ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דובר צה"ל: נמשיך בפשיטות, זאת היערכות לשלב הבא של המלחמה

הירי לישראל נמשך - אזעקות באשקלון ובעוטף, כיפת ברזל יירטה 5 רקטות במרכז • דיווח בעיתון פלסטיני: קטאר הציעה - שחרור האזרחים הישראלים החטופים בתמורה לרגיעה הומניטרית • גנץ: "כל מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר מעליו אחריות - גם אני" • ביממה האחרונה צה"ל תקף למעלה מ-250 מטרות של חמאס בעזה • צה"ל חיסל מספר בכירים במערך הירי הרקטי של חמאס • דובר צה"ל עדכן: 224 חטופים בעזה • עדכונים שוטפים

צה''ל תוקף ברצועת עזה / צילום: Reuters, Mostafa Alkharouf
צה''ל תוקף ברצועת עזה / צילום: Reuters, Mostafa Alkharouf

עדכונים שוטפים 

22:59 - חברת החשמל, בעקבות הפגיעה בכבל מתח גבוה במטח הרקטי האחרון לאזור השפלה: "נגרם נזק לרשת החשמל באזור שגרם גם לשרפת עמוד חשמל על יד מושב מצליח. כתוצאה מכך קיימת פגיעה באספקת החשמל לחלק מתושבי רחובות וסתריה".

22:11 - הפנטגון: ארה"ב שולחת תוספת של 900 חיילים למזרח התיכון, ותעביר לישראל עוד שתי סוללות כיפת ברזל ומיירטים. בשבוע האחרון הותקפו כוחות אמריקנים 12 פעמים בעיראק וארבע פעמים בסוריה.

22:00 - 10 רקטות שוגרו במטח כבד לעבר גוש דן והשפלה. כבל מתח גבוה נפל סמוך לכביש 40 ככל הנראה מפגיעת רסיסים, לא דווח על נפגעים.

21:24 - דיווחים בעזה על תקיפות "חגורת אש" במחנה הפליטים אל-בריג'.

21:11 - מתקפה נוספת של המיליציות הפרו-איראניות נגד כוחות צבא ארה"ב, הפעם באזור ארביל בעיראק.

20:42 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "כוחות צה״ל ימשיכו בפשיטות ברצועה גם הלילה וזה יימשך ביתר שאת בימים הקרובים. חמאס בתפקוד יותר קשה - הם חווים את התקיפות של צה"ל. נמשיך לפקח על חמאס ועל מערכת הדלקים. בשלב זה לא נכנס דלק על פי החלטת הדרג המדיני ".

20:38 - הודעת הבית הלבן על ביטויי האנטישמיות בקמפוסים: "לעשות דה-לגיטימציה לישראל בזמן שמשבחים את החמאס, ששרף אזרחים תמימים בעודם בחיים, או לתקוף סטודנטים יהודים - אנטישמי ובלתי מתקבל על הדעת".

20:02 - דובר צה"ל פרסם תיעוד ממצלמת הקסדה של אחד הלוחמים שהשתתף בקרבות ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף, שבמהלכם נפל מפקד הפלוגה הרובאית בחטיבת הנח"ל - רס"ן טל גרושקה ז"ל. 

19:56 - משרד החוץ בגינוי חריף לממשלת רוסיה, שאירחה בשטחה את מנהיגי חמאס: "ישראל רואה בהזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של מחבלי החמאס. אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר".

19:42 - צה״ל ושב"כ חיסלו באמצעות מטוסי קרב את מפקד גדוד דרג' תפאח של חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג'ד'בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף. גדוד דרג' תפאח הוא גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של ארגון הטרור. מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, כך לפי דובר צה"ל.

19:21 - שר הביטחון יואב גלנט מסר לציבור סקירה ביטחונית לראשונה מאז פרוץ המלחמה, במסיבת עיתונאים שערך: "אנחנו ברגעים מכריעים - זו מלחמה על הבית ואנחנו ננצח בה. זה או אנחנו או הם. זה החוזה הבלתי כתוב בין הממשלה לציבור. זוהי חובתי כמי שאחראי על הביטחון לכך שננצח במלחמה כדי שאזרחי ישראל יוכלו לחיות כאן בשקט ובשלווה כפי שמגיע להם. אני נחוש יחד עם מערכת הביטחון כולה לעשות כל מאמץ על מנת להשיב את החטופים למשפחותיהם".

