גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גלנט: ככל שיגבר הלחץ הצבאי, כך גדל הסיכוי לשחרור חטופים

רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר קיימו מסיבת עיתונאים משותפת • רה"מ נתניהו השיב לראשונה לשאלות עיתונאים • "זו מלחמת העצמאות השנייה שלנו. זו משימת חיינו, וזו משימת חיי", אמר נתניהו, והוסיף: "לא חוזר במילה אחת ממה שאמרתי בעבר בנוגע לאחריות רה"מ" • שר הביטחון גלנט: "ככל שתגבר עוצמת האש כך גדל הסיכוי להגיע לפתרונות שיאפשרו את החזרת החטופים"

שר הביטחון, יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר הביטחון, יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

לראשונה מפרוץ המלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ קיימו אמש (שבת) מסיבת עיתונאים משותפת. במהלך מסיבת העיתונאים משיב ראש הממשלה לשאלות עיתונאים לראשונה מפרוץ המלחמה בעזה, וגם הפעם בחר שלא לקחת אחריות: "אני כבר אמרתי ואני חוזר ואומר - אחרי המלחמה כולנו, כולם, יצטרכו לתת תשובות לשאלות קשות וזה כולל אותי". יחד עם זאת אמר נתניהו כי "הרפורמה המשפטית לא עומדת על סדר היום".

"אתמול בערב נכנסו כוחות קרקעיים נוספים שלנו בשערי עזה בפתחו של מעוז הרשע", פתח ראש הממשלה בדבריו. "זהו השלב השני של המלחמה, שמטרותיה ברורות: השמדת היכולות של חמאס והחזרת החטופים. קיבלנו את ההחלטה על הרחבת הפעילות הקרקעית פה אחד. עשינו זאת באופן שקול ומושכל, מתוך האחריות להבטחת גורל המדינה ושלום חיילנו. המפקדים והלוחמים שנלחמים עכשיו יודעים שהעם עומד מאחוריהם".

"בימים האחרונים נפגשתי עם הלוחמים. יש לנו צבא נהדר, חיילים גיבורים", המשיך נתניהו. " חיילים גיבורים. יהודים ולא יהודים, שמאל וימין, דתיים וחילונים. כולם מאוחדים ברוח לחימה שלא ראיתי כמותה. הם מוכנים להילחם בעוז ובעוצמה, כמהים להחזיר לרוצחים כגמולם על מעשי הזוועה שביצעו ולהכחיד את הרשע הזה מהעולם. כל העם מחבק אותם ומאמין בהם".

"לנגד לוחמינו הגיבורים ניצבת מטרה אחרת עליונה: להביס את האויב הרצחני ולהבטיח את קיומנו בארצנו", אמר, ואף סיפר כי פגש מוקדם יותר היום את נציגי משפחות החטופים ונעדרים. "ליבי נשבר. א מרתי להם שבכל שלב עד עכשיו ומעכשיו אנחנו נמצא כל אפשרות להחזיר את אחינו ואחיותינו החטופים. חטיפתם היא פשע נגד האנושות. ישראל נלחמת לא רק את מלחמתה: אלא את מלחמת האנושות כולה, נגד הברברים. בעלי בריתנו בעולם המערבי ושותפינו בעולם הערבי מבינים שאם ישראל לא תנצח - הם יהיו הבאים בתור".

עוד אמר נתניהו בנאומו כי הצליחו לגבש תמיכה בין-לאומית רחבה, ושרבים מהמנהיגים כבר העבירו מסר ברור של תמיכה בישראל ובניצחונה. "אומה ניצבת בפני שתי אפשרויות - להיות או לחדול. אנחנו נמצאים כרגע במבחן כזה, ואין לי ספק איך הוא יסתיים: אנחנו ננצח". עוד הוסיף כי המלחמה תהיה קשה וארוכה, "אך אנחנו מוכנים לכך. זו מלחמת העצמאות השנייה שלנו. זה יהיה ניצחון של הטוב על הרע, האור על החושך. במלחמה הזו אנחנו מלוכדים, בטוחים בצדקת דרכנו. זוהי משימת חיינו - ומשימת חיי", אמר נתניהו.

