הפרויקטור האזרחי יהיה טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים

בסכס יתכלל את את עבודת המשרדים הממשלתיים בחלק האזרחי החברתי-כלכלי של ניהול המלחמה • זאת, לאחר שאיוש התפקיד התעכב בעקבות הסרת המועמדות של מנכ"ל חברת חשמל, מאיר שפיגלר

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים
טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

סוף לסאגה - 25 ימים אחרי פרוץ המלחמה: טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים, מונה לפרויקטור האזרחי בזמן המלחמה - כך פרסמנו לראשונה הבוקר (ג'). בסכס יהיה אמון על תכלול עבודת המשרדים הממשלתיים בחלק האזרחי החברתי-כלכלי של ניהול המלחמה.

מיניו של בסכס מגיע לאחר סאגה במינוי הפרויקטור האזרחי. מאיר שפיגלר, שמכהן כמנכ"ל חברת חשמל, היה המועמד המוביל לתפקיד פרויקטור המלחמה, אך הוא הסיר את מועמדותו. זאת, לאחר ששר התשתיות ישראל כ"ץ, התנגד ששפיגלר יכהן במקביל גם כפרויקטור וגם כמנכ"ל חברת חשמל, והתעקש למנות מנכ"ל זמני לחברה - את מנכ"ל משרדו, קובי בליטשטיין. גם רשות החברות ומשרד המשפטים התנגדו לכפל התפקידים, אולם שפיגלר לא היה מוכן לוותר על תפקידו הנוכחי.

שר האוצר סמוטריץ' ציין כי הושגה הסכמה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, כך שהסמכויות עבור ראש מרכז השליטה האזרחי יילקחו ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר את ניהול הקבינט החברתי-כלכלי לידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12