עוד הוסיף שר הביטחון: "חיזבאללה סופג הרוגים רבים, אבל אין לנו עניין להרחיב את המלחמה. אם תקרה, כוחות הקרקע מוכנים להגנה וחיל האוויר להתקפה".

19:04 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במנהלת תקומה ביבנה: " אנחנו הולכים להעביר את חוק חבל התקומה. החוק הזה ייתן קודם כל כסף, שלא תצטרכו ללכת עם יד מושטת לאיזה אגרוף קפוץ, אלא שפשוט יהיה הרבה כסף לשיקום הזה במהירות האפשרית".

18:51 - כטב"ם תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל.

18:24 - צה"ל ושב"כ חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שאדי בארוד. במסגרת תפקידו הקודם כראש מחלקת ההתקפה במטה המבצעים של חמאס, בארוד תכנן עם יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, את תכניות ההתקפה שיצאו לפועל בפשיטה הרצחנית ב-7 לאוקטובר, כך לפי דובר צה"ל.

בעברו, בארוד שימש גם כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס והיה שותף לתכנון מספר פיגועים כנגד אזרחי ישראל. לאחר מכן, ניהל מספר תפקידים במודיעין הצבאי של חמאס, והיה אחראי לביטחון המידע של הארגון. כמו כן, בארוד אחראי על קשרי מודיעין לטובת הארגון.

בתוך "עזה הקטנה": כך נערך צה"ל לפלישה הקרקעית לרצועה 
המהנדסת מצוות הפיתוח של כיפת ברזל מסבירה - למה צריך לשמוח כששומעים "בום" גדול 
בדיקת גלובס | האוצר מציג: מתווה פיצוי לעסקים שאפילו לא מכסה הוצאות קבועות
המומחה שמציג: התוכנית שתמנע מצה"ל הסתבכות בבוץ העזתי 
כך הצליח חמאס להונות את ישראל, ואלה הלקחים שכדאי ללמוד

18:19 - מטה משפחות החטופים והנעדרים ערך הפגנה בתל אביב בקריאה ברורה לממשלת ישראל: "תדמיינו שהילדים שלכם יושבים בתופת - פקעה סבלנותנו. החזירו אותם עכשיו, היום".

מלכי שם טוב, אביו של עומר שם טוב שנמצא בשבי החמאס כבר עשרים ימים: "תדמיינו לכם עשרים יום לשבת במחילות. אולי אין חשמל, אולי אין חמצן, אולי אין מים ואולי הם סובלים מהפגזות. תחשבו מה הם מרגישים - אני פונה אליכם המנהיגים ומקבלי ההחלטות. אנחנו באי וודאות, בחושך מוחלט וכל הזמן מבקשים מאיתנו להיות סבלניים וממלכתיים, אז אנחנ ולא ממתינים יותר. אנחנו רוצים אותם היום בחזרה" 

18:04 - אזעקות בשורת יישובים בגוש דן, בשפלה ובשרון - לפחות 5 רקטות שוגרו מהרצועה, לא ידוע על נפגעים. בעזה מדווחים על גל משמעותי של תקיפות, בין היעדים - אוניברסיטה שמזוהה עם חמאס.

17:12 - לאחר שרוסיה הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם על ההצעה האמריקנית לגינוי חמאס - משרד החוץ הרוסי מאשר כי משלחת של ארגון הטרור נחתה במוסקבה. בין חברי המשלחת של מחבלי חמאס, סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק.

16:25 - נשיא המדינה יצחק הרצוג בתגובה על דבריו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש: "במובן מסוים גוטרש רמז כאילו מקור כל הרוע הזה קשור לסכסוך. אני דוחה את דבריו לחלוטין כיוון שיש בהם מעין השלכה או אפילו הכלה לזוועות, ולטרור שארע פה. הבעיה העמוקה ביותר שמדרדרת את תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים היא הטרור. בשנה האחרונה, כנשיא, ביקרתי משפחות אבלות בכל רחבי הארץ. אבל הפעם חזינו בדוגמה הנוראה ביותר לטרור. מאז מלחמת העולם השנייה, מאז השואה, לא נרצחו מספר כזה של יהודים ביום אחד". את הדברים אמר בראיון לערוץ החדשות הצרפתי BFMTV.

