רשת סאלח דבאח תקבל פיצוי של עשרות אלפי שקלים ממפיצי פייק ניוז

נגד הרשת הופץ צילום מסך מזויף, שבו כתב לכאורה עובד ברשת בשם "סמיר דבאח": "כשזה ייגמר היהודים הכלבים שוב יעמדו בתור בחנויות שלנו לקנות בשר" • צילום המסך הופץ ע"י שלושה גולשים וזכה ללמעלה מ-20 אלף שיתופים

סניף של סאלח דבאח ובניו / צילום: יורם כהן
סניף של סאלח דבאח ובניו / צילום: יורם כהן

לאחר שבימים הראשונים של המלחמה הופץ פייק ניוז נגד רשת המזון סאלח דבאח, בית המשפט קבע כי על המפיצים לפצות את הרשת בסכום של 15 אלף שקל כל אחד, ולפרסם התנצלות פומבית.

25% הנחה בשכירות ובדמי הניהול: גם מליסרון תעניק הקלות לשוכרים 
ניתוח | מצאו את ההבדלים: האכזבה של אורי קילשטיין בקרפור מול האקזיט של גיל שרון בסלולר 

נגד הרשת הופץ צילום מסך מזויף, שהופץ גם בימי מבצע שומר חומות ב-2021, שבו כתב לכאורה עובד ברשת בשם "סמיר דבאח": "שזה ייגמר היהודים הכלבים שוב יעמדו בתור בחנויות שלנו לקנות בשר". צילום המסך הופץ על ידי שלושה גולשים, והוא זכה ללמעלה מ-20 אלף שיתופים.

הפיצוי וההתנצלות

ברשת הגישו לבית המשפט השלום בפתח תקווה צו מניעה ותביעות אישיות נגד שלושת המפיצים, והוסכם בין הצדדים כי שניים מהם ישלמו פיצוי בסך 15 אלף שקל, שהרשת הודיעה כי תתרום לעמותות וארגוני הצלה, וכן יפרסמו בעמודי הפייסבוק שלהם סרטון וידאו, שבו יאמרו "אני משתף/ת כאן התנצלות על פוסט שפרסמתי נגד רשת דבאח. מדובר בפייק ניוז שפגע ברשת דבאח ואני מתנצל/ת על כך. אני קורא לכולם/ן להימנע מהפצת תוכן שלא נבדק".

ההתנצלות על הפייק ניוז
 ההתנצלות על הפייק ניוז

לצד הסרטון יירשם "התנצלות! בימים האחרונים שיתפתי בעמוד האישי שלי פייק ניוז נגד רשת סאלח דבאח ובניו. מדובר בצילום מסך שיקרי ואמירה שכביכול נאמרה על ידי אדם בשם סמיר דבאח. אין אדם כזה ברשת דבאח והדברים מעולם לא נאמרו.

"יתרה מזאת, מבדיקה שערכתי גיליתי שהרשת נרתמה לטובת הלחימה בגזרות השונות והוציאה מאות חבילות תרומה למוקדים ברחבי הארץ. אני מתנצל בפני אנשי הרשת על הנזק התדמיתי שנגרם לה ומציע לכולנו לחשוב לוודא ולבדוק לפני שאנחנו עם אצבע קלה על המקלדת".

מהרשת נמסר כי "עם תחילת המלחמה נרתמו סניפי רשת סאלח דבאח ובניו לסיוע במגוון המאמצים והצרכים השונים ברחבי הארץ. אנשי הרשת עזבו עבודתם והתפנו לאריזת החבילות שהועברו מהסניפים למתנדבים שהגיעו לאסוף ולשנע אותם למוקדים השונים. מדובר בסיוע הנאמד במאות אלפי שקלים של מוצרי מזון, טואלטיקה, כלי בית ועוד.

"אנו דוגלים בדו קיום לכל הדתות - יהודים, מוסלמים ונוצרים - אנו כרשת מציינים את כל החגים של שלוש הדתות מדיי שנה ודוגלים בחיים שקטים וטובים לכולם. המקרה המדובר מצער אותנו במיוחד נוכח המאמצים הרבים שהשקענו ועודנו משקיעים ותורמים לעזרה ותמיכה בכל אדם הזקוק לכך בכל מקום בישראל. המצב הנוכחי לא הותיר לנו ברירה, אלא לנקוט בהליכים משפטיים כדי להפסיק את הוצאת דיבתנו על לא כלום".