באוצר מכחישים את הפרסומים בתקשורת: לא נלווה כסף מבנק ישראל

הכחשה גורפת יצאה הבוקר על ידי החשב הכללי במשרד האוצר, בנוגע לפרסומים בתקשורת כי האוצר עשוי ללוות כסף מבנק ישראל • בהודעה שיצאה נכתב כי "החשב הכללי מדגיש כי לא ביקש, לא לקח וכי אין בכוונת מדינת ישראל לפנות לבנק ישראל בבקשת הלוואה"

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: רפי קוץ
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: רפי קוץ

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, הוציא הבוקר (ב') הכחשה גורפת לפרסומים בתקשורת, לפיו האוצר עשוי ללוות כסף מבנק ישראל, לראשונה מאז 1986.

בגלל 200 מטר: שבעה מיישובי אשכול שהותקפו לא נכללים בתוכניות השיקום
מדד המחירים לצרכן יותאם למצב מלחמה: אילו סעיפים ישתנו?

בהודעת האוצר נכתב כי "החשב הכללי מדגיש כי לא ביקש, לא לקח וכי אין בכוונת מדינת ישראל לפנות לבנק ישראל בבקשת הלוואה. דווקא בימים אלה, אנו מבקשים מכלי התקשורת להימנע מפרסומים שגויים וחסרי אחריות, שיש בהם בכדי להטות את הנפקות המדינה, ושעלולים לפגוע במדינת ישראל ובמאמציה להילחם בחזיתות השונות".

עוד ציינו באוצר כי מאז תחילת המלחמה גייסה מדינת ישראל כ-30 מיליארד שקל, מתוכם כ-16 מיליארד שקל במטבעות זרים בשווקים הבינלאומיים. "כלל ההנפקות מבוצעות במחירי שוק ומדווחות באופן מיידי ושוטף באמצעות מערכות מידע שוק כגון בלומברג. כמו כן, ניתן גילוי חודשי להנפקות במסגרת דיווחי הגירעון לעניין אפיקי המימון של המדינה, כמו גם בתדרוכים שונים שנעשו על ידי גורמי המקצוע באגף החשב הכללי".

רוטנברג הוסיף כי "יכולות המימון של מדינת ישראל מאפשרים לממשלה לממן באופן מלא ומיטבי את כל צרכיה. חטיבת המימון באגף החשב הכללי תמשיך לפעול בכלל הערוצים במטרה לממן את פעילות הממשלה ובכלל זה את כל הצרכים הנובעים ממלחמת חרבות ברזל והסיוע הכלכלי והאזרחי לעורף".