נתניהו: "רשות פלסטינית שמשלמת לרוצחים - לא יכולה לשלוט בעזה אחרי המלחמה"

ראש הממשלה התחייב במסיבת עיתונאים כי "צה"ל ישלוט ביטחונית ברצועה" • על מדיניות ההכלה מול חמאס בשנים האחרונות אמר: "כיסחנו אותו, אבל לא עקרנו" • לחיזבאללה מסר: "אם תיכנסו למלחמה - זו תהיה טעות חייכם" • גלנט למנהיגי העולם: "אנחנו לא בשנת 1943 - יש לנו את היכולת והחובה להגן על עצמנו" • גנץ: "המציאות מחייבת את שינוי המשטר בעזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: לע''מ

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב (שבת) בהצהרה לתקשורת כי "לא נעצור עד השלמת המשימה. הלחימה נגד חמאס-דעאש מתקדמת בעוצמתה, והמטרה היא אחת - לנצח. אין שום תחליף לניצחון. נחסל את החמאס ונחזיר את חטופינו. כוחות צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה, הם בפאתי בית החולים שיפא. השבת חטופינו נמצא בראש סדר היום של הממשלה".  

"כשאני נפגש עם נציגי המשפחות, אני רואה את הכאב בעיניים שלהם. "אני רואה את הסיוט, ואני אומר להם: נעשה הכול כדי להחזיר אותם. לא תהיה הפסקת אש - בלי החזרת חטופינו. קיום המגעים הבין-לאומיים מתבצע בידי ראש המוסד דדי ברנע, בסיוע האלוף במיל' ניצן אלון".  

"צה"ל ישלוט ביטחונית ברצועה"

נתניהו התייחס גם ל"יום שאחרי" המלחמה, והבהיר: "היום שאחרי - יהיה רק אחרי חיסול החמאס. עזה תהיה מפורזת, לא יהיה איום ברצועה על מדינת ישראל. כדי להבטיח זאת, כל זמן שצריך צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועה כדי למנוע טרור ממנה. טבח 7 באוקטובר הוכיח שבכל מקום שאין שליטה ביטחונית ישראלית - הטרור חוזר ומתבסס ומכה בנו, זה הוכח גם ביו"ש. לכן לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בשום מצב. הוא אף התחייב: "בעזה לא תשלוט רשות שמשלמת לרוצחים ושהעומד בראשה לא גינה את הטבח".  

בנוסף, ראש הממשלה שיגר מסר לחיזבאללה - על רקע שיגורי הרקטות בשעות האחרונות: "אנחנו ערוכים גם בחזית הצפונית, אנחנו פועלים באש תקיפה - גם מהאוויר וגם מהקרקע. הזהרתי את חיזבאללה, אל תעשו את הטעות ותיכנסו למלחמה - זו תהיה טעות חייכם". 

"כיסחנו את חמאס, אבל לא עקרנו"

בתשובה לחדשות 12, נתניהו התייחס למדיניות העברת מזוודות המזומנים לחמאס: "יש כאן טעות בדרך שבה מציגים את המדיניות: היא לא הייתה להכיל או לחזק את החמאס, אלא להלום בו ולכסח אותו, ואת זה עשינו בארבעה מבצעים החל מעופרת יצוקה - והרגנו שם אלפי מחבלים".  

הוא המשיך: "כיסחנו אותם, לא עקרנו אותם. עכשיו אנחנו מתקנים. נעשה את העקירה הזו אחת ולתמיד, ונבטיח גם ביום שאחרי חמאס שלא יחזור חמאס או טרוריסטים אחרים לרצועה". 

נתניהו התייחס גם ל סערה סביב דבריו של השר אליהו, והתחייב: "אם הוא יעשה זאת שוב, הוא לא יהיה בממשלה. על דבריו של מקרון אמר : "הוא טעה טעות קשה, אנחנו לא צריכים הטפות מוסר".