גלנט: "ככל שנכה קשה יותר את חמאס - כך גדל הסיכוי להשיב את החטופים"

לאחר דבריו של ראש הממשלה, התייחס שר הביטחון יואב גלנט לפעולות היממה האחרונה ברצועה. "ביממה האחרונה עברנו שלב, העוצמה של האש הרעידה את האדמה והיא שונה מכל מה שחווה החמאס מאז היווסדו ועד היום", אמר. "כוחות צה"ל מתמרנים ופוגעים במערכי החמאס בעת הזו מעל האדמה ומתחת לאדמה, מהאוויר, ביבשה ומהים. חמאס סופג מהלומות קשות מאוד".

עוד סיפר כי ביקר מוקדם יותר היום בחזית, וראה את מעטה האש והמודיעין לכל כוח בתוך הרצועה. "הפעולה הזו מובילה לדייקנות ולעוצמה גדולה מאוד שלוקחת בחשבון את כל מה שעושים הכוחות. יש לי אמון מוחלט ברמטכ"ל, בקציני צה"ל ובמפקדים; בשב"כ ובאנשיו, וגם במוסד ובאנשיו. יחד מערכת הביטחון תגיע לניצחון". עוד הוסיף כי הצבא ערוך בכל הגזרות, יחד עם מאמצים נוספים שעיקרם דאגה לעורף האזרחי.

גלנט התייחס גם הוא לסוגיית החטופים, וטען כי נעשים כל המאמצים להשיבם ארצה. "זה מאמץ מורכב מאוד והתמודדות עם מציאות שלא ידענו בעבר", אמר. "זו משימה בעלת חשיבות עליונה ואנחנו מחוייבים לנושא הזה. אנחנו יודעים עם מי אנחנו מתמודדים - ארגון רצחני שרצח ילדים, אנס נשים, שיגר לבני משפחות את תמונות הרצח בזמן אמת. המאמץ להשיב אותם הוא מרכזי. ככל שיגבר הלחץ הצבאי וככל שנכה יותר קשה את החמאס - כך גדל הסיכוי להגיע לפתרונות שיאפשרו להגיע ליקירינו".

בסיום דבריו אמר שר הביטחון כי זו לא תהיה מלחמה קצרה: "אנחנו נידרש לתעצומות נפש כפרטים כציבור וכהנהגה. זו מלחמה על הבית, זו מלחמת אין ברירה. זה או אנחנו או הם. אני מחויב להביא את המערכת לניצחון על החמאס".

גנץ: "במלחמה הזו אין שעון חול מדיני - אלא שעון מבצעי"

"החברה הישראלית חוותה אסון מהגדולים בתולדותיה", אמר השר בני גנץ בהצהרה הערב. "אנחנו מנהלים את המלחמה הזו בנחישות ובאחריות, כדי שהמציאות בדרום תשתנה מהיסוד. אנחנו פועלים בכול הזירות כדי שאויבינו בכול החזיתות יבינו את המסר. במקביל אנחנו עושים כל מאמץ להחזיר את כל השבויים והנעדרים שבעזה. זו חובתנו המוסרית כישראלים, כיהודים, כמדינה, כהנהגה".

עוד הוסיף: "המהלך הקרקעי יכול לקדם אותנו גם להשבתם הביתה של החטוופים. כולנו, רה"מ, שר הביטחון, הקבינט, וכל שדרת הפיקוד, מבינים את גודל השעה והאחריות. אני באופן אישי נפגשתי עם משפחות השבויים והנעדרים. אני מבטיח - אין אמצעי שלא ננקוט בו כדי שישובו בנות ובנים לגבולם. מולנו ארגון חסר בני אנוש. הם מנהלים מערכה פסיכולוגית, והם ייכשלו".

"אני מבקש להודות לידידנו בעולם ובפרט לארה"ב, על הגיבוי והתמיכה", הוסיף. "לצד זאת, חשוב שהעולם ידע - במלחמה הזו אין שעון חול מדיני - אלא שעון מבצעי, ומחויבות אנושית להשבת החטופים. נקשיב לידידינו, אך נעשה מה שנכון לנו. אני קורא לעולם כולו להתרכז בלחץ על פושעי המלחמה שמחזיקים מעל 200 אזרחים, בהם תינוקות וקשישים, שלא זוכים לשום תנאים הומניטאריים".