 16:22 - דיווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס": קטאר הציעה נוסחה לשחרור האזרחים הישראלים החטופים - בתמורה לרגיעה הומניטרית. 

16:14 - אזעקות באשקלון ובזיקים שבעוטף עזה.

16:01 - אזעקות באשקלון, באשדוד, במערב הנגב ובעוטף. מעיריית אשדוד נמסר כי אין נפגעים בנפש, ולא נגרם נזק במטח.

16:00 - "מחזירים עיניים לעזה": בצה"ל שיקמו את אמצעי המודיעין על הגדר שנהרסו במהלך מתקפת הפתע. אוגדת עזה, מינהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועלים ללא הפסקה מתחילת הלחימה ותחת אש לתיקון והחזרה לכשירות של האתרים והאמצעים שנפגעו במרחב הגדר. במסגרת המאמץ האתרים נסרקו וזוכו ממטענים, והותקנו מערכות ואמצעים חדשים במרחב. 

מפקד מרכז שיקום ואחזקה, אלוף-משנה תומר שרייבר: "התגייסנו כולנו לטובת המשימה, ונפעל בכל שעות היממה ובכל מרחב שנידרש. נמשיך לעבוד יחד בשיתוף-פעולה בחיזוק השליטה באזור".

מפקד גדוד 414, סגן-אלוף אופיר אברם: "במהלך השבועות האחרונים אנחנו משקמים את מערך התצפיות, תחת איום ובמהלך לחימה, באופן משימתי ונחוש. כוחותינו פועלים בכל עת במטרה לשקם את האמצעים, לאתר אויב ולהשמידו". 

15:50 - לאחר שגם אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו לא העלה את נושא סגירת אל-ג'זירה לקבינט - הערוץ עדיין ממשיך לפעול מישראל. 

15:28 - צבע אדום בעין השלושה.

15:25 - שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר את הערכת המצב היומית עם בכירי מערכת הביטחון. 

15:15 - נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם משפחות החטופים ברהט והדגיש את המאמץ הלאומי להשבת החטופים: "זהו אתגר לאומי עצום שנמצא בראש סדר העדיפויות הלאומי שלנו ובראש סדר היום העולמי. זהו אתגר חשוב מאוד שעובדים עליו ברגישות ובאחריות בשעות האלה ובכל יום ויום". 

15:13 - ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, יוצא להגנת מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש: "דבריו הוצאו מהקשרם, הוא גינה באופן חד-משמעי את מתקפת הטרור של 7 באוקטובר, וגם היה ברור שחיי אזרחים זהים, והחוק ההומניטרי הבינלאומי חל על כולם, לפני ואחרי 7 באוקטובר".

15:10 - רחפן של צה"ל נפל הלילה במעלות תרשיחא. בצה"ל מסרו כי האירוע מתוחקר, ואין חשש לדליפת מידע.

14:55 - צבע אדום בכרם שלום. 

14:40 - חיסול נוסף של בכיר במערך הירי הרקטי של חמאס: מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן חיסלו את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, חסן אלעבדאדלה.

14:25 - פגיעת הרסיס בבניין בפתח תקווה: צוותי הכיבוי החליטו לפנות את כל דיירי הבניין, מחשש שמדובר ברקטה שלא התפוצצה. מסריקה ראשונה לא ידוע על לכודים. 

כבאים בבניין בו פגעה הרקטה בפתח תקווה, היום / צילום: עומר שפירא, כבאות והצלה לישראל
 כבאים בבניין בו פגעה הרקטה בפתח תקווה, היום / צילום: עומר שפירא, כבאות והצלה לישראל

14:21 - שתי התרעות צבע אדום הופעלו בדקות האחרונות בעוטף. 

14:05 - סגנית השר מיכל וולדיגר מתפטרת מתפקיד סגנית שר האוצר, כדי להתמקד בתחום מומחיותה - שיקום הנפש. היא מבקשת להעביר את תקציב משרדה לטובת המערכה.

