ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הנהירה נמשכת: הערכה ש-50 אלף עזתים ירדו רק היום לדרום הרצועה

הסלמה בצפון: צה"ל תקף שורת מטרות חיזבאללה בתגובה לירי הנ"ט ולאחר ששלושה כטב"מים חדרו מלבנון לישראל - אחד מהם יורט ושניים התפוצצו • הכטב"ם שפגע בחיילים נפל באזור יפתח • הלחימה ברצועת עזה נמשכת, וכך גם הנהירה: בישראל מעריכים ש-80 אלף תושבים נעו היום דרומה • אחרי 3 ימים של שקט: חמאס שיגר מטח לגוש דן והשפלה, 9 רקטות יורטו ושתי נשים נפצעו בינוני וקל

כוחות צה''ל בפעילות בעומק רצועת עזה / צילום: ap, דובר צה''ל
כוחות צה''ל בפעילות בעומק רצועת עזה / צילום: ap, דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

23:15 - נשיא צרפת עמנואל מקרון אומר בריאיון ל-BBC: "על ישראל להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה". הוא אומר כי "אין הצדקה להפצצות האלה" וכי הפסקת אש "תטיב עם ישראל".

23:05 - בעזה מדווחים שכוחות צה"ל ממשיכים להתקדם לבית החולים שיפא בליווי הפצצות כבדות.

23:00 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי: מניתוח המערכות המבצעיות של צה"ל עולה כי ארגוני הטרור ברצועת עזה אחראים לשיגור הכושל שפגע בבית החולים שיפא.

22:40 - רה"מ נתניהו בביקור וקידוש ליל שבת בחמ"ל נחל עוז שנפתח מחדש במחנה רעים, יחד עם התצפיתניות והמפקדים. לאחר מכן הגיע לשטחי כינוס בעוטף ונפגש עם לוחמי גדוד 411 של תותחנים. נתניהו שוחח עם התצפיתניות, הביע את צערו על הרצח הנורא של חברותיהן בחמ"ל נחל עוז על ידי חמאס, ושיבח אותן על עבודתן החשובה והנחוצה לשמירה על ביטחון ישראל: "מצדיע לכן, אתן עושות עבודת קודש".

22:05 - גורם רשמי בישראל מאשר כי במתקפת הפתע הרצחנית של חמאס נרצחו ונפלו 1,200 ישראלים.

21:45 - הישג גדול למאבק נגד האנטישמיות בקמפוסים: אוניברסיטת קולומביה אוסרת על הפעילות של הארגונים SJP, סטודנטים לצדק בפלסטין, ו-JVP - הקול היהודי לשלום ברחבי הקמפוס. אלו שני הארגונים המרכזיים מאחורי ההפגנות הפרו פלסטיניות של השבועות האחרונים.

21:30 - דיווח בוול סטריט ג'ורנל: המודיעין האמריקני נוטה יותר ויותר להאמין לדיווחי המתים הפלסטיניים ולסמוך על מספר ההרוגים שמספק משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס, למרות שלאחר הפיצוץ בבית החולים טען ביידן כי קשה לסמוך על הנתונים שהם מספקים.

20:50 - בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו שורת מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, כך נמסר מדובר צה"ל. בין המטרות שהותקפו, מספר מבנים ועמדות צבאיות בהן פעלו מחבלי הארגון, מחסן אמצעי לחימה ותשתית מודיעין ממנה מחבלים הכווינו טרור נגד מדינת ישראל.

20:20 - "תקפנו הלילה בסוריה את ארגון הטרור ששיגר את הכטב"ם שפגע בבית הספר באילת": דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת כי צה"ל פעל אתמול גם בסוריה, בלבנון ובמרחב הים האדום. "יש ניסיון להסיט את המיקוד מעזה - שם נמצאים החטופים שלנו והחמאס, אבל אנחנו נשארים ממוקדים".

