ביל הולדינגס מכחישה את דיווח בלומברג: לא רוכשת את מליו

הלילה דווח בבלומברג כי ביל הולדינגס האמריקאית צפויה לרכוש את חברת הפינטק הישראלית Melio עד סוף השבוע ב-1.95 מיליארד דולר • עם זאת, כעת ביל הולדינגס פרסמה הכחשה: "לא פועלת לביצוע אף רכישה בזמן זה"

מתן בר ואילן אטיאס, מייסדי מליו / צילום: Dana Tamari
מתן בר ואילן אטיאס, מייסדי מליו / צילום: Dana Tamari

חברת ביל הולדינגס האמריקאית מכחישה את דיווח בלומברג, על כך שבכוונתה לרכוש את חברת הפינטק הישראלית מליו (Melio).

על-פי הפרסום בלילה של בלומברג, ביל הולדינגס צפויה לרכוש את החברה הישראלית עד סוף השבוע ב-1.95 מיליארד דולר, בעסקה שמערבת מזומן ומניות. עם זאת, ביל הולדינגס פרסמה כעת הכחשה. "ב-8 בנובמבר סוכנות ידיעות פרסמה דיווח על כך שיש שנרכוש חברה אחרת. למרות שהמדיניות שלנו היא לא להגיב לשמועות בשוק או לספקולציות בתקשורת, ביל הולדינגס לא פועלת לביצוע אף רכישה בזמן זה". 

אחרי מחאה ישראלית: סגן קנצלר גרמניה ביטל את השתתפותו ב-Web Summit 
פאלו אלטו רוכשת את חברת הסייבר הישראלית טאלון ב-625 מיליון דולר

מיד לאחר היוודע הפרסום של בלומברג נחתכה מניית ביל הולדינגס  (Bill Holdings) בבורסת ניו יורק ב-11% במסחר המאוחר. שווי השוק של החברה הרוכשת עומד כעת על 6.6 מיליארד דולר. כעת המניה יורדת ביותר מ-5% במסחר בוול סטריט. 

ירידה של יותר ממחצית השווי בתוך כשנתיים

מליו גייסה עד היום 517 מיליון דולר מרשימה ארוכה של משקיעים, בהם אקסל, בסמר, ג'נרל קטליסט, קורנר קפיטל ואלף; וגם ממספר קרנות ענק שנכנסו במהירות להשקעה בחדי-קרן בתקופת השפע של 2021 ושספגו הפסדים גדולים, בהן טייגר גלובל וקוטו (Coatue). 

בסיבוב הגיוס האחרון בספטמבר 2021 גייסה מליו 250 מיליון דולר לפי שווי חברה של 4 מיליארד דולר (אחרי הכסף), כך על-פי מאגר הקרנות PitchBook, כך שאם הייתה יוצאת לפעול מכירה לפי השווי שדווח, היא הייתה מגלמת ירידה של יותר ממחצית משוויה בתוך כשנתיים. מקור הירידה נובע, בין היתר, מהמשבר בהייטק, מעליית הריביות המקשה על גיוס הון והלוואות, ומהירידה המאסיבית בערכן של חברות הפינטק בפרט.

בסוף השנה שעברה התראיין מנכ"ל מליו מתן בר לגלובס והתגאה ביכולותיה של מליו אל מול המתחרה ביל, הרוכשת החדשה. "בביל.קום הדגש הוא על יצירת אוטומציות שחוסכות זמן בהעברות תשלומים", הסביר בראיון. "הערך המרכזי שמליו נותנת הוא בסיוע לעסקים לשמור על תזרים המזומנים שלהם. מליו פיתחה מערכת להעברת תשלומים בין עסקים קטנים בארה"ב, המסנכרנת את התשלום במערכות העסק ומאפשרת דחייה ופריסה של התשלומים, כאשר הספקים לאותם עסקים יקבלו את כספם בזמן".

ביל.קום (Bill.com) הייתה למתחרה העיקרית של מליו, וגם היא ראתה ימים יפים יותר. כאשר מליו גייסה הון לפי שווי של 4 מיליארד דולר, נסחרה ביל בשווי כפול מזה שבו היא נסחרת כיום: 12 מיליארד דולר.

מליו הוקמה על-ידי מתן בר, אילן אטיאס וזיו פז - שכבר פרש מתפקידו בחברה. בחודש אוגוסט האחרון העסיקה החברה כ-640 עובדים.

ממליו לא נמסרה תגובה לדיווח.