ישראל במלחמה | סיקור שוטף

שורת סיכולים בצפון; דובר צה"ל: "239 חטופים בעזה"


דובר צה"ל - מסרנו הודעות למשפחות של 239 חטופים • כ-20 רקטות נורו מלבנון, צה"ל תקף בתגובה תשתיות חיזבאללה • מפקד פיקוד העורף: "המלחמה תהיה ארוכה, תיארך שבועות וחודשים" • נתניהו ללוחמי זרוע הים בסיור באשדוד: "אתם מגינים על הבית" • גנץ בצפון: "המטרה בתום המלחמה - לשנות את המציאות בדרום, וגם מול אויבינו בצפון" • עדכונים שוטפים

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין
קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

עדכונים שוטפים

22:18 - צה"ל הודיע כי תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. "כלי טיס של צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, בתגובה על שיגורים לישראל. בין המטרות שהותקפו, תשתיות להכוונת טרור ותשתיות צבאיות של הארגון".

22:11 - צבע אדום בעוטף.

22:09 - אבו מרזוק: "ציפינו להרבה מחיזבאללה ומהאחים שלנו בגדה, ואנחנו מופתעים מהעמדה המבישה של אחינו ברשות הפלסטינית. חברי הרשות הפלסטינית וכמה מדינות ערביות קוראים בחשאי למערב לחסל את חמאס".

22:08 - חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, לאל-ג'זירה: "אנחנו מצפים ממצרים לנקוט עמדה נחרצת להכנסת סיוע לרצועת עזה בהקדם האפשרי. נתניהו וממשלתו חוסמים את עסקת חילופי השבויים. אנחנו מאמינים שיהיו תגובות מהרשויות הישראליות לגבי החזון שלנו על תיק חילופי השבויים".

22:04 - רשות התעופה הפדרלית ברוסיה הודיעה כי כוחות הביטחון סילקו את כל האזרחים הלא מורשים ממסלול הנחיתה בדגסטן.

21:45 - כמה רקטות נורו משטח סוריה לכיוון דרום רמת הגולן. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, נפילות גם בתוך שטח סוריה. הדי הפיצוצים נשמעו במרחק רב, וצה"ל מגיב בארטילריה.

21:26 - גורם ביטחוני: האירוע ברוסיה טרם הסתיים. מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה. אנחנו פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה ברגע שהתנאים יתאפשרו. 

21:17 - הרשויות ברוסיה מזהירות את המתפרעים: כל מי שמשתתף באירועים יזוהה באמצעות מצלמות המעקב של נמל התעופה ובאזורים שמסביב. מי שמסית לאלימות ולשנאה אתנית יעמוד לדין.

21:08 - משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ: "מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום. ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים ויהודים באשר הם ולפעול בנחרצות נגד הפורעים ונגד ההסתה הפרועה המופנית כלפי יהודים וישראלים. שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, פועל מול הרשויות ברוסיה לאבטחת שלומם של ישראלים ויהודים במקום".

21:02 - המטה לביטחון לאומי: במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ עוקבים אחר האירוע בדגסטן במאמץ לגבש תמונת מצב ברורה. על פי דיווחים ברוסיה, אין יהודים או ישראלים על המטוס שהגיע מתל אביב. יצוין כי תקריות של פגיעות ביהודים מתרחשות בכל העולם, בכלל זה במדינות המערב".

20:51 - צבע אדום בזיקים.

20:50 - דובר צה"ל: מסרנו הודעות למשפחות של 239 חטופים.

20:48 - דובר צה"ל: נרדוף את יחיא סינוואר עד שנגיע אליו.

20:36 - המהומה בדגסטן ברוסיה: המטוס שהמריא מנתב"ג קיבל הוראה שלא לנחות. נמל התעופה נסגר לטיסות.

20:18 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון.

20:12 - מהומה אדירה התחוללה בנמל תעופה באזור דגסטן שברוסיה בעקבות שמועה על טיסה מישראל שנחתה במקום. מאות אזרחים מוסלמים פרצו למתחם במטרה לבצע לינץ' בישראלים וביהודים.

20:05 - צבע אדום בעוטף עזה ובשדרות.