הגרי התייחס לדיווחים בכלי תקשורת זרים על עסקה לשחרור חטופים: "במהלך היום עלו דיווחים שונים בנושא, אנחנו עוסקים כל העת במגוון מהלכים להשבת החטופים. אלו תהליכים מורכבים שלוקחים וייקחו זמן - אנחנו לא נחמיץ אף הזדמנות להשבת חטופים הביתה. אני קורא לציבור להתעדכן רק באמצעות גורמים ישראלים רשמיים. אם יהיה מה לדווח אנחנו נעדכן קודם כל את המשפחות ואחרי זה את הציבור".

20:05 - הערכה בצה"ל: הלחימה תימשך כשנה, בשיטות ובעצימות משתנה.

20:00 - עוד מעוז של חמאס נפל: מוצב "באדר" נכבש בידי צה"ל והושמד - 150 מחבלים חוסלו בלחימה. ביממות האחרונות השיגו לוחמי חטיבה 401 שליטה במוצב "באדר" - המוצב המרכזי של גדוד שאטי הממוקם בקרבת מחנה פליטים ומבנים אזרחיים. במסגרת הפשיטה על המוצב השמידו כוחות החטיבה מפקדות צבאיות ועמדות שיגור. מוצב זה הינו המוצב האחרון שנותר על גבול שאטי וגם הוא - הושמד.

בנוסף, חיסלו הלוחמים כ-150 מחבלים והשיגו שליטה על מעוזים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. בין היתר, מוצב "הספינה" בתוכו נמצא והושמד אתר לייצור אמל"ח, עמדות שיגור ורשת תת-קרקע.

כמו כן, פעלה החטיבה במלון "בלו ביץ'" הממוקם ברצועת החוף בצפון הרצועה. במלון זה התבצרו כ-30 מחבלי חמאס אשר ירו מספר טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל. לאחר ההשתלטות נמצא כי המחבלים השתמשו בחדרי המלון כמחסה הגנה ולטובת תכנון מתקפות מעל ומתחת לקרקע.

19:24 - הותר לפרסום: ארבעה חיילים נפצעו קשה בגבול לבנון - אחד מכטב"ם ושלושה מירי נ"ט. חייל נוסף נפצע בינוני מאותו כטב"ם. צה"ל הודיע כי תוקף שורת מטרות של חיזבאללה.

18:43 - בכיר ביטחוני ישראלי לרשת NBC: תקיפה שאירעה היום בבית החולים שיפא נגרמה כתוצאה משיגור כושל של ארגוני טרור ברצועה.

18:12 - דיווח פלסטיני: חילופי אש סמוך לבית החולים שיפא.

18:10 - בעזה מדווחים: רואה הנייה, נכדתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, נהרגה בתקיפת צה"ל.

17:50 - מול ביתו של מזכ"ל האו"ם: עשרות מפגינים של מטה משפחות החטופים הגיעו לביתו של אנטוניו גוטרש בדרישה שיתחיל לפעול למען שחרור החטופים. עומר לובטון גרנות, ראש פורום משפחות החטופים בניו יורק, אשר 4 מבני משפחתו נחטפו: "אוזלת היד של מזכ"ל האו"ם, וההתעלמות שלו מאירוע החטיפה הגדול בהיסטוריה, היא יריקה בפרצוף המשפחות. אזרחים של למעלה מ-30 מדינות בעולם מוחזקים במנהרות בעזה על ידי ארגון טרור רצחני, איפה האו"ם? אנחנו קוראים למזכ"ל להתעורר ולהפעיל את כל כובד משקלו כדי לדאוג לסיוע הומניטרי מיידי ולהבאתם הביתה בהקדם האפשרי".

17:10 - ראש הממשלה נתניהו ביקר פצועים מהמלחמה בבית החולים ברזילי שבאשקלון.

16:35 - בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון: 3 כלי טיס חדרו לשטח מדינת ישראל מלבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי אחד, שני כלי טיס נוספים נפלו במרחב הצפון, האירוע הסתיים - כך נמסר מדובר צה"ל.