14:00 - פגיעה בבניין בפתח תקווה: צוותי כיבוי אש פועלים לכיבוי שריפה שפרצה באחת הדירות בבניין. במקביל מבצעים הצוותים סריקות לאיתור לכודים או נפגעים בדירות הסמוכות.

הבניין בו פגעה הרקטה בפתח תקווה, היום / צילום: דוברות כב''ה
 הבניין בו פגעה הרקטה בפתח תקווה, היום / צילום: דוברות כב''ה

13:34 - אזעקות בגוש דן, בשפלה ובשרון: 5 יירוטים באזור המרכז. מנכ"ל מד"א לחדשות 12 דקות לאחר המטח: "נכון לעכשיו לא התקבלו קריאות מאזרחים, אומר זאת בזהירות כי עדיין התושבים נמצאים במרחבים המוגנים".

13:20 - 12 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו היום לדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח, והן כוללות מים, מזון, תרופות וציוד רפואי. בעזה מדווחים כי מתחילת המלחמה נכנסו 74 משאיות של סיוע הומניטרי. בישראל מדגישים כי כלל הציוד נבדק טרם כניסתו. 

13:18 - צבע אדום בכיסופים.

13:16 - הדי פיצוצים נשמעים באזור הגליל המערבי בעקבות ירי ארטילרי שמבצע צה"ל לעבר לבנון.

13:15 - שר המשפטים יריב לוין האריך את תוקף תקנות העבודה בחירום בכל בתי המשפט ולשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ עד 3 בנובמבר. 

12:19 - השר בני גנץ במסיבת עיתונאים: "הצעד של כניסה לממשלה כבר הוכיח את עצמו. בצד המהלכים בהגנה ובהתקפה, אנחנו מקדמים את המשך המערכה ואת המוכנות לעליית מדרגה במתקפה מול החמאס, ובכל החזיתות ככל שיידרש". במענה לשאלת חדשות 12, אמר גנץ: "אינני משחרר את עצמי מאחריות על דברים שקרו".  

12:00 - "הם יורים על מי שעוזב דרומה": יחידת המודיעין 504 חושפת שיחה בין חייל מהיחידה לתושב עזה שנקרא להתפנות לדרום הרצועה למען ביטחונו. תושב עזה נשמע בשיחה כשהוא אומר לקצין שהתקשר אליו שהדרכים חסומות, ואנשי חמאס "מחזירים אותם הביתה". בצה"ל ממשיכים להציג הוכחות לכך שחמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי, וההקלטה נחשפה לראשונה הלילה בתקשורת הבינלאומית. 

11:50 - צבע אדום בעוטף עזה. 

11:16 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מעדכן: "עד כה מסרנו הודעות למשפחות של 224 חטופים ו-309 חללים".  

הגרי מסר פרטים נוספים על הפשיטה הלילית שביצעו כוחות חי"ר והדגיש כי היא נועדה כדי להכין את השטח לקראת השלבים הבאים של הלחימה: "הפעילות נמשכה כמה שעות, הכוחות נכנסו ויצאו חזרה - אין נפגעים לכוחותינו". 

11:15 - 105 מיליון שקל יועברו למשרד הפנים לצורך סיוע לרשויות המקומיות בעקבות המלחמה. 

10:55 - חיל האוויר תוקף מטרות חמאס בחאן יונס.

10:50 - חיזבאללה הודיע על שני מחבלים נוספים שחוסלו. מתחילת המלחמה הצהיר ארגון הטרור על 46 הרוגים. 

10:43 - פורום איגודי המשק הודיע כי יקיים מחר כנס חירום מיוחד, "לאור מצב החירום במשק ובהיעדר מענה מצד הממשלה למשבר הכלכלי והתעסוקתי". הפורום מורכב מכל התאגדויות והארגונים המובילים במשק הישראלי, ביניהם: התאגדות רשתות המסחר באיגוד לשכת המסחר, התאחדות התעשיינים, להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, התאחדות הקבלנים בוני הארץ, איגוד המסעדות, התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל, פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות והתאחדות האולמות וגני האירועים. 

10:35 - לאחר יותר מ-12 שעות התחדש הירי מעזה לעבר ישראל. התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות, בכיסופים, בניר עם, בכפר עזה ובאיבים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים או נפילות.