19:52 - הרמטכ"ל הרצי הלוי בשיחה עם לוחמים ולוחמות מתותחנים: "אנחנו במלחמה - אתם מבינים את זה מהיום הראשון. זה יהיה תהליך ארוך ואנחנו עכשיו בשלב שאנחנו פוגעים חזק באויב, גם בפנים, בכניסה לתוך רצועת עזה".

19:48 - מקורות מאשרים ל-CNN כי מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר כדי לדון בפעולה הקרקעית של ישראל בעזה.

19:31 - צבע אדום בארז.

19:22 - מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא: "המלחמה תהיה ארוכה, תיארך שבועות וחודשים".

19:15 - משרד החוץ הודיע כי שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב, זומן הבוקר לשיחת מחאה במשרד החוץ בירושלים בעקבות ביקור משלחת חמאס במוסקווה. סמנכ"לית אגף אירו-אסיה במשרד החוץ, השגרירה סימונה הלפרין, הבהירה לשגריר הרוסי: ישראל רואה בחומרה היעדר גינוי חד-משמעי וברור מצד מוסקווה לארגון הטרור חמאס, ואת התנהלותה של רוסיה בארגונים הבינ"ל. אירוח ראשי החמאס, האחראים ישירות למתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, לחטיפת בני ערובה ודמם של למעלה מ-1,400 ישראלים בידיהם, מעביר מסר של לגיטימציה לטרור נגד ישראלים".

19:06 - בעזה דיווחו על תקיפות "חגורת אש" באזור מחנה הפליטים א-שאטי שבמערב עזה. משרד הפנים של חמאס דיווח על נפגעים.

18:58 - המטח לצפון: בבצת זוהתה נפילה שגרמה לנזק בתשתיות.

18:45 - אזעקות בכיסופים שבעוטף עזה.

18:39 - זוהו יותר מעשרה שיגורים לעיר נהרייה וליישובי הגליל המערבי, ללא נפגעים או גרימת נזק. לראשונה אחרי עשרה ימים נשמעו אזעקות גם במצובה, בשלומי, בגשר הזיו, ובעיר נהריה שרוב תושביה נמצאים בביתם.

18:36 - נתניהו וביידן שוחחו.

18:30 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה, לממונה המלחמה האזרחי. 

18:26 - צה"ל תוקף בדרום לבנון בתגובה על הירי ליישובי הצפון.

18:23 - אזעקות בעוטף עזה.

18:15 - אזעקות בנהריה ובגשר הזיו.

18:13 - אזעקות בגליל המערבי, באזור שלומי, מצובה ובצת.

מומחית הביטחון שמאמינה: "יש סיכוי סביר שלאחר המלחמה עזה תהפוך לסומליה" 
העיתונאי הדני לא הופתע: "מסקר את ישראל 20 שנה, חמאס עשה מה שהבטיח"
איך מתאוששים מטראומה לאומית? הפסיכולוג הבכיר שגדל בנחל עוז מייעץ 
למה האו"ם מוטה נגד ישראל באופן מובנה, ולמה היא נשארת שם?  
הכלים בסמארטפון שיכולים להציל את חייכם 

18:03 - דובר צה"ל: זוהו שישה שיגורים לעבר ישראל מלבנון. כוחות צה"ל השיבו באש על מקורות הירי. 

18:00 - לפי דיווחים ערביים, צה"ל תקף בתוך לבנון במרחק של כ-40-30 ק"מ מגבול ישראל.

17:52 - המשטרה עצרה תושב חיפה בן 68, פעיל מרכזי במחאות שתומכות ומזדהות עם החמאס, וברשותו חומר רב החשוד כחומרי הסתה לטרור.

17:50 - נפילה אותרה בקריית שמונה, שרפה פרצה בבית. 

17:48 - מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עם המפונים בטבריה ובעמק הירדן: "הממשלה נכשלת בטיפול בעורף. היעדר תוכנית כלכלית והיעדר פרויקטור בשבוע הרביעי למלחמה - כשל הפוגע באזרחים".

17:47 - הושגו הסכמות בין משרד האוצר, המעסיקים וההסתדרות על תוכנית סיוע ופיצויים חדשה בצל המלחמה, ובה למעשה האוצר מרחיב את מתווה הפיצויים. לפי פרטי המתווה המשופר, תוגדל תקרת ההחזר לעסקים, ותוגדל השתתפות המדינה בהוצאות השכר.