16:27 - הירי לעבר ישראל נמשך: צבע אדום בשדרות, איבים וניר עם. לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים.

15:35 - הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו וראשי המועצות בעוטף. נתניהו: "אחרי חיסול חמאס תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על הרצועה, כולל פירוז מלא - כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל".

עם תחילת המפגש, שהתקיים בקריה בתל אביב, עמדו רה"מ וראשי הרשויות דקת דומייה לזכרו של ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין שנפל בקרב בשבת השחורה. "האנשים האלה, ראשי היישובים והתושבים בעוטף, גילו חוסן אדיר ונלחמו אזרחים לצד חיילים בציפורניים. יש כאן נחישות גדולה מאוד שלהם ושל הממשלה להחזיר עוד יותר ממה שהיה. לשקם, לבנות, להצמיח".

15:31 - האזעקות בצפון: שני כלי טיס בלתי מאוישים יורטו באזור הגליל העליון.

15:30 - לוחמי ההגנה האווירית יירטו אתמול באמצעות מערכת ההגנה האווירית "יהלום" (פטריוט), כלי טיס בלתי מאויש עוין, טרם חצייתו לשטח מדינת ישראל בסמוך לעיר אילת.

מתחילת הלחימה הותקפו יותר מ-15,000 מטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה, ואותרו כ-6000 אמצעי לחימה על ידי כוחות צה"ל, ביניהם: מטולי נ"ט, טילי נ"מ, רקטות וטילי תמ"ס, מטענים, תחמושות, חומרי נפץ ועוד.

בנוסף, כוחות משולבים של צה"ל המשיכו לתקוף בימים האחרונים מטרות טרור רבות ברחבי רצועת עזה, בהן מפקדות מבצעיות, תשתיות טרור, תשתיות המערך הרקטי, מחסני אמל"ח ומחסנים לוגיסטיים, מטרות פיקוד ושליטה, מטרות שלטוניות, מטרות מודיעיניות, עמדות שיגור, מנהרות טרור ומחבלים רבים של ארגון הטרור חמאס.

15:15 - אזעקה בשתולה. לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים.

15:11 - התרעות על חדירת כלי טיס באזור אצבע הגליל.

14:52 - תקרית נוספת בגבול: לפני זמן קצר נ"ט למוצב מצפה עדי באצבע הגליל, בצהל משיבים ארטילריה.

14:24 - לראשונה מאז מלחמת האזרחים: נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, יגיע לביקור בסעודיה.

14:22 - הוושינגטון פוסט: יותר מ-750 עיתונאים ועשרות גופי תקשורת חתמו על מכתב שמבקר את הסיקור העיתונאי של המלחמה בעזה ומגנה את הרג העיתונאים הזרים ברצועה על ידי ישראל.

14:09 - חובש רפואת חירום במד"א יוסי אלקבץ סיפר על המטח לגוש דן: "ראינו את הרכב עומד במרכז הכביש עם חור של רסיס שחדר אותו בחלקו העליון. אישה כבת 30 שהייתה בתוך הרכב נפגעה באורך בינוני וסבלה מפגיעה בגפיים. הוצאנו אותה מהרכב ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים". בהישמע אזעקה יש לעצור בבטחה בצד הדרך, ולשכב מעבר לשולי הכביש במשך 10 דקות.

14:07 - אזעקות במועצה האזורית מטה אשר.

 13:47 - ראש הממשלה נתניהו נפגש כעת עם ראשי רשויות מקומיות מעוטף עזה. חלק מראשי הרשויות התלבטו עד הרגע האחרון אם להגיע לאור התסכול מהטיפול בעוטף אך לבסוף הגיעו. 

13:43 - מנכ"ל מד"א, אלי בין: 2 פצועים קל-בינוני מרסיסי רקטה ב-2 זירות נפילה בתל אביב. צוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים איכילוב. כוחות החירום ממשיכים לבצע סריקות במרחב.

13:30 - לראשונה אחרי שלושה ימים: אזעקות בגוש דן והשפלה. לפחות תשע רקטות יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל.

13:30 - דיווחים ברצועה: אנשי חמאס יורים על כל מי שמנסה לעזוב את בית החולים אל-נאסר .

מוכשרות, חדות ומקצועיות: למה לא הקשיבו לתצפיתניות
ראיון | "אם היינו חופרים מנהרות עד שיפא, ייתכן שהמערכה הייתה אחרת. צריך לצאת מאזור הנוחות"
מיוצר בסוריה ומסיר עכבות: זה הסם שנתפס אצל מחבלי חמאס

13:26 - יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, קרא שוב לקיים הפסקת אש בעזה: "אנחנו מגנים את התקיפות הצבאיות ברצועה, שמכוונות לאזרחים ומפרות את החוק הבין-לאומי, שמבצעת ישראל. יש לעצור את המלחמה ואת העקירה בכוח של פלסטינים".

13:19 - יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, פרסם את רשימת החוקים שהעבירה הכנסת מתחילת הלחימה. 20 חוקים סה"כ, ביניהם: מתווה הפיצויים הכלכלי לעסקים, עצמאים ושכירים בשווי של 17 מיליארד ש״ח והעלאת השכר למשרתי המילואים בכ- 2,500 ש״ח.

13:08 - חיזבאללה הודיע על מותם של שבעה מפעיליו מאש צה"ל.

13:00 - שר החינוך יואב קיש הודיע על ביטול המשלחות לפולין. מדובר ב-215 משלחות הכוללות כ-24,000 תלמידים ואנשי חינוך, שהיו מתוכננות לצאת לפולין החל מחודש פברואר 2024. ההחלטה התקבלה על רקע המצב הביטחוני, ונוכח היקף אירועי האנטישמיות ברחבי העולם.

12:30 - לוחמי צוות קרב של חטיבת השריון 7 ביצעו פשיטות על מוצב צבאי ומחנה אימונים של חמאס - שממוקמים בלב אוכלוסייה אזרחית. הלוחמים חיסלו כ-30 מחבלים, ופשטו על משרדו של מוחמד סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. לקריאת הכתבה המלאה.

12:12 - תקרית ראשונה הבוקר בגבול הצפון: לפני זמן קצר טיל נ"ט נורה למנרה, בצה"ל משיבים בארטילריה כעת.

12:07 - ארגון הבריאות העולמי: יש נפגעים רבים בקרבת בית החולים שיפא.

11:57 - הותר לפרסום: סמ"ר יהונתן יצחק סמו, בן 21, מכרמי צור, לוחם בגדוד 202 שבחטיבת הצנחנים נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב במרכז רצועת עזה ב-8.11.

11:51 - אבו מאזן אמר שהרשות הפלסטינית מוכנה לקחת אחריות ברצועת עזה, כחלק מפתרון מדיני כולל ליהודה ושומרון, מזרח ירושלים ועזה.

11:46 - מנהל בית החולים שיפא בעיר עזה: "אנחנו עלולים להיות מותקפים בכל רגע, אבל הצוות לא יעזוב את בית החולים. לא ננטוש". לפי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, טנקים של צה"ל מכתרים את בתי החולים נאסר, רנתיסי, בריאות הנפש והעיניים.

11:27 - ראש האופוזיציה, יאיר לפיד: "חשבנו בטעות שאנחנו גדולים יותר ממה שאנחנו באמת, וחזקים ממה שאנחנו באמת. קיבלנו שיעור בענווה. ישראל היא לא רק מדינה, היא גם קהילה. אסור לנו לפחד מזה. יש לקהילה יתרונות שאסור היה לנו לוותר עליהם. זו ההזדמנות שלנו לחזור להיות מה שנועדנו להיות. בכל רחבי מדינת ישראל תלויים עכשיו שלטים שעליהם כתוב: "ביחד ננצח". הדבר שעלינו להבין הוא לא איך לנצח, אלא איך להיות ביחד".