10:20 - מהאוויר ומהים: צה"ל תקף למעלה מ-250 מטרות חמאס ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו - תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות המוצבים בסביבה אזרחית מהם בוצע ירי לעבר ישראל במהלך הלחימה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו למעלה מ-250 מטרות. לוחמי חיל הים תקפו באמצעות חימוש מדויק עמדות שיגור של טילי קרקע אוויר, שהוצבו באזור חאן יונס בסמוך למסגד ולגן ילדים. 

10:10 - תקרית אנטישמית חריגה בארה"ב: גבר נעצר לאחר שפרץ לבית משפחה יהודית בלוס אנג'לס ואיים על יושבי הבית שיהרוג אותם, תוך שהוא קורא "לשחרר את פלסטין" וצועק מילות גנאי נגד יהודים. הגבר לא היה חמוש אבל ככל הנראה היה תחת השפעת חומרים כלשהם, ובמשטרה המקומית חוקרים את האירוע כפשע שנאה. אפרת, אם המשפחה, סיפרה ל-N12: "העיניים שלו היו רצחניות, בעלי הגן על המשפחה בגופו". 

10:00 - טיקטוק מעדכנת: מאז פרוץ המלחמה הסרנו יותר מ-775,000 סרטונים וסגרנו למעלה מ-14,000 שידורים חיים "המקדמים אלימות, טרור, שיח שנאה, מידע מוטעה והפרות אחרות של הנחיות הקהילה שלנו באזור ישראל, הגדה ועזה". 

09:55 - מרכז הסיוע למשפחות הנעדרים והחטופים: החל מהיום - המענה למשפחות יינתן על-ידי מרכז השליטה לטיפול משפחות החטופים והנעדרים - מרכז מהל"ב, במספר 6754*. את המרכז יאיישו נציגי משטרה ומשרדי ממשלה שונים, והוא יפעל במשך כל ימות השבוע ובכל שעות היממה. 

09:37 - שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה לבטל את תשלומי השכירות של דיירי הדיור הציבורי שנאלצו להתפנות מאזורי הלחימה בדרום ובצפון, עד חזרה לשגרה. בשבוע שעבר אושר בכנסת חוק לדחיית התשלומים ב-30 יום בלבד.

08:20 - נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס למלחמה בישראל והזהיר כי היא עלולה להתרחב הרבה מעבר לתחומי המזרח התיכון. לדבריו, זה "לא בסדר" שילדים, נשים וקשישים חפים מפשע בעזה נענשים עונש קולקטיבי על פשעיהם של בני עמם. 

07:45 - פשיטה בעומק הרצועה: כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בצפון רצועת עזה, כחלק מהכנה לשלבי הלחימה הבאים. במסגרת הפעילות הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור ועמדות נ"ט. בסיום הפעילות חזרו הכוחות לשטח ישראל. 

טנקים של צה''ל בגבול עזה / צילום: ap, Ariel Schalit
 טנקים של צה''ל בגבול עזה / צילום: ap, Ariel Schalit

06:48 - העצרת הכללית של האו״ם תתכנס היום בשעה 10:00 (17:00 שעון ישראל) לדיון חירום במלחמה בעזה. כינוס החירום מתקיים לבקשת הקבוצה הערבית בהובלת ירדן וארגון המדינות המוסלמיות. דיון העצרת ייפתח בנאום של הפלסטינים, לאחר מכן ינאמו השגריר גלעד ארדן, שגריר ירדן ושר החוץ של איראן.

06:00 - תקיפות צה"ל ברצועה נמשכו במהלך הלילה - על רקע היערכות לכניסה קרקעית.

05:30 - האו"ם: כ-600 אלף בני אדם שנעקרו מבתיהם בצפון רצועת עזה מתגוררים כעת במקלטים בצד הדרומי.

04:20 - הבית הלבן: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו ודנו בהתפתחויות בלחימה ובמאמצים לשחרור החטופים. "הנשיא ציין את מחויבותו לסיוע הומניטרי לעזה והדגיש כי לישראל יש זכות ואחריות להגן על עצמה, וכי חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני. הם סיכמו להמשיך את הדיונים ביניהם", נכתב.