17:40 - השר גדעון סער שלח מכתב לשר הביטחון יואב גלנט בבקשה להכריז על החות'ים בתימן כארגון טרור.

17:38 - שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם משפחות חטופים ונעדרים: "אני נחוש לנצח במלחמה, השבת החטופים היא חלק מהניצחון. יש לי שתי מטרות - להחזיר את החטופים ולנצח במלחמה. כל היתר - פחות חשוב כרגע".

17:32 - אזעקה בקריית שמונה.

17:17 - דובר צה"ל: לוחמי צה"ל חיסלו כמה מחבלים ומנעו חדירה במרחב ארז. בנוסף, כלי טיס תקפו שני מבני כינוס של ארגון הטרור חמאס וחיסלו כמה מחבלים. 

17:09 - חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, לעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע": משלחת של הארגון צפויה לבקר בקהיר בימים הקרובים ולקיים התייעצויות בדרגים הגבוהים.

17:07 - דובר צה"ל אישר כי תקף חוליית מחבלים שביצעה שיגורים להר דב, וכי תקף תשתיות צבאיות של ארגון חיזבאללה. "בתקיפה הושמדו גם אמצעי לחימה רבים שאיתם תכננו המחבלים לבצע שיגורים נוספים לעבר שטח ישראל", מסר דובר צה"ל.

17:05 - אזעקות בבארי.

16:59 - שתי רקטות יורטו בצפון, אחת נפלה בשטח פתוח.

16:54 - אזעקות בגליל העליון, באזור ראש פינה, טובא זנגרייה וחצור הגלילית. 

16:45 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבסיס חיל הים באשדוד ונפגש עם לוחמי זרוע הים: "אתם מגנים על האזרחים ומגנים על הבית". 

16:31 - השר בני גנץ: "אנחנו ערוכים להרחבת המערכה אם נידרש, ואנחנו מאוחדים כדי לנצח". על חשש של תושבי הצפון לשוב ליישובים: "המטרה היא לשנות את המציאות בדרום, וגם בצפון, כדי שיוכלו לחזור בביטחון". 

16:30 - השר בני גנץ בסיור בצפון ועם ראשי מועצות: "המטרה העליונה, בצד המאמץ להשבת החטופים, היא לשנות את המציאות בדרום וגם מול אויבנו בצפון. ניצחון שלנו יהיה כשתושבי בארי ומטולה יחזרו לבתיהם בטוחים ומוגנים. ביחד איתם יבואו עוד רבים. לצד התמרון בדרום אנחנו ערוכים בהגנה ומוכנים למתקפה בכל הזירה הצפונית. אם נידרש ,אנחנו מחזיקים ביכולת לפעול ולהביא לפגיעה קשה בחיזבאללה בלבנון ובכל מקום".

16:10 - כוחות צה"ל חיסלו מחבלים שפתחו באש לעברם ברצועה סמוך למעבר ארז. ‏המחבלים ככל הנראה יצאו מפתח מנהרה סמוך למעבר ארז בשטח רצועת עזה ופתחו באש. צה"ל זיהה אותם, ירה עליהם וחיסל אותם.

16:05 - אזעקות בסופה.

15:22 - כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב אביבים - כך לפי דובר צה"ל.

15:19 - ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "על ממשלת ישראל לנקוט כל צעד אפשרי כדי להבחין בין טרוריסטים ואזרחים". 

15:15 - בכיר חמאס: סין התרשמה, הרוסים ילמדו על מתקפת הפתע באקדמיה הצבאית. 

14:48 - ועדת השרים לחקיקה אישרה: חוק המאבק בטרור יורחב - המדינה תוכל להכריז על פעילי טרור יחידים, ולא רק על ארגוני טרור. מטרת תיקון החוק שמקדמת הממשלה היא לפגוע בדרכי המימון של פעילי הטרור.

14:42 - צבע אדום בנתיב העשרה.

14:30 - צבע אדום בנירים, בעין השלושה ובפטיש.