11:16 - על רקע התקדמות כוחות צה"ל בעיר עזה, כיתור בתי החולים ו מתחמי השלטון של ארגון הטרור חמאס, דובר צה"ל בערבית , סא"ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי הרצועה וקרא להם להתפנות דרומה. "כמו בימים עברו, צה"ל מתיר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 16:00-10:00", הבהיר. "התמונות המצורפות צולמו לפני כחצי שעה ומציגות מענה מוחשי לשיחות ולדרישות שלנו. אל תקשיבו למה שאומרים חלק ממנהיגי חמאס מהמלונות שלהם בחו"ל או מהמקומות שסידרו לעצמם במחתרת.למען ביטחונכם, נצלו את הזמן הבא לנוע דרומה".

11:00 - צבע אדום בעוטף עזה.

10:52 - על פי דיווחים פלסטינים, הושלם כיתור בית החולים שיפא בעיר עזה. סביב המקום פרצו חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס.

10:45 - 41 מבוקשים נעצרו הלילה בידי כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון, 14 מהם משתייכים לארגון הטרור חמאס . בחברון הכוחות אטמו בית דפוס והחרימו ציוד ששימש להדפסת חומרי הסתה.

במהלך הפעילויות מחבלים יידו אבנים והשליכו מטען לעבר הכוחות - שהגיבו בירי לעבר אחד החמושים, זוהתה פגיעה. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה יותר מ-1,540 מבוקשים, למעלה מ-930 מהם משויכים לחמאס.

10:20 - טנקים של צה"ל מכתרים בשעה זו שני בתי חולים במרכז העיר עזה וקוראים לשוהים במקום להתפנות.

9:55 - דיווחים פלסטינים: כוחות ארטילריה של צה"ל תוקפים ברחוב אלג'לאא שבמרכז העיר עזה.

9:40 - ארדואן: טורקיה תקלוט פצועים וחולים מעזה בבתי החולים שלה. במהלך ביקור בלינקן בטורקיה נידונה אפשרות לכניסת 500 משאיות סיוע לעזה מדי יום.

8:45 - כוחות צה"ל, בהכוונת אגף המודיעין, חיסלו מספר מחבלי נוח'בה של ארגון הטרור חמאס שהשתתפו בטבח בעוטף עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. בין המחבלים שחוסלו: אחמד מוסא, מפקד פלוגת נוח'בה, ועמר אלהנדי, מפקד מחלקה שהתבצרו במערב ג'באליה.

אחמד מוסא היה אחד ממפקדי הפשיטות לבסיס זיקים, קיבוץ זיקים ומוצב יפתח. בימים האחרונים הוא הוביל פעילות התקפית כנגד כוחות צה"ל במרחב מערב ג'באליה. בנוסף, חוסל בהכוונת שב"כ ואמ"ן ראש מערך הצליפה של חמאס בחטיבת הצפון, מחמד כחלות.

במהלך הלילה, לוחמי מילואים מאוגדה 252, בהכוונת שב"כ, תקפו 19 מחבלי חמאס שנערכו לתקיפת כוחותינו. לוחמי צוות קרב חטיבת 401 איתרו והשמידו מכולה בחוף הים שהכילה 20 משגרי רקטות. במהלך התקפה חטיבתית של כוחות חטיבת הצנחנים בשכונת שיח' עג'לין, סרק הכוח איתורים במרחב הדרומי של הגזרה ומצא משגר רקטות סמוך לבנייני מגורים. כלל אמצעי הלחימה שאותרו הושמדו או הוחרמו על ידי כוחותינו. 

8:38 - צבע אדום בעוטף עזה.

8:25 - דיווחים פלסטינים: כוחות צה"ל מכתרים את בית החולים רנטיסי, שבצפון-מערב העיר עזה. כוחות הישבה שמתמרנים ברצועה מפעילים לחץ כבד על בתי החולים ועל מתחמי השלטון של חמאס. כתוצאה מכך, תושבי העיר עזה ממשיכים להתפנות לכיוון דרום, על מנת לאפשר לצה"ל לפעול במקום.

