"לא ייאמן": בבריטניה נדהמים ממה שמצא צה"ל במנהרות

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בקטאר מתגאים בתרומתם לעסקת החטופים המסתמנת, בבריטניה מסקרים את המנהרות מתחת לשיפא, ובתאילנד מחכים לשחרור החטופים שלהם מעזה • כותרות העיתונים בעולם 

 על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים. 

והפעם: בקטאר מתגאים בתרומתם לעסקת החטופים המסתמנת, התמיכה הגרמנית בישראל מתגברת, בבריטניה מסקרים את המנהרות מתחת לשיפא ובתאילנד מחכים לשחרור החטופים שלהם מעזה.

ארה"ב נגד החות'ים, פוטין נגד ארה"ב ואיך איראן תשפיע על עתיד חמאס
פרשנות | בצל המלחמה בעזה והפגנות באירופה: הולנד שברה ימינה בבחירות  

1בקטאר מתגאים: התיווך שלנו זוכה לשבחים בינלאומיים

כלי התקשורת בבעלות קטארית חוגגים ביממה האחרונה את העסקה המסתמנת לשחרור החטופים הישראלים בעזה בתמורה לימי הפוגה בלחימה, ושחרור עצירים ואסירים פלסטינים, כ"הוכחה" לחשיבותה של המדינה המפרצית על הבמה הגלובלית. "התיווך הקטארי שהוביל להפוגה הומניטרית זוכה לשבחים בינלאומיים", כתב הגולף טיימס, עיתון בשפה האנגלית היוצא לאור בדוחא. "מדינות וארגונים הביעו את הכרת התודה שלהם לדיפלומטיה הקטארית, שעבדה מסביב לשעון עם שותפים שונים כדי להגיע לתוצאות", נכתב בידיעה. העיתון גם מדווה על שיחה שבה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך את האמיר וראש הממשלה על עבודתם.

מתוך "גולף טיימס". לקריאת הכתבה המלאה. 

2התמיכה בישראל בגרמניה כעת גבוהה יותר מאשר במלחמת לבנון השנייה

הפרנקפוטר אלגמיינה צייטונג מפרסם הבוקר תוצאות סקר מעמיק, שבדק את העמדות כלפי ישראל והמלחמה בעזה, והשווה אותן במיוחד לתוצאות סקר מקביל שהתקיים ב-2006 על רקע מלחמת לבנון השנייה. הסקר מצא כי הציבור הגרמני תומך בשיעור רב יותר בישראל לעומת המצב אז, אולם עדיין רק מיעוט בו מביע תמיכה ברורה בפעולה צבאית.

35% תומכים בפלישה לעזה ובפעולה צבאית (לעומת 21% ב-2006 בנוגע ללבנון), 38% תומכים בגישה "זהירה יותר" שאינה כוללת מלחמה (לעומת 53% ב-2006). רק 17% מאשימים את ישראל ש"אינה מעוניינת בשלום", לעומת 31% ב-2006. כ-32% מהציבור סבורים כי על גרמניה להושיט "סיוע מיוחד" לישראל, לעומת 22% ב-2006. העיתון אומר כי למרות התמיכה הגוברת בישראל, עדיין מדובר במיעוט מהציבור הגרמני.

מתוך ה"פרנקפוטר אלגמיינה צייטונג", מאת רנאטה טופפר. לקריאת הכתבה המלאה.

3"תיעוד בלתי ייאמן מרשת המנהרות של חמאס מתחת לשיפא"

הדיילי מייל הבריטי משתף עם קוראיו את התיעוד שהפיץ דובר צה"ל ביממה האחרונה, של מנהרה באורך 150 מטר מתחת למתחם בית החולים הקטארי ב"שיפא", המוכיח "לפי הטענות הישראליות" כי חמאס משתמש בחולים ובאזרחים כבמגן אנושי.

התקשורת הבריטית כולה חלוקה בשאלה אם ישראל סיפקה "הוכחות מספיקות" לפעולה הצבאית שלה בשיפא. דובר צה"ל פירסם וידיאו שבו מוצג בהילוך מהיר סיור מהאוויר דרך ירידה למנהרה ואז בתוכה, כדי להוכיח את העמדה הישראלית, תחת הכותרת "זו הוכחה מספיקה בשבילכם?".

מתוך הדיילי מייל, מאת נטשה אנדרסון. לקריאת הכתבה המלאה.

4"התקוות גוברות בנוגע לגורל החטופים התאילנדים"

הפסקת האש המסתמנת ושחרור החטופים הישראלים בתמורה לאסירים פלסטינים וארבעה ימי הפוגה מעוררת תקווה רבה גם בתאילנד, בשל העובדה כי לפחות 22 עובדים תאילנדים נמצאים בשבי חמאס בעזה ואמורים להשתחרר לאחר מכן. "העובדים אמורים להשתחרר מיד לאחר שההסכם הפסקת האש יתחיל", מדווח היום (ה') הבנגקוק פוסט. העיתון מדווח כי התאילנדים "קיבלו הבטחה" שהעובדים ישוחררו. משלחת רמת דרג של הפרלמנט התאי ביקרה באיראן ונפגשה שם עם בכיר חמאס חאלד משעל. ישראל הבהירה כי השחרור לא ייחשב במסגרת 50 החטופים הישראלים עליהם הוסכם. "אנחנו בטוחים שיהיו חדשות טובות", אמר לעיתון ראש הממשלה התאילנדית.

מתוך הבנגקוק פוסט. לקריאת הכתבה המלאה.