה הפסיכולוגית שמנהלת חמאס. 

לכתבה המלאה שפורסמה ב-N12

12:02 - פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב: "ייתכן שבמהלך היומיים הקרובים אחת מהחטופות שחזרו ארצה תשוחרר מבית החולים".

12:00 - דיווחים בעזה: חיל האוויר פיזר באזור חאן יונס כרוזים הקוראים לתושבים למסור מידע על החטופים.

11:40 - אונר"א: "אנו קוראים לזרימה בלתי פוסקת של סיוע הומניטרי לרצועת עזה".

11:35 - נשיא הבנק העולמי, אג'יי בנגה: "העולם נמצא במקום מסוכן יותר כלכלית - בגלל הסכסוך במזרח התיכון".

11:24 - דובר צה"ל: במהלך פעילויות משולבות של אוגדה 162 בהובלת חטיבה 401 וחטיבת גבעתי, בימים האחרונים תקפו טנקים, מסוקי קרב וכלי ארטילריה של צה"ל משגרי נ"ט ועמדות תצפית, בהם מחבלים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. במקביל, מטוסי קרב ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור הממוקמת בבניין רב-קומות ותשתיות נ"ט נוספות. במהלך הפעילות חיסל הכוח מחבלים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. 

11:18 - צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

11:15 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בלשכתו בירושלים. 

11:00 - הוארך ביומיים מעצרה של השחקנית מאיסה עבד אל-האדי, בחשד שהביעה תמיכה בחמאס. במקביל, בהוט הסירו מה-VOD את הסדרה "מתים לרגע" שבה השתתפה השחקנית. 

10:52 - צבע אדום ביישובי עוטף עזה. 

10:49 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העביר לאישור לוועדת הכספים את צירוף אשקלון ומבקיעים לרשימת יישובי הספר. המשמעות המיידית היא פיצוי בגובה 100% בשל נזק עקיף, בדומה לשאר יישובי הספר המקבלים זאת על-פי חוק.

10:29 - דובר צה"ל: 32 מבוקשים, בהם 18 פעילי חמאס ובכיר הארגון, נעצרו הלילה במבצע מעצרים ביהודה ושומרון. בנוסף, לוחם במילואים נפצע בינוני במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל בכפר בורקא - לאחר שנזרק מטען מאולתר לעבר הכוח. הוא טופל במקום, ופונה להמשך טיפול רפואי. כוחות צה"ל סורקים כעת אחר חשודים ומבצעים חסימות במרחב. 

10:25 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חשף תצלומי אוויר ממאגר הסולר שמחזיק חמאס סמוך למעבר רפיח בצד הפלסטיני - יותר מחצי מיליון ליטר של סולר. "חמאס ממשיך לטעון על חוסר יכולתו לספק חשמל לבתי חולים, מאפיות ואזרחים. דאעש-חמאס גונב את הסולר הזה מאזרחים ומעביר אותו למנהרות, לשיגורי רקטות ולמפקדיו", כתב אדרעי.

10:18 - נשיא המדינה יצחק הרצוג לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון: "יש לשחרר את כל החטופים מרצועת עזה, ללא קשר לאזרחות שלהם. אנחנו ממוקדים בחיסול החמאס, ואם חיזבאללה יגרור אותנו למלחמה - לבנון תשלם את המחיר ולא תוכל לשחק משחק כפול בזירה הבינלאומית. אנחנו מודאגים מעליית האנטישמיות, ויש לשמור על אמצעים רבים כדי לשמור על היהודים בעולם".

הנשיא מקרון: "אתם לא לבד במלחמה הזו בטרור. אני מודה לישראל שעמדה בעבר לצד צרפת שהייתה גם תחת מתקפת טרור. אתם יכולים להילחם בלי היסוס, אבל בלי להרחיב את הסכסוך. מבצע ממוקד הוא הכרחי, אנחנו עומדים כתף אל כתף איתכם במשימה הזו כדי להחזיר את השלום ואת היציבות לאזור. אנחנו איתכם היום, מחר וגם ביום שאחרי. ישראלים נרצחו רק בגלל שהיו יהודים". 

הנשיא יצחק הרצוג בפגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: Reuters, Christophe Ena
 הנשיא יצחק הרצוג בפגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: Reuters, Christophe Ena

10:12 - יוכבד ליפשיץ, ששוחררה אתמול משבי החמאס, טופלה בבית החולים איכילוב.

10:11 - משרד הבריאות בעזה טוען: 5,300 הרוגים פלסטינים ו-18 אלף פצועים מתחילת המלחמה. 

10:03 - דחייה נוספת: בעקבות המלחמה, האוניברסיטאות דחו את פתיחת שנת הלימודים האקדמית ל-3 בדצמבר. 

