בכירי הפועלים לשעבר הסכימו לשלם 3.56 מיליון שקל מכיסם במסגרת הסכם פשרה

בהסכם פשרה מתוקן, ישלמו כאמור בכירי בנק הפועלים לשעבר סכום של 3.56 מיליון שקל מהבונוסים שקיבלו במסגרת תביעה נגזרת בפרשת הסיוע להעלמת המס בארה"ב • הכסף שישלמו ששת הנאשמים יופנה לפעילות חברתית של בנק הפועלים לקהילה

בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב
בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב

בכירי בנק הפועלים לשעבר הודיעו לבית המשפט הכלכלי בת"א כי יסכימו להצעתו  לשלם 3.56 מיליון שקל מכיסם מהבונוסים שקיבלו במסגרת תביעה נגזרת בפרשת הסיוע להעלמת המס בארה"ב. זאת לאחר שהסכימו קודם לכן לשלם 2.25 מיליון שקל.

במשרד המשפטים מנסים לענות על השאלה: מתי ניתן להפר חוזה במלחמה?
מעל עשרת אלפים עובדים כבר הוצאו לחל"ת כפוי. אלה הזכויות שלהם

בשבוע שעבר הגישו הצדדים - בעלת המניות שהגישה את התביעה ד"ר שולמית שרון, ובכירי הבנק בהם המנכ"ל דאז ציון קינן ויו"ר הבנק דאז יאיר סרוסי, הסכם פשרה מתוקן הכולל את הסכום הנוסף. לפי ההסכם, חברות הביטוח של נושאי המשרה ישלמו לבנק 135 מיליון דולר. בנוסף, לאור ההסכמה החדשה, ישלמו שישה מהנתבעים סכום של 3.56 מיליון שקל שיופנה לפעילות חברתית של בנק הפועלים לקהילה. הסכום ישולם בפריסה של 10 תשלומים כך שהתשלום הראשון ישולם 30 ימים מהמועד בו פסק הדין המאשר את ההסדר לחלוט.

במסגרת הבקשה לאישור תביעה נגזרת שהוגשה לפני 8 שנים נגד בנק הפועלים נטען כי נושאי המשרה גרמו נזק לאחר שהבנק שילם קנס עצום של כ-900 מיליון דולר לרשויות האמריקאיות, אחרי שהודה כי סייע ללקוחות אמריקאים לחמוק מתשלומי מס. גם בנק לאומי ומזרחי טפחות שילמו קנסות בפרשה.

בעל המניות הראל פרימק הגיש היום (ג') את עמדתו באמצעות עו"ד ד"ר עינת סלוניק מלובי 99 להצעת הפשרה. פרימק בירך על כך שביהמ"ש סבר כי על נושאי המשרה לקנות בעצמם את הסיכונים האישיים, אך טען כי הסכום "נמוך באופן שלא משקף את הסיכונים האישיים שמרחפים מעל ראשיהם של נושאי המשרה, את הרף שכבר נקבע לגבי חבריהם בבנק לאומי באותה פרשה, את תגמולי העתק ששלשלו לכיסם ואף לא את המציאות שבה הם עודם מכהנים בעמדות בכירות בחברות ציבוריות ומנהלים כספי ציבור של מיליארדים". 

הסכמת נושאי המשרה לשלם, הגיעה לאחר שד"ר פרימק טען כי עליהם לשלם מכיסם חלק מהנזק ולא רק הביטוח. היועצת המשפטית לממשלה הצטרפה לעמדה שהתקבלה על ידי השופט מגן אלטוביה.