14:09 - מיסוך עשן כבד וכוחות חי"ר בפעילות - תיעוד מעומק הרצועה: כלי טיס של חיל האוויר שמוכוונים על-ידי כוחות צה"ל תקפו מבנים צבאיים של חמאס, בחלקם שהו מחבלים של הארגון - כך לפי דובר צה"ל. בנוסף, הותקפו עמדות נ"ט, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו מחבלים שירו לעברם ומחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה.

14:03 - חבר בלשכה המדינית של חמאס על מחיקת הציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ראשי מערכת הביטחון: "מעמיק את השחיקה ואת המאבק הפנימי וחושף שוב את השבר ואת המבוכה של הממשלה והיישות השבירה".

14:00 - משרד הבריאות העזתי: מניין ההרוגים מתחילת המלחמה עלה ל-8,005, בהם 3,324 ילדים.

13:26 - צבע אדום בנתיב העשרה ובכפר עזה.

13:10 - לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח - כך לפי דובר צה"ל. כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

12:25 - בהמשך לירי הרקטי לאזור: נפל של רקטה אותר בראשון לציון. חבלני משטרה סורקים אחר שרידים, לא ידוע על נפגעים ונזק.

12:01 - אזעקות הופעלו בשורת יישובים בשרון, בשפלה ובגוש דן. במד"א ובמשטרה לא התקבלו קריאות על נפגעים.

11:52 - כוח צה"ל הרג כ-20 מחבלים שיצאו ממנהרה בצפון רצועת עזה.

11:45 - נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש בשעה 16:00 עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים.

11:03 - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שסירב עד עתה לקחת אחריות על המחדל והאשים את הדרג הביטחוני כי לא התריע על אודותיו, בציוץ התנצלות: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר, ואני מתנצל על כך. אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ"ל ואת מפקדי וחיילי צה"ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח".

10:59 - צבע אדום בנירים.

10:58 - דיווח ברויטרס: בכירים ישראלים אומרים כי הסיוע לרצועת עזה יוגבר במהלך הימים הקרובים.

10:38 - מחבלים ירו מנשק קל לפני זמן קצר לעבר אמצעי תצפית במרחב משגב עם. אין נפגעים. לוחמי צה"ל מגיבים בירי לעבר מקורות הירי.

10:32 - צבע אדום בניר יצחק שבעוטף עזה.

10:16 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרה לתקשורת: "נעשה הכול כדי להשיב את החטופים הביתה, זהו מאמץ עליון. ב-7 באוקטובר ראינו את גבורתן של התצפיתניות, והבוקר נמשיך בגיוסן". בהתייחס לציוץ של ראש הממשלה נתניהו אמר: "אנחנו בצה"ל וגם בשב"כ נעשה תחקיר אמת נוקב עם עצמנו ונציגי את הכול לציבור, כי אנחנו בנויים על אמונו. עכשיו אנחנו נלחמים ומרוכזים במלחמה".

10:04 - משרד התקשורת הפלסטיני: שירותי התקשורת (סלולר) והאינטרנט חזרו לפעול באולפן חלקי ברצועת עזה.

09:29 - צבע אדום בניר עוז ובמגן.

09:23 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מחק את הציוץ שבו כתב כי "בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה על כוונת החמאס לפתוח במלחמה". בתגובה לדבריו, שנכתבו בזמן מלחמה ובעת ש- 230 ישראלים חטופים ושבויים בידי ארגון הטרור חמאס, פרסמה לשכת ראש הממשלה הבהרה: "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה"ל ובגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

09:17 - "קו אדום": השר וחבר הקבינט המצומצם חילי טרופר, ראש האופוזיציה יאיר לפיד והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי קראו לראש הממשלה נתניהו לחזור בו מההשתלחות בדרג הביטחוני בזמן מלחמה, ובמקביל לכך שסירב לקחת אחריות אישית לאסון.

08:45 - השר בני גנץ נגד דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהסיר מעצמו אחריות והפנה אצבע מאשימה לראשי אמ"ן ושב"כ: "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל - כולל הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו. ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא". 

08:39 - בצה"ל מרחיבים את הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, במקביל לתקיפה מאסיבית של חיל האוויר: ביממה האחרונה תקפו מטוסי קרב של צה"ל יותר מ-450 מטרות צבאיות של חמאס ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו היו מפקדות צבאיות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ"ט של ארגון הטרור, כך לפי דובר צה"ל. במסגרת הרחבת פעילות הכוחות הקרקעיים, צוותי הקרב המשולבים תקפו חוליות מחבלים שניסו לפגוע בכוחות ובחוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע.