גלנט: " חמאס בלחץ גדול"

שר הביטחון יואב גלנט דיבר לאחר נתניהו, והתייחס להתקדמות הלחימה של צה"ל ברצועה. "היעדים ברורים, המשימות מוגדרות וצה"ל מבצע את משימתו. חמאס בלחץ גדול, שהולך וגובר בשעות אלה. הם שומעים את הטנקים מעל המנהרות, והדחפורים על הבתים. הם יודעים שיגיעו אליהם, הם חיים בחשש ופחד גדול. ככל שהתמרון גדול יותר כך חמאס בלחץ גבוה יותר - וכך גדלים הסיכויים להגיע אל החטופים. יש לנו משימה עליונה: ניצחון במלחמה והחזרת החטופים לביתם".  

גלנט הקדיש חלק מדבריו גם לכפיר, בן העשרה חודשים, שנחטף מביתו בניר עוז. "הוא בדיוק בגיל של הנכד הצעיר שלי. מי משחק איתו ודואג לו? מי מטפל בתינוק שעדיין זוחל? השאלה הזו מנקרת בי כל הזמן, ויש לנו חובה עליונה להשבת החטופים הביתה לביתם. את כפיר ואת שאר החטופים - ילדים נשים זקנים וכולם. אנחנו חייבים להחזיר הביתה". 

"אנחנו לא בשנת 1943 - יש לנו את היכולת והחובה להגן על עצמנו"

שר הביטחון פנה מיד לאחר מכן למנהיגי העולם, ואמר: "השאלה הזו גם מופנית למנהיגי העולם: אני שומע חלק מהם ושואל את עצמי ואותם, 'מאיפה עוז הרוח הזה להטיף לנו מוסר בעיצומה של לחימה?' 1500 חיילים אזרחים נשים וילדים נחטפו או נהרגו בקרבות, רק לפני חודש. כולם ראו את המראות". 

"אני רוצה להגיד לאותם מנהיגים אירופים שמעבירים ביקורת: מדינת ישראל ב-2023 - איננו בשנת 1943", המשיך גלנט. " יש לנו את היכולת והחובה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו וזה מה שאנחנו נעשה. לא נשקוט ולא ננוח עד שנבצע את משימתנו כך שחמאס יוכרע. בתום המלחמה נשיב את החטופים ובעזה לא יהיה ארגון טרור חמאס ויהיה לנו חופש פעולה ביטחוני מוחלט לפעול כנגד כל איום". 

גנץ: "הלחימה תימשך עד השגת המטרות"

יו"ר המחנה הממלכתי מסר הצהרה גם הוא, והדגיש: "א נחנו מחויבים להשקיע את כל המשאבים הלאומיים ולנצח, להשיב את החטופים הביתה ולשמור על חוסנה של החברה ובכך בלבד". על רקע הקריאות של מנהיגים בעולם להפסקת אש, אמר גנץ כי "יהיו התפתחויות אשר יהיו - הלחימה תימשך עד להשגת מטרותינו. אנחנו לא חוזרים עד שמבצעים.

"למנהיגי האזור אני אומר: אין לחימה מוסרית מהלחימה על זכותנו לחיות בארצנו בביטחון", הבהיר גנץ. "עליכם לפעול כדי שתתאפשר בהמשך מציאות אחרת באזור ושעזה תוחזק לא בידי מי שידיהם מגואלת בדם חפים מפשע. מי שהביא את החורבן על עזה הוא חמאס, אותו צריך לתקוף כדי שבבוא היום המלחמה תסיים. למדינות האזור יש תפקיד לסייע הומניטרית - ולהבין שהמציאות מחייבת את שינוי המשטר בעזה". 

גנץ פנה למשפחות החטופים: " אנחנו עושים את הכל מבצעית ומדינית כדי להשיב את הבנים והבנות הביתה. חשוב לי להסתכל להם בעיניים ולהגיד שהמאמצים האלה קורים כל הזמן. לציבור אני אומר: אל תצרכו תעמולה. יש רק גורם אחד שיעדכן על התפתחויות באופן אמין: ממשלת ישראל באמצעות גורמיה המוסמכים". 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12