שופרסל | בלעדי

מנכ"ל שופרסל אונליין צביקה ביידא הודיע על עזיבתו

ביידא, מנכ"ל שופרסל אונליין בשלוש השנים האחרונות, צפוי להישאר בתפקיד עד תחילת השנה וברבעון הראשון כיועץ לחברה; עדיין לא ידוע מי יחליפו • מנכ"ל שופרסל, אורי וטרמן: "אני רואה בתחום האונליין מנוע צמיחה חשוב ביותר, וההשקעה העצומה בו תימשך גם בשנים הבאות"

צביקה ביידא, מנכ''ל שופרסל אונליין / צילום: יונתן בלום
צביקה ביידא, מנכ''ל שופרסל אונליין / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל שופרסל אונליין, צביקה ביידא, הודיע על רצונו לפרוש מתפקידו. לפי הערכות, ביידא יוצא לדרך עסקית חדשה, לא בטוח שבתחום הקמעונאות, לאחר שישלים תקופת חפיפה והודעה מוקדמת של מספר חודשים בחברה. 

ירידה דרסטית בהוצאות האשראי: באילו ערים הישראלים הוציאו הכי פחות?
נובמבר הגיע: כך מתכננות החברות הגדולות במשק לקיים את ימי הקניות 

ביידא שימש במספר תפקידים בשופרסל ב-12 שנים האחרונות, החל מ-2012, ובשלוש השנים האחרונות כיהן כמנכ"ל שופרסל אונליין. הוא צפוי לעזוב בתחילת השנה הבאה, ולהמשיך כיועץ לחברה במהלך הרבעון הראשון של 2024. עדיין לא ידוע מי יחליפו.

לגלובס נודע כי ביידא התכוון להודיע על עזיבתו לפני יותר מחודש, ביום ראשון 8 באוקטובר, אולם בחר לדחות את ההודעה בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס והמלחמה שפרצה יום קודם לכן, בשבת 7 באוקטובר. 

"מנוע צמיחה חשוב" 

במכתב שנשלח לעובדים לפני זמן קצר, הודיע מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן על עזיבתו של ביידא ועל החשיבות שהוא נותן לתחום האונליין. "צביקה החל את דרכו בקבוצת שופרסל בשנת 2012 עם מינויו של איציק אברכהן למנכ"ל שופרסל, כעוזרו ויד-ימינו", כתב וטרמן. "בשנת 2016 הקים את אגף הלקוחות והשירות בחברה ומונה לסמנכ"ל לקוחות והשירות ולחבר הנהלה. זאת כדי לקדם את אסטרטגיית החברה למיקוד בלקוח ולהפוך אותה לחברה ששמה את הלקוח במרכז, דבר המבדל אותה באופן מובהק משאר השוק.

"בשנת 2021 מונה צביקה לתפקיד מנכ"ל שופרסל אונליין, אשר מוביל את זרוע האיקומרס הענקית של הקבוצה. צביקה הוביל את תחום האונליין ואת המרכז השילוח אוטומטי במודיעין (CFC) וקידם את תפיסת העולם המשלבת בין עולמות טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים לבין עולמות קמעונאיים מסורתיים. 

אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: יונתן בלום
 אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: יונתן בלום

"אני רואה בתחום האונליין מנוע צמיחה חשוב ביותר בשופרסל, וההשקעה העצומה בו תימשך גם בשנים הבאות. בשבועות הקרובים תתבצע על-ידי הנהלת החברה חשיבה ובחינה מחודשת של תחום האונליין, וזאת בראייה לאתגרים הצפויים לנו בעתיד, ותוך מטרה להמשיך ולהוביל את התחום בישראל. צביקה יישאר בתפקיד עד סוף השנה וימשיך ללוות את החברה בפרויקט ה-CFC במודיעין במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024". 

"12 שנים מדהימות" 

ביידא מסר כי "לאחר כ-12 שנים מדהימות, מרתקות ומהנות בקבוצה, הודעתי היום למנכ"ל שופרסל על כוונתי לסיים בסוף שנה זו את תפקידי כמנכ"ל שופרסל אונליין ולהמשיך לפרק הבא במסע האישי שלי. כעת, בגיל 43, אני מרגיש כי הגיעה העת עבורי להסתכל קדימה ולפנות לדרך עסקית חדשה, ובכך להמשיך את המסע שלי ליעדים ומחוזות חדשים ושונים.

"אני מודה לאיציק אברכהן ולאורי וטרמן על האמון והעבודה המשותפת. שופרסל הייתה לי לבית ב-12 השנים האחרונות, ואני מלא גאווה, הודיה והוקרה על הדרך שעשיתי ועל היכולת לצמוח, להתפתח ולהביא את עצמי לידי ביטוי והצלחה. אני בטוח כי שופרסל תמשיך גם בעתיד להוביל את שוק הקמעונאות בישראל ולהיות סמל להצלחה, מקצועיות ופריצת גבולות. בימים לא פשוטים אלה, כולי תקווה כי נדע בקרוב ימים של שקט, ביטחון וחזרה מהירה של כלל החטופים אל ביתם".

לביידא יש תואר ראשון במשפטים ובמינהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ברקלי. בעבר שימש כעוזר של אברכהן וקודם לכן שימש כחוקר ברשות ניירות ערך.