03:30 - ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, על התקרית האנטישמית בקופר יוניון קולג': "המשטרה נכחה במקום והייתה בקשר מלא עם האבטחה במשך כל האירוע - איש לא נפגע. בעוד שלסטודנטים יש זכות להפגין בדרכי שלום, לשנאה אין מקום בעיר שלנו".

02:40 - ראש ממשלת קטאר התייחס להתבטאותו של שר החוץ אלי כהן באו"ם, שלפיה קטאר מממנת את חמאס: "ההצהרות הפרובוקטיביות הללו מערערות את המאמצים המתמשכים לשחרור החטופים ומסכנות חיים, וניתן להבין אותן רק בהקשר של סחיטה פוליטית ותעמולה. אני מצפה שכל הצדדים יכבדו את המאמצים של קטאר ושותפיה ויסייעו להצלחתם".

02:15 - בליגה נגד השמצה פרסמו נתונים על אירועי האנטישמיות בארה"ב - מאז 7 באוקטובר, אז החלה המלחמה בחמאס: עלייה של 388% בתקריות האנטישמיות ב-20 הימים האחרונים - 312 תקריות אנטישמיות, לעומת 64 בתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, ב-109 הפגנות אנטי-ישראליות נשמעו קריאות תמיכה בחמאס; זינוק של 1,000% בקריאות אנטישמיות ברשת החברתית טלגרם בימים שאחרי תחילת המלחמה.

01:45 - תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועת עזה.

01:27 - שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס לסקיי ניוז: "לבקש מישראל להפסיק לתקוף בעזה? זה בלתי נסבל. אנו מבינים שישראל הותקפה בצורה מאוד אכזרית בידי מחבלי חמאס - שחטו גברים, נשים וילדים כמו דאעש".

01:09 - קופר יוניון קולג' בניו יורק: סטודנטים יהודים התבצרו בספרייה, בזמן שמפגינים פרו-פלסטינים ניסו להיכנס פנימה. לאחר כשעה האירוע הסתיים - התלמידים הוצאו בבטחה על-ידי האבטחה ועל-ידי משטרת ניו יורק.

00:50 - שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה כי היא "מאוכזבת מאוד" מהווטו שהוטל על הצעת ההחלטה האמריקאית במועצת הביטחון של האו"ם על תמיכה בישראל וגינוי חמאס.

00:35 - בית הנבחרים האמריקאי אישר החלטה על תמיכה בישראל במלחמה בחמאס - 412 הצביעו בעד, 10 התנגדו. זו ההחלטה הראשונה שהתקבלה מאז בחירתו של מייק ג'ונסון לתפקיד היו"ר. 

00:10 - שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "הישג משמעותי לארה"ב במועצת הביטחון, שלצערי נחסמה על-ידי וטו רוסי וסיני".

00:04 - ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה: "אנחנו משבחים את העמדה של רוסיה וסין במועצת הביטחון, שסיכלו את ההחלטה האמריקאית שמוטה כלפי ישראל".

23:46 - מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, שוחח עם נציגי מטה משפחות החטופים והנעדרים. "קיים צורך דחוף לספק סימני חיים של החטופים", אמר, "יש צורך להוכיח מתן טיפול רפואי, ויש לשחרר, על רקע הומניטרי ובריאותי, את כל החטופים". בהודעת ארגון הבריאות העולמי הביע הארגון דאגה ממצב החטופים וקרא לשחרור שלהם.

23:25 - לוחמי ההגנה האווירית יירטו טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של צה"ל תקף את מקור הירי בשטח לבנון.

23:12 - פיקוד העורף: בהתאם להערכת מצב שבוצעה, תושבי עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן.

23:04 - רוסיה וסין הטילו וטו במועצת הביטחון של האו"ם על ההצעה האמריקאית לגינוי חמאס, תמיכה בישראל וקריאה לשחרור כל החטופים. בהצעה תמכו: ארה"ב, אנגליה, שווייץ, צרפת, יפן, מלטה, גאנה, אקוודור, אלבניה וגבון. הצביעו נגד: רוסיה, סין ואיחוד האמירויות. ברזיל ומוזמביק נמנעו. 

הכתבה המקורית פורסמה בN12