10:00 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לאזרחים: "השיגורים מהרצועה התמעטו, אבל אסור להיות שאננים".

הגרי פנה גם לתושבי עזה ואמר: "אנחנו ממשיכים לתקוף בעוצמה באזורים של העיר עזה וסביבתה. לביטחונכם האישי - נועו דרומה לנחל עזה. אנחנו מאפשרים שם תנאים הומניטריים".

עוד אמר הגרי כי ביממה החולפת צה"ל חיסל חמש חוליות מחבלים - גם בצפון הארץ. "אנחנו מחויבים להשבת כל החטופים הביתה, זאת מטרה שעומדת לנגד עינינו", הדגיש.

09:44 - לאחר הפגישה עם משפחות החטופים: נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיע לבית הנשיא לפגישתו עם יצחק הרצוג.

09:40 - סניף הדואר בשדרות, שכולל מרחב מוגן, נפתח הבוקר כדי לספק מענה לאוכלוסיה שנותרה בעיר, ובעיקר לאלה הנתמכים בכספי הקצבאות והסיוע הממשלתי. הסניף יפעל השבוע בימים שלישי וחמישי בין השעות 13:00-8:00, ופתיחה במועדים נוספים תיבחן בהתאם לצורכי התושבים.

09:25 - חיזבאללה הודיע הבוקר על פעיל נוסף שנהרג בדרום לבנון. מתחילת המלחמה הצהירו על 32 פעילי חיזבאללה שנהרגו.

09:10 - אמיר קטאר: "אנחנו קוראים לעצור, ישראל לא צריכה לקבל אור ירוק להרג ללא הגבלה. הלחימה בין ישראל לחמאס היא הסלמה מסוכנת המאיימת על האזור והעולם" .

09:07 - לפחות 10 אזרחים בריטים נהרגו במקפת הפתע של חמאס, 6 נוספים נעדרים - כך לפי רויטרס. 

09:00 - במהלך ביקורו: נשיא צרפת עמנואל מקרון ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא יצחר הרצוג, עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ועם השר בני גנץ. 

08:45 - דיווח: משאיות סיוע שמיועדות להיכנס לרצועת עזה עושות דרכן למעבר רפיח.

08:30 - כתבי אישום יוגשו בימים הקרובים נגד חשודים שנעצרו בשבועיים האחרונים בחשד לעבירות הסתה, הזדהות ותמיכה בטרור. בין החשודים: שני עובדי תחנת דלק באזור ירושלים שפוטרו לאחר ששרו שירי שבח והלל לטרור בפני לקוחות במקום והזדהו עם הטבח במסיבה ברעים; טבח שאיים לבצע פיגוע במסעדה שממנה פוטר; וסייעת בגן ילדים שפרסמה דברי תמיכה בטרור.

08:15 - גל גדות פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, שכולל 109 מיליון עוקבים, מכתב הקורא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפעול להשבת כלל החטופים מרצועת עזה. על המכתב חתומים גם כוכבי הוליווד רבים כמו בראדלי קופר, אדם סנדלר, איימי שומר, קורטני קוקס, כריס רוק, סשה ברון כהן ועוד.

"יש לנו דאגה גדולה ש-220 אנשים חפים מפשע, בהם 30 לדים, נשארים שבויים בידי טרוריסטים - מאוימים בעינויים ובמוות. הם נלקחו בידי חמאס בטבח הפראי ב-7 באוקטובר, שבו נרצחו יותר מ-1,400 ישראלים - נשים נאנסו, משפחות נשרפו בחיים, וראשי תינוקות נערפו. אנחנו קוראים לא לוותר עד שכל החטופים ישוחררו, לא להשאיר אף אחד מאחור".

08:10 - משרד הבריאות: 278 פצועים מאושפזים בבתי החולים - בהם 40 במצב קשה, 164 בינוני ו-74 קל.

08:00 - נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש עם משפחות הנרצחים והחטופים שמוחזקים בידי חמאס ברצועה.

07:55 - השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, תושבת נצרת, נעצרה בידי המשטרה לאחר שפרסמה פוסטים ברשתות החברתיות בהם הביעה דברי שבח לחמאס. היא נחקרה ובהמשך היום תובא לדיון להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.

07:32 - נשיא צרפת עמנואל מקרון נחת בישראל. על-פי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, הוא יקרא בביקורו ל"חידוש תהליך שלום אמיתי ועצירת הקולוניזציה של הגדה המערבית באמצעות התנחלויות".  