לאחר מכן ענה נתניהו לשאלות העיתונאים, ובראשן השאלה - האם האחריות נופלת על כתפיו כראש הממשלה?
"אני לא חוזר ממילה אחת שאמרתי.
אני כבר אמרתי ואני חוזר ואומר - אחרי המלחמה כולנו, כולם, יצטרכו לתת תשובות לשאלות קשות - וזה כולל אותי. היה פה מחדל נורא והוא ייבדק עד תום. אני מבטיח לכם. לא תישאר פה אבן שלא תיבדק. כרגע המשימה העליונה שלי היא להציל את המדינה ולהוביל את חיילינו לניצחון מוחלט על כוחות הרשע".

באשר לרפורמה המשפטית אמר: "הרפורמה לא עומדת עכשיו על סדר היום. התייצבנו יחד כפי שאתם רואים, וזה באמת ביחד. אנחנו מבלים יחד כמעט 24 שעות ביממה. אנחנו עובדים סביב השעון כצוות מלוכד יחד עם מתוך ידיעה אחת - האויבים שלנו רוצים לרצוח את כולנו. הם לא עושים הבחנה, הם לא צריכים תירוצים. אני גאה לומר שאין סרבנות ויש התגייסות של מאה חמישים ומאתיים אחוז. זה דבר חזק מאוד וזה מה שעומד לנגד עיניי".

על השאלה האם הוא מתחרט על עסקת שליט נוכח התקפת חמאס ענה: "אני חושב שהיו דברים מאוד קשים בעסקה הזו, אף אחד לא מתעלם מזה. יגיע היום לדון גם בזה".

בנוגע לחיזוק החמאס במהלך השנים: "לא רציתי לחזק את החמאס, בוודאי לא אני שניהלתי שלוש מערכות איתו, כולל חיסול בכיריו ומבצעים מול הג'יאהד האיסלמי. זה לא הספיק. עכשיו אנחנו נחושים להשלים את המלאכה ואנחנו נשלים אותה".

משפחות החטופים דורשים שחרור של כולם תמורת כולם. האם זו אסטרטגיה שנלקחת בחשבון?
"זה דבר שדנו בו חבריי ואני, יחד עם האנשים שמטפלים בזה מקצועית. אני חושב שלהיכנס לפירוט של הדברים לא יועיל להגשמתם. אנחנו עוסקים בזה לא כמשימה צדדית, אלא כחלק אינטגרלי ממטרות המלחמה. אנחנו פשוט מנועים מלפרט את כל הדברים שאנחנו עושים ונעשה על מנת להשיג את המטרה הקדושה הזו".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ

כמה עולה האבטחה למנכ"לים ישראלים בארה"ב?

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס ● הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך ● את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור כי עיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

מגדל יורוקום ברמת גן / הדמיה: חברת קנדה ישראל, מילוסלבסקי אדריכלים

מ-6 קומות ל-60: התוכנית של מגדל יורוקום ברמת גן עולה שלב

רמת גן המליצה להפקיד את התוכנית לבניית מגדל יורוקום של קנדה ישראל, שיכלול 60 קומות בעירוב שימושים למגורים, לתעסוקה ולמסחר ● רמת גן מאשרת תוכנית עירונית חלופית לתמ"א 38, הכוללת את כלל שטחה של העיר ● וחברת יבוא האלכוהול שתקים מגדל בן 30 קומות בנתניה ● חדשות השבוע בנדל"ן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברת הדירוג S&P תפרסם בסוף השבוע את עדכון לדירוג האשראי של ישראל: מה צפוי בו?

אחרי שהורידה בהפתעה את הדירוג של ישראל בחודש אפריל, צפויה S&P לפרסם סקירה נוספת ביום שישי ● באוצר מתוחים, אבל מעריכים שלא חלה הרעה במצב הביטחוני שמצדיקה הפחתה נוספת ● החשב הכללי מעדיף לפי שעה להתמקד בגיוס חוב מהמוסדיים הישראלים

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 18־19 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

6 חודשי עבודות שירות לארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה עמו בפרשות 1000 ו-2000 ● במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל ● כן נגזרו עליו קנס של 700 אלף שקל וחצי שנת מאסר על-תנאי

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע זינקה ב-13%, שופיפיי התרסקה ב-18%, אובר ב-6%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ורשם את רצף העליות הארוך ביותר השנה, שישה ימים ● שיא של שש שנים ברכישות העצמיות של מניות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום ● חקירה בארה"ב: האם טסלה הטעתה את המשקיעים? ● רדיט וליפט עלו לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים