שר האוצר תומך בהארכת הכהונה של הנגיד ל-5 שנים נוספות

תקופת הכהונה של אמיר ירון כנגיד בנק ישראל צפויה להסתיים ב-23 בדצמבר • לאחר תאריך זה הוא צפוי להמשיך על תקן הנגיד הזמני, כל עוד מצב החירום בישראל נמשך • בסביבת שר האוצר אומרים כי הארכת כהונתו של ירון תתרום להרגעת השווקים

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כהונת נגיד בנק ישראל אמיר ירון עומדת להסתיים בעוד כחודש, ב-23 בדצמבר. לאחר מכן הוא צפוי להמשיך על תקן הנגיד הזמני, זאת בשל הארכת כהונות הבכירים ע"י הממשלה והסכמתו של הנגיד להישאר בכהונתו זו כל עוד מצב החירום ממשיך בישראל.

כעת עולה כי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, תומך בהארכת כהונתו של ירון, לכהונה נוספת בת חמש שנים.

דוחות בנק הפועלים חושפים: מעריך כי הירידה במחירי הדירות תלך ותתגבר
בעקבות המלחמה: צניחה של 18% במשרות הפנויות במשק. מה קרה בהייטק ואיפה חסרים עובדים?

חלק מהסיבות לכך שהשר סמוטריץ' מעוניין בהארכת כהונתו של ירון היא התפקוד התקין בין השניים בעת האחרונה, וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה, כאשר השר אמר בעבר שהנגיד והוא מדברים 'מדי יום'.

בנוסף, בסביבת שר האוצר אומרים כי הארכת כהונתו של ירון תתרום להרגעת השווקים, המעוניינים בהישארותו לקדנציה נוספת.

פעילותו של הנגיד ירון בשנה האחרונה, כאשר בראשה הביקורת שהעביר על חקיקת הרפורמה המשפטית בראיון בתקשורת הזרה הביא לכך שבממשלה רצו להחליפו במישהו אחר. עם זאת, פרוץ המלחמה קטעה את ההחלטות שתוכננו הן מצד הממשלה והן מצד ירון בנוגע להמשך כהונתו, וכאמור הוא הסכים להמשיך לכהן כנגיד זמני עד לסיום המלחמה. במידה ויסכים לכהונה נוספת הממשלה תצטרך להמליץ עליו לנשיא, שיאשר את המינוי.

גם במשק מרוצים מעבודתו של ירון כנגיד, ואמירות מצד גורמים עסקיים רבים על רצונם בהמשך כהונתו לקדנציה נוספת הושמעו פעמים רבות לאורך השנה. ממשרד רה"מ אמרו בעבר כי כהונותו של הנגיד ירון תוארך 'בקרוב'.