נשיא צרפת עמנואל מקרון נוחת בישראל / צילום: Reuters, Nicolas Messyasz/Pool/ABACAPRESS
 נשיא צרפת עמנואל מקרון נוחת בישראל / צילום: Reuters, Nicolas Messyasz/Pool/ABACAPRESS

07:25 - לאחר שדיבר הלילה עם שר החוץ אלי כהן ולראשונה הכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה - שר החוץ של סין וונג יי שוחח גם עם שר החוץ הפלסטיני והביע תמיכה והזדהות עם הפלסטינים.

07:15 - צה"ל מעדכן: חוסלו הלילה סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן בארגון הטרור חמאס. בנוסף, כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך הלילה גם מפקדות מבצעיות ששימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס, נקודות כינוס של ארגון הטרור שמוקמו בתוך מסגדים וכן פיר מנהרה מבצעי שאפשר לפעילים גישה מהירה לחוף.

כמו כן, ביממה האחרונה צה"ל תקף יותר מ-400 מטרות צבאיות ברצועת עזה, בהן עשרות תשתיות ונקודות כינוס שונות של חמאס בשכונת סג'אעייה, שאטי, ג'באליה, דרג' תפאח וזייתון. מסגרת הפעולה הנרחבת לשלילת יכולות ארגון הטרור חמאס, צה"ל תקף עשרות פעילי חמאס חמושים שנערכו לבצע ירי רקטי ופעולות טרור נוספות לעבר העורף הישראלי.

06:24 - שר החוץ הסיני וונג יי קרא לישראל לנקוט אמצעים כדי להגן על ביטחונם של האזרחים והמוסדות הסינים בישראל, והוסיף כי "לכל המדינות יש זכות להגנה עצמית, אך עליהן לציית לחוק ההומניטרי הבינלאומי ולהגן על ביטחונם של אזרחים".

06:23 - ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי בממשל ביידן מתכוננים לאפשרות של פינוי מאות אלפי אזרחים אמריקאים אם המצב במזרח התיכון יסלים, בעיקר מאזור ישראל ולבנון. ארבעה בכירים בממשל שדיברו עם ה"וושינגטון פוסט" מציינים כי מדובר במוצא אחרון, וכי תרחישים אחרים נתפסים כסבירים יותר.

06:09 - דניאל ליפשיץ, נכדה של יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי החמאס, שיתף תמונה של סבתו עם בני המשפחה וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "לא להאמין שסבתא יוכקה, שהיא כאמא עבורי, חזרה אלינו משבי החמאס. כל-כך אוהב את האישה האמיצה הזו. גיבורה ענקית".

05:07 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתפתחויות בישראל וברצועת עזה, כך נמסר מטעם הבית הלבן. לפי הודעת הבית הלבן, ביידן בירך על שחרורן של שתי החטופות הנוספות וחזר על מחויבותו למאמצים לשחרור כל בני הערובה שנלקחו בשבי החמאס - כולל אמריקאים - ולהבטחת מעבר בטוח לאזרחי ארה"ב ואזרחים אחרים בעזה.

עוד נמסר כי ביידן הדגיש את הצורך בהזרמה מתמשכת של סיוע הומניטרי נחוץ לתוך עזה, ועדכן את ראש הממשלה בתמיכה האמריקאית בישראל ובמאמצים המתמשכים להרתעה אזורית, כולל פריסות חדשות של צבא ארה"ב. השניים סיכמו לדבר שוב בימים הקרובים.

04:27 - גם ב"וושינגטון פוסט" דווח כי בכירים בצבא האמריקאי עם ניסיון עשיר בלחימה בשטח עירוני הגיעו לישראל כדי לייעץ למקביליהם בארץ. בעיתון ציינו כי ארה"ב שלחה לארץ את ג'יימס גלין, גנרל שלושה כוכבים שהוביל את המאבק בדאעש בעיראק, כדי שיסייע לישראל להתמודד עם האתגרים של לחימה בשטח בנוי.

03:50 - בכירים בממשל ביידן אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי "בממשל מודאגים מכך שלישראל אין מטרות שניתנות להשגה במערכה בעזה, ומכך שצה"ל אינו מוכן עדיין עם תוכנית עבודה למלחמה". לפי הדיווח, אנשיו של ביידן הדגישו כי ארה"ב לא אמרה לישראל כיצד לפעול ועדיין תומכת באפשרות של פעולה קרקעית, אך שלחה לארץ את ג'יימס גלין, גנרל בדרגת שלושה כוכבים, כדי שיסייע לישראל להתמודד עם האתגרים של לחימה בשטח בנוי.

02:33 - נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה סיפק התייחסות נדירה למלחמה בין ישראל לחמאס והזהיר את ירושלים מ"שחיקת התמיכה העולמית בה". בהצהרה שפרסם ברשתות החברתיות אמר אובמה כי "כל אסטרטגיה צבאית ישראלית שמתעלמת מהמחירים האנושיים עלולה בסופו של דבר להשפיע לרעה. אלפי פלסטינים כבר נהרגו בהפצצות בעזה, רבים מהם ילדים. מאות אלפים נאלצו לעזוב את בתיהם".

אובמה גינה את מתקפת חמאס וחזרה על תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הזהיר כי "החלטת ממשלת ישראל לנתק מזון, מים וחשמל לאוכלוסייה אזרחית שבויה, מאיימת לא רק להחמיר משבר הומניטרי הולך וגובר. היא עלולה להקשיח את הגישה של הפלסטינים כלפי ישראל לדורות, לשחוק את התמיכה העולמית בישראל, לשחק לידי אויביה ולערער את המאמצים ארוכי-הטווח להשגת שלום ויציבות באזור". בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי לא ברור אם הנשיא לשעבר אובמה תיאם את הצהרתו עם הנשיא ג'ו ביידן, ששימש בעבר כסגנו.

02:05 - לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ממטען מאולתר שנזרק לעבר הכוח במהלך פעילות מבצעית בכפר בורקא שבשומרון. הלוחם קיבל טיפול רפואי במקום ופונה לקבלת המשך טיפול בבית חולים. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות סורקים אחר חשודים ומבצעים חסימות במרחב. במקביל, דובר צה"ל עדכן כי לוחם נפצע באורח קל אמש מפצצת מרגמה ששוגרה משטח רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

01:34 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בראיון ל-CNN כי "זה לא הזמן להפסקת אש בסכסוך בין ישראל לחמאס". לדבריו, "אנחנו לא מאמינים שזה הזמן להפסקת אש. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. יש לה עוד עבודה לעשות כדי לרדוף את הנהגת חמאס".

01:32 - שתי החטופות ששוחררו משבי החמאס נפגשו עם בני משפחותיהן בבית החולים איכילוב בתל אביב. אתי עוזיאל, סמנכ"לית סיעוד והאחות הראשית של איכילוב, אמרה לאחר הגעת שתי החטופות: "התרגשנו מאוד, הן נראו בסדר. מצבן הרפואי בסדר, הן מדברות. תחילה הורדנו אותן מהמסוק והבאנו אותן לבני המשפחה. היה מפגש מרגש מאוד, כרגע ניתן להן לנוח קצת עם בני המשפחה ולאחר מכן נערוך בדיקה גופנית כוללת. הן יישארו אצלנו הלילה. אנחנו שמחים שהן כאן איתנו".

01:10 - אחרי שבועיים וחצי ברצועת עזה: המסוק שעליו נמצאות יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, החטופות ששוחררו משבי חמאס, נחת בבית החולים איכילוב בתל אביב. בעליהן עדיין מוחזקים ברצועת עזה. 

01:00 - שר האנרגיה ישראל כ"ץ אמר לעיתון ה"בילד" הגרמני כי ישראל לא תעכב את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה בגלל החטופים שנמצאים שם. בראיון אמר כ"ץ: "בישראל יעשו הכול כדי להחזיר את החטופים הביתה, אבל זה לא יכול לעכב את הפעולות שלנו, כולל הכניסה הקרקעית, אם נחליט על כך. חמאס רוצה שנתעסק עם החטופים ורוצה שהצבא לא ייכנס ויחסל את התשתיות שלהם. זה לא יקרה".

00:55 - דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מתיו מילר, בירך על שחרורן של יוכבד ליפשיץ ונורית קופר משבי חמאס: "אנו שמחים מאוד לראות את שחרורן של שתי בנות הערובה האלה, אזרחיות ישראליות, המגיע בנוסף לשחרורן של האזרחיות האמריקאיות ביום שישי".

00:43 - צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר ישראל ביממה האחרונה.

00:19 - המשטרה עצרה לחקירה את מאיסה עבד אלהאדי, השחקנית ששיתפה שורה של סטוריז שבהם עודדה את מעשי הזוועה של חמאס ב-7 באוקטובר.

00:12 - הממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש, התייחס לשחרור שתי החטופות משבי החמאס, ומסר: "צה"ל וכוחות הביטחון פעלו רבות בימים האחרונים בכל הערוצים כדי להביא לשחרורן ולהתגבר על הקשיים הרבים שחמאס הערימו. לאחר שעברו לידי כוחות צה"ל, הן עושות דרכן בשעה זו אל מרכז רפואי בישראל שנערך והוכן במיוחד לקליטתן, שם יחכו להן בני משפחתן. אנו מודים למצרים על הסיוע ולצלב האדום על תפקידם החשוב כמצילי חיים".