8:00 - נמשכת הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועה. הכוחות פועלים במרכז העיר עזה, סמוך לבית החולים שיפא.

7:55 - כוחות הביטחון הרסו הלילה בעיר חברון את בתיהם של שני מחבלים, פעילי חמאס, אשר ביצעו את פיגוע הירי סמוך לחברון לפני כשלושה חודשים, שבו נרצחה בת שבע נגרי ז"ל.

06:00 - הותר לפרסום שמו של סמ"ר גילעד רוזנבליט ז"ל, בן 21 מגניגר ששירת כחובש קרבי בגדוד 52, חטיבה 401. גילעד ז"ל נפל אמש במהלך פעילות מבצעית בצפון הרצועה. הודעה נמסרה למשפחתו.

04:56 - צה"ל תקף בסוריה בתגובה לשיגור כלי טיס בלתי מאויש לאילת, כך לפי דובר צה"ל.

02:43 - צבע אדום בעוטף עזה.

01:20 - רה"מ בנימין נתניהו התראיין לרשת לפוקס ניוז האמריקנית ואמר כי: "ישראל לא שואפת לשלוט ברצועה. הפסקת אש עם חמאס היא כניעה לטרור. לכן, לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים הישראלים. הסכמנו, ביידן ואני, לאפשר מסדרון הומניטרי שבו יעברו פלסטינים מצפון הרצועה לדרומה. חמאס מנסים לעצור זאת - לפני יומיים חמאס ירו כדי למנוע מהם לרדת דרומה, זה האויב שאיתו אנחנו מתמודדים".

00:47 - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "החל מהיום יהיו שני מקטעים הומניטריים שיאפשרו עזיבה של אזורים עוינים בעזה. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להגדיל את האספקה ​​והסיוע ההומניטריים: לפני יומיים הגיעו 96 משאיות של אספקה, ואתמול הגיעו 106 משאיות. אנו שואפים ל-150 משאיות לפחות מידי יום. ישראל מקבלת את ההחלטות שלה - הם נלחמים באויב הטבוע באוכלוסייה האזרחית, מה שמעמיד פלסטינים חפים מפשע בסיכון. יש להם חובה להבחין בין טרוריסטים לאזרחים ולציית באופן מלא לחוק הבין-לאומי".

00:35 - בתגובה להאשמות שהועלו נגד הצלם יוסף מסעוד, שסיקר את המלחמה עבור מספר גורמי תקשורת, נמסר מטעם ה"ניו יורק טיימס" כי העלאתן היא "לא נכונה ומקוממת". מהעיתון נמסר כי ההאשמה שלמישהו במערכת היה ידע מוקדם על פיגועי חמאס היא "מעשה חסר זהירות, המעמיד בסיכון את העיתונאים שלנו בישראל וברצועת עזה". עוד הוסיפו: "הבדיקה שלנו את עבודתו מראה שמסעוד פעל כפי שצלמי עיתונות פועלים תמיד במהלך אירועי חדשות מרכזיים: תיעד את הטרגדיה בעת התרחשותה".

00:03 - הותר לפרסום: אורן גולדין, תושב ניר יצחק בן 33, נרצח בטבח 7 באוקטובר.

23:30 - מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי בתגובה ליירוט הראשון של מערכת חץ 3: "מדובר ביירוט היסטורי, המדגיש באופן אסטרטגי את המענה הרב-שכבתי של מדינת ישראל מול איומים בליסטיים ארוכי טווח".

23:19 - מחבלי חיזבאללה שיגרו טיל נ"ט לעבר מרחב אדמית שבצפון. אין נפגעים באירוע. צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

23:06 - ערב לא שקט באילת: צה"ל יירט שתי מטרות חשודות שכוונו לעבר העיר, תחילה מחוץ לאטמוספירה עם מערכת "חץ 3" ביירוט מבצעי ראשון אי-פעם של המערכת וכשעה אח"כ שיגור נוסף, הפעם עם פטריוט.