במהלך הלילה, קצין צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. הקצין והלוחם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

08:26 - נשיא איראן, אבראהים ראיסי: "המשטר הציוני חצה את הקווים האדומים, שעלולים לדחוק את כולנו לפעולה. ארה"ב ביקשה מאתנו לא לעשות דבר - אבל ממשיכה לתמוך בישראל באופן נרחב. ארה"ב שלחה מסר לציר ההתנגדות, אבל קיבלה תגובה ברורה בשדה הקרב".

08:00 - משרד הבריאות הפלסטיני: שלושה פלסטינים נהרגו במהלך פעילות כוחות הביטחון הישראליים הלילה ביהודה ושומרון.6:270 - צבע אדום בעוטף עזה.

06:04 - בפעילות בשכם: צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את לאה, רינה ומאיה די ז"ל לפני כחצי שנה.

06:00 - בצה"ל נערכים להרחבת הפעולה הקרקעית ומפרסמים את שמותיהם של בכירי חמאס שחוסלו עד כה.

05:30 - תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה, הדי פיצוצים חזקים נשמעים בשדרות ובעוטף עזה.

04:40 - דיווחים פלסטינים: התקשורת ברצועת עזה שבה לעבוד בהדרגה.

03:27 - ליטא: 1,400 נרות הודלקו לזכר הנרצחים במתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, במהלך עצרת זיכרון שארגנו סטודנטים ישראלים במקום. בעצרת נאמו נציג העיר קובנה ורב הקהילה היהודית.

03:15 - מיריאנה ספולאריץ', נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC), התייחסה למלחמה בעזה וקראה להפחתת ההסלמה ברצועה ולהעברת סיוע הומניטרי לתושבים. בארגון גם קראו לשחרור מיידי של כל החטופים והחזרתם לישראל.

02:30 - על רקע המלחמה בעזה וההסלמה במזרח התיכון: שר ההגנה הסעודי, הנסיך ח'אלד בן סלמאן, צפוי להיפגש מחר בוושינגטון עם בכירי ממשל אמריקאים, בהם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, שר ההגנה לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן.

02:00 - ארה"ב: הפגנות פרו-פלסטיניות מתקיימות בניו יורק, גשר ברוקלין נסגר זמנית בידי המשטרה.

01:50 - בעקבות הרחבת הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה: מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס לדיון ביום שני.

01:29 - מרכז המעקב הסורי של האופוזיציה: ישראל ביצעה ירי ארטילרי לעבר עמדה צבאית בפרברי קוניטרה.

01:02 - הצי האמריקאי חושף תמונות של נושאת המטוסים דווייט אייזנהאואר, שחצתה הבוקר את מצר גיברלטר ונכנסה לים התיכון.

01:17 - בסוריה מדווחים: ישראל תקפה באזור קוניטרה שבדרום המדינה.

00:47 - גלי תקיפות עוצמתיים של חיל האוויר נמשכים, על רקע פעילות קרקעית.

00:30 - בלשכת נתניהו טוענים: "בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה על כוונת החמאס לפתוח במלחמה".

00:05 - תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועת עזה.

23:23 - הרשויות בעזה הודיעו כי ישראל חידשה את אספקת המים למרכז הרצועה. מדובר בצינור השני שישראל החזירה לפעילות, אחרי שלפני 10 ימים חודשה הזרמת המים לדרום הרצועה.

23:06 - בעזה מדווחים: בוצעה תקיפה באזור בית החולים האינדונזי בצפון הרצועה.

22:59 - אזעקה באשקלון.

22:38 - קטאר: המשא-ומתן לשחרור החטופים מתנהל ב"קצב איטי בהרבה" מאשר לפני ההחרפה בתקיפות הישראליות.

22:35 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה על השיגורים לצפון ביממה האחרונה. דובר צה"ל מסר כי בתקיפה הושמדו תשתיות טרור של חיזבאללה, בהן מתחם צבאי ועמדות